FCM - SIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

FCM - SIF

Indlæg af Kent »

Med graven oppe at køre igen, så er det vel tid til lidt optakt til lørdagens kamp mod SIF.

Vi kom jo selv glimrende fra start mod Horsens, hvor der dog til tider var problemer i det defensive, hvilket i 1. halvleg primært handlede om Ipsa, der var helt ved siden af sig selv. Efter den urutinerede udvisning var der igen en del sprækker, men heldigvis holdt det hjem, men det skyldtes i højere grad manglende skarphed fra Horsens end prangende spil fra vores side. Men 3 point på udebane er ikke hverdagskost, så det er bestemt det vigtigste.

Desværre betød kampen også skade til Reid, samt karantæne til Erik og dermed er vores forsvarskæde allerede tyndslidt til sæsonens 2. kamp, hvor der reelt ikke er kvalificerede alternativer til en bagkæde bestående af Priske - Ipsa - Albrechtsen - Juelsgaard. Man kan håbe at Reid bliver spilleklar, men det får vi jo nok ikke at vide, før truppen udtages. Ellers er det meget let at forudsige holdet, der vel er som i Horsens, pånær hvis det vurderes at Izunna el. Salami er kommet så meget i form, at de er klar til at skubbe Albæk på bænken.

Lillebror Silkeborg fik læstelige klø i premieren, og Troels Bech har efterfølgende uddelt straffeomgange på Silkeborg Atletiksstadion til holdet. Det er nok rimeligt at forvente, at det er et særdeles tændt silkeborgmandskab, der dukker op, som ikke vil gentage præstationen mod FCN. Spørgsmålet er, om et tidligt mål ikke vil kunne ryste dem meget - og yderligere forlænge den krise, der var meget tæt på at sende dem i akut nedrykningsfare i foråret. Mit gæt vil derfor være, at Silkeborg kommer med et meget defensivt udgangspunkt, hvor målet er 1 point. Desuden har jeg Silkeborg som en af de klare nedrykningskandidater - tror Horsens, Silkeborg og Sønderjyske kommer til at kæmpe om at undgå at rykke ned sammen med Lyngby. Ydermere er det værd at bemærke, at der er uro omkring Lekic, der efter det aflyste skift til tyrkisk fodbold, har været ude med meget klare meldinger om, at han gerne vil væk fra Silkeborg, hvis der er nogen, som vil have ham. Han spillede ikke fra start i FCN-kampen, men det vil jeg tro, at han gør mod os (hvis ikke han er solgt inden), da der reelt ikke er kvalificerede afløsere i Silkeborg-truppen. Desuden er sidste efterårs store profil for Silkeborg (og forårets skuffelse) Jim Larsen ude med skade.

En sejr i denne kamp, vil være utrolig vigtig frem mod de næste svære kampe. Statistikken er dog i mod os, da vi kun 1 gang tidligere har haft 6 point efter 2 kampe, nemlig helt tilbage i 2004. Til gengæld er en hjemmekamp mod Silkeborg stort set det tætteste vi kommer på sikre point, da statistikken siger noget i stil med 7-3-1 i hjemmekampe mod dem.

Hvis vi kan få et hurtigt mål, og undgå at lave frispark udenfor vores eget felt (men gode gamle Jesper Mikkelsen på banen, er det stort set et mini-straffespark), så tror jeg på en sejr, og der burde ikke være tvivl om, at vi har et bedre hold end Silkeborg (halvdelen af deres hold er jo spillere vi har kasseret....). Så alt andet end en sejr vil være en skuffelse.

Brugeravatar
Hekler

Re: FCM - SIF

Indlæg af Hekler »

Kent skrev: ...og der burde ikke være tvivl om, at vi har et bedre hold end Silkeborg (halvdelen af deres hold er jo spillere vi har kasseret....). Så alt andet end en sejr vil være en skuffelse.
Mon ikke de har noget at bevise.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Hekler skrev:
Kent skrev: ...og der burde ikke være tvivl om, at vi har et bedre hold end Silkeborg (halvdelen af deres hold er jo spillere vi har kasseret....). Så alt andet end en sejr vil være en skuffelse.
Mon ikke de har noget at bevise.

Det tror jeg bestemt de har på lørdag . Men har altid sagt at Troels Bech er en god træner i de første 30 kampe i den pågældende klub han er i , og se nu .. SIF spillede af lort mod nordsjælland og mener at huske at de ikk spillede godt de sidste 4-5 kampe i sidste sæson .
Men tipper dog på 3-1 til os lørdag - og Frank som første målscore på oplæg fra Borring. Borring får en stor sæson - det har jeg hermed spået !!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

jakobV

Indlæg af jakobV »

Kravet er en sejr. Vi skal simpelthen kunne slå et hold som Silkeborg som ikke har præsteret i en længere periode.

Måden en sejr skal komme i hus på er vha. solidt og sikkert forsvarsspil + en kynisk offensiv med Borring, Thyge og frank som de vigtigste spillere.e

Noe

Indlæg af Noe »

Rigtig fint oplæg, som altid.

SIF-defensiven har problemer op til kampen i morgen: http://195.90.100.162/artikler/sif-fors ... -af-skader

Umiddelbart er det svært at sige om det er en direkte fordel for os. Med indsatsen i Farum ville jeg alligevel alvorligt overveje at udskifte hele back-linjen, hvis jeg var Troels Beck. Specielt målet til 3-1 (3:21 inde i klippet) er så pinligt, at Kuhn ville tage sit gode tøj og gå, hvis det var sket under ham. http://onside.dk/fodbold-video/superligaen/fcn-sif-4-1

Spændende med i morgen - kom så med den stabilitet!

/Noe

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En god start er utrolig vigtig, derfor har jeg også glædet mig rigtig meget over sejren i Horsens.
Kampen mod Silkeborg vil vise, om vi skal op og lege med, for vi skal godt fra land hvis vi skal være med hvor det er sjovt.

Jeg tror Silkeborg er et af de hold, som kommer til at kæmpe mod nedrykning. De overpræsterede sidste sæson, og som en anden nævnte så er det ved at være tid til at Troels Bech effekten indfinder sig :mrgreen:

Det jeg synes bliver mest spændende denne sæson, er at de om vi er sultne. Personligt ærgrer jeg mig stadig voldsomt over den tabte pokaltitel, og jeg kan tænke mig at spillerne også har nederlaget tæt på sig endnu. Men hvor sultne er vi, og hvor meget vil vi ofre for at stille sulten, det må denne sæson vise.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

3 points mere på kontoen, ikke specielt flot spil offensivt, men defensivt virker det til at være i bedring og Løssl virker usvigelig sikker i målet (Stakkels Kasper Jensen). Desuden er det dejligt vi har spillet to 0 kampe uden Ried som nok bliver solgt.

Offensivt synes jeg Albæk er lidt hæmmende for vores spil, hans afleveringer ikke gode nok og derfor starter vores wings tit med ryggen imod målet, og dermed også tit en forsvarsspiller i tæt markering. Jeg synes Salami vidste idag at han bør starte imod Brøndby i næste runde.

Desuden en god debud til Priske som virkede ganske sikker.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Dondinho skrev:3 points mere på kontoen, ikke specielt flot spil offensivt, men defensivt virker det til at være i bedring og Løssl virker usvigelig sikker i målet (Stakkels Kasper Jensen). Desuden er det dejligt vi har spillet to 0 kampe uden Ried som nok bliver solgt.

Offensivt synes jeg Albæk er lidt hæmmende for vores spil, hans afleveringer ikke gode nok og derfor starter vores wings tit med ryggen imod målet, og dermed også tit en forsvarsspiller i tæt markering. Jeg synes Salami vidste idag at han bør starte imod Brøndby i næste runde.

Desuden en god debud til Priske som virkede ganske sikker.
Salami var fantastik. Han er enorm boldfast og bomstærk. Mener også han skal med mod BIF hvor hans type bliver ekstremt vigtig. Det er en forn'jelse at følge Løssel. Han udstråler rutine, selvom han er så ung. Han har virkelig imponeret mig og det smitter af på forsvaret.

En ting vi SKAL forbedre er dødboldene. Mikkel T slog mange elendige slatne indlæg i dag. Det er ikke godt nok på det her niveau.

Spillemæssigt var det langtfra i top i dag. der var for mange boldtab. Men 3 point mere på kontoen luner gevaldigt, nu skal offensiven bare med op.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

FCM - SIF 2-0, 3 point, 2 kampe og 6 point.
Tjah det er vel stort set de vigtigste ting at ridse op efter dagen i dag.
Spillemæssigt var det alt andet end prangende. Hverken vi eller SIF kunne rigtig få noget til at fungere, og heldigvis tog Lössl sig af de få tilbud SIF trods alt havde. Og så ellers en tak til Thomas Hansen for på klodset og fuldstændig unødvendig vis at vælte Albrechtsen omkuld i feltet. Og foran 1-0 står vi bedre rustet end ved 0-0, da vi så kan gøre brug af vores hurtige omstillinsspil, som vi dog ikke udnytter i dag grundet manglende skarphed. Dog fik Ilsø scoret et flot flot mål efter at have brændt 17½ chance i løbet af kampen. Så er vi tilbage til det væsentlige. 2 kampe, 6 point.

Karakterer:

Lössl - 10
Den knægt er simpelthen fantastisk. Piller det ned der kommer i luften. Har en sindssyg reaktionsevne på stregen og udstråler generelt bare en herlig ro, som vi ikke har haft dernede i kassen siden PSJ's velmagtsdage. Min MOM i hård konkurrence med MA.

Priske - 9
Sikker i det defensive og kom også godt med over kanten et par gange, trods en manglende højrekant til at kombinere med...
Ser ud til at være en udmærket rutineret gut vi har fået ind til højrebacken.

Julle - 8
Synes Julle gør det rigtig fint i dag. Dog bliver han fanget nogle enkelte gange, og han er heller ikke så meget med offensivt, som man godt kunne ønske sig. Dog har han i de 2 første kampe vist sig som en rigtig fin og fuldgod erstatning for Leon.

MA - 10
Sammen med Lössl banens bedste i dag. Vinder ALLE hans nærkamps- og hovedstødsdueller, og styrer ellers det defensive med hård hånd. Og når han så samtidig også skaffer os det straffe, som i bund og grund giver os sejren i dag, kan man ikke andet end at anerkende rutinerede Albrechtsens indsats. Hans erfaring er desuden guld værd for vores unge hold. Et virkeligt scoop vi har gjort i MA!

Ipsa - 6
Starter forfærdeligt i dag. Han kan ikke lægge en aflevering. Uanset om det er en lang eller kort aflevering er ligegyldigt. Han formår ikke at ramme en sort. Derudover er hans fejl ved at koste Rajko en friløber i midten af første halvleg. Dog spiller han sig op i anden halvleg hvor han egentlig gør det hæderligt, og ikke laver de store fejl.
Men jeg tager stadig mig selv i at stå på stadion og savne Winston.... Dumper i første halvleg, men redder sig lige op på bestået i løbet af 2.halvleg.

Danny - 5
Ikke bestået. Danny var simpelthen pivelendig i dag. Han sætter praktisk talt, med undtagelse af straffesparket, ikke et ben rigtig i hele kampen. Han spiller højrekant men render rundt inde på midten af banen hele første halvleg, hvor han skiftevis taber bolden i en håbløs dribling eller smider den væk med en fejlaflevering. Den gamle Tømrer på venstrebacken blev slet ikke udfordret af Danny, hvilket er en gedigen skuffelse. Det eneste der afholder ham fra at få 03 er at han trods alt ikke brændte straffesparket.... Jeg vil have Siv tilbage på den højrekant, og det kan kun gå for langsomt....

Borring - 7
Borring spiller en acceptabel kamp, men jeg er skuffet over at han ikke udfordrede Flinta, som i bedste fald på betegnes som en middelmådig højreback, noget mere. Dog ser der ud til at være mere arbejde i Borring end vi tidligere har set fra hans fødder, hvilket absolut er positivt.

Albæk - 7
Acceptabelt indsats af Albæk. Der bliver arbejdet udmærket for det, men hans boldomgang og presspil er ikke på højde med vores nigerianeres. Det trækker også lidt ned, at ham og Thyge ikke formår at vinde slaget mod SIF's middelmådige midtbane. Hvis ellers Izunna og/eller Salami er helt oppe i omdrejninger, synes jeg det er en fejl af Kuhn at spille Albæk på bekostning af én af de to.

Thyge - 7
Thyge skuffer mig lidt idag. Som sædvanlig arbejder han stenhårdt, men jeg synes bare ikke han kommer frem til det han ofte gør. Og som jeg skrev ved Albæk formår de ikke at vinde slaget om midtbanen, hvilket også er en skuffelse.

Ilsø - 8
Bliver kåret som MOM af fansene på stadion. Noget jeg slet ikke er enig i. Er total anonym i første halvleg, hvor man ofte tager sig selv i at lede efter ham på banen, for at se om han overhovedet er derinde. Dog lyser han gevaldigt op i anden halvleg, hvor han kommer frem til en masse chancer, hvor han dog på skammelig vis brænder de fleste. Dog lukker han kampen til 2-0 på en sand perle.

Frank - 6
Totalt anonym i dag. Der er ikke rigtig noget der vil lykkes for ham, men til hans forsvar skal det siges at han bliver sat alt for lidt i scene i dag. Dog er det positivt at andre tager over når Farlige holder målpause. Så kan han passende nette et par stykker i Brøndby næste søndag! :-)

Salami - 9
Kommer ind og får sat skik på midtbanen. Har nogle gode bolderobringer og den ene af dem resulterer i en friløber som først han selv og senere Ilsø burde have garnet på. Er derudover også manden med skuddet der bliver rettet af og ender ved Ilsø ved 2-0 målet. I mine øjne bør han starte mod Brøndby på søndag på bekostning af Albæk.

Sylvester - UB
For kort tid på banen til en egentlig karakter. Dog synes jeg han viste nogle spændende takter. Han ser ud til at være god med låget, og rigtig kropsstærk. Absolut en interessant type.

Izunna - UB
Nåede ikke at udrette det store.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hel fejlfri var Lössl nu ikke, han havde en "skovtur" i første halvleg, hvor han rendte efter et indlæg som bare forsatte og forsatte væk fra ham. Men ellers er jeg enig i at han er fantastisk, vi har ikke haft sådan en styrke derinde siden Peter Skov Jensen, helt enig.

Synes Borring leverede en god kamp. Han blev ved og ved.

Vores problem i dag, var helt klart manglende defensiv styrke på midtbanen. I første halvleg spiller Silkeborg nemt hen over vores midtbane, og får lagt et urimeligt højt pres på os. Det hjælper gevaldigt da Salami kommer ind. Det går simpelthen ikke at lade både Salami og Izunna sidde på bænken, en af dem skal simpelthen være på den midtbane for at skabe balance.

Vi kan være godt tilfreds med de to første kampe. Spillemæssigt går der altid lidt tid inden holdene begynder at fungere efter sommerpausen, og vi har fået to gode kampe til at spille os i form i.
Indstillingen er fin, vi kæmper for sagen, det er helt andre toner end for et år siden.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Jesper BW1100 skrev:Ipsa - 6
Starter forfærdeligt i dag. Han kan ikke lægge en aflevering. Uanset om det er en lang eller kort aflevering er ligegyldigt. Han formår ikke at ramme en sort.
Jeg var selv fraværende til dagens kamp pga. et bryllup, så jeg har af gode grunde ikke set kampen, men din kommentar omkring Ipsas enorme rate af fejl-afleveringer er ganske enkelt forkert.
Som man kan læse ud fra dette link, så ramte Ipsa på 72 % af sine afleveringer, som den FCM-spiller med højeste snit med Albæk og Juelsgård som de nærmeste "konkurrenter".
http://188.120.94.5/livecast/matchcente ... ylland.php

Andet vil jeg ikke blande mig i, da jeg som sagt ikke har set kampen, men måtte nøjes med at undertrykke min glæde, når opdateringerne tikkede ind på sms ;)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev: Priske - 9
Sikker i det defensive og kom også godt med over kanten et par gange, trods en manglende højrekant til at kombinere med...
Ser ud til at være en udmærket rutineret gut vi har fået ind til højrebacken.

Julle - 8
Synes Julle gør det rigtig fint i dag. Dog bliver han fanget nogle enkelte gange, og han er heller ikke så meget med offensivt, som man godt kunne ønske sig. Dog har han i de 2 første kampe vist sig som en rigtig fin og fuldgod erstatning for Leon.
Jeg er uenig i disse vurderinger. Jeg mener faktisk, at et af de helt store spillemæssige problemer vi havde i dag, var vores backs. Vi skabte ikke en skid i første halvleg, hvor vi havde store problemer med at spille bolden rundt. Det synes jeg i høj grad skyldtes, at vores backs var alt for passive. Jeg tror ikke nogen af dem, havde et eneste indlæg fra baglinien i dagens kamp, og jeg mindes heller ikke at de kom i et eneste overlap i hele kampen - hvilket er meget anderledes end normalt - Leon kom fx i overlap stort set hver eneste gang Borring havde bolden i sidste sæson.

I moderne fodbold er backsene blevet utrolig vigtige ift at skabe overtalssituationer og dermed kunne spille sig igennem. Det vi så i dag fra vores backs var primært alibifodbold, hvor der var fokus på at lukke af defensivt, og de bidrog med meget lidt offensivt. Det er naturligvist fair nok, at man spiller på det sikre, når man er ny på holdet, og gerne vil undgå fejl. Men hvis vi skal gøre os noget håb om at ende i top-6, så skal der langt mere kompetent offensivt backspil til.

Btw så bemærkede jeg også at Danny var meget på midten og ovre ved Borring i venstre. Det var så markant, at jeg ikke kan forestille mig andet, end at det var en del af det taktiske oplæg, at man ville forsøge at skabe overtal på den måde. Ellers var han godt nok på en længere skovtur ;-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent skrev: Btw så bemærkede jeg også at Danny var meget på midten og ovre ved Borring i venstre. Det var så markant, at jeg ikke kan forestille mig andet, end at det var en del af det taktiske oplæg, at man ville forsøge at skabe overtal på den måde. Ellers var han godt nok på en længere skovtur ;-)
Priske kan ikke rigtig overlappe når manden han skal overlappe render forvirret rundt alle andre steder end på kanten; taktisk oplæg eller ej. Julle skriver jeg netop også kom for lidt med frem. Men det skal nok komme. Den kompetance ved vi jo han har. Når det defensive er på plads, er det trods alt nemmere at bygge den offensive del på. Og jeg vil nu mene, at det er hårdt at give backerne skylden for de manglende spillemæssige evner hos holdet i dag. Skylden mener jeg hovedsageligt ligger i en for svag midtbane på dagen; med en sjældent set anonym Thyge og en skandaløs Danny i spidsen.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er allerede blevet skrevet mange gode betragtninger herinde, og særligt er jeg enig i, at Salami må have chancen fra start, og at det er super lækkert at ligge med seks point efter to kampe, men jeg har altså lige en enkelt sidebemærkning til fantribunen: Drop nu den Heinze-sang. For hulen da. Vi burde have større klasse end dét.

Jeg behøver vel ikke at pointere, at det var Ørgaard, der kylede en af vore egne væk til en rival, fordi vi meget hellere ville have en røv med ører til at stå på mål i stedet for. Det polske eventyr fik så på forunderlig vis en eller anden form for "happy ending", fordi vi opdagede frelseren Lössl midt i elendigheden. Men hvis der er én mand, der ikke bærer skylden, så er det vel Heinze. Jeg hørte ingen smædesange mod Flinta og Poulsen (eller Mikkelsen på bænken). Jeg kan ikke forstå, hvorfor netop Heinze har gjort sig fortjent til det pjat. Han har sgu tit reddet os, når vi var på røven, så jeg synes, han fortjener en hånd i stedet.

Det var så den moralske opsang herfra. Ellers er der vel bare at tilføje: Vi ligger nummer ét!!

Besvar