SL R11: Midtjylland - AaB
Re: SL R11: Midtjylland - AaB
Flot sejr uden at jeg synes, at vi sprudlede. AaB parkerede også bussen med 5 i bagkæden samt 2 defensivt indstillede centrale midtbanespillere. Så dejligt at vi fik åbnet dem op relativt tidligt. Deres eneste offensive strategi var bolde i dybden til Pohl. Trist at kigge på.
Vi manglede noget kvalitet især i starten af anden halvleg, men alt i alt en god dag på kontoret og en 4-1 sejr på en so-so dag er mere end godkendt.
Forhåbentlig kan vi holde momentum til efter landsholdspausen.
Vi manglede noget kvalitet især i starten af anden halvleg, men alt i alt en god dag på kontoret og en 4-1 sejr på en so-so dag er mere end godkendt.
- UlvenFraNord
Dejlig sejr, skide lækkert at vi nu vinder kampe komfortabelt. Systemskiftet er selvfølgelig nøglen, men i lige så høj grad at udskiftningskarrusellen er stoppet, nu spiller vi med de samme 11 hver gang. Samtidig har vi bare været farligst når vi spiller med to angribere. Jeg håber Thorup holder fast i det her, og at det kun er skader og formnedgang som kan ændre startformationen, forhåbentlig kan vi holde en god stime kørende indtil vinterpausen 
Sørloth er da fantastisk, sikke et køb Steinlein fik lavet der!
Sørloth er da fantastisk, sikke et køb Steinlein fik lavet der!
Det er netop sådan, vi spiller, når vi ikke kan få spillet til at fungere. Så vi skal nok passe på med at kaste sten, fordi vi er inde i en fornuftig stime.Kent skrev: ↑1. okt 2017, 22:30Flot sejr uden at jeg synes, at vi sprudlede. AaB parkerede også bussen med 5 i bagkæden samt 2 defensivt indstillede centrale midtbanespillere. Så dejligt at vi fik åbnet dem op relativt tidligt. Deres eneste offensive strategi var bolde i dybden til Pohl. Trist at kigge på.
Overbevisende indsats hvor vi fortsatte den opløftende kurve, og leverede en stabil professionel præstation som viste vi pt. Er et hold af en anden klasse en Aab.
Vores defensiv ser endelig så tilpas stabil ud, at man ikke hele tiden sidder med fornemmelsen af hvornår den næste personlige fejl betyder en 100% chance imod.
Jacob Poulsen leverer som i guldsæsonen og med Sørloth og Paul kan ingen hold i ligaen holde os fra chancer. Mange spændende perspektiver.
Verdens mest rigtige klub anno 1800 et eller andet leverede vel også som forventet. En 5 mands bagkæde med lange bolde eller en hurtig stikning i bagrummet, hvor Pohl så skulle løbe omkap med vores 3 mands forsvar.
Jeg har okay respekt for de fine regnskaber i Aalborg, men hvor har Gaarde på ingen måder formået at løfte opgaven efter Lynge. Kedeligt spillestil, nedadgående nordjysk interesse og et hav af transfer metervare, som nu viser at man nok mere var dk's bedste talentudvikler af nød en lyst tilbage i storhedstiden.
En dag op kontoret, 3 point og det forventede nordjyske hylekor over dommer m.m. Sikke en dejlig måde at gå på landskamps pause..
Vores defensiv ser endelig så tilpas stabil ud, at man ikke hele tiden sidder med fornemmelsen af hvornår den næste personlige fejl betyder en 100% chance imod.
Jacob Poulsen leverer som i guldsæsonen og med Sørloth og Paul kan ingen hold i ligaen holde os fra chancer. Mange spændende perspektiver.
Verdens mest rigtige klub anno 1800 et eller andet leverede vel også som forventet. En 5 mands bagkæde med lange bolde eller en hurtig stikning i bagrummet, hvor Pohl så skulle løbe omkap med vores 3 mands forsvar.
Jeg har okay respekt for de fine regnskaber i Aalborg, men hvor har Gaarde på ingen måder formået at løfte opgaven efter Lynge. Kedeligt spillestil, nedadgående nordjysk interesse og et hav af transfer metervare, som nu viser at man nok mere var dk's bedste talentudvikler af nød en lyst tilbage i storhedstiden.
En dag op kontoret, 3 point og det forventede nordjyske hylekor over dommer m.m. Sikke en dejlig måde at gå på landskamps pause..
Mike80
Everybody hates us we don't care...
oros skrev: ↑29. sep 2017, 09:42Det tror jeg også, du gør. FCMs forsvar er i bedring. Endelig!Jeg tror på 2-1, men tager selvfølgelig gerne fejl.
Om patienten nu også er helt rask, får vi et fingerpeg om på søndag. Men det kan da godt være, I får en pind eller endda to. Det bliver bare ikke nok til at hente points.
Men lad os nu få en af de fantastiske kampe, vi ved, spillerne kan præstere.
Som talt ud af min mund. Øh... nå, jaoros skrev: ↑2. okt 2017, 11:48oros skrev: ↑29. sep 2017, 09:42Det tror jeg også, du gør. FCMs forsvar er i bedring. Endelig!Jeg tror på 2-1, men tager selvfølgelig gerne fejl.
Om patienten nu også er helt rask, får vi et fingerpeg om på søndag. Men det kan da godt være, I får en pind eller endda to. Det bliver bare ikke nok til at hente points.
Men lad os nu få en af de fantastiske kampe, vi ved, spillerne kan præstere.
Solid kamp hvor sejren aldrig kom i fare. dejlig dag på MCH!
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
+1
Men som en bruger på debatside.dk gør opmærksom på:
Som skrevet, så er der positive ting at tage med fra kampen og i mellemtiden kan vi glædes over, at fcm rotteungerne kører rundt med 50 mio kr underskud og det hovedsageligt er pga. et overforbrug, at de kan gøre som de gør. Den moralske vinder er AaB!
Jeg må bare konkludere at det ALTID er en fornøjelse at bo i Nordjylland når FCM slår Åb
-
Steffen am
Haha, det er fandme fedtKongeren82 skrev: ↑2. okt 2017, 12:44+1
Som skrevet, så er der positive ting at tage med fra kampen og i mellemtiden kan vi glædes over, at fcm rotteungerne kører rundt med 50 mio kr underskud og det hovedsageligt er pga. et overforbrug, at de kan gøre som de gør. Den moralske vinder er AaB!
Jeg må bare konkludere at det ALTID er en fornøjelse at bo i Nordjylland når FCM slår Åb![]()
![]()
Så kan de ligge øverst i deres moralske tabel, og rykke ned.
Det kunne være rigtig fedt med en AaB-pendant til Table of Justice. Navneforslag?
Table of Morals? Table of Purity? Table of Jantelov?
Table of Morals? Table of Purity? Table of Jantelov?
-
Kongeren82
- Geografisk sted: Aalborg
Et ikke bare forventeligt men uundgåeligt fokus som jeg også gjorde Thyge opmærksom på tidligere i tråden:Steffen am skrev: ↑2. okt 2017, 12:49Haha, det er fandme fedtKongeren82 skrev: ↑2. okt 2017, 12:44+1
Jeg må bare konkludere at det ALTID er en fornøjelse at bo i Nordjylland når FCM slår Åb![]()
![]()
![]()
Så kan de ligge øverst i deres moralske tabel, og rykke ned.
"Kære Thyge du må forstå at AaB jo kun spiller grimt fordi vi andre snyder! En rigtig fodboldklub er idag primært defineret, som en klub med overskud på økonomien fra 2013 og frem.. og nå ja min. 100års historie.."
Aab vil så gerne være en storklub men der ikke noget sted i Danmark hvor janteloven og mindre klubs forsmåedeheden skinner mere igennem end Nordjylland når manglende succes,og medfølgende anerkendelse ikke lever op til egne forventninger.
- Det være sig "snyd" med større budget.
- "prostitution" med tilføet kapital.
- Manglende anderkendelse for det kun Aalborg og Lord Bendtner ser som dk. Bedste talentfabrik.
- BT karakter hvis man henter et resultat i parken (intet er for småt)
Men lad os da vende den om og i stedet nyde, at den største nydelse man åbenbart pt. Har som Aab fan er vores regnskab. Sørgeligt for en så rigtig historisk klub der gerne vil være storebror...
Mike80
-
dejligeikast
- Geografisk sted: 9280 Storvorde
Som Midtjyde bosat på 21. år i Aalborg området, så nyder jeg de her dage efter sejre over AaB, på samme måde som mine børn nyder juleaften. Heldigvis har der været en del af dem de sidste tre år
Mike80’s fantastiske beskrivelser af AaB som Danmarks mest sympatiske og bedst spillede klub, den nordjyske lune, Lynges anekdoter, AaBs talentudvikling som er Danmarks bedste, overskud siden 2013, mv. Og FCM som en usympatisk forbryderklub, drevet af grimme briller – ja det er som taget ud af en frokostpause på mit arbejde her i hjertet af Aalborg. Det er dog lidt småt med lysten til fodboldsnak på kontoret i dag….
Mike80’s fantastiske beskrivelser af AaB som Danmarks mest sympatiske og bedst spillede klub, den nordjyske lune, Lynges anekdoter, AaBs talentudvikling som er Danmarks bedste, overskud siden 2013, mv. Og FCM som en usympatisk forbryderklub, drevet af grimme briller – ja det er som taget ud af en frokostpause på mit arbejde her i hjertet af Aalborg. Det er dog lidt småt med lysten til fodboldsnak på kontoret i dag….
Vores Direktør er Åb fan. Du ka' tro fodboldsnakken i frokostpausen hurtigt blev flyttet over på AGF's ageren i weekendendejligeikast skrev: ↑2. okt 2017, 13:20Som Midtjyde bosat på 21. år i Aalborg området, så nyder jeg de her dage efter sejre over AaB, på samme måde som mine børn nyder juleaften. Heldigvis har der været en del af dem de sidste tre år
I øvrigt er de fleste andre Efb fans på min arbejdsplads. Det er efterhånden svært at holde fodboldsnakken kørende generelt
Efter kampen igår har vi 2 spillere med på rundens hold på både tipsbladet.dk og superliga.dk. Det drejer sig i begge tilfælde om Filip Novak og Alexander Sørloth:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llerunde-0
http://www.superliga.dk/performance-centre/2017-18
Vi har desuden 3 spillere med på månedens hold for september på superliga.dk, det drejer sig om Filip Novak, Jakob Poulsen og Alexander Sørloth.
September har været en god måned, trods den noget sløje start.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... llerunde-0
http://www.superliga.dk/performance-centre/2017-18
Vi har desuden 3 spillere med på månedens hold for september på superliga.dk, det drejer sig om Filip Novak, Jakob Poulsen og Alexander Sørloth.
September har været en god måned, trods den noget sløje start.