SL R15 Esbjerg-FCM, søndag 4. November kl. 18.30

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: SL R15 Esbjerg-FCM, søndag 4. November kl. 18.30

Indlæg af mousebreaker »

HKP skrev:
4. nov 2018, 21:16
pr0j3ct skrev:
4. nov 2018, 20:37
Det er vi selv skyld i. Vi kunne bare have lukket kampen istedet for det latterlige hjørneflags pis og så et halvt hold der ikke gider forsvare efter de 90 min.
En fejl aflevering i modtanderens målfelt må simpelhen aldrig koste et mål i mod os. Og da slet ikke når vi har så mange med hjemme.

EFB kunne intet. Vi smed en sikker sejr.
Jeg er bare helt enig!! Hellere en 7e plads i ligaen end at vi skal stå og trække tiden hver anden kamp i tre minutter nede ved hjørneflaget.... vi skal holde os for gode til det hjørneflagspis...!

Men derfor skal der naturligvis forsvares indtil der er fløjtet af....

Til dem der troede vi er stærkere end FCK.... nej, vi er nu to point efter selv om de spiller hårde EL-kampe... vi har LANG vej op!!!
Ok, vi skal også holde os for gode til at begå frispark for at stoppe omstillinger måske? Så hellere en 7. plads og nøjes med playoffs til Europa hvis vi da kommer i Europa? Man skal tage sine point når man har dem og ikke sætte dem på spil for at score et mål der ikke giver andet end et mål, men kan koste to point når det ikke går.

Så kan man altid diskutere om man skal holde den ved sidelinjen/hjørneflaget som vi gjorde det i dag, med fire minutter tilbage inkl tillægstid. Som sagt, jo længere tid der er tilbage desto mere falder værdien af at gøre det og på et tidspunkt (svært definerbart) bliver det direkte dumt at gøre det. Man er formodentlig ikke helt skæv på den hvis man kun gør det indenfor normal overtid. Indenfor de sidste 30 sekunder er det bare forbudt at sætte bolden på spil frivilligt. Punktum
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Et eller andet sted er vi også bare pisse uheldige. Esbjerg havde ikke held med meget i 94 minutter, kun målet, og så får de den ind i det allersidste pres. Sådan er fodbold desværre også.... :-(

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
4. nov 2018, 21:33
HKP skrev:
4. nov 2018, 21:16
pr0j3ct skrev:
4. nov 2018, 20:37
Det er vi selv skyld i. Vi kunne bare have lukket kampen istedet for det latterlige hjørneflags pis og så et halvt hold der ikke gider forsvare efter de 90 min.
En fejl aflevering i modtanderens målfelt må simpelhen aldrig koste et mål i mod os. Og da slet ikke når vi har så mange med hjemme.

EFB kunne intet. Vi smed en sikker sejr.
Jeg er bare helt enig!! Hellere en 7e plads i ligaen end at vi skal stå og trække tiden hver anden kamp i tre minutter nede ved hjørneflaget.... vi skal holde os for gode til det hjørneflagspis...!

Men derfor skal der naturligvis forsvares indtil der er fløjtet af....

Til dem der troede vi er stærkere end FCK.... nej, vi er nu to point efter selv om de spiller hårde EL-kampe... vi har LANG vej op!!!
Ok, vi skal også holde os for gode til at begå frispark for at stoppe omstillinger måske? Så hellere en 7. plads og nøjes med playoffs til Europa hvis vi da kommer i Europa? Man skal tage sine point når man har dem og ikke sætte dem på spil for at score et mål der ikke giver andet end et mål, men kan koste to point når det ikke går.

Så kan man altid diskutere om man skal holde den ved sidelinjen/hjørneflaget som vi gjorde det i dag, med fire minutter tilbage inkl tillægstid. Som sagt, jo længere tid der er tilbage desto mere falder værdien af at gøre det og på et tidspunkt (svært definerbart) bliver det direkte dumt at gøre det. Man er formodentlig ikke helt skæv på den hvis man kun gør det indenfor normal overtid. Indenfor de sidste 30 sekunder er det bare forbudt at sætte bolden på spil frivilligt. Punktum
Kan sagtens følge dig i, at vi selvfølgelig skal spille klogere de sidste par minutter (osse selvom jeg ikke går ind for tidsudtræk ved hjørneflaget), men det vi taber kampen på, er dog vores manglende skarphed på de store chancer. Det må være DER vi i første omgang skal steppe op...

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

mousebreaker skrev:
4. nov 2018, 21:18
pr0j3ct skrev:
4. nov 2018, 21:07
mousebreaker skrev:
4. nov 2018, 20:42

Hvad mener du med det latterlige hjørneflags pis?
Det var da fantastisk at se at de fik trukket tæt ved tre minutter ud af overtiden ovre på sidelinjen (hvis det er det du henviser til)

Jeg er iøvrig enig i at det ikke må koste i den anden ende at han smider bolden væk, men det er hverken første eller sidste gang det sker. Eks er det anden gang det sker for os indenfor måneder.
Jeg har aldrig været fan af eller syntes det er fantastisk når der foregår tidsudtræk. Som fan af spil med bolden, syntes jeg det er grimt at se på, at der eks. står 2,3,4 spillere og dækker for en bold der ligger stille ude ved hjørneflaget, alt imens resten af holdet, går rundt med hænderne i siden og sparker i jorden, piller næse eller kigger på klokken, måske også derfor de så ikke er klar når bolden tabes og de skal til at forsvare.

Jeg ved godt at det er en del af fodbold og også til fordel skal bruges en imellem, tidsudtræk ved flaget, ved dødbolde, udskiftninger osv. men fan af tidsudtræk det bliver jeg aldrig.
Det er muligt det ikke er kønt at se på, men det er torskedumt og naivt ikke at gøre det. I hvert fald når vi snakker overtid. De fire point vi har smidt på det nu er bare ikke til at holde ud, det kan meget nemt ende med at være forskellen der afgører mesterskabet, vi havde jo de point i banken, modstandene kunne intet gøre! Det er klart at jo længere tid der tilbage på klokken desto mindre bliver fordelen ved at gøre det. Det ville eks være ret dumt med et kvarter igen. Men 4m36 sekunder inde i overtiden, upresset ved baglinjen, der er værdien af den aflevering mål eller ej - et kolossalt stort minus. Var det uafgjort så var sagen naturligvis en anden da en succesfuld action ville kunne give 2 point ekstra og aktionen ville sjældent koste 1 point
Jeg er så vidt enig i, at det giver god mening at forsøge at trække tiden. Men de to situationer i denne sæson, synes jeg ikke man vælger forkert. Det er udøvelsen, der er for dårlig.

Hele kulturen i FCM har siden Glen overtog som cheftræner været, at vi satser offensivt, og hvis modstanderen scorer, jamen så scorer vi en gang til. Vi har i lange perioder ikke været dygtige nok til at stille os ned og forsvare et resultat hjem. Senest i torsdags mod FCK, blev der i løbet af anden halvleg fortalt fra siden (mener det var Bak), at vi skiftede offensive spillere ind, så vi kunne få scoret én til i stedet for at forsvare et 1-0 mål. Det er den måde vi spiller på.

Derfor giver det også god mening, når både Evander og Paul forsøger sig med en målgivende aflevering i slutminutterne. Spillerne bliver skolet til, at vi hele tiden går efter et mål mere frem for at forsvare et resultat hjem. Hvis man begynder med, at vi skal søge mod hjørnerne, vil det næste være, at vi skal stoppe med at angribe og være aggressive med eksempelvis de to wingbacks, da det kan koste bagude og skabe farlige situationer. Sådan er FCM ikke som klub. Vi vil konstant score et mål mere.

De to eksempler vi har tabt point på har været fuldstændig horrible udførelser af Evander og Paul. Hvis Evander havde lagt en præcis aflevering til George (som de fleste af hans afleveringer i kampen), og det havde skabt et mål til 3-1, var du aldrig blevet hidsig over, at han ikke søgte mod hjørneflaget. Derfor er det en for letkøbt holdning og blot frustration over, at vi smider to point i absolut sidste sekund.

Hvis vi derudover ser på resten af sekvensen, der leder op til Petres mål, så er der også slemme fejl fra Nicolaisen, Dal Hende og Sviatchenko, men der er ingen, der har kritiseret de tre for deres forsvarsspil. Nicolaisen fejler på sin tackling og mangler derfor i opdækningen af Petre. Dal Hende buser frem på samme tid og giver plads i bagrummet, hvor der ingen er til at dække af og Sviatchenko samler ikke Petre op, da Nicolaisen er væk.

Hvis de tre fejl ikke var sket i defensiven, havde Petre ikke scoret, og så havde vi også vundet. Hvorfor skal der ikke være samme kritik af de tre, som der skal af Evander for at gå efter et mål mere?
FCM!
FCM!
FCM!

THenry

Indlæg af THenry »

tubbe93 skrev:
5. nov 2018, 00:24
mousebreaker skrev:
4. nov 2018, 21:18
pr0j3ct skrev:
4. nov 2018, 21:07

Jeg har aldrig været fan af eller syntes det er fantastisk når der foregår tidsudtræk. Som fan af spil med bolden, syntes jeg det er grimt at se på, at der eks. står 2,3,4 spillere og dækker for en bold der ligger stille ude ved hjørneflaget, alt imens resten af holdet, går rundt med hænderne i siden og sparker i jorden, piller næse eller kigger på klokken, måske også derfor de så ikke er klar når bolden tabes og de skal til at forsvare.

Jeg ved godt at det er en del af fodbold og også til fordel skal bruges en imellem, tidsudtræk ved flaget, ved dødbolde, udskiftninger osv. men fan af tidsudtræk det bliver jeg aldrig.
Det er muligt det ikke er kønt at se på, men det er torskedumt og naivt ikke at gøre det. I hvert fald når vi snakker overtid. De fire point vi har smidt på det nu er bare ikke til at holde ud, det kan meget nemt ende med at være forskellen der afgører mesterskabet, vi havde jo de point i banken, modstandene kunne intet gøre! Det er klart at jo længere tid der tilbage på klokken desto mindre bliver fordelen ved at gøre det. Det ville eks være ret dumt med et kvarter igen. Men 4m36 sekunder inde i overtiden, upresset ved baglinjen, der er værdien af den aflevering mål eller ej - et kolossalt stort minus. Var det uafgjort så var sagen naturligvis en anden da en succesfuld action ville kunne give 2 point ekstra og aktionen ville sjældent koste 1 point
Hvis de tre fejl ikke var sket i defensiven, havde Petre ikke scoret, og så havde vi også vundet. Hvorfor skal der ikke være samme kritik af de tre, som der skal af Evander for at gå efter et mål mere?
Jeg er helt enig i, at der sker en byge af fejl op til det udlignende mål.

Synes også, at det så ud til, at der manglede relationer mellem Evander og George, hvilket egentlig er naturligt, da de ikke har spillet meget sammen. Som jeg ser situationen, så tager George et ryk mod bagerste stolpe i forventning om, at bolden vil blive spillet der, mens Evander mere spiller en blød bold bagud mod den position, som George oprindeligt stod i. Modsætningen hertil er Mabil og Paul, hvor Paul efterhånden på forhånd ved, hvor han skal løbe hen, og hvor Mabils indlæg/afleveringer i feltet ligger hende.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
4. nov 2018, 20:31
Hvad skal Steinlein ind og blande sig for? Det er så hovedrystende idiotisk at vi har en direktør, der skal ind og belære dommeren. Det er ganske enkelt mangel på klasse!

/Cortez
Nu er jeg godt klar over at der sjældent er ilt til hjernen i den situation. Aner ikke hvad Steinlein laver der og hvorfor han gør det, men hvis vi antager at det er pga tidsoverskridelsen så er det endnu mere end almindeligt dumt. For det første helt fint at der kom ca et ekstra minut på da vi havde en aituation med bunkevis at kortuddelinger der tog en del tid i overtiden. For det andet fordi samme situation gav os et mesterskab sidste sæson.

En direktør SKAL simpelthen have styr nok på sig selv til at gå væk når blodet koger. Det der er bare håbløst.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@tubbe
Det er fint nok at du ikke mener det er forkert, men at det blot er udførelsen der er dårlig.

Det er torskedumt - og nej, det er ikke bagklogskab. Du har dog ret i at jeg ikke ville kommentere det på samme vis hvis de scorede til 3-1, men jeg ville helt sikkert se fejlen. Jeg ville heller ikke kommentere et manglende frispark på en farlig omstilling hvis modstanderne efterfølgende fejler teknisk og spiller bolden udover sidelinjen.

Dog kan jeg godt sætte mig ind i hvad der sker i hovedet på dem i situationen. De er fodboldspillere, ikke taktikere, og begge er unge uden den store erfaring, så de har ikke tidspunktet af kampen i hovedet og de vil så gerne lave mål.

Det er jo heller ikke Evanders fejl der koster mål. Det er summen af alle de fejl der efterfølgende sker, som fører til at Esbjerg scorer samt at Esbjerg formår at eksekvere. Evander var dog den eneste af alle der havde de 3 point i hånden.

Jeg sammenlignede tidligere med NFL. Lad mig komme med et endnu klarere billede fra en anden sport. Håndbold.
Du har bolden med 15 sekunder igen, du fører med een, modstanderne har lige brændt og du har chancen for at køre kontra. Det er en situation der forekommer relativt ofte i håndbold og derfor ved de fleste håndboldspillere hvad de skal gøre i situationen. Kontraen bliver IKKE kørt, men man holder på bolden i stedet. Det falder dem helt naturligt, fordi de oplever situationen oftere og kører de kontra og fejler, bliver de straffet oftere. Du som tilskuer vil også genkende situationen med det samme. Problematikken er nøjagtig den samme.

Det har nu kostet os fire point, og det er sindsygt uheldigt. Det er sandt. Langt oftere ville det ikke have kostet noget som helst. Det ændrer dig ikke på at det er torskedumt. Spændende at se om det i sidste ende er forskellen på guld og sølv

Due

Indlæg af Due »

JyskeVestkysten skriver kun om FCM fans der gav problemer. https://www.jv.dk/esbjerg/Urolige-FCM-f ... el/2659188
Dårligt de dækker over deres lokale :shock:
Andre nyhedssider står der 24 EFB fans anholdt. Nogen der ved hvad de lavede? Var ikke selv til stede

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Due skrev:
5. nov 2018, 12:17
JyskeVestkysten skriver kun om FCM fans der gav problemer. https://www.jv.dk/esbjerg/Urolige-FCM-f ... el/2659188
Dårligt de dækker over deres lokale :shock:
Andre nyhedssider står der 24 EFB fans anholdt. Nogen der ved hvad de lavede? Var ikke selv til stede
Der er da ikke mange “problemer” i det der skrives der. At sætte sig ned i protest over at mam er uenig i politiets rute er da den bedste konfliktløsning set i meget lang tid. Godt arbejde af de fremmødte fans!

At der så er 2 der er i register er vidst i småtingsafdelingen som ikke gør ondt på nogen.

Jakla

Indlæg af Jakla »

Respekt for dette indlæg på Sydsiden Online
"Uroligheder - Straf personer med masker på livstid (SydSiden Online)
skrevet af Mr. Jinx, , 05.11.2018, 18:25

Gør som Putin gjorde i Rusland under VM.

Find frem til de mest inkarnerede hooligans og tosser der laver ballade.
Giv dem et stykke papir, hvorpå der står: Kommer i i nærheden af stadion på kampdagen, bliver i anholdt uden varsel.

Der var ingen uroligheder i Rusland under VM, trods massive rygter om dette.

Nu ved jeg godt vi er i lille Danmark, men alle personer som bærer masker og man ikke kan genkende på stadion, burde anholdes og have udstukket livstidskarantæne.

Og alle de personer som deltager i ballade, før, under og efter kampen, bør anholdes og have udstukket 1 stk livstidskarantæne.

At folk ikke kan holde deres frustration i ro, og beskylder politiet for at eskalere en given situation, er efter min mening UVIDENDE TÅBER og mangler noget lys på øverste etage.

NU MÅ NOK SIMPELTHEN VÆRE NOK

Ingen af de tiltag som tidligere har været på bordet har hjulpet, og bare fordi det går dårligt, så går der bål og brand i den.

Jeg sad selv og fulgte med i det som skete før VM i Rusland, grundet mit job, og jeg kan roligt sige at der blev udstedt en helvedes masse papirer med netop den skrift som jeg omtaler i starten af mit indlæg.

Putin ville ikke finde sig i at der opstod ballade til VM, og han fik groft sagt styr på samtlige potentielle ballade magere i Rusland før og under VM, det til trods for at der havde floreret utallige træningsvideoer med hooligans som var klar til bl.a de engelske fans.

Jeg er ikke som sådan tilhænger af et såkaldt hooligan register, men vi er vel ved at være der, hvor det er den eneste løsning, og at der skal hårdere tiltag på bordet end de tiltag som findes nu.

Brøndby rammes helt sikkert af endnu en økonomisk straf, og mon ikke det bliver en kamp eller to uden tilskuere til Derbyes på hjemmebane.

Kunne man, burde politiet have 100-200 mand klar til at lave anholdelser af folk med masker på diverse tribuner til kampe, indtil idioterne fattede budskabet.

De personer som lavede blokader og kastede med sten, tåregas og hvad ved jeg efter politiet, ja de burde få en mega straf, på et par års fængsel.
Sympatisører som deltog på anden vis i uroligheder, som politiet fik fat på, kunne få en bødestraf på +10.000kr som første advarsel, og derefter 1-2-3 mdr i fænglsel, eller få at vide at de skulle møde op på den nærmeste politistation i forbindelse med kickoff, så de i det mindste ikke var i nærheden af stadion.

Mødte de ikke op, stod den på bøde eller en tur i brummen.

NOK ER NOK, OG PERSONER SOM MENER JEG ER HELT GALT PÅ DEN, HVILKET DER SIKKERT ER ET PAR STYKKER SOM ER, DE KAN JO PASSENDE KOMME MED ET BEDRE BUD PÅ EN LØSNIBNG AF PROBLEMET, END DEN JEG ER KOMMET MED HER."

Godt skrevet, hvis man vil bøllerne til livs. Så langt er vi heldigvis ikke kommet i FCM endnu, men...

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Hvad skulle det hjælpe at spille uden tilskuere?
Langt det meste ballade sker i gaderne, før og efter kamp.
Et derby uden tilskuere på stadion er ligegyldigt, da begge fraktioner vil samles alligevel, og nok egentligt bare giver større mulighed for ballade.

Desuden mener jeg aldrig at en klub skal straffes for, hvad deres fans laver når de IKKE er på stadion. Klubben har ingen ret til at blande sig udenfor deres grund. Det er ene og alene politiets ansvar. Derfor skal de selvfølgelig heller ikke straffes, for noget de ikke kan/må gøre noget ved.
Høvdingen af Herning

Jakla

Indlæg af Jakla »

Klubbens fans - klubbens ansvar. Der er en lige linje i det der sker på stadion og det der sker udenfor. Jeg er helt på linje med Mr. Jinx . Kommer man og trækker hætter ned over hovedet på eller udenfor stadion for at undgå genkendelse er det ud, alt andet er en glidebane. FCM har sandsynligvis "fans" uden lys i øverste etage, som Jinx kalder det, der ser op til bøllerne i Brøndby. - Ud med dem - de kommer til at koste klubben penge og anseelse med deres dumheder.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Jakla skrev:
6. nov 2018, 06:36
Klubbens fans - klubbens ansvar. Der er en lige linje i det der sker på stadion og det der sker udenfor. Jeg er helt på linje med Mr. Jinx . Kommer man og trækker hætter ned over hovedet på eller udenfor stadion for at undgå genkendelse er det ud, alt andet er en glidebane. FCM har sandsynligvis "fans" uden lys i øverste etage, som Jinx kalder det, der ser op til bøllerne i Brøndby. - Ud med dem - de kommer til at koste klubben penge og anseelse med deres dumheder.
På stadion er det klubbens ansvar, ja. Fordi der har de mulighed for at gøre noget. Det har de jo ikke, hvis det sker nede i byen. Det kan ALDRIG være klubbens ansvar hvad der sker andre steder, hvor de ikke har mulighed for at gøre noget ved det.
Det svarer lidt til at sige, at hvis en pige blev voldtaget nede midt i gågaden, så er det Crazy Daisy's ansvar, da gerningsmanden har været gæst på Daisy inden. Det hænger jo ikke sammen på nogen måde.
Høvdingen af Herning

Jakla

Indlæg af Jakla »

Saemala skrev:
6. nov 2018, 12:50
Jakla skrev:
6. nov 2018, 06:36
På stadion er det klubbens ansvar, ja. Fordi der har de mulighed for at gøre noget. Det har de jo ikke, hvis det sker nede i byen. Det kan ALDRIG være klubbens ansvar hvad der sker andre steder, hvor de ikke har mulighed for at gøre noget ved det.
Det svarer lidt til at sige, at hvis en pige blev voldtaget nede midt i gågaden, så er det Crazy Daisy's ansvar, da gerningsmanden har været gæst på Daisy inden. Det hænger jo ikke sammen på nogen måde.
Hvis ikke klubben skrider ind overfor disse typer, hvis de begår ulovligheder mens de er på stadion, så har klubben også et ansvar for hvad der sker bagefter, som jeg ser det. Jeg er med på at klubben ikke skal rende rundt og spille politi udenfor stadionområdet.

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Men hvem må eller kan gøre noget. Har tit undret mig over, at dem der står med hætter på og romerlys ikke bliver stillet til ansvar. I Esbjerg stod der en FCM'er med hætte på og fyrede af lige ved siden af vagterne. Så de må åbenbart ikke gøre noget. Det var også åbenlyst, hvem der stod og brændte et Efb-halstørklæde af. Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis også er dem, der vil slås o.s.v., men jeg forstår bare ikke, hvorfor der ikke sker sanktioner.

Det er jo helt pip, at vi alle skal igennem kropsvisitering inden kampen - og så er man ligeglad med dem, der alligevel tager noget med ind.

Og nej, jeg er ikke bange for romerlysene, men forstår bare ikke den manglende konsekvens.

Besvar