SL R11: Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: SL R11: Midtjylland - AaB

Indlæg af Steffen am »

Og som så ofte før. Igen respekt til tap in fodbold for at formidle lidt stats.
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 2237775872

Nu skal jeg ikke lave samme fejl som før, 1,82 vs. 1,11 er selvfølgelig uden straffe.

Så vel cirka 2,5 vs. 1,11 hvis man medregner straffe. Men ok, AaB havde vist også en der godt kunne dømmes.
Så spis brød til. Vi var gode, vi var effektive med høj conversion rate, men så gode var vi heller ikke.

Vi kommer til at skulle kæmpe hårdt med BIF, FCK og FCN om de øverste placeringer i denne sæson.
Og de næste kampe mod Sønderjyske, ACH og OB bliver hårde.

Billede

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Kongeren82 skrev:
2. okt 2017, 12:44
Mike80 skrev:
2. okt 2017, 11:16
Verdens mest rigtige klub anno 1800 et eller andet leverede vel også som forventet.
+1

Men som en bruger på debatside.dk gør opmærksom på:

Som skrevet, så er der positive ting at tage med fra kampen og i mellemtiden kan vi glædes over, at fcm rotteungerne kører rundt med 50 mio kr underskud og det hovedsageligt er pga. et overforbrug, at de kan gøre som de gør. Den moralske vinder er AaB!

Jeg må bare konkludere at det ALTID er en fornøjelse at bo i Nordjylland når FCM slår Åb :D :fcm:
Er du sikker på at debatside er et fodboldforum? Det virker mest af alt om et forum hvor folk bearbejder deres totale mindreværdskomplekser. Som Ishøjdreng bosat i Jylland får jeg rigtig mange gode grin ud af når Aabtosser omtaler os som rivaler og tror at vi synes at de interne opgør er noget specielt. AaB regnes ikke for mere end Horsens, Sønderjyske og Viborg når snakken går på Hovsa.

Det må være skrækkeligt for dem at vi andre har så svært ved at forstå at de opfandt fodbolden samt at de er de eneste ægte klub i Danmark.

Tror grunden til ar de altid trækker “Sugar” kortet er at de i bund og grund er pisse misundelige over at der ikke rigtig er nogen der gider pumpe penge i deres ægte klub - ved vores seneste aktieemission blev 23% af nytegningen foretaget af 2 firmaer fra Aalborg - firmaer der er grundlagt og stadig er i Aalborg. Jeg tror den sved :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Mike80 skrev:
2. okt 2017, 13:13

Aab vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.
Det citat er simpelthen hovedet på sømmet!

Der findes vitterligt ingen klub i DK, hvor smålighed, bitterhed og jantelov har bedre kår end i Aalborg. Læg dertil at der hersker et helt forskruet forhold mellem virkeligheden og den betydning de tillægger deres egen eksistens.

En sørgelig klub, hvis primære fokus efterhånden kun er hadet til os, fremfor fokus på eget hold. Lighederne mellem Aab og Viborg er slående.

Nå. En fantastisk sejr i går! :fcm:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

ThygeM skrev:
2. okt 2017, 15:59

Er du sikker på at debatside er et fodboldforum? Det virker mest af alt om et forum hvor folk bearbejder deres totale mindreværdskomplekser. Som Ishøjdreng bosat i Jylland får jeg rigtig mange gode grin ud af når Aabtosser omtaler os som rivaler og tror at vi synes at de interne opgør er noget specielt. AaB regnes ikke for mere end Horsens, Sønderjyske og Viborg når snakken går på Hovsa.

Det må være skrækkeligt for dem at vi andre har så svært ved at forstå at de opfandt fodbolden samt at de er de eneste ægte klub i Danmark.

Tror grunden til ar de altid trækker “Sugar” kortet er at de i bund og grund er pisse misundelige over at der ikke rigtig er nogen der gider pumpe penge i deres ægte klub - ved vores seneste aktieemission blev 23% af nytegningen foretaget af 2 firmaer fra Aalborg - firmaer der er grundlagt og stadig er i Aalborg. Jeg tror den sved :lol:
Ift at AaB skulle være en klub du absolut ikke finder interessant, så bruger du dog voldsomt meget tid på klubben. Jeg forstår selvfølgelig godt du stadig har ondt i røven over, at du røg ud af debatsiden på røv og albuer. Du havde dog heller ikke nogen situationsfornemmelse, og ligesom herinde opfinder du hellere end gerne facts for at understøtte en eller anden ikke-eksisterende pointe.
Det er helt fint du ikke ser AaB som en rival, men at sammenligne AaB med Horsens, SønderjyskE giver bare dårlig mening når vi er den næstmest succesfulde klub i landet de sidste 15 år. Skal i ikke snart til at have nogle titler på vestegnen, eller noget der lugter af europæisk succes. Kan du overhovedet huske hvordan det føles?
Dit mindreværd overfor det nordjyske fodboldflagskib er godt nok ekstrem.

Og selvfølgelig er det sjovt at stikke til især vestegnstosser der de sidste mange år har redet den moralske kæphest overfor især FCK fordi "de jo bare er et firma uden sjæl og hjerte rimer på smerte". Eller jeres "imod moderne fodbold". Når det så kommer til stykket, og den morderne fodbold banker på døren med en flot stor check så betyder det dog ikke mere for de ellers åhh så romantisk, og ikke mindst ægte Brøndbyfans end at de hellere end gerne bukker sig forover, spreder ballerne og modtager kapitalindsprøjtning for fulde gardiner.
Men hvad har de egentlig hjulpet? Jaja, i har fået en sølvmedalje og et par bronzemedaljer, men på trods af alle jeres kapitaltilførsler og pengegaver, så har i jo altså ikke præsteret noget i voldsomt lang tid der får andre klubber til at kigge misundeligt mod vestegnen.

FCM er heller ikke min kop the, men i det mindste har FCM altid stået ved hvad de er.

Det forklarer selvfølgelig en del, at du er fra Ishøj.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

jonas386 skrev:
3. okt 2017, 19:11

Er det Hobro du mener?

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Kongeren82 skrev:
4. okt 2017, 08:59
jonas386 skrev:
3. okt 2017, 19:11

Er det Hobro du mener?
Ha ha + for den!

Men for at besvare JanteJonas spørgsmål: Nej jeg har intet mindreværd overfor dks eneste ægte klub - måske en lettere irritation over altid at skulle høre på hvordan i forsøger at høvle alle andre ned der ikke deler jeres begejstring for AaB og Aalborg!

Sandheden er vel i bund og grund at i er misundelige på de klubber der har investorer der putter mange penge i klubberne. AaB er simpelthen ikke interessant nok til at der er nogen der gider. Det er der nok flere grunde til - manglende fans, lave tilskuertal og lave seertal i fjernsynet vil jeg nok pege på som de vigtigste.

Der er jo ligesom en grund til at BSs største lokalafdeling udenfor København er Brøndby Support Nordjylland - når udetribunerne i Jylland fyldes er der som regel kun 2-3 busser fra Brøndby resten er “jydefans” hvoraf jeg vil skyde på at ca 50% er nordjyder.

Og ja - det er korrekt at i bliver regnet på lige fod med Horsens, Sønderjyske osv.

Mindreværd? Ikke en skid - hvad skulle jeg have mindreværd over?
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kongeren: 3/10, lidt dovent forsøg, men trodsalt et forsøg.

Thyge: Det er mildt underholdende at den kritik skal komme fra en Brøndby fan. Jeg er med på i har solgt ud af jeres "værdier" og pludselig er ligeglade med jeres "imod moderne fodbold".

Hvad skal AaB med en investor? AaB mangler ikke penge. AaB er pt rimelig stabilt kørende og jeg, for en, nyder da at vi ikke lever på tilfældige rigmænds nåde.
De faktorer du nævner er iøvrigt et problem hele ligaen oplever. Der er 2500 grunde til at ligaen oplever den tilbagegang, men det forventer jeg nu heller ikke, at du har gidet at sætte dig ind i.

Mindreværd? Ikke en skid - hvad skulle jeg have mindreværd over?

Titler, europæisk fodbold (igen, kan du huske hvordan det føles) og at vi (modsat jer) rent faktisk har haft succes med den formel i har snakket om skal få BIF ud af dybet. At i så konsekvent forlader den strategi såsnart i får muligheden er en anden ting.

Men det er OK, Thyge. Jeg forstår da godt det må være hårdt at have oplevet kollegaernes hån på lageret i så mange år. Nu hvor det så går bare nogenlunde for Brøndby og AaB er nede i et hul, så kan du endelig få din hævn.
Det er bare synd det stadig ikke helt kører for BIF endnu. Så din hån er i bedste fald lidt halvhjertet.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Du godeste det er underholdende at følge :lol:

Kongeren82

Indlæg af Kongeren82 »

jonas386 skrev:
4. okt 2017, 16:41
Intet dovent over det. Fakta er vel at der efterhånden er flere der fatter sympati for Hobro end Åb. Det sammenholdt med at de, på et betydeligt lavere budget, præsterer bedre resultater og fodbold end jer, gør at jeg godt tør stille spørgsmål ved din påstand.

Jeg går dig ud fra at du, som de fleste andre Åb fans, referer til jeres resultater der efterhånden ligger så langt tilbage, at de færreste kan huske det.

Men ved du hvad Jonas - om ikke andet så har i jeres moralske sejre :!:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kongeren82 skrev:
4. okt 2017, 20:10
jonas386 skrev:
Intet dovent over det. Fakta er vel at der efterhånden er flere der fatter sympati for Hobro end Åb. Det sammenholdt med at de, på et betydeligt lavere budget, præsterer bedre resultater og fodbold end jer, gør at jeg godt tør stille spørgsmål ved din påstand.

Jeg går dig ud fra at du, som de fleste andre Åb fans, referer til jeres resultater der efterhånden ligger så langt tilbage, at de færreste kan huske det.

Aha, så du understøtter din påstand (som jeg oprigtigt troede var et forsøg på at være lidt morsom) med et fakta du lige hiver ud af røven. Det er altid fedt når folk starter en sætning med et "fakta er" for så at præsentere en totalt udokumenteret påstand der ikke holder nogen steder. Det er da sikkert rigtigt at der i FCM kredse er flere der fatter sympati for Hobro, og fred være med det, Hobro er da bestemt en god historie. Men vi snakker altså om to klubber hvor vi på den ene side har en klub der for få måneder siden lå i 1. division og pt er igang med sin tredje sæson i den bedste række og på den anden side har landets næstmest succesfulde klub over de sidste 15 år med europæiske gruppespil, mesterskaber, pokalfinaler (og endda en enkelt pokaltitel). Derudover så har AaB altså den eneste klub, sammen med BIF, der har været i Superligaen i hele dennes levetid.

Men ok med din logik, så er FCN jo også pt den største klub på sjælland, faktisk i Danmark. Den finder du nok mange fodboldkyndige der bakker dig op om.

Kan du ikke lige bakke dit såkaldte fakta op med andet end en eller anden mavefornemmelse? Alene i denne sæson, hvor AaB har været mildest talt sløjt kørende og Hobro igen er igang med en god historie, har AaB stadigvæk 2000 flere tilskuere på hjemmebane. Man kan argumentere for at denne forskel burde være betydeligt større grundet forskellen, men du vil, hvor tåbeligt det så end er, åbenbart gerne regne i absolutte tal.

Hvis du oprigtigt ikke kan huske 2-3 år tilbage, så bør du nok skrue lidt ned for hvad end du stopper i dig når du har fri. Din hukommelse tager skade, og sjovt nok så var AaBs seneste Europa kampagne samme år som FCM vandt deres første mesterskab. Men det husker du måske heller ikke?

Du ved iøvrigt hvor dumt dit indlæg er, når Thyge lige om lidt kommer og bakker dig op. Og jo, det var et dovent forsøg. Men nu hvor du rent faktisk mener det vil jeg gerne ændre min karakter til 1/10, for nu er det ikke dovent, men bare dumt :)

EDIT: Kan se jeg tog fejl med tilskuerne. Det er nærmere 3000, ikke 2000, kiggede på den forkerte statistik.

Kongeren82

Indlæg af Kongeren82 »

jonas386 skrev:
4. okt 2017, 20:34
Kongeren82 skrev:
jonas386 skrev:

Aha, så du understøtter din påstand (som jeg oprigtigt troede var et forsøg på at være lidt morsom) med et fakta du lige hiver ud af røven. Det er altid fedt når folk starter en sætning med et "fakta er" for så at præsentere en totalt udokumenteret påstand der ikke holder nogen steder. Det er da sikkert rigtigt at der i FCM kredse er flere der fatter sympati for Hobro, og fred være med det, Hobro er da bestemt en god historie. Men vi snakker altså om to klubber hvor vi på den ene side har en klub der for få måneder siden lå i 1. division og pt er igang med sin tredje sæson i den bedste række og på den anden side har landets næstmest succesfulde klub over de sidste 15 år med europæiske gruppespil, mesterskaber, pokalfinaler (og endda en enkelt pokaltitel). Derudover så har AaB altså den eneste klub, sammen med BIF, der har været i Superligaen i hele dennes levetid.

Men ok med din logik, så er FCN jo også pt den største klub på sjælland, faktisk i Danmark. Den finder du nok mange fodboldkyndige der bakker dig op om.

Kan du ikke lige bakke dit såkaldte fakta op med andet end en eller anden mavefornemmelse? Alene i denne sæson, hvor AaB har været mildest talt sløjt kørende og Hobro igen er igang med en god historie, har AaB stadigvæk 2000 flere tilskuere på hjemmebane. Man kan argumentere for at denne forskel burde være betydeligt større grundet forskellen, men du vil, hvor tåbeligt det så end er, åbenbart gerne regne i absolutte tal.

Hvis du oprigtigt ikke kan huske 2-3 år tilbage, så bør du nok skrue lidt ned for hvad end du stopper i dig når du har fri. Din hukommelse tager skade, og sjovt nok så var AaBs seneste Europa kampagne samme år som FCM vandt deres første mesterskab. Men det husker du måske heller ikke?

Du ved iøvrigt hvor dumt dit indlæg er, når Thyge lige om lidt kommer og bakker dig op. Og jo, det var et dovent forsøg. Men nu hvor du rent faktisk mener det vil jeg gerne ændre min karakter til 1/10, for nu er det ikke dovent, men bare dumt :)

EDIT: Kan se jeg tog fejl med tilskuerne. Det er nærmere 3000, ikke 2000, kiggede på den forkerte statistik.
Jonas du har ret. Jeg er dum (Det er Thyge forresten også). Åb er verdens bedste klub, især målt på moral.

Jeg kan kun beklage det meget (tilsyneladende dumme indlæg).

Blot til info, så har jeg boet i Aalborg de sidste 17 år og har ikke tal på hvor mange der de sidste 5 år har vendt Danmarks fodbold koryfæ ryggen.

Hav en god aften - du vandt i lighed med Åb den moralske sejr !

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kongeren82 skrev:
4. okt 2017, 20:48
jonas386 skrev:
Kongeren82 skrev:

Jonas du har ret. Jeg er dum (Det er Thyge forresten også). Åb er verdens bedste klub, især målt på moral.

Jeg skrev ikke du var dum. Jeg skrev at dit udsagn var dumt. Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet, det giver sig selv.
Og hvad er ideen i dine stråmænd? Du vil gerne komme med et lidt provokerende udsagn, og fred være med det, men bliver åbenbart lettere fornærmet når jeg går dig på klingen. Hvorfor forholder du dig ikke bare til min kritik af din påstand istedet for at give mig ret i ting jeg aldrig har skrevet?
Blot til info, så har jeg boet i Aalborg de sidste 17 år og har ikke tal på hvor mange der de sidste 5 år har vendt Danmarks fodbold koryfæ ryggen.
Aha, er det endnu et af dine fakta? Og hvorfor skrider de nu? Det går, modsat tidligere, rimelig fornuftigt for AaB udenfor banen vi er ikke truede af lukning ligesom i årene efter Champions League (hvis du ved hvad det er) kampagnen, og selvom vi har nogle udfordringer sportsligt, så er der klubber der har oplevet betydeligt større modgang, såsom AGF eller Esbjerg.

Men dine anekdotiske påstande kan vi nu heller ikke bruge til så meget. Og hvis de alligevel er skredet, så har de formentligt heller ikke været fans i første omgang. Mit bud er dog, at jeg skal tage din påstand med et gran salt.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Jonas.

Du har været savnet. Velkommen tilbage.

Strø venligst din visdom ud i foraet, og lad os alle knæle for din visdom og eneste rigtige klub. Legenden vil jo, at fodbold startede i Aalborg.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kongeren82

Indlæg af Kongeren82 »

jonas386 skrev:
4. okt 2017, 20:56
Kongeren82 skrev:
4. okt 2017, 20:48
jonas386 skrev:

Jeg skrev ikke du var dum. Jeg skrev at dit udsagn var dumt. Det ene udelukker selvfølgelig ikke det andet, det giver sig selv.
Og hvad er ideen i dine stråmænd? Du vil gerne komme med et lidt provokerende udsagn, og fred være med det, men bliver åbenbart lettere fornærmet når jeg går dig på klingen. Hvorfor forholder du dig ikke bare til min kritik af din påstand istedet for at give mig ret i ting jeg aldrig har skrevet?
Aha, er det endnu et af dine fakta? Og hvorfor skrider de nu? Det går, modsat tidligere, rimelig fornuftigt for AaB udenfor banen vi er ikke truede af lukning ligesom i årene efter Champions League (hvis du ved hvad det er) kampagnen, og selvom vi har nogle udfordringer sportsligt, så er der klubber der har oplevet betydeligt større modgang, såsom AGF eller Esbjerg.

Men dine anekdotiske påstande kan vi nu heller ikke bruge til så meget. Og hvis de alligevel er skredet, så har de formentligt heller ikke været fans i første omgang. Mit bud er dog, at jeg skal tage din påstand med et gran salt.
Yes, - dog har jeg lige regnet efter og det nærmere 18 år - my bad.

Hvorvidt jeres "fans" er medløbere er du nok mere kvalificeret til at svare på end mig. Hvem er "vi" når du henviser til mine påstande? Men det er da fint det går godt udenfor banen - men hvad med det vigtigste - det på banen?

Jeg anfægter ingenlunde jeres resultater - men hvis i vil blive ved med at blive taget seriøse, så skulle i måske begynde at præstere nogle reelle topresultater igen.

Jeg vil dog sige, at jeg savner dengang Aab var oppe i gear, der var nogle pisse fede kampe, med en rigtig god tænding. I dag er der ikke den store forskel på om det er SJE, Aab eller Randers vi spiller i mod.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Det var dog en irriterende og ligegyldig diskussion. Jeg er virkeligt ikke interesseret i hvem af jer der har det mindste mindreværdskompleks. Det er min overbevisning at dette forum bør handle om sager der hidrører FC Midtjylland. At andre klubbers fans prøver at hævde sig på vores forum finder jeg upassende. Lad os håbe på at der en trøst at finde i det at, vi ender over både bif og åb.

Besvar