AaB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

AaB - FCM

Indlæg af Kent »

Midt i al pokaleuforien skal vi ikke glemme, at vi faktisk har vigtige kampe i ligaen også - begyndende med AaB-kampen søndag.

Ligaen er så tæt, at vi ikke kan tillade os at nedprioritere den helt, da vi så risikerer at ende helt nede på 7. pladsen og miste en hjemmekamp næste år (for ikke at tale om forskellen i præmiepenge på en 3. og en 7. plads).

Umiddelbart er det de næste to kampe, mod AaB og BIF, der bestemmer hvor højt vi kan ende. Hvis vi min får 4 point i de 2 kampe, så er der banet en reletiv nem vej til min en 4. plads, da vores 2 sidste kampe er overkommelige - selv med en pokalfinale midt imellem.

Der har selvfølgelig ikke været den store pause efter OB-kampen, så mon ikke vi ser en smule rotation, men ellers burde de fleste kunne klare at spille igen, og vi burde kunne toppe kæderne til BIF-kampen onsdag, hvorefter vi kan stille med B-holdet mod Køge, så alle er udhvilet til pokalfinalen.

Da vi forpassede mulighederne mod Randers, er næsten tvunget til at vinde over AaB, hvis vi skal passere dem. Et nederlag vil i hvert fald med stor sandsynlighed betyde, at vi kan vinke farvel til dem i tabellen. Vores fordel er, at AaB ikke er gode til at skabe en kamp, så det er oplagt at vi stiller os lidt afventende, og forsøger at slå til på kontra - en spillestil som passer os godt.

Jeg håber at Frank får endnu et indhop, så han får lidt mere kamptid i benene og stille og rolig kan bygges op til matchvinderrollen til pokalfinalen ;-)

Mit bud på en opstilling:

Lössl (hvis klar)
Ipsa - Albrechtsen - Erik S - Julle
Siv - Thyge - Albæk - Borring
Ilsø - Baba

ArneR

Re: AaB - FCM

Indlæg af ArneR »

Du har fuldstændig ret Kent, der skal focus på den 3. plads der er inden for rækkevidde. Ikke mindst fordi at FCN også er meget formstærke i øjeblikket, og en sejr i pokalen er absolut ikke en selvfølge, men en dejlig ekstra bonus, med europæisk deltagelse til følge, hvis vi vinder, eller ender på 3. pladsen. Med hensyn til din start 11 mod aaB tror jeg også du rammer meget godt. Jeg tror desværre også at det er ved at være sidste udkald for Baba for at vise noget. Han er en fabelagtig boldspiller i mine øjne, han får bare alt for lidt ud af det.( læs mål ) Men hvor har vores drenge med AK i spidsen, og hestehviskeren ( Læs BS ) udrettet meget i dette forår, langt over hvad vi kunne forvente. Flere spillere har vist landsholdsklasse, og jeg bliver ikke overrasket hvis Morten O, hiver en Midtjysk kanin eller 2 op af hatten. En ting er i hvert fald sikkert jeg er underholdt på MCH Arena i dette forår, som jeg ikke er blevet underholdt længe. Så hvis i læser dette her gutter, vil jeg bare sige en ting uanset hvordan resten af sæsonen ender. THANK YOU FOR THE MUSIC. :D :D :D :D :D :D :D

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff
Geografisk sted: DK-7100 Vejle

Indlæg af Gizmo aka Jeff »

Jeg har plads til 4 i min bil , hvis der er nogen som vil med . Jeg bor desværre i Vejle og kører derfor ad motorvej derop , så de som skulle have lyst til at tur til ålborg skal da helst komme fra området omkring vejle/horsens.

Ring til mig på 60157674

Jeff aka Gizmo
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff

Så er der kun 2 pladser tilbage i bilen .
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing" Edmund Burke 1729-1797

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff

Gizmo aka Jeff skrev:Jeg har plads til 4 i min bil , hvis der er nogen som vil med . Jeg bor desværre i Vejle og kører derfor ad motorvej derop , så de som skulle have lyst til at tur til ålborg skal da helst komme fra området omkring vejle/horsens.

Ring til mig på 60157674

Jeff aka Gizmo

Eller have mulighed for at komme så tæt på E45 på vejen deropad
Og der er 2 pladser tilbage

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Den pokalfinale skal simpelthen slettes fra spillernes hukommelse, nu gælder det ligaen. Vi plejer at have et rimeligt tag på Aab, men der er ingen tvivl om at alle 11 mand skal arbejde 100% hvis det skal blive til 3 point.

Vi kan ikke igen tillade os at spare Salami, Thygesen og Izunna samtidig. De er simpelthen lungerne på holdet.

Kampen mod Aab virker helt afgørende, når man ser på programmet. De sidste tre er Brøndby hjemme, Herkøge ude og så Silkeborg hjemme. De to hjemmekampe bør vi vinde, vi er altid stærke hjemme, og Herkøge ude, den skal vi simpelthen kunne vinde.
Så kampen på søndag mod Aab er nøglekampen.
Jeg mener vi skal stille med de stærkeste 11 mod Aab, vinder vi så skal rotationerne droppes de sidste fire kampe. Taber vi derimod, så kan B-kæden få chancen inden pokalfinalen.

FCM Thomsen

Indlæg af FCM Thomsen »

Hej
er der evt. en der har plads i bilen til en mere til turen til Aalborg, som kan samle mig op i herning eller ikast MVH FCM Thomsen

Send evt. en PM eller Skriv på 28948251 så kan vi aftale nærmere.

På forhånd tak
Thomas

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

FCM Thomsen skrev:Hej
er der evt. en der har plads i bilen til en mere til turen til Aalborg, som kan samle mig op i herning eller ikast MVH FCM Thomsen

Send evt. en PM eller Skriv på 28948251 så kan vi aftale nærmere.

På forhånd tak
Thomas
Det er så har BWs bus kommer ind i billedet

Brugeravatar
Gizmo aka Jeff

Har 1 plads tilbage i min bil - kører fra vejle kl 13 - og skal hente 3 venner ved Tilst afkørselen . ! Så kom til Tilst afkørselen - først til mølle om pladsen..

Nico99

Indlæg af Nico99 »

Nogen der ved hvad en udebane billet koster ?

der står på deres hjemmeside at det koster 60.00 kr børn under 15 år.
Tror i også det gælder for udebane ? :)

DannH

Indlæg af DannH »

For satan det er skidt forsvarsspil det der !!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er ikke godt for helbredet at se sådan en kamp............... :evil:

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Ryk den amatør dommer ned :!:
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Mini Bager

Indlæg af Mini Bager »

Det er satme heldigt. Jeg mener nu også det er et meget tyndt rødt kort til Leon. Han kan godt dømme FRISPARK. Forseelsen er klart uden for feltet, på de klip jeg ser. Men Dalsgaard har jo ikke en chance for at nå den bold. Tyndt, tyndt, tyndt. Kommentatorerne havde lige nævnt at Ken Hansen er meget glad for at dele kort ud, men der havde ikke været nogen endnu. Så han samlede nok bare sammen.

Andro

Indlæg af Andro »

MoM for ÅB: Ken Hansen.

For satan et irriterende nederlag. De første minutter var meget skidt, men derfra holder vi dem egentlig fint væk, indtil Leon får det røde kort, der må være en klar kandidat til årets dommerfejl.

Arghhh.

Besvar