AaB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: AaB - FCM

Indlæg af Saemala »

Ikastbo skrev: Men det positive er i dette forår, har vi "kun" tabt når vi får smidt en spiller ud på rødt.... så hold nu alle mand på banen den 13 maj :P
Hvem blev smidt ud imod Randers? ;)

Op på hesten igen, banke BØF på onsdag, spare spillere mod Herkøge og så smadre FCN d. 13. maj 8-)
Høvdingen af Herning

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Det vigtige er da hvor han tager fat..
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

plus at AaB skal en tur til randers.... ikke en nem kamp.

Bhomaszz/bavnsgaard
Geografisk sted: Mors

Indlæg af Bhomaszz/bavnsgaard »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Det vigtige er da hvor han tager fat..
uddybning: Det er der hvor han tager fat i modtanderens tøje, at selve forseelsen sker, også selv om den varer ved lidt tid (kunne ikke se det - viasat :roll: ). Så er det sådan set ligemeget om det er riven i trøjen eller om han bliver tildelt en skalle. straffe = frispark i feltet. så kan det godt være at tendenserne går imod den tænkning, men det er sådan set regelbrud... :ugeek:
"Du skal selv være den forandring, du ønsker at se i verden"
Mahatma K. Gandhi

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Bhomaszz/bavnsgaard skrev:
Bhomaszz/bavnsgaard skrev:Det vigtige er da hvor han tager fat..
uddybning: Det er der hvor han tager fat i modtanderens tøje, at selve forseelsen sker, også selv om den varer ved lidt tid (kunne ikke se det - viasat :roll: ). Så er det sådan set ligemeget om det er riven i trøjen eller om han bliver tildelt en skalle. straffe = frispark i feltet. så kan det godt være at tendenserne går imod den tænkning, men det er sådan set regelbrud... :ugeek:
Du tager faktisk fejl.

Klippet fra fodboldloven fra DBU.
Hvis der begås en holde-forseelse mod en angrebsspiller, og kontaktstedet er udenfor straffesparksfeltet men efterfølgende strækker sig ind i straffesparksfeltet, skal der dømmes straffespark. At holde er den eneste forseelse, hvor kontaktstedet kan strække sig over en længere distance, og det er derfor ikke rimeligt, at forsvarsspilleren skal slippe billigere, blot fordi forseelsen begyndte uden for straffesparksfeltet.
Men, jeg synes nu også at Leon slipper inden feltet.

MogensOestergaard

Indlæg af MogensOestergaard »

Casper Søe skrev:
Situationen med Leon kan godt forsvares. Leon hiver ham i trøjen, og han falder i feltet = straffe. Vurderer dommeren at Leon er sidste mand = rødt kort.
Mht. målet til 3-2 ser jeg ikke noget som helst skub til Kolja, som kan retfærdiggøre et frispark.
Nej nej nej! I såfald skal dommeren have tjekket op på reglerne.
Det hedder oplagt scorings chance=rødt kort. Om du er sidste mand eller om der er 5 mand bag dig betyder ikke noget.(du ser eks. heller ikke rødt kort hver gang der bliver begået frispark helt nede ved baglinjen)
Det lå så implicit i min kommentar vurderer dommeren at Leon er sidste mand = rødt kort, at han ligeledes vurderer, at der er tale om en oplagt scoringschance. Det er dommeren suverænt, der vurderer dette, og jeg kan helt sikkert godt forstå at han dømmer, som han gør.
Det er altid nemt at sidde og se kampen bag skærmen og/eller se højdepunkterne syv gange i Sportsnyhederne.

Til Jer der ikke mener der er straffe fordi forseelsen foregår udenfor, så må I lige læse fodboldloven igen.

Brugeravatar
Ralle
Geografisk sted: Randers

Indlæg af Ralle »

MogensOestergaard skrev: Til Jer der ikke mener der er straffe fordi forseelsen foregår udenfor, så må I lige læse fodboldloven igen.
...jeg kunne ikke lade være at grine lidt af den der? :roll:

Jeg er skide farvet, af at jeg afskyr AaB værre end byldepest og SARS, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan han kan vurdere den til rødt kort - som Leon selv efterfølgende har sagt, så er Dalsgaard ikke i nærheden af at have en oplagt scoringsmulighed, da bolden er ved at smutte fra ham, og desuden er Albrechtsen med tilbage, og kan nå at blokere.

Straffesparket kan diskuteres i og med at det er svært at afgøre hvorvidt forseelsen strækker sig ind i feltet, men det alene ville bare ikke have afgjort kampen. Med 11 mand, vil jeg godt vove den påstand at FCM havde taget 3 point selvom AaB fik scoret på straffesparket....

MogensOestergaard

Ralle skrev:
MogensOestergaard skrev: Til Jer der ikke mener der er straffe fordi forseelsen foregår udenfor, så må I lige læse fodboldloven igen.
...jeg kunne ikke lade være at grine lidt af den der? :roll:

Jeg er skide farvet, af at jeg afskyr AaB værre end byldepest og SARS, men jeg kan simpelthen ikke se hvordan han kan vurdere den til rødt kort - som Leon selv efterfølgende har sagt, så er Dalsgaard ikke i nærheden af at have en oplagt scoringsmulighed, da bolden er ved at smutte fra ham, og desuden er Albrechtsen med tilbage, og kan nå at blokere.

Straffesparket kan diskuteres i og med at det er svært at afgøre hvorvidt forseelsen strækker sig ind i feltet, men det alene ville bare ikke have afgjort kampen. Med 11 mand, vil jeg godt vove den påstand at FCM havde taget 3 point selvom AaB fik scoret på straffesparket....
Vi må jo gå ud fra, at dommeren er objektiv.
Leon hiver i trøjen udenfor feltet, og som jeg tror dommeren vurderer det, så vurderer han, at AAB-manden kunne have nået frem til bolden og derved have fået en oplagt scoringsmulighed, var han ikke blevet hevet i trøjen - det kan jeg godt følge ham i.
AAB-manden er måske ved at miste bolden, men det er jo som følge af at Leon har hevet ham i trøjen.
Jeg kan ikke se, hvordan I kan sætte ? ved straffesparket. Det er meget tydeligt at se på TV-billederne, at Leon hiver AAB-manden i trøjen, og når han falder i feltet som følge af det, så er der straffe.

Noe

Indlæg af Noe »

MogensOestergaard skrev: Jeg kan ikke se, hvordan I kan sætte ? ved straffesparket. Det er meget tydeligt at se på TV-billederne, at Leon hiver AAB-manden i trøjen, og når han falder i feltet som følge af det, så er der straffe.
Så hvis en forseelse bliver begået uden for feltet, skal man bare lade sig falde ind i feltet, og så er der straffe? Det hænger jo ikke sammen. Hvis Leon hiver ham i trøjen uden for feltet, så er der frispark, ikke straffe.

974

Indlæg af 974 »

Noe skrev:
MogensOestergaard skrev: Jeg kan ikke se, hvordan I kan sætte ? ved straffesparket. Det er meget tydeligt at se på TV-billederne, at Leon hiver AAB-manden i trøjen, og når han falder i feltet som følge af det, så er der straffe.
Så hvis en forseelse bliver begået uden for feltet, skal man bare lade sig falde ind i feltet, og så er der straffe? Det hænger jo ikke sammen. Hvis Leon hiver ham i trøjen uden for feltet, så er der frispark, ikke straffe.

Læs reglerne 4-5 indlæg længere oppe Noe :-)

MogensOestergaard

Noe skrev:
Kom nu ind i kampen for pokker. Det er både skrevet ovenfor samt linket til reglerne, så det er jo rå fakta. Vurderer dommeren, at der er begået en strafbar handling i dette tilfælde er der straffe, ligegodt forseelsen starter udenfor feltet.

For yderligere info, se venligst her: http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/5971.pdf

Læs venligst indlæggene igennem inden du poster igen.
Senest rettet af MogensOestergaard 3. maj 2010, 12:10, rettet i alt 1 gang.

Andro

Indlæg af Andro »

MogensOestergaard skrev:
Noe skrev:
Kom nu ind i kampen for pokker. Det er både skrevet ovenfor samt linket til reglerne, så det er jo rå fakta. Vurderer dommeren, at der er begået en strafbar handling i dette tilfælde er der straffe, ligegodt forseelsen starter udenfor feltet.

For yderligere info, se venligst her: http://www.dbu.dk/data/dbu/filedb/5971.pdf

Læs venligst indlæggene igennem inden du poster igen.
Læs nu lige mandens indlæg, for han har jo ret. Det er jo ligegyldigt, at han falder ind i feltet, for så kan man jo bare falde ind i feltet hver gang, selvom forseelsen er flere meter udenfor.

På TV-billederne kunne man tydeligt se, at Leon slipper ham lige akkurat på kanten af feltet, og det er jo dét, der betyder noget. Det kan ikke have betydning, at AaB-spilleren efterfølgende falder flere meter frem, når Leon allerede har sluppet ham.

Noe

Indlæg af Noe »

Du skriver:
MogensOestergaard skrev: Det er meget tydeligt at se på TV-billederne, at Leon hiver AAB-manden i trøjen, og når han falder i feltet som følge af det, så er der straffe.
Og det er jo forkert. Han kan falde hvor han vil, men det afgørende er jo, hvor forseelsen bliver begået. Jeg mener (og det kan jo netop diskuteres), at Leon slipper ham inden feltet (han har tid og overblik nok til at se, hvornår han nærmer sig feltet).

MogensOestergaard

Noe skrev:Du skriver:
MogensOestergaard skrev: Det er meget tydeligt at se på TV-billederne, at Leon hiver AAB-manden i trøjen, og når han falder i feltet som følge af det, så er der straffe.
Og det er jo forkert. Han kan falde hvor han vil, men det afgørende er jo, hvor forseelsen bliver begået. Jeg mener (og det kan jo netop diskuteres), at Leon slipper ham inden feltet (han har tid og overblik nok til at se, hvornår han nærmer sig feltet).
Hvorfor læser du ikke resten af indlæggene, inden du igen svarer?
Du mangler jo tydeligvis en viden om hvordan loven er skruet sammen til trods for at der tidligere er henvist til den. Imponerende!

Hvad er det lige du ikke forstår ved dette udklip fra fodboldloven:
Hvis der begås en holde-forseelse mod en angrebsspiller, og kontaktstedet er udenfor straffesparksfeltet men efterfølgende strækker sig ind i straffesparksfeltet, skal der dømmes straffespark. At holde er den eneste forseelse, hvor kontaktstedet kan strække sig over en længere distance, og det er derfor ikke rimeligt, at forsvarsspilleren skal slippe billigere, blot fordi forseelsen begyndte uden for straffesparksfeltet.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

MogensOestergaard skrev: Hvad er det lige du ikke forstår ved dette udklip fra fodboldloven:
Hvad er det DU ikke forstår??
Du har tydeligvis forstået det forkert.

Det betyder jo at hvis man holder en spiller i trøjen uden for feltet, men stadig holder fast i trøjen når man kommer ind i feltet, er det straffe!
Hvis man holder fast i trøjen, giver slip UDENFOR feltet, men spilleren falder inde i feltet, er det kun et frispark!
Høvdingen af Herning

Besvar