SL R31: FCM - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: SL R31: FCM - FCM

Indlæg af FCM2000 »

Debussy skrev:
10. maj 2026, 16:19
Lupus1999 skrev:
10. maj 2026, 16:10
Det er ikke i dag mesterskabet smides væk.

Hjemme mod FCN - 0 point
Hjemme mod SønderjyskE - 1 point
Hjemme mod Viborg - 1 point

Simpelthen håbløst at vi med den her trup ender med ingenting. Dybt dybt kritisabelt og virkelig tabermentalitet at gå ud inden kampen at sige at det er flot at spille med om 2 titler. Hold nu kæft Tullberg, det er FCM du træner og det er et krav.
Jeg er træt af at skulle forsvare Tullberg, men det er ikke ham men vores ledelse der har fejlet big time.
Jeg er enig.

Der var fransk arrogance i vintervinduet.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

hvem husker de to første kampe hjemme mod OB og Fredericia, her tabte man fire point fordi man ikke var klar til start.

Det er fransk arrogance at starte uforberedt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er dæleme en trist og fattig måde at afslutte sæsonen på. Jeg kommer alvorligt i tvivl om Tullberg, for han har ikke sat det her hold godt nok op til disse kampe. Jo der er skader og andre undskyldninger, men det ændrer bare ikke på en miserabel indsats i de altafgørende kampe.

Jeg der ellers altid er stor optimist, har godt nok svært ved at se FCM i denne tilstand, slå FCK i parken. Så vi risikerer at stå med en dårlig sæson. EL er fint nok, men det er pokaler i skabet det hele handler om!

Debussy

Indlæg af Debussy »

Ravnen skrev:
10. maj 2026, 17:09
Det er dæleme en trist og fattig måde at afslutte sæsonen på. Jeg kommer alvorligt i tvivl om Tullberg, for han har ikke sat det her hold godt nok op til disse kampe. Jo der er skader og andre undskyldninger, men det ændrer bare ikke på en miserabel indsats i de altafgørende kampe.

Jeg der ellers altid er stor optimist, har godt nok svært ved at se FCM i denne tilstand, slå FCK i parken. Så vi risikerer at stå med en dårlig sæson. EL er fint nok, men det er pokaler i skabet det hele handler om!
Undskyld mig, men hvad er det at Tullberg skal gøre anderledes? Han er blevet hyret ind til at spille “gegenpressing“, som er notorisk hårdt, og i store dele af efteråret gik det jo strygende. Vi spillede den bedste europæiske kampagne i mands minde. Men så kom skaderne, og spillerne blev trætte, men der kom nul og niks ind i vintertransfervinduet til at styrke vores ramponerede hold. Bærende spillere som Simsir og Osorio kan ikke holde til at spille 90 minutter af den ene eller anden grund. Billing er hårdt medtaget efter en hård sæson. Vores angribere kan ikke score mål om det så galt deres liv eller holde et pres på modstanderen. Hvordan er det Tullbergs skyld?

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Debussy skrev:
10. maj 2026, 17:53
Ravnen skrev:
10. maj 2026, 17:09

Undskyld mig, men hvad er det at Tullberg skal gøre anderledes? Han er blevet hyret ind til at spille “gegenpressing“, som er notorisk hårdt, og i store dele af efteråret gik det jo strygende. Vi spillede den bedste europæiske kampagne i mands minde. Men så kom skaderne, og spillerne blev trætte, men der kom nul og niks ind i vintertransfervinduet til at styrke vores ramponerede hold. Bærende spillere som Simsir og Osorio kan ikke holde til at spille 90 minutter af den ene eller anden grund. Billing er hårdt medtaget efter en hård sæson. Vores angribere kan ikke score mål om det så galt deres liv eller holde et pres på modstanderen. Hvordan er det Tullbergs skyld?
jeg må sige det samme som debussy

Det er er nemt at placerer skylden alene hos Tullberg, den sportslige ledelse har fejlet i vintervinduet.

Man henter 2 spillere i vintervinduet der har totalt fejlet.

Man har haft fire spillere som har trukket det offensive læs, 2 af dem bliver skadet i dec/januar,

Osorio har hele sæsonen været ene mand på højre fløjen, hvad tænker de på i ledelsen ?????

tre af de fire skal samtidig også rejse til landsholdskampe i der hjemlande.

Simsir har man trukket et voldsomt læs på efter nytår.

Man har en midtbane der spiller meget indianer fodbold, der er for få mål fra dem og assist.

Man har en spillestil, der kræver fysisk, kort og skader.

man har et forsvar der har meget svært ved at bygge spillet op, de virker usikker og slidte her på det sidste.

JBT

Indlæg af JBT »

Det er jo samlet set bare mere fortjent at det ender som det gør hvis de hvide selv gør det færdigt i bif som det ligner

Man kan finde pointene mange steder, men man ser sgu dumme ud efterhånden og undskyldninger er der nok af - selvom man taler rigtigt meget om, at man ikke vil tale om dem så gør man det alligevel

Hvis man ikke vinder pokalfinalen kan man så seriøst undgå at der rulles nogle hoveder? Selvom meget er gået godt (EL) er mindste ligeså meget godt galt. Alt handler om et fyldt pokalskab og det formår man simpelthen at misse, i en næste gratis sæson med et relativt dyrt og bredt købehold. Man brækker sig jo langsomt…

Thun, Mjalby, Viking, Hearts, Arsenal samme år er jo insane

Debussy

Indlæg af Debussy »

Og så er mesterskabet definitivt tabt…

Tillykke til AGF.

Lorte sæson.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Tillykke til AGF - fortjente mestre. Vi blev for slidte med for mange skader - og værst med Franculino ude. Nu kan man så satse det hele mod FCK. sidste kamp næsten uden betydning.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Også et stort til lykke til AGF herfra. Fuldt fortjent som det gik.

Et mesterskab på seks år… og så var det faktisk et heldigt mesterskab i 2024. Kan kun sige, at nu må der i lang tid være slut med at snakke eller skrive om et tronskifte med FCM i førertrøjen. Vi er langt bagud, når man ser vores resultater samlet med mønterne, der bliver brugt. Javist FCK røg udenfor top6 i denne sæson, men de er tilbage næste år… ja måske allerede på torsdag. Og de har vundet the double to gange, været i CL to gange og vundet mesterskab derudover i samme seksårige periode.

Så venligt lad være med at tro, at vi er ved at have taget tronen i Danmark. Det kan man kun konstatere, når resultaterne har være stabile over en længere periode. Og jo vi har denne sæson været ramt af skader og karantæner, men det kan sagtens være på grund af spillestilen. Vi har sat mange point til, som vi absolut vil mene vil være unødvendigt. Men vel ikke tilfældigt?

To point mod FRC, to point mod OB, seks point mod Viborg, tre mod FCN hjemme, fem point mod SJE.. ja det giver 18 point, som vi normalt vil kræve at kunne få. Men vi har spillet ræderligt ude mod Bif i år, samt i de 3-4 kampe mod AGF.

Men underligt alligevel at de danske mestre ikke har vundet over FCM i fire år.

God fest i Aarhus og så må vi andre se, om der kan findes gejst til på torsdag.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

de taler hele tiden om at spille tre turneringer, men er det ikke fire?, når mange bliver udtaget til diverse landshold.

Nogle snakker om den bedste trup ever, det er jeg ikke enig i, jeg mener Evander perioden var det bedste hold.

Jeg mener man med rette kan tale om mangler, set i forhold til fakta, tre turneringer + landshold + den fysiske stil.

Truppen viste sig at være for smal, en sportslig ledelse der fejlede latent i vintervinduet med to fejlinvesteringer, Osorio har været ene mand på højre kant, nød løsninger har være Mbabu.

Det er simpelthen ikke godt Kristian Bach bak og Co.

Pilen peger på Kristian Bach Bak / Steinlein frem for Tullberg.

I tabte mesterskabet i vintervinduet.

Holdet har hængt på at individualisterne svingede kortet, men der er mangler defensivt og på midtbanen. holdet harmonere ikke fordi der er mangler noget spillemæssigt.´´Bravo ja han er fysisk stærk, men offensivt med bolden, har han intet at byde ind med, castillo er ikke en balancespiller.
Bak er i mine øjne ikke god nok, det er indianer fodbold med stor risiko.

Holdet mangler en Evander type.

AGF er mestre med et gammelt hold, hvordan kan de klare europa og superligaen på en gang, den tror jeg ikke på.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

GF fortjente mestre. Men de kommer til at få det svært næste sæson. De er sikret et europa gruppespil, hvis de kan vinde én runde i kvalen når som helst. De skal spille alt europabold i Randers. Hele deres bagkæde har udløb - tænker der er god chance for at ingen vender retur. PM er færdig, Bech var ved at ryge inden vintervinduet lukkede i, Arnstad, Yakob, Links må være i fin kurs flere steder. JH må efterhånden være sidste dans.

Det ville ikke overraske mig, hvis GF får svært ved at nå bare top 6 næste år. De skal mindst ligeså meget have spillet et nyt hold sammen som vi skal. Og så i en helt ny disciplin for dem.

GF er helt fortjent vindere i år. Men magtbalancen i dansk fodbold er intakt. FCM og FCK skal danse om guldet næste år igen.

Lærepengene må snart have fyldt vores sparegris til randen. Klubben må snart få knækket koden til noget kontinuitet, når vi skal spille med i 3-4 turneringer om året. Selvfølgelig vil der være udsving. Men synes det er samme snak igen og igen og hullerne i osten er tit åbenlyse.

Videre. All in på torsdag! Ses i Parken.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg køber ikke den med at problemerne skyldes skader. Ej heller trætte spillere. Vi har en stor trup. Men indkøb som Uhre har været uambitiøst, så der er da bestemt også en kritik hvad det angår.

Men da vi var færdig med at spille EL, sagde Tullberg og alle andre at nu kommer FCM buldrende, nu kan vi satse på det. Men det var jo netop der vi gik totalt i stå. Der har været problemer med opstillingerne, med at spillerne ikke har været mentalt klare og at vi simpelthen ikke har kunne få spillet til at fungere. Det er jo katastrofalt når det hele sejler til allersidst når det hele skal afgøres. Tullberg har savnet erfaring og har taget mange dårlige beslutninger. Samtidig har vores trup nok været for ung, der savner “noget røv i bukserne” på holdet.

Det er vel nok det dyreste trup FCM nogensinde har haft. Vi har et væld af profiler. Med FCK i nedrykningsspil var banen lagt for os. Det er simpelthen en skandale at vi smider det hele i en lang række uinspirerende kampe uden det nødvendige engagement.

Der er pokalfinalen tilbage til at redde sæsonen.

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Det gule kort, som Tullberg ragede til sig de sidste 10 min. i går, koster nu simpelthen en karantæne i Pokalfinalen. Hold nu kæft hvor er det dumt. Han må simpelthen til at mande sig op. Både med disciplinen og med tuderiet. Det smitter af på alt og alle i klubben.

På den positive side, er det måske det der skal til for at vi kan få vendt bøtten med undervældende resultater.
/ ABT

Billede

Kejle

Indlæg af Kejle »

Dumt? Måske.

Men det er ærgerligt at de gule kort sidder langt løsere når det er en træner der brokker sig, end hvis det er en spiller.

I øvrigt håbløst at karantænereglerne er anderledes for trænere.

Og så var der i øvrigt klart frispark til Mikel, som ikke blev dømt.

Besvar