SL R6: OB - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

SL R6: OB - FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Ja, ved godt torsdagskampen er lidt mere interessant.
Men der er lige en kamp først.

Superligaens runde 6 og
10. gældene kamp i sæsonen.

Det Praktiske:
Tid: Søndag d. 20/07 kl. 20.00
Sted: Ewii Park (Odense)
Dommer: Anders Poulsen
Medie: TV3+, Viaplay og radions P3

Karantæner:
OB: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
OB: T. Mikkelsen Tvivlsom
Midtjylland: Riis, Rilwan, Dovbyk og Duelund skadet - Dal Hende, Wikheim, Erik, Andersen tvilvsomme

Bud på start XI'er
Synes der er mange spørgsmål her.
Selvfølgelig, hvordan ser det ud med de skadede spillere?
Vil man reagere aktivt på Sanneh udmeldelsen?

Man har selvfølgelig øje på torsdags kampen, satser man på rotation og hvile eller momentum?
Jeg tror personligt på momentum er vejen at gå, så jeg håber det er de samme spillere der starter søndag, som skal starter torsdag, så her et bud.

Billede

Bænk: Ottesen, Sviatchenko, Thycosen, Frank, Mabil, George, Kraev*

*Skadelisten er desværre op af gående, hold da op, den kunne være vigtig at få et par få af spillerne klar.
Wikheim, Sviatchenko og Rilwan kunne i hvert fald klæde bænken om ikke andet.
Wikheim kunne måske også være undtagelsen i at starte med samme formation, så han er klar til at spille i hvert fald 140 min mod Malmø. (over de 2 kampe)

Sidste opgør 5 mod OB:
04.12.17 SL FC Midtjylland OB 3 : 1
25.10.17 CUP OB FC Midtjylland 0 : 3
20.08.17 SL OB FC Midtjylland 0 : 2
28.11.16 SL FC Midtjylland OB 1 : 0
18.09.16 SL OB FC Midtjylland 0 : 1

Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

ihaki

Re: SL R6: OB - FC Midtjylland

Indlæg af ihaki »

er det ikke farligt med en back, der har været under 2 mdr i klubben

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ihaki skrev:
17. aug 2018, 14:58
Tja.. måske.
Men han kender Malmø,
og endnu vigtigere, han er fit.
Og selvom Dal Hende skulle være klar til at spille, synes jeg ikke han har været bedre end Joel i de kampe jeg har set.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Ifølge Thorup og Duelund, så er han klar til OB på søndag.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... aeste-kamp

Dejligt at han er klar igen. Tror han spiller fra start med Paul og George foran sig.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Nogenlunde enig med den foreslåede opstilling. Helt enig i at Okosun skal have en chance fra start. Jeg tror, at Thorup sparer JP og bruger Frank (og så laver udskiftningen tidligt, hvis det ikke går), sparer Wikheim og bruger Due (ligesom med JP laver skiftet, nok senere hvis det ikke fungerer).

Imo. ville jeg holde fast i George, men det er jeg ikke sikker på, at Thorup vil. George var en af de få som rent faktisk spillede ok mod TNS og viste lidt iver. Det bør han belønnes for, og så virker han som en udpræget selvtillids spiller, så hvis han scorer her, kan han tage det med (som evt. indskifter mod Malmø)

Jeg er i øvrigt fan af at stille stærkeste kæde i forsvaret, så de får en kamp før Malmø.

ihaki

Indlæg af ihaki »

Steffen am skrev:
17. aug 2018, 15:16
ihaki skrev:
Tja.. måske.
Men han kender Malmø,
Og selvom Dal Hende skulle være klar til at spille, synes jeg ikke han har været bedre end Joel i de kampe jeg har set.
undskyld mente scholtz ikke wing

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det interessante ved denne kamp er, at selvom OB ligger sidst i SL, så er der faktisk tale om et topopgør i Table of Justice, hvor vi er nr 2 mens OB er nr 3: https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 93024?s=21
OB har altså spillet til langt flere point end de har fået, og dermed er det ikke en walkover på søndag. OBs problem har været nogle store udfald i kampene, hvor de har foræret en del mål væk på elendigt forsvarsspil, mens de så ikke har været skarpe nok på de chancer de selv har skabt.
Det bliver interessant at se, om OB holder fast i deres 3-backkæde, som indtil videre ikke har været nogen succes. KEP ser ud til at være tæt på færdig, så jeg kunne godt forestille mig at George og Paul kunne give ham store problemer. Ludwig har heller ikke fundet sig til rette endnu, så vi skal være i stand til at skabe chancer.
Jeg håber på, at Grytebust sælges inden søndag, for han er OBs eneste klassespiller.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Benzo

Indlæg af Benzo »

Kent skrev:
17. aug 2018, 19:53
Jeg håber på, at Grytebust sælges inden søndag, for han er OBs eneste klassespiller.
De har dog en utrolig spændende ung spiller i front i form af Mathias Jørgensen, ham tror jeg godt kunne udvikle sig til en klassespiller i international forstand. Men ellers er jeg enig, deres trup bærer præg af for meget meter-vare, selvom der kommer glimt af klasse fra AK, Helenius, Festersen og Troels Kløve.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
17. aug 2018, 21:03
Optakt til kampen fra SportFyn: https://soundcloud.com/sportfyn/ob-fc-m ... ig-mission
Hehe, Niels Abildtrup er simpelthen så ufrivillig komisk at man ikke knundgå at trække på smilebåndet under deres optakter
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

ihaki skrev:
17. aug 2018, 16:46
Steffen am skrev:
17. aug 2018, 15:16
ihaki skrev:
Tja.. måske.
Men han kender Malmø,
undskyld mente scholtz ikke wing
Er da helt sikkert et spørgsmål værd,
og selvfølgelig nemmere at vurdere på træningsbanen end fra et tastetur.

Men umiddelbart tænker jeg at det er en god mulighed at teste ham i, inden det virkelig bliver alvor.
Samtidig kommer han fra et højere niveau, og burde at have noget at byde ind med,
taget i mente Eriks skade og Korsmar og Nicolaisen har præsteret lidt under deres max niveau.

THenry

Indlæg af THenry »

Det er rimelig oplagt, at Scholz får debut mod OB. Hvis han skal være relevant ift. en startplads mod MFF, så skal han starte inde mod OB, hvilket jeg også tror sker, hvis formen er til det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
17. aug 2018, 21:57
Kent skrev:
17. aug 2018, 21:03
Optakt til kampen fra SportFyn: https://soundcloud.com/sportfyn/ob-fc-m ... ig-mission
Hehe, Niels Abildtrup er simpelthen så ufrivillig komisk at man ikke knundgå at trække på smilebåndet under deres optakter
Ja, jeg ærgrer mig blot over, at de er gået over til ren lyd i stedet for billeder. Det plejer at være en fest, også at kunne se de to gamle nisser diskutere. Mener dog at have set, at de af og til anvender Facebook-live ifm kampene, så der er måske håb endnu :-)

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg kunne faktisk godt forestille mig at Kian fik pause i aften, da han har spillet meget.

Jet tror det bliver nico, Sanneh og Scholz i forsvaret.

THenry

Indlæg af THenry »

Startopstillingen i dag:

Korcsmar-Sanneh-Scholz
Munks-Sparv-Polle-MDH
Okosun
George-Due

Jeg synes det er fedt, at Geoge og Okosun bliver belønnet for en gods indsats i sidste kamp, og så bliver det naturligvis spændende at se Scholz i debutkampen.

Startopstillingen bærer i øvrigt præg af, at der er en utrolig vigtig kamp på torsdag, men der er da lidt at skyde med fra bænken, hvis der bliver behov for det i 2. halvleg.

Besvar