Steffen am skrev: ↑30. jul 2018, 23:51
THenry skrev: ↑30. jul 2018, 23:38
Narh. Den potentielle risiko for sæsonkortholdere, der er på ferie må være det langt største problem for at fylde stadion, hvis der er solgt lad os sige ca. 5.500 sæsonkort, og med reduceret kapacitet til europæiske kampe, så ser jeg denne risiko som langt større end (over)hamstring af biletter af såvel FCM fans som evt. BIF fans med ulødige motiver. Jeg forventer klart, at FCM fans, der har hentet gratis biletter, som de ikke skal bruge, har givet dem videre til andre, så vi kan få så mange så muligt på stadion på onsdag. Alt andet er sgu en skandale!
Men problemet er jo at vi ikke ved hvor mange gratis billetter der er bestilt.
Hvis det så er 5.500 sæsonkortholdere og bestilt 2.500 billetter.
Det er så 8000 billetter, så er der vel 1.800 chancebilletter som udgangspunkt (er Europa max ikke ca. 9.800?)
Og så er der 500 sæsonkortholdere og 500 af de gratis billetter der ikke kommer. Det er så yderligere 1.000
Kan næppe se der er 2.800 der prøver lykken i form af chancebilletter.
Håber jeg tager fejl, men kan heller ikke se der bliver fyldt op.
Jeg tror kapaciteten er på 9.489 siddepladser til de europæiske kampe, og hvis vi fratrækker antallet af solgte sæsonkort (som FCM kender det præcise tal på), så ender vi ud med mængden af gratis billetter, der er hentet (da der er meldt udsolgt). Derfor bør FCM også kende antallet af bestilte gratis billetter. Det vil være lettere amatøragtigt, hvis FCM ikke kan lave denne beregning, og ellers er formlen hermed givet videre
Udfordringen er bare den, at man ikke ved, hvor mange, der har tænkt sig at anvende disse gratis billetter (herunder den evt. problematik ift. Brøndby-fans, men FCM må jo have et estimat over omfanget af billetter, der er hentet af "mistænkelige profiler"). Det er helt samme udfordring, som man har ift., at man ikke ved, hvor mange sæsonkorthavere, der dukker op til kampen i sommerferien. Der er bare den forskel, at sæsonkort udgør en langt større andel af den samlede kapacitet på onsdag end disse gratis billetter.
Man bør dog kunne lave nogle estimater baseret på tidligere kampe over, hvor mange sæsonkorthavere, der normalt dukker op til kamp (Kent nævner bl.a. nogle tal) og derudover har man tidligere "foræret" billetter væk, og der må også være nogle erfaringer for, hvor mange der så faktisk dukkede op på stadion på denne type af gratis billetter. Derfor bør man også have et mere kvalificeret overblik over mængden af chancebilletter, der kommer i spil.
Vejret bliver godt, så forhåbentlig kommer der så mange så muligt til kampen. Det bliver vigtigt med "Balkan-stemning" i morgen i Balkan-varmen