Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
30. jul 2018, 23:38
Narh. Den potentielle risiko for sæsonkortholdere, der er på ferie må være det langt største problem for at fylde stadion, hvis der er solgt lad os sige ca. 5.500 sæsonkort, og med reduceret kapacitet til europæiske kampe, så ser jeg denne risiko som langt større end (over)hamstring af biletter af såvel FCM fans som evt. BIF fans med ulødige motiver. Jeg forventer klart, at FCM fans, der har hentet gratis biletter, som de ikke skal bruge, har givet dem videre til andre, så vi kan få så mange så muligt på stadion på onsdag. Alt andet er sgu en skandale!
Men problemet er jo at vi ikke ved hvor mange gratis billetter der er bestilt.

Hvis det så er 5.500 sæsonkortholdere og bestilt 2.500 billetter.
Det er så 8000 billetter, så er der vel 1.800 chancebilletter som udgangspunkt (er Europa max ikke ca. 9.800?)

Og så er der 500 sæsonkortholdere og 500 af de gratis billetter der ikke kommer. Det er så yderligere 1.000
Kan næppe se der er 2.800 der prøver lykken i form af chancebilletter.

Håber jeg tager fejl, men kan heller ikke se der bliver fyldt op.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Densestar7430 skrev:
30. jul 2018, 23:29
Lidt en farce det hele har udviklet sig til. Ville rigtig gerne have købt billetter til mig og min søn, men vi kommer helt sikkert ikke til at prøve lykken med de chance billetter.
Det synes jeg, er ærgerligt. Sandsynligvis er der masser af billetter at få, og hvis dit brugernavn afspejler dit postnr. så er du jo ikke en af dem, der skal ud på en lang køretur. Det er en kamp, der er ekstremt afgørende for vores chance for at komme i et gruppespil i år, så det er vigtigt, at vi får skabt de bedst mulige rammer.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
30. jul 2018, 23:51
THenry skrev:
Narh. Den potentielle risiko for sæsonkortholdere, der er på ferie må være det langt største problem for at fylde stadion, hvis der er solgt lad os sige ca. 5.500 sæsonkort, og med reduceret kapacitet til europæiske kampe, så ser jeg denne risiko som langt større end (over)hamstring af biletter af såvel FCM fans som evt. BIF fans med ulødige motiver. Jeg forventer klart, at FCM fans, der har hentet gratis biletter, som de ikke skal bruge, har givet dem videre til andre, så vi kan få så mange så muligt på stadion på onsdag. Alt andet er sgu en skandale!
Men problemet er jo at vi ikke ved hvor mange gratis billetter der er bestilt.

Hvis det så er 5.500 sæsonkortholdere og bestilt 2.500 billetter.
Det er så 8000 billetter, så er der vel 1.800 chancebilletter som udgangspunkt (er Europa max ikke ca. 9.800?)

Og så er der 500 sæsonkortholdere og 500 af de gratis billetter der ikke kommer. Det er så yderligere 1.000
Kan næppe se der er 2.800 der prøver lykken i form af chancebilletter.

Håber jeg tager fejl, men kan heller ikke se der bliver fyldt op.
Jeg tror kapaciteten er på 9.489 siddepladser til de europæiske kampe, og hvis vi fratrækker antallet af solgte sæsonkort (som FCM kender det præcise tal på), så ender vi ud med mængden af gratis billetter, der er hentet (da der er meldt udsolgt). Derfor bør FCM også kende antallet af bestilte gratis billetter. Det vil være lettere amatøragtigt, hvis FCM ikke kan lave denne beregning, og ellers er formlen hermed givet videre ;)

Udfordringen er bare den, at man ikke ved, hvor mange, der har tænkt sig at anvende disse gratis billetter (herunder den evt. problematik ift. Brøndby-fans, men FCM må jo have et estimat over omfanget af billetter, der er hentet af "mistænkelige profiler"). Det er helt samme udfordring, som man har ift., at man ikke ved, hvor mange sæsonkorthavere, der dukker op til kampen i sommerferien. Der er bare den forskel, at sæsonkort udgør en langt større andel af den samlede kapacitet på onsdag end disse gratis billetter.

Man bør dog kunne lave nogle estimater baseret på tidligere kampe over, hvor mange sæsonkorthavere, der normalt dukker op til kamp (Kent nævner bl.a. nogle tal) og derudover har man tidligere "foræret" billetter væk, og der må også være nogle erfaringer for, hvor mange der så faktisk dukkede op på stadion på denne type af gratis billetter. Derfor bør man også have et mere kvalificeret overblik over mængden af chancebilletter, der kommer i spil.

Vejret bliver godt, så forhåbentlig kommer der så mange så muligt til kampen. Det bliver vigtigt med "Balkan-stemning" i morgen i Balkan-varmen :D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
Jeg tror kapaciteten er på 9.489 siddepladser til de europæiske kampe, og hvis vi fratrækker antallet af solgte sæsonkort (som FCM kender det præcise tal på), så ender vi ud med mængden af gratis billetter, der er hentet (da der er meldt udsolgt). Derfor bør FCM også kende antallet af bestilte gratis billetter. Det vil være lettere amatøragtigt, hvis FCM ikke kan lave denne beregning, og ellers er formlen hermed givet videre ;)
Nu kan jeg da ikke totalt afvise at jeg er ramt af solstik,
men der er vel ikke meldt udoslgt? Der blev vel lukket ned pga. mistænkelig adfærd inden der blev udsolgt, eller har jeg misforstået noget?

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Densestar7430 skrev:
30. jul 2018, 23:29
Lidt en farce det hele har udviklet sig til. Ville rigtig gerne have købt billetter til mig og min søn, men vi kommer helt sikkert ikke til at prøve lykken med de chance billetter.

Klubben ser allerede små dum ud nu, og det bliver endnu værre hvis der bliver tusinde af tomme sæder til kampen. Selvom det er lavet med de bedste intentioner, så synes jeg de har fejlet stort.

Mon ikke de tænker sig lidt mere om inden de kaster sig ud i et lign. Stunt..
Tja, det er jo dit valg. Jeg havde personligt smuttet på stadion 2½ time fr kickoff, og så fået de billetter. Jeg er 99.99% sikker på at i ville få de billetter i har brug for.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
31. jul 2018, 13:36
THenry skrev:
men der er vel ikke meldt udoslgt? Der blev vel lukket ned pga. mistænkelig adfærd inden der blev udsolgt, eller har jeg misforstået noget?
Som jeg læser det er der officielt udsolgt (og kun mulighed for at komme ind på chancebilletter), men problemet er, at man ikke ved om folk med billet har tænkt sig at møde op (pga. ferie og folk har fået billetten gratis m.v.), hvilket betyder, at der kommer mange chancebilletter i omløb, således det sikres, at flest mulige af de "ubrugte billetter" i den sidste ende anvendes af folk, der gerne vil på stadion.

https://www.aoh.dk/artikel/udsolgt-til-fcm-astana

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

THenry skrev:
31. jul 2018, 17:02
Steffen am skrev:
THenry skrev:
Som jeg læser det er der officielt udsolgt (og kun mulighed for at komme ind på chancebilletter), men problemet er, at man ikke ved om folk med billet har tænkt sig at møde op (pga. ferie og folk har fået billetten gratis m.v.), hvilket betyder, at der kommer mange chancebilletter i omløb, således det sikres, at flest mulige af de "ubrugte billetter" i den sidste ende anvendes af folk, der gerne vil på stadion.

Når der er reserveret et stort antal chance billetter, forstår jeg det som om der bestemt ikke er udsolgt.

Jeg håber virkelig vi får fyldt stadion i morgen, men jeg frygter vi kun bliver 8.000 grundet hele det her show. Virkelig ærgerligt når man havde lagt op til en gave til fansene og en fodboldfest.

THenry

Indlæg af THenry »

CasperBW skrev:
31. jul 2018, 17:13
THenry skrev:
31. jul 2018, 17:02
Steffen am skrev:

Når der er reserveret et stort antal chance billetter, forstår jeg det som om der bestemt ikke er udsolgt.

Jeg håber virkelig vi får fyldt stadion i morgen, men jeg frygter vi kun bliver 8.000 grundet hele det her show. Virkelig ærgerligt når man havde lagt op til en gave til fansene og en fodboldfest.
Det er nok kun FCM, der reelt set ved noget, men det er jo småt med kommunikationen :o

Intentionen var rigtig god, men frygter også det værste, og at trods gode hensigter, så ender vi med tomme pladser og muligvis kritik efter kampen for ikke at kunne fylde stadion, når billetterne alligevel var gratis...

974

Indlæg af 974 »

Nu er det jo kun fordi der er kommet lidt ekstra i kakkelovnen oven på et dansk mesterskab :-)

De sidste gange vi har spillet europæisk i august fyldte vi jo heller ikke stadion op

24/8-17 mod Apollon 9022
3/8-17 mod Arka Gdynia 8138 tilskuere
20/7-17 mod Ferencvaros 5413

18/8-16 mod Osmanlispor 7003 tilskuere
4/8-16 mod Videoton 6258 tilskuere

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ville til at bryde ind med at jo var EL kval og ikke CL kval.

Men eneste kamp i CL kval der kan sammenlignes med, var APOEL kampen med 8.253 tilskuere

Men klubben har udviklet sig, flere mennesker på udebane osv.
Men selvfølgelig, de sportslige resultater hjælper jo på hvad man kan forvente ;)

THenry

Indlæg af THenry »

Derudover er der den forskel, at man kan komme gratis til bold denne gang, hvorfor man burde kunne fylde stadion ;)

Jeg mener man kunne komme ind for en 50'er mod Southampton hjemme, og det gik jo meget godt med at fylde stadion helt op den dag :D

Jeg husker ikke prisfastsættelsen for de øvrige kampe, der henvises til, men mener kun det typisk er sæsonkortholdere, der er kommet gratis ind.

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

THenry skrev:
1. aug 2018, 08:22

Jeg mener man kunne komme ind for en 50'er mod Southampton hjemme, og det gik jo meget godt med at fylde stadion helt op den dag :D

Jeg husker ikke prisfastsættelsen for de øvrige kampe, der henvises til, men mener kun det typisk er sæsonkortholdere, der er kommet gratis ind.
Det kostede nu 200kr mod Southampton, det var dog også afgørende kamp inden gruppespillet, vi kom med et godt resultat og de havde spillere vi kendte.

Jeg tror nu også vi havde haft fuldt hus, hvis vi bare havde kørt med billetter til en 50’er i dag, hvilket gør det ekstra bittert.

THenry

Indlæg af THenry »

CasperBW skrev:
1. aug 2018, 08:28
THenry skrev:
1. aug 2018, 08:22

Det kostede nu 200kr mod Southampton, det var dog også afgørende kamp inden gruppespillet, vi kom med et godt resultat og de havde spillere vi kendte.

Jeg tror nu også vi havde haft fuldt hus, hvis vi bare havde kørt med billetter til en 50’er i dag, hvilket gør det ekstra bittert.
Jeg er rimelig sikker på, at FCM startede billetsalget til hjemmekampen, inden vi spillede den første kamp i England med reducerede priser (huskede det som en 50'er, men det var helt forkert - 150 kr. kan jeg se på billetten fra den kamp, så der var 50 kr. rabat ved tidligt billetkøb), da klubben helt sikkert frygtede en snitter på udebane, hvorfor ingen ville møde op på hjemmebane til en kamp uden sportslig værdi :D

Beklager selvfølgelig at tråden er ved at ryge væk fra dens oprindelige formål.

Due

Indlæg af Due »

Hej Kent.
Har ikke hørt alle podcast endnu så ved ikke om det her har været vendt?
Ved der før er skrevet om det herinde, men er usikker på om klubben har kommenteret på det?
Kunne godt tænke mig at høre deres holdning og om de ikke kan gøre noget ved det? Måske i kan bringe det op en gang? ( hvis det ikke er allerede)
Det drejer sig om kamptidspunktet. Nu er runde 5-6-7 ændret til søndag kl 20.
Vi er et sted hvor mange har lang transport tid til stadion. Vi skal op på arbejde mandag morgen og ens børn skal i skole. Kampen slutter ca kl 22. Mine børn kommer ikke med til så sene kampe. Jeg ser det som en kæmpe ulempe at vi som klub igen igen skal have disse dårlige tidspunkter (sene kampe og mandage)
Det må da være svært at opbygge et større tilskue gennemsnit med disse sene kampe.
Ved godt tv har meget at sige. Men de vil vel også gerne have fyldte stadion.
Synes bare det er frusterende hele tiden med disse dårlige tidspunkter.
Mvh Due

THenry

Indlæg af THenry »

Hold da kæft det var hurtigt at de fik ændret de kamptidspunkter :roll:
Endnu en dyr konsekvens af at være ude af CL!

Det er godt nok træls, at de ændrer i de tidspunkter, som man ellers lige havde planlagt efter, men det er den sædvanlige med at TV og penge/reklamekroner styrer hele showet. Og det får vi meget vanskeligt ved at ændre på. Desværre!

Besvar