Kent skrev: ↑27. jul 2018, 12:24
Regnskabsåret sluttede jo 30.6. Så i princippet er pengene fra i vinter ligegyldige. Fra 1.7. skal vi igen tjene 3 mio € på transfer.
Steinlein har (som forventet) meldt ud, at vi kommer ud med et stort overskud i det overståede regnskabsår, men det har egenkapitalen også brug for.
Desuden er det jo også meldt ud, at der er blevet investeret mange penge (var det 12 mio?) i træningsbaner mv.
Så hvor mange penge man har tjent på transfers kan ikke bare omsættes til hvor mange, man kan bruge.
Folk har måske også en tendens til at glemme, at vi rent faktisk har hentet en klassespiller i dette vindue: Erik.
Men du har aldrig redegjort for skatteåret Kent

hvordan det løber ?
uagtet må der ligge en del penge i kassen
Nu var der jo overskud på driften 16/17 og et kæmpe overskud i 17/18, så egenkapitalen blev allerede forbedret i 16/17.
Dermed siger jeg ikke at man skal smide alle pengene ud. Men indtil nu er jeg mega skuffet over det man har fået ind, samtidig
med at man køber ind for Horsens og Fredericia
Hvis du vil argumentere for at egenkapitalen er presset så har man næppe råd til at købe spillere til andre klubber.
Og Ankersen meldte ud at de skal bruges til bl.a. spillere fra en hylde højere
Men ingen løber p.t. rundt på træningsbanen, og de der udlejningsspillere og U 19 spillere der er rykket op, ingen af dem er set nu i 18 mandstruppen.
En skovl er en skovl, og kontant sagt, ingen af dem er slået igennem i den her opstart.
Men Kent jeg synes du væver rundt i det, det ene øjeblik snakker du om FCM dynastiet og spillere der er bedre end superligaen, det næste så puge pengene og egenkapital
12 mio kr. i træningsbaner

er det udbyttet ?
Du har skrevet
Citat fra FCM dynastiet:
Det kræver helt klart en økonomisk ballast, som burde være rimeligt sikret gennem de succesfulde transfers (+ Benham) samt en effektiv rekrutteringsstrategi.
Så kræver det også, at vi kan lægge et niveau på rent transfermæssigt. Vi skal finde nogle ‘dynasti-spillere’, som kan hæve niveauet og styrke vores hold i 2-3 sæsoner. Drexler var et desværre mislykket forsøg på det. I min verden er vi nødt til at lykkes med den type spillertransfers fremadrettet, hvis de store ambitioner skal indfries.
Jeg er total enig i det du skriver i FCM dynastiet, men forstår ikke helt at du så i næste øjeblik fejrer det væk, med Erik, træningsbaner og egenkapital.
Nu må vi få en klar melding Kent