FCM - SIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: FCM - SIF

Indlæg af Jesper BW1100 »

Acebone skrev:Drop nu den Heinze-sang. For hulen da. Vi burde have større klasse end dét.

Jeg behøver vel ikke at pointere, at det var Ørgaard, der kylede en af vore egne væk til en rival, fordi vi meget hellere ville have en røv med ører til at stå på mål i stedet for. Det polske eventyr fik så på forunderlig vis en eller anden form for "happy ending", fordi vi opdagede frelseren Lössl midt i elendigheden. Men hvis der er én mand, der ikke bærer skylden, så er det vel Heinze. Jeg hørte ingen smædesange mod Flinta og Poulsen (eller Mikkelsen på bænken). Jeg kan ikke forstå, hvorfor netop Heinze har gjort sig fortjent til det pjat. Han har sgu tit reddet os, når vi var på røven, så jeg synes, han fortjener en hånd i stedet.

Det var så den moralske opsang herfra. Ellers er der vel bare at tilføje: Vi ligger nummer ét!!
Tjah både og. Heinze blev rigtig nok ikke godt behandlet af FCM i sin tid. Men Heinze er SIF-spiller nu og har været det et stykke tid, og hvis man kan forsøge at hyle ham lidt ud af den ved at buhe af ham er det sq fint med mig. Det skal nævnes at Heinze blev fint modtaget af FCMs fans de første gange vi mødte SIF, ligesom Mikkelsen forøvrigt gjorde det i dag. Lige nu er Heinze lige så ligegyldig for mig som Lekic, Tømrer og resten af SIF-holdet. Jeg ser ingen grund til at hylde Heinze.
At det så var håbløst at smide han væk i sin tid er en anden sag.
Derudover så jeg hellere man buhede af Christopher "Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke er på landsholdet" Poulsen. Han var da om nogen en kegle i hans sidste tid som FCM'er. Flinta er fuldstændig ligegyldig. Han har i mine øjne aldrig rigtig været FCM'er.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Drop nu den Heinze-sang. For hulen da. Vi burde have større klasse end dét.
Helt enig. Ud fra historikken omkring Heinze-handlen, er der bestemt ingen grund til at svine en af de spillere, der kommer fra en af vores samarbejdsklubber og har spillet hos os en stor del af ungdommen. Selvom jeg helt klart mener han ikke er god nok, til at stå på et tophold, og derfor er/var glad for at vi fandt en ny keeper, er der ingen grund til til at være efter ham.

ditlevsen

Indlæg af ditlevsen »

Jeg syntes det er lidt sjovt både albæk og ipsa bliver kritiseret for dårlige pasninger når de faktisk har største succesrate!!! Det kunne hjælpe lidt hvis man ikke var så forudtagen før kampen!
Jeg syntes at silkeborg stiller sig meget kompakt og da vi ikke tør bringe så mange offensivt bliver det en lidt tam kamp - ihvertfald før strafffet! Jeg tror at kampen mod Brøndby står lidt bedre til os. Vi kan stå kompakt tilbage og spille på omstillingen. Det er også rigtig opløftende at vi allerede nu har lige så mange clean sheets som sidste efterår!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mht. Priske, så skal han vel lige spilles ind på holdet. Problemerne med overlaps så ud til at være fordi han ikke kendte medspillernes løbemønster endnu. Han virker ellers som en god type, de andre har respekt for ham, han har jo også prøvet en del.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Vi så et FCM hold der lidt efter lidt fik introduceret det spil som man har gået og øvet i opstarten. Det kører over hovedet ikke endnu, men der er altså også et andet hold på banen.
Det positive lige nu ud over pointene selvfølgeligt, er at hvis vi kan vinde kampe uden spillet fungerer, hvor gode bliver vi så når vi får det til at fungerer???
En anden yderst positiv ting er vores indskiftninger. Ved hver eneste af dem kommer der ny energi på banen. Der er ingen tvivl om at der sidder nogle rigtigt sultne spillere på bænken, og træneren har ingen problemer med at finde udskiftninger hvis nogen ikke slår til, eller får vanskeligheder.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

ditlevsen skrev:Jeg syntes det er lidt sjovt både albæk og ipsa bliver kritiseret for dårlige pasninger når de faktisk har største succesrate!!! Det kunne hjælpe lidt hvis man ikke var så forudtagen før kampen!
Fantastisk med statistik, Jon Dahl var jo den bedste danske spiller til VM, ifølge Fifas "Statistik". Mht Albæk synes jeg lige man skal huske at kritikken, den jeg fremsatte ihvertfald, ikke handler om at hans afleveringer ikke ramte en FCM spiller(Successrate). Kritikken lyder på at han ikke tør/evner at ligge farlige fremadrettede afleveringer og derfor får vi ikke sat vores wings nok op i farlige 1-mod-1 situationer mod deres backs mens de er i fart og har front imod mål.

Ipsa, synes jeg egentligt gør det ok og man skal også huske han trods alt ikke har spillet fast på midtstopper pladsen

Vil desuden bemærke at det er lidt uheldigt at begynde at gå efter andre debatører ved at kalde dem forudintagede, det mener jeg er en unødvendig kommentar.

jakobV

Indlæg af jakobV »

ditlevsen skrev:Jeg syntes det er lidt sjovt både albæk og ipsa bliver kritiseret for dårlige pasninger når de faktisk har største succesrate!!! Det kunne hjælpe lidt hvis man ikke var så forudtagen før kampen!
Albæk synes jeg nu også gør det udemærket i kampen, men Ipsa.... Han er bare ikke god nok! Så kan det godt være du forsvarer ham med en succesrate på 70% ca, men faktum er er 90% af de afleveringer er gået til Albrechtsen eller Priske - og det godt nok ikke nogle særlig svære afleveringer. Problemet er når Ipsa skal spille bolden fremad, det magter manden ikke og det er som om han slår dem i blinde. En anden ting han heller ikke magter er at holde hovedet koldt når han bliver presset, han går i panik hver gang.

Du vil vel heller ikke mene at Ilsø spiller en brandkamp fordi han rammer mål på 80% af sine afslutninger idag vel?

mnm123

Indlæg af mnm123 »

2 kampe 6 point ikke noget at klage over der.

Min mistro før sæsonen med 2 fraværende forsvarspiller, gir meget uro hvor Ipsa helt klart viste store problemer med placering og samspil med Priske forståeligt med det men at manden flere gange gir bolden væk med tåbelig afspil eller dumme indkast til SIF er bare ikke godt nok, og en bedre modstander havde straffet det. Vores midtbane midt fik ikke fat og mon ikke det er tid til at spille med Salami centralt igen efter et fint indhop i går. Vores 2 kanter fik vi ikke sat meget i scene og skyldes flere tiln men Danni skal altså lære at holde bredden noget mere så vi også for chancen for at vores back kommer med og skaber nogle overtalssituationer der. Ser frem til Siv er tilbage og kan skabe noget konkurrence der og forhåbentlig komme ind og være fast kant der. Vores bedste i går i mine øjne Lossl og MA med Priske og Juelsgård lige efter.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

mnm123 skrev: Vores 2 kanter fik vi ikke sat meget i scene og skyldes flere tiln men Danni skal altså lære at holde bredden noget mere så vi også for chancen for at vores back kommer med og skaber nogle overtalssituationer der.
Nu er det jo en del af den nye spille stil at kanterne skal vandre mere ind i banen og give shortpassing med midtbane og backs.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jesper BW1100 skrev:Tjah både og. Heinze blev rigtig nok ikke godt behandlet af FCM i sin tid. Men Heinze er SIF-spiller nu og har været det et stykke tid, og hvis man kan forsøge at hyle ham lidt ud af den ved at buhe af ham er det sq fint med mig. Det skal nævnes at Heinze blev fint modtaget af FCMs fans de første gange vi mødte SIF, ligesom Mikkelsen forøvrigt gjorde det i dag. Lige nu er Heinze lige så ligegyldig for mig som Lekic, Tømrer og resten af SIF-holdet. Jeg ser ingen grund til at hylde Heinze.
At det så var håbløst at smide han væk i sin tid er en anden sag.
Derudover så jeg hellere man buhede af Christopher "Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke er på landsholdet" Poulsen. Han var da om nogen en kegle i hans sidste tid som FCM'er. Flinta er fuldstændig ligegyldig. Han har i mine øjne aldrig rigtig været FCM'er.
Det er da også okay, at man prøver at hyle modstanderens målmand ud af den. Sangen kommer bare først, når vi alligevel er foran og godt på vej mod sejren. Sådan var det i går, og sådan har det også været i tidligere kampe. For mig virker det som en barnlig hån, og det er derfor, jeg taler om, at vi skal have mere klasse. Jeg mener, de kræfter burde bruges på at hylde vores eget hold. Skal man drille, er "god tur hjem" trods alt lidt sjovere samtidig med, at den retter sig mod hele SIF og deres fans.

For mig betyder det sgu noget, hvordan en spiller forlader klubben. Flinta er jeg - som du - ret ligeglad med. CP er straks værre. Han skabte sig som et barn, fordi en bedre spiller havde slået ham af. Er der nogen, der fortjener smædesange, er det ham. Med Heinze er det noget andet. Han skabte sig sgu ikke, selvom Ørgaard kastede lort i nakken af ham, og for dét har han min respekt. Stod det til Heinze, var han ikke skiftet, men han blev presset til det.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Hekler skrev:
mnm123 skrev: Vores 2 kanter fik vi ikke sat meget i scene og skyldes flere tiln men Danni skal altså lære at holde bredden noget mere så vi også for chancen for at vores back kommer med og skaber nogle overtalssituationer der.
Nu er det jo en del af den nye spille stil at kanterne skal vandre mere ind i banen og give shortpassing med midtbane og backs.
ja men igår var det meningen at de skulle holde bredden for de forventede et defensiv indstilling fra SIF, og ja de skal med ind og spille mere centralt men Danni kunne ikke ramme en medspiller eller gøre noget fornuftig.

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

mnm123 skrev:
Hekler skrev:
ja men igår var det meningen at de skulle holde bredden for de forventede et defensiv indstilling fra SIF, og ja de skal med ind og spille mere centralt men Danni kunne ikke ramme en medspiller eller gøre noget fornuftig.
Så stopper du med den usaglige begyndende person hetz, så du overhovedet kampen, eller var du fuldstændig forblændet i dit eget verdenssyn på kampen til at kunne se virkeligheden.. der var flere der ik spillede særlig godt den første time i går, IKKE kun Danny..
Noget andet er at jeg synes det er direkte pinligt, at jeg i tv ser kampen og kun kan hører sifs supportere, i slutningen af anden halvleg, nogle der var på stadion og kan berette om det er de negativt tænkende "hakke på spilleren fans" der gav udtryk for deres ensrettede holdninger, eller om det rent faktisk kunne lade sig gøre for sifs supportere at overdøve bw/ultra boys ????

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Thomasbokr skrev: Så stopper du med den usaglige begyndende person hetz, så du overhovedet kampen, eller var du fuldstændig forblændet i dit eget verdenssyn på kampen til at kunne se virkeligheden.. der var flere der ik spillede særlig godt den første time i går, IKKE kun Danny..
Noget andet er at jeg synes det er direkte pinligt, at jeg i tv ser kampen og kun kan hører sifs supportere, i slutningen af anden halvleg, nogle der var på stadion og kan berette om det er de negativt tænkende "hakke på spilleren fans" der gav udtryk for deres ensrettede holdninger, eller om det rent faktisk kunne lade sig gøre for sifs supportere at overdøve bw/ultra boys ????
Danny var sammen med Ipsa den klart dårligste på banen i går. Så såre simpelt er det.
Stemningen var ganske rigtig ikke helt i top i går. Men jeg synes det er mere pinligt, at du kan sidde med din røv i sofaen og brokke sig over stemningen. Kom dog ud og deltag!

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Stemningen var okay, og hvis man kunne høre silkeborgenserne bedre i TV, var det sgu nok en produktionsfejl. Jeg sad på Faxe - en smule tættere på Nordea godt nok - men jeg hørte slet ikke noget fra udeholdstribunen, hvorimod Nordea sang fint med det meste af kampen.

Som Nordea-tribunen er lige nu, tror jeg ikke, vi kan forlange meget bedre i en kamp med 5515 tilskuere på stadion. Stemningen kan ikke sprede sig ret langt væk fra zonen bag målet, når der ikke er flere folk. Nøglen til endnu bedre stemning er flere folk på stadion. Det kommer bare helt naturligt. Når folk står sammen på en tætpakket tribune, så bidrager de også mere til stemningen. Den slags oplever vi hovedsageligt i de store kampe nu. Men Fortet er trods alt ikke gået helt i Farum Park-mode, så lad os ikke gøre det værre, end det er. Hvis vi kun snakker om manglende stemning, bliver det selvforstærkende. Lad os hellere snakke om, at Kuhn ser ud til at have vendt bøtten for os; og så kan vi hver især sørge for at trække en ven eller to med på stadion næste gang. Få rusket op i de skabs-FCM'ere, der er derude et sted. En ståplads til til 95 eller en siddeplads til 115 kroner finder man sgutte ret meget billigere i suppen.

Cadeau til de folk, der bliver ved og ved bag målet. Dem er der virkelig brug for! :)

Brugeravatar
Thomasbokr

Indlæg af Thomasbokr »

Jesper BW1100 skrev:
Thomasbokr skrev: Så stopper du med den usaglige begyndende person hetz, så du overhovedet kampen, eller var du fuldstændig forblændet i dit eget verdenssyn på kampen til at kunne se virkeligheden.. der var flere der ik spillede særlig godt den første time i går, IKKE kun Danny..
Danny var sammen med Ipsa den klart dårligste på banen i går. Så såre simpelt er det.
Stemningen var ganske rigtig ikke helt i top i går. Men jeg synes det er mere pinligt, at du kan sidde med din røv i sofaen og brokke sig over stemningen. Kom dog ud og deltag!
Så ser vi godt nok forskelligt på hvem der har gjort det godt og skidt under kampen, men lad det nu ligger, så længe det ikke bliver til en person hetz.

Det var nu mere for at høre, om tingene var på samme måde som det fremstod i tv, og om vi var sluppet for de folk der bare står og råber og skælder spillerene ud, bare de sætter et ben i en forkert retning... VIl ik give penge for at komme på stadion og blive sat i bås med dem, plus at det ødelægger stemningen..

Jeg har alle de gange jeg har haft råd til at tage på stadion, (har endda taget afsted hvor kontoen gik i minus for at få råd) Været med til at forsøge at være stemningskabende, nogle gange har det dog været besværliggjort af en bestem fan fraktions fans ikke har kunne styre deres medlemmers flagren og ageren, men det er en helt anden sag. Kunne ikk deltage på stadion da jeg ikke havde råd, kort og godt, så simpelt er det.

Besvar