mousebreaker skrev: ↑4. nov 2018, 21:18
pr0j3ct skrev: ↑4. nov 2018, 21:07
mousebreaker skrev: ↑4. nov 2018, 20:42
Hvad mener du med det latterlige hjørneflags pis?
Det var da fantastisk at se at de fik trukket tæt ved tre minutter ud af overtiden ovre på sidelinjen (hvis det er det du henviser til)
Jeg er iøvrig enig i at det ikke må koste i den anden ende at han smider bolden væk, men det er hverken første eller sidste gang det sker. Eks er det anden gang det sker for os indenfor måneder.
Jeg har aldrig været fan af eller syntes det er fantastisk når der foregår tidsudtræk. Som fan af spil med bolden, syntes jeg det er grimt at se på, at der eks. står 2,3,4 spillere og dækker for en bold der ligger stille ude ved hjørneflaget, alt imens resten af holdet, går rundt med hænderne i siden og sparker i jorden, piller næse eller kigger på klokken, måske også derfor de så ikke er klar når bolden tabes og de skal til at forsvare.
Jeg ved godt at det er en del af fodbold og også til fordel skal bruges en imellem, tidsudtræk ved flaget, ved dødbolde, udskiftninger osv. men fan af tidsudtræk det bliver jeg aldrig.
Det er muligt det ikke er kønt at se på, men det er torskedumt og naivt ikke at gøre det. I hvert fald når vi snakker overtid. De fire point vi har smidt på det nu er bare ikke til at holde ud, det kan meget nemt ende med at være forskellen der afgører mesterskabet, vi havde jo de point i banken, modstandene kunne intet gøre! Det er klart at jo længere tid der tilbage på klokken desto mindre bliver fordelen ved at gøre det. Det ville eks være ret dumt med et kvarter igen. Men 4m36 sekunder inde i overtiden, upresset ved baglinjen, der er værdien af den aflevering mål eller ej - et kolossalt stort minus. Var det uafgjort så var sagen naturligvis en anden da en succesfuld action ville kunne give 2 point ekstra og aktionen ville sjældent koste 1 point
Jeg er så vidt enig i, at det giver god mening at forsøge at trække tiden. Men de to situationer i denne sæson, synes jeg ikke man vælger forkert. Det er udøvelsen, der er for dårlig.
Hele kulturen i FCM har siden Glen overtog som cheftræner været, at vi satser offensivt, og hvis modstanderen scorer, jamen så scorer vi en gang til. Vi har i lange perioder ikke været dygtige nok til at stille os ned og forsvare et resultat hjem. Senest i torsdags mod FCK, blev der i løbet af anden halvleg fortalt fra siden (mener det var Bak), at vi skiftede offensive spillere ind, så vi kunne få scoret én til i stedet for at forsvare et 1-0 mål. Det er den måde vi spiller på.
Derfor giver det også god mening, når både Evander og Paul forsøger sig med en målgivende aflevering i slutminutterne. Spillerne bliver skolet til, at vi hele tiden går efter et mål mere frem for at forsvare et resultat hjem. Hvis man begynder med, at vi skal søge mod hjørnerne, vil det næste være, at vi skal stoppe med at angribe og være aggressive med eksempelvis de to wingbacks, da det kan koste bagude og skabe farlige situationer. Sådan er FCM ikke som klub. Vi vil konstant score et mål mere.
De to eksempler vi har tabt point på har været fuldstændig horrible udførelser af Evander og Paul. Hvis Evander havde lagt en præcis aflevering til George (som de fleste af hans afleveringer i kampen), og det havde skabt et mål til 3-1, var du aldrig blevet hidsig over, at han ikke søgte mod hjørneflaget. Derfor er det en for letkøbt holdning og blot frustration over, at vi smider to point i absolut sidste sekund.
Hvis vi derudover ser på resten af sekvensen, der leder op til Petres mål, så er der også slemme fejl fra Nicolaisen, Dal Hende og Sviatchenko, men der er ingen, der har kritiseret de tre for deres forsvarsspil. Nicolaisen fejler på sin tackling og mangler derfor i opdækningen af Petre. Dal Hende buser frem på samme tid og giver plads i bagrummet, hvor der ingen er til at dække af og Sviatchenko samler ikke Petre op, da Nicolaisen er væk.
Hvis de tre fejl ikke var sket i defensiven, havde Petre ikke scoret, og så havde vi også vundet. Hvorfor skal der ikke være samme kritik af de tre, som der skal af Evander for at gå efter et mål mere?