Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
27. jul 2018, 12:34
Steffen am skrev:
27. jul 2018, 12:30
Kent skrev:
27. jul 2018, 11:30
I en forbindelse er det interessant, at registreringsdatoen til næste runde af ChL er dagen efter Astana-returen. Så hvis vi skal have en ind, der skal hjælpe os i næste runde af Europa, så skal det ske inden da.
Der må dog regristreres en enkelt spillere senere, indtil 24 timer før den første kamp.
OK. Det var jeg ikke klar over. Jeg stoppede med at læse UEFA-regulativerne, da jeg fandt registeringsdatoerne ;-)
Så er vi mindre pressede. Men som du selv siger, så handler det også om integration i truppen, spillestil mv, hvis spilleren skal nå at have nogen impact. Tror dog desværre, at det allerede er for sent for alvor. Det er sjældent man ser nye spillere gå ind og have impact med få dages tilløb.
Jim Larsen gjorde det da meget godt ;)

Men enig.
Og offensiv kreativ relationsspil, er selvfølgelig ikke det samme som defensiv nedbrysning af de andres spil.

I forhold til evt. Indkøb tænker jeg også mere på forberedelse til Q4, hvor vi kan risikere* at møde rigtig hård modstand.

*risikere = forhåbentlig (hvis det betyder vi stadig er i Champions League kval)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. jul 2018, 12:24
Regnskabsåret sluttede jo 30.6. Så i princippet er pengene fra i vinter ligegyldige. Fra 1.7. skal vi igen tjene 3 mio € på transfer.

Steinlein har (som forventet) meldt ud, at vi kommer ud med et stort overskud i det overståede regnskabsår, men det har egenkapitalen også brug for.

Desuden er det jo også meldt ud, at der er blevet investeret mange penge (var det 12 mio?) i træningsbaner mv.

Så hvor mange penge man har tjent på transfers kan ikke bare omsættes til hvor mange, man kan bruge.

Folk har måske også en tendens til at glemme, at vi rent faktisk har hentet en klassespiller i dette vindue: Erik.
Men du har aldrig redegjort for skatteåret Kent ;) hvordan det løber ?

uagtet må der ligge en del penge i kassen

Nu var der jo overskud på driften 16/17 og et kæmpe overskud i 17/18, så egenkapitalen blev allerede forbedret i 16/17.

Dermed siger jeg ikke at man skal smide alle pengene ud. Men indtil nu er jeg mega skuffet over det man har fået ind, samtidig
med at man køber ind for Horsens og Fredericia :D

Hvis du vil argumentere for at egenkapitalen er presset så har man næppe råd til at købe spillere til andre klubber.

Og Ankersen meldte ud at de skal bruges til bl.a. spillere fra en hylde højere

Men ingen løber p.t. rundt på træningsbanen, og de der udlejningsspillere og U 19 spillere der er rykket op, ingen af dem er set nu i 18 mandstruppen.

En skovl er en skovl, og kontant sagt, ingen af dem er slået igennem i den her opstart.

Men Kent jeg synes du væver rundt i det, det ene øjeblik snakker du om FCM dynastiet og spillere der er bedre end superligaen, det næste så puge pengene og egenkapital

12 mio kr. i træningsbaner :-) er det udbyttet ? :D

Du har skrevet

Citat fra FCM dynastiet:

Det kræver helt klart en økonomisk ballast, som burde være rimeligt sikret gennem de succesfulde transfers (+ Benham) samt en effektiv rekrutteringsstrategi.

Så kræver det også, at vi kan lægge et niveau på rent transfermæssigt. Vi skal finde nogle ‘dynasti-spillere’, som kan hæve niveauet og styrke vores hold i 2-3 sæsoner. Drexler var et desværre mislykket forsøg på det. I min verden er vi nødt til at lykkes med den type spillertransfers fremadrettet, hvis de store ambitioner skal indfries.

Jeg er total enig i det du skriver i FCM dynastiet, men forstår ikke helt at du så i næste øjeblik fejrer det væk, med Erik, træningsbaner og egenkapital.

Nu må vi få en klar melding Kent :?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Altså jeg er helt enig i, at vi bør hente minimum 1 topspiller mere i det her transfervindue, men meget af spekulationerne om, hvor mange penge, vi har sat af til transfer, er jo netop kun spekulationer.

Det eneste, vi kan sige med ret stor sikkerhed, er, at de penge, man brugte på at købe Drexler (18,5 mio), må formodes at være i transferbudgettet stadig.

Så er spørgsmålet bare, om der er nogen af de topklassespillere, vi gerne vil have, der gerne vil til FCM. Der er ikke meget, der tyder på det.

O

Indlæg af O »

FCM2000 skrev:
27. jul 2018, 16:23
Kent skrev:
Regnskabsåret sluttede jo 30.6. Så i princippet er pengene fra i vinter ligegyldige. Fra 1.7. skal vi igen tjene 3 mio € på transfer.

Steinlein har (som forventet) meldt ud, at vi kommer ud med et stort overskud i det overståede regnskabsår, men det har egenkapitalen også brug for.

Desuden er det jo også meldt ud, at der er blevet investeret mange penge (var det 12 mio?) i træningsbaner mv.

Så hvor mange penge man har tjent på transfers kan ikke bare omsættes til hvor mange, man kan bruge.

Folk har måske også en tendens til at glemme, at vi rent faktisk har hentet en klassespiller i dette vindue: Erik.

Nu var der jo overskud på driften 16/17 og et kæmpe overskud i 17/18, så egenkapitalen blev allerede forbedret i 16/17.

Dermed siger jeg ikke at man skal smide alle pengene ud. Men indtil nu er jeg mega skuffet over det man har fået ind, samtidig

Hvis du vil argumentere for at egenkapitalen er presset så har man næppe råd til at købe spillere til andre klubber.

Men ingen løber p.t. rundt på træningsbanen, og de der udlejningsspillere og U 19 spillere der er rykket op, ingen af dem er set nu i 18 mandstruppen.

En skovl er en skovl, og kontant sagt, ingen af dem er slået igennem i den her opstart.

Men Kent jeg synes du væver rundt i det, det ene øjeblik snakker du om FCM dynastiet og spillere der er bedre end superligaen, det næste så puge pengene og egenkapital

Du har skrevet

Citat fra FCM dynastiet:

Det kræver helt klart en økonomisk ballast, som burde være rimeligt sikret gennem de succesfulde transfers (+ Benham) samt en effektiv rekrutteringsstrategi.

Så kræver det også, at vi kan lægge et niveau på rent transfermæssigt. Vi skal finde nogle ‘dynasti-spillere’, som kan hæve niveauet og styrke vores hold i 2-3 sæsoner. Drexler var et desværre mislykket forsøg på det. I min verden er vi nødt til at lykkes med den type spillertransfers fremadrettet, hvis de store ambitioner skal indfries.

Jeg er total enig i det du skriver i FCM dynastiet, men forstår ikke helt at du så i næste øjeblik fejrer det væk, med Erik, træningsbaner og egenkapital.

Det kan vel ikke være Kents opgave at skulle redegøre for skatteåret? Hvis vi hurtigt skal opsummere, så er du af den opfattelse, at der skal bruges alle penge der er tjent uden hensyntagen til forretningens økonomiske sundhed og Kent mener, at man bør drive forretningen med hensyntagen til økonomisk stabilitet. I bliver formentlig ikke enige uanset om Kent så kunne og ville redegøre for skatteåret. Lad os nu få tråden tilbage på sporet. Vi kender alle til din holdning om, at FCM bør investere store millionbeløb i erfarne spillere fra "den højere hylde" med grobund i dit postulat om, at jo dyrere spillere jo højere succesrate - i øvrigt noget du ikke selv har evnet at redegøre for. Sandheden er, at ingen af os har direkte indvirkning på FCMs ageren i markedet, men lad os hver især have vores holdninger til det og lade tråden her omhandle den egentlige ageren.

Due

Indlæg af Due »

Sniper

Indlæg af Sniper »

Betryggende at vi kigger efter forstærkninger.
Men hende blondinen der har skrevet artiklen skulle nok have researched lidt bedre... 😳

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

O skrev:
27. jul 2018, 17:42
FCM2000 skrev:
Kent skrev:

Du har skrevet

Citat fra FCM dynastiet:

Det kan vel ikke være Kents opgave at skulle redegøre for skatteåret? Hvis vi hurtigt skal opsummere, så er du af den opfattelse, at der skal bruges alle penge der er tjent uden hensyntagen til forretningens økonomiske sundhed og Kent mener, at man bør drive forretningen med hensyntagen til økonomisk stabilitet. I bliver formentlig ikke enige uanset om Kent så kunne og ville redegøre for skatteåret. Lad os nu få tråden tilbage på sporet. Vi kender alle til din holdning om, at FCM bør investere store millionbeløb i erfarne spillere fra "den højere hylde" med grobund i dit postulat om, at jo dyrere spillere jo højere succesrate - i øvrigt noget du ikke selv har evnet at redegøre for. Sandheden er, at ingen af os har direkte indvirkning på FCMs ageren i markedet, men lad os hver især have vores holdninger til det og lade tråden her omhandle den egentlige ageren.
Lad nu Kent give et

Naar Jeg skriver skatteaar saa ved Kent hvad Jeg hentyder TIL.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

EsbenVest skrev:
27. jul 2018, 17:23
Altså jeg er helt enig i, at vi bør hente minimum 1 topspiller mere i det her transfervindue, men meget af spekulationerne om, hvor mange penge, vi har sat af til transfer, er jo netop kun spekulationer.

Det eneste, vi kan sige med ret stor sikkerhed, er, at de penge, man brugte på at købe Drexler (18,5 mio), må formodes at være i transferbudgettet stadig.

Så er spørgsmålet bare, om der er nogen af de topklassespillere, vi gerne vil have, der gerne vil til FCM. Der er ikke meget, der tyder på det.
Helt enig,

FCM ved jo heller ikke selv hvad de vil, saadan ser det ud udefra.

Brondby har smaekket doren i for deres islandske forsvarsspiller vedr en russisk klub.

Her er der en lidt mere konsekvent linje.

Kan se at Graversen siger I dag at gevinsten
paa Drexler indgaar pengene TIL indkob.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Hvor ser du det henne?
Så de penge vi allerede bruge på Drexler + 16 mil? Så vi kommer til at fyre 34 mil af på en spiller? Eller hvordan skal det forståes?

Sahl

Indlæg af Sahl »

Jeg ville faktisk hellere, at man fandt nogle der ikke kostede 20 mil+ men måske 15 f.eks. man så havde et højere løn krav.. Det er ofte der vi har haft svært ved, at konkurrere..

Mon ikke vi ser et køb eller to efter Astana kampene. Jeg håber i i hvert fald, at der sker et eller andet. Jeg kan ikke følge dem der tror man skal banke alle pengene af på en spiller! Jeg er med på, at man måske skal give mere end 3 mil.. Men man behøver altså ikke give 35 for en super spiller... Så hellere 2 for 15 hver og give lidt ekstra i løn for, at lokke dem.. Det vil også altid være et gamble når man køber! Selv de bedste spillere i verden kan fejle for hold.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Diebesten skrev:
27. jul 2018, 20:13
Hvor ser du det henne?
Så de penge vi allerede bruge på Drexler + 16 mil? Så vi kommer til at fyre 34 mil af på en spiller? Eller hvordan skal det forståes?
Jf. link længere oppe tvmidtvest

Det har jeg ikke sagt, og det er heller ikke mig der bestemmer hvad de vil.

Men jeg synes godt holdet kunne bruge en Drexler type og så ham der skal afløse Poulsen.

2 x klassespillere

Det er bekymrende men ikke overraskende at Poulsens alder begynder vise sig nu.

Typisk efter en pause så begynder alderen at vise sig, og det vil komme uanset.

Dertil kunne man godt købe en stærk venstre wingback.

Andersson tager det højre side.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:

Igen: Du negligerer Erik. Hvis udlejningsaftalen med ham bare var udløbet, og vi i stedet havde hentet ham svensk-grækeren, som FCK har hentet - og vi var ude efter i vinter - så havde folk set det som en forstærkning og nok en ‘dynasti-spiller’.
Vi har købt og betalt Erik i dette vindue, og derfor har vi altså allerede hentet 1 klassespiller fra en høj hylde.

Min forventning til resten af vinduet er helt klart, at vi forsøger at erstatte Drexler. Dvs kommer med en stor offensiv profil-transfer - en dynastispiller. Udfordringen er, at den type transfer ikke klares på et par uger. Det tager ofte tid at overtale spilleren og blive enige. Med Drexlers holdningsændring er vi gået fra at være på forkant til at være på bagkant. Det kan blive et problem ift at finde en god nok peak-spiller i dette vindue. Derfor kan vi ende med noget andet, fx et par ‘mindre’ transfers a’la Joel og Dovbyk.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. jul 2018, 23:38
FCM2000 skrev:

Igen: Du negligerer Erik. Hvis udlejningsaftalen med ham bare var udløbet, og vi i stedet havde hentet ham svensk-grækeren, som FCK har hentet - og vi var ude efter i vinter - så havde folk set det som en forstærkning og nok en ‘dynasti-spiller’.
Vi har købt og betalt Erik i dette vindue, og derfor har vi altså allerede hentet 1 klassespiller fra en høj hylde.

Min forventning til resten af vinduet er helt klart, at vi forsøger at erstatte Drexler. Dvs kommer med en stor offensiv profil-transfer - en dynastispiller. Udfordringen er, at den type transfer ikke klares på et par uger. Det tager ofte tid at overtale spilleren og blive enige. Med Drexlers holdningsændring er vi gået fra at være på forkant til at være på bagkant. Det kan blive et problem ift at finde en god nok peak-spiller i dette vindue. Derfor kan vi ende med noget andet, fx et par ‘mindre’ transfers a’la Joel og Dovbyk.
Det er jo ikke en forstærkning af holdet og man fik ham faktisk til en pris under den pris man gav for Andersson, (der er nok nogle videresalgsklusuler)

Men det er jo ikke en forstærkning

Skal holdet løftes fra foråret så skal der mindst en Drexler til, og ja nok også Poulsens afløser, for jeg tror det går stærkt nedad for Poulsen nu, han ser stiv ud i kroppen her efter sommerpausen.

Den der med at det tager tid ???

Se lige hvor hurtig Brøndby kan gøre det med Nørgaards afløser og man smækker døren i for et lukrativ tilbud til en forsvarsspiller.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... arsspiller

Vedrørende Drexler sagaen, så ser jeg på det på den måde, det er muligt at Drexler fortrød men omvendt så ville FCM det jo heller ikke 100 pct, man gjorde det op i penge.

På det punkt mener jeg at man har fejlet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:
28. jul 2018, 00:33
Se lige hvor hurtig Brøndby kan gøre det med Nørgaards afløser og man smækker døren i for et lukrativ tilbud til en forsvarsspiller.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... arsspiller
Ved du, hvor længe BIF har arbejdet på afløseren for Nørgaard?
Ved du, om han bliver en succes?

Er du seriøs ift det med at ‘smække døren i’? FCM har da afvist tonsvis af bud på deres spillere. Det sker i hvert eneste vindue. Hvis BIF var blevet tilbudt penge nok, så kan du roligt regne med, at Hermansson var strøget afsted. Indtil videre i dette vindue har BIF afgivet 3 spillere fra deres start11 i sidste sæson. Vi har afgivet 0. Og så vil du fremhæve dem, for at sige nej til tilbud? Come on.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Don't feed the troll

Låst