Så hyldens højde afhænger udelukkende af prisen på spilleren, mens kvaliteterne på banen ikke har noget at sige?
Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Fordi han var/er en skide god spiller. Og så var han, og det har vi jo lige fået bevist, meget mere værd.FCM2000 skrev: ↑26. jul 2018, 17:46helt ærlig hvorfor tror du man gav 19 mill kr. for ham og en stor løn ?THenry skrev: ↑26. jul 2018, 16:32Ok. Tak. Jeg forstår måske ikke helt det med, hvorfor du mener Drexler har den fornødne erfaring.
Er det fordi han er ældre (28 år) end f.eks. Hjulsager for Drexler har jo primært spillet i de lavere tyske rækker (3. Bundesliga), så synes ikke han har meget erfaring fra et højt sportsligt niveau (udover sidste sæson i Kiel)?
Jeg vil hellere have skudt Paul afsted. Ja, han er vigtig for holdet, men jeg tvivler på at han kan udvikle sig meget mere.mousebreaker skrev:Fuldstændig enig.Kent skrev: ↑26. jul 2018, 17:10Jeg er helt enig. BIF faldbød Hjulsager til andre klubber kort før han havde sin gode halvsæson. Han har slet ikke vist nok, til at man skal hente ham som andet end en udviklingsspiller - og det er han sådan set både for dyr og gammel til at være. Han vil imo være en lottokupon i stil med Mayron George.Sniper skrev: ↑26. jul 2018, 15:06Nej tak til Hjulsager herfra. Han har reelt kun spillet en enkelt halvsæson hvor han sprudlede, ellers har han skuffet BIF fans gang på gang og var marginal spiller i flere sæsoner og nu hvor han ikke har spillet et års tid tror jeg ikke han kan gøre det impact på vores hold som vi har brug for p.t.
Jeg ville være målløs - og ikke på den fede måde - hvis man brugte en skilling på Hjulsager.
Vi har nok af spillere men man er nødt til at finde en spiller der kan løfte baren i dette vindue. Det kan Hjulsager ikke. Vi skal måske have to efter min mening, for jeg mener at Duelund bør skydes af i dette vindue, tiden er rigtig både for ham og klubben. Så må vi tage det vi kan få allersidst i vinduet hvis der ikke er kommet et stort bud først. Sker det ikke må det blive til vinter. Alder betyder meget for prisen.
Det er også værd at bemærke at vi SKAL i gruppespil i år. Ellers er de nødt til at springe boksen på spillere næste år for ikke at komme ned på landekoefficienten i Europa. Vores sidste gruppespil er snart forældet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?THenry skrev: ↑27. jul 2018, 10:51Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
5-6 mill for Drachman og Kroon samlet ?
34 mill for A. Poulsen
overskud på Drexler handlen 16 mill kr.
56 mill kr. ind og der er vidst brugt noget med == 25 mill kr. på indkøb (minus Drexler)
overskud == 30-35 mill kr.
+ 19 mill kr. er kommet tilbage fra Drexler salget
Så der er mindst == 55 mill kr. at gøre godt med i det her vindue
Men hvor bliver de indkøb fra den høje hylde af ???
Det er en mærkelig måde, du gør pengene op på. Hvad er de ekstra 19 fra Drexler, du lige tryller frem til sidst? Du har jo allerede taget overskuddet på 16 med.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?THenry skrev: ↑27. jul 2018, 10:51Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
34 mill for A. Poulsen
56 mill kr. ind og der er vidst brugt noget med == 25 mill kr. på indkøb (minus Drexler)
Men ja, nogle af de 30-35 i overskud måtte for min skyld gerne blive investeret i 1 klassespiller.
Vi har nok ikke gået i samme skoleEsbenVest skrev: ↑27. jul 2018, 11:06Det er en mærkelig måde, du gør pengene op på. Hvad er de ekstra 19 fra Drexler, du lige tryller frem til sidst? Du har jo allerede taget overskuddet på 16 med.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?THenry skrev: ↑27. jul 2018, 10:51Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
34 mill for A. Poulsen
Men ja, nogle af de 30-35 i overskud måtte for min skyld gerne blive investeret i 1 klassespiller.
Man gav 18-19 mill kr. for Drexler og de penge er kommet tilbage, samlet nu == 34 mill kr.
Så de indgår i mit regnskab som penge man kan bruge, for de er jo blevet brugt 1 gang allerede
FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 11:09Vi har nok ikke gået i samme skoleEsbenVest skrev: ↑27. jul 2018, 11:06Det er en mærkelig måde, du gør pengene op på. Hvad er de ekstra 19 fra Drexler, du lige tryller frem til sidst? Du har jo allerede taget overskuddet på 16 med.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56
Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?
34 mill for A. Poulsen
Man gav 18-19 mill kr. for Drexler og de penge er kommet tilbage, samlet nu == 34 mill kr.
Så de indgår i mit regnskab som penge man kan bruge, for de er jo blevet brugt 1 gang allerede![]()
Så du vil bruge alle de penge, vi tjener på spillersalg på nye spillere? Det er jeg så bare uenig i.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 11:09Vi har nok ikke gået i samme skoleEsbenVest skrev: ↑27. jul 2018, 11:06Det er en mærkelig måde, du gør pengene op på. Hvad er de ekstra 19 fra Drexler, du lige tryller frem til sidst? Du har jo allerede taget overskuddet på 16 med.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56
Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?
34 mill for A. Poulsen
Men ja, nogle af de 30-35 i overskud måtte for min skyld gerne blive investeret i 1 klassespiller.![]()
Så de indgår i mit regnskab som penge man kan bruge, for de er jo blevet brugt 1 gang allerede![]()
Nu skal transferindtægter jo være med til at få butikken til at køre rundt. Så en stor del af pengene går ind i den resterende del af butikken. Steinlein har tidligere nævnt, at vi skal lave 3 mio € i overskud på transfers hver sæson. Mit gæt er, at det tal stiger, hvis ikke vi når de sportlige målsætninger, som fx et gruppespil.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?THenry skrev: ↑27. jul 2018, 10:51Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
34 mill for A. Poulsen
Mit gæt er, at vi har Drexler-pengene at gøre godt med. Det var en transfer- og lønudgift vi havde forventet, men som er udeblevet. Så der er plads til en klassespiller. Spørgsmålet er, om vi kan finde ham, eller vi evt tager et par spillere ind i stedet.
I en forbindelse er det interessant, at registreringsdatoen til næste runde af ChL er dagen efter Astana-returen. Så hvis vi skal have en ind, der skal hjælpe os i næste runde af Europa, så skal det ske inden da.
Jeg forstår godt din udregning, men for mig at se må der være et kæmpeoverskud stadig, Steinlein har senest pralet med at efter salget af A. Poulsen har man fået 200 mill kr. i kassen og de kan vokse yderligere med klausuler.Kent skrev: ↑27. jul 2018, 11:30Nu skal transferindtægter jo være med til at få butikken til at køre rundt. Så en stor del af pengene går ind i den resterende del af butikken. Steinlein har tidligere nævnt, at vi skal lave 3 mio € i overskud på transfers hver sæson. Mit gæt er, at det tal stiger, hvis ikke vi når de sportlige målsætninger, som fx et gruppespil.FCM2000 skrev: ↑27. jul 2018, 10:56Pris ??? 3 mill kr. er vel et gæt ?THenry skrev: ↑27. jul 2018, 10:51Så blev det officielt, at Kroon skifter til Östersund. Det er fint at slanke truppen, og gøre plads til en ny (og bedre) offensivspiller. https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/si ... ersunds-fk
34 mill for A. Poulsen
Mit gæt er, at vi har Drexler-pengene at gøre godt med. Det var en transfer- og lønudgift vi havde forventet, men som er udeblevet. Så der er plads til en klassespiller. Spørgsmålet er, om vi kan finde ham, eller vi evt tager et par spillere ind i stedet.
I en forbindelse er det interessant, at registreringsdatoen til næste runde af ChL er dagen efter Astana-returen. Så hvis vi skal have en ind, der skal hjælpe os i næste runde af Europa, så skal det ske inden da.
Drexler pengene er kommet tilbage med et overskud på 16 mill kr.
Så 216 mill kr.
Hvis man ikke har råd til at gå ud og købe 2 x klassespillere ala Drexler prisen (20 mill kr.), så kører driften slet ikke hensigtsmæssigt.
Vedrørende drift her er et gruppespil også nok til at få driften til at kører rundt, hvis man skal have 3 mill euro plus gruppespil hvert år for at få driften til at kører rundt, det er jo ren hazard !!
Jeg mangler, at de signaler FCM ledelsen har sendt her efter mesterskabet bliver omsat til virkeligheden, hvad synes du selv Kent ?
Du taler jo selv om at vi skal have spillere der lige er en lille tand for gode til superligaen ?
Har vores drift nogensinde været i nærheden af at gøre det?
Udover at man først skal finde den rette spiller, så er det jo ikke nok at smide de 20 mio, som en 20 mio-spiller koster, han skal også være villig til at flytte til Herning (/Silkeborg/Aarhus) og spille for os. Og det er formentlig den klart sværeste del af processen..
Regnskabsåret sluttede jo 30.6. Så i princippet er pengene fra i vinter ligegyldige. Fra 1.7. skal vi igen tjene 3 mio € på transfer.
Steinlein har (som forventet) meldt ud, at vi kommer ud med et stort overskud i det overståede regnskabsår, men det har egenkapitalen også brug for.
Desuden er det jo også meldt ud, at der er blevet investeret mange penge (var det 12 mio?) i træningsbaner mv.
Så hvor mange penge man har tjent på transfers kan ikke bare omsættes til hvor mange, man kan bruge.
Folk har måske også en tendens til at glemme, at vi rent faktisk har hentet en klassespiller i dette vindue: Erik.
Steinlein har (som forventet) meldt ud, at vi kommer ud med et stort overskud i det overståede regnskabsår, men det har egenkapitalen også brug for.
Desuden er det jo også meldt ud, at der er blevet investeret mange penge (var det 12 mio?) i træningsbaner mv.
Så hvor mange penge man har tjent på transfers kan ikke bare omsættes til hvor mange, man kan bruge.
Folk har måske også en tendens til at glemme, at vi rent faktisk har hentet en klassespiller i dette vindue: Erik.
-
Steffen am
Der må dog regristreres en enkelt spillere senere, indtil 24 timer før den første kamp.
Men i forhold til træning og integration på holdet, må det godt hellere være før end siden.
Også bare for at kunne en forskel i en evt. Q4 og i superligaen snarest
OK. Det var jeg ikke klar over. Jeg stoppede med at læse UEFA-regulativerne, da jeg fandt registeringsdatoerneSteffen am skrev: ↑27. jul 2018, 12:30Der må dog regristreres en enkelt spillere senere, indtil 24 timer før den første kamp.
Så er vi mindre pressede. Men som du selv siger, så handler det også om integration i truppen, spillestil mv, hvis spilleren skal nå at have nogen impact. Tror dog desværre, at det allerede er for sent for alvor. Det er sjældent man ser nye spillere gå ind og have impact med få dages tilløb.