SL R6: OB - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430

Re: SL R6: OB - FC Midtjylland

Indlæg af Densestar7430 »

HKP skrev:
19. aug 2018, 22:23
mousebreaker skrev:
19. aug 2018, 22:16
HKP skrev:
19. aug 2018, 22:13

Nej, vi skal som mestre være bedre end til at drible ned til hjørnet og kvæle fodboldkampen.... men vi skal selvfølgelig også være gode nok til ikke at lave en sådan hjerneblødning....
“Vi skal som mestre være bedre end til at drible ned til hjørneflaget”

Her troede jeg at Onuachu lige havde lavet det dummeste i aften, men den kommentar.....
Okay, kanon salontone.... skal man nu svines fordi man har en anden fodboldfilosofi end dig? Men ok..... så elendigt som vi spiller, så lidt klasse der vises og så lidt bevægelse der både i krop og hjerne på spillerne, burde det nok ha været at foretrække at man havde valgt hjørneflags-løsningen fra 75’ minut....

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Densestar7430 skrev:
19. aug 2018, 22:37
HKP skrev:
mousebreaker skrev:

Her troede jeg at Onuachu lige havde lavet det dummeste i aften, men den kommentar.....
75 minutter?! - Vi snakker 30 sekunder før tid i kamp vi fører 1-0 og har været udspillet i længere perioder!

Okay, kanon salontone.... skal man nu svines fordi man har en anden fodboldfilosofi end dig? Men ok..... så elendigt som vi spiller, så lidt klasse der vises og så lidt bevægelse der både i krop og hjerne på spillerne, burde det nok ha været at foretrække at man havde valgt hjørneflags-løsningen fra 75’ minut....

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

mousebreaker skrev:
19. aug 2018, 22:34
HKP skrev:
mousebreaker skrev:

Hvem fanden snakker om 75. minut. Vi snakker 30 sekunder før slut. Det er indiskutabelt korrekt at søge mod hjørneflaget medmindre ens medspiller er 100% fri. Man må IKKE sætte bolden på spil. At skrive at “man som mestre” er helt ude i hampen. Hvis vi blev nummer to så måtte vi godt? Det drejer sig om at vinde. Gevinsten ved en scoring til 2-0 er ufattelig lille når man indbefatter risikoen for at tabe bolden, ifht at få 10-15 sekunder til at gå. Måske endda få et indkast ud af situationen.
Hvorfor tror du Thorup stod og råbte som en gal på Onuachu da han sendte den aflevering afsted?
Det har intet med fodboldfilosofi at gøre
Indiskutabelt korrekt..... øhhh... jeg tænker ikke at REAL dribler ned til hjørneflaget når de er ved at slå bundholdet..... men ok... din mening er vel “indiskutabelt korrekt”....? Step nu lidt up og prøv at være lidt tolerant over for andre meninger end din egen....

Og så deler jeg desuden ikke nødvendigvis Jess thorups fodboldfilosofi så meget dårligt argument du bringer der....

Men nu handlede det egentlig mere om at du begynder at svine pga en anden mening end din egen...ikke om hvem der har ret...

Danand123

Indlæg af Danand123 »

5 point mistet i de sidste minutter mod AGF, AaB og OB. Ikke at vi havde fortjent dem...men alligevel.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Mega træls afslutning. Slut.
Lad os komme videre og se frem til kampen mod Malmø! Vi kan bestemt spille bedre, og det er lige præcis det vi skal fokusere på nu!

ben2han

Indlæg af ben2han »

Danand123 skrev:
19. aug 2018, 22:40
5 point mistet i de sidste minutter mod AGF, AaB og OB. Ikke at vi havde fortjent dem...men alligevel.
Du glemmer astana kampen i astana, her laver Paul samme fejl.

Det er bare ikke godt nok, og træner teamet er nød til at Hjælpe Paul til at være bedre i tankeomgang på banen.

Paul vil gerne til Arsenal, men der er fandme langt lige p.t. for Paul.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det var torskedumt det Onuachu lavede. Det kan ikke være til diskussion. Til gengæld vil jeg komme ham til undsætning og sige at han er blevet meget mere spilintelligent over de sidste par år end jeg personligt troede han ville blive. I aften var et stort tilbageslag. Så er det bare at håbe at det ikke sætter sig i ham for han er vores vigtigste mand hvis vi skal have succes med den spillestil vi har
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

ben2han

Indlæg af ben2han »

mousebreaker skrev:
19. aug 2018, 23:10
Det var torskedumt det Onuachu lavede. Det kan ikke være til diskussion. Til gengæld vil jeg komme ham til undsætning og sige at han er blevet meget mere spilintelligent over de sidste par år end jeg personligt troede han ville blive. I aften var et stort tilbageslag. Så er det bare at håbe at det ikke sætter sig i ham for han er vores vigtigste mand hvis vi skal have succes med den spillestil vi har
jeg synes du skal tage og se de sidste minutter af kampen i astana, her laver han jo det samme.

Det er utilgiveligt, at en rutineret spiller gang på gang kvajer sig

jeg håber han starter på bænken mod Malmø, han har ikke fortjent i start 11 opstilling, han scorer ikke, han kvajer sig og kan slet ikke sætte sig igennem, der er et stort arbejde for BS her.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Onuachu skal snart til at oppe sig hvis vi skal have gode penge for ham. Han bør vel sælges i vinterens vindue for ikke at komme for tæt på kontraktudløb. Måske næste sommer også er ok, men tænker kombinationen af alder og kontraktlængde snart kan spænde ben for det store salg det engang lignede.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974

Indlæg af 974 »

mousebreaker skrev:
19. aug 2018, 23:10
Jeg er HELT enig!

Det er en fornøjelse at se når han tager bolden til sig og KLOGT spiller bolden ud i en af siderne for så at løbe afsted for at kunne modtage bolden eller heade mod målet!
Idag havde han han også en inderside-aflevering hvor jeg tænkte " hold da op, hvor kan han sparke hårdt med den inderside" :-)

At andre evt. KUN ønsker at se på 2 nylige og dumme fejl, må være deres hovedpine.... det har jeg ikke så meget tilovers for

Jeg er enig i at han helt klart er blevet bedre på mere end bare de gammelkendte parametre

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Mega ærgerlig uafgjort i aften... ja, nærmest en katastrofe..... Men ville det egentlig ikke ha været en større katastrofe for fodbolden hvis vi havde hentet 3 points i den kamp....

Bundholdet OB var klart bedre end os (mestrene) på vel sagtens alle parametre... undtagen altså at ramme målet... men til gengæld havde de garanteret en del flere afslutninger end os....

Havde vi vundet ville alle jo have udtalt lige så arrogant som plejer.... taktik lykkedes og bla bla bla.... På den her måde kan man måske få øjnene op for at FCM nu og igennem rigtig lang tid INTET, absolut INTET viser i åbent spil... vi løber ikke for hinanden, spiller sygeligt langsomt og kan ikke ramme hinanden fremme på banen.. det hele er lagt an på håbløse enkeltmands-aktioner.... det eneste vi har at klynge os til er dødbolde, til gengæld har vi da vist ikke termen angrebskombinationer i vores playbook, så længe det ikke er i forbindelse med en dødbold...

Vi har nu formået at få 11 points i 6 kampe.... Imod Aab, Vejle, Esbjerg, OB, Horsens, AGF.... Et lettere startprogram findes jo ikke!!!!!! Har hverken haft FCK, BIF eller FCN.....

Der mangler SÅ MEGET kvalitet i spillet og så skriger besætningen på midten og i angrebet til himlen om forstærkninger, hvis vi har planer om at ville ende i top 4.... Læg lige mærke til at det igen igen igen igen var en forsvarsspiller der skulle score... Senest var det alle tre kasser i Vejle.... VI HAR KÆMPE PROBLEMER!!
Og Poul... ja han var nok vores ringeste i dag... Men vi spillede altså også et spil renset for gode angrebstakter (pænt sagt) inden han betrådte græsset.... Men det er jo blevet kutyme, at JT sætter en masse spillere på banen lidt inde i 2. halvleg, fordi spillet er totalt dysfunktionelt kamp efter kamp efter kamp efter kamp......

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg må bare konstatere endnu engang, som også tidligere påpeget, så er vores system afhængig af wingbacks med tekniske færdigheder og 1-1 til styrker offensivt. Dette besidder hverken Dal Hende eller Munksgaard.

Det næste afgørende punkt i vores system er midtbanen. Når Jakob Poulsen spiller som han gør pt. og smider den ene bold efter den anden og ingen nærkampe vinder, så holder det ikke. Jeg er med på, at han stadig er dygtig og har niveau, men bare ikke til to kampe om ugen mere. Manden er træt og har brug for hvile, så vi kan se ham i den bedste udgave.

Positivt at Duelund ser skadesfri ud og faktisk ligner den 10’er der hele tiden tilbyder sig og gerne vil have bolden.

I forhold til slutningen af kampen, så laver Paul ganske vist en fejl, men derfor behøver vi ikke lave 2-3 på hinanden følgende fejl.
Hvorfor laver midtbanen ikke et professionelt frispark, hvorfor er Dal Hende ikke på plads, hvorfor clearer Sanneh den ikke ordentligt, hvorfor slår JH den ud i feltet og ikke til hjørne?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

2 point smidt direkte ned i skraldespanden fordi vi totalt panikker og glemmer at gøre arbejdet færdigt i overtiden. I momenterne inden var der ellers advarsler nok.... ARGH!

LordX

Indlæg af LordX »

Jeg synes ikke at man skal tænke på en fejl i overtiden i denne kamp.. De første 90 minutter er endnu mere bekymrende....

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ringe målmandsspil af Jesper Hansen ved målet, helt ærligt, hvorfor lader han den ikke gå til hjørnespark ?

En ting er at Paul starter det hele, men forsvarsspillet efterfølgende er sakssusme ikke godt nok.

Besvar