Transfer sommer 2018
Re: Transfer sommer 2018
Jeg havde godt nok håbet og troet, at vi ville forlænge med Andreas Poulsen, men dét der bud kan og skal vi jo ikke sige nej til. Fuldstændig vanvittigt, når man tænker på, at der blev budt 15 i vinter, og man så lidt havde indstillet sig på, at prisen kun ville dale herfra, så længe der ikke var forlænget. Vildt!
Man kan knapt nok nå at vende den ene transfer, før den næste kommer, men jeg vil bare lige sige, at jeg tror, Okosun kommer til at passe rigtig godt ind hos os. Vilde spidskompetencer, lige som vi gerne vil have det. Den handel kommer vi (også) til at tjene på!
Man kan knapt nok nå at vende den ene transfer, før den næste kommer, men jeg vil bare lige sige, at jeg tror, Okosun kommer til at passe rigtig godt ind hos os. Vilde spidskompetencer, lige som vi gerne vil have det. Den handel kommer vi (også) til at tjene på!
Onaucho kan jo også gå hen og blive mere skadet...Mike80 skrev: ↑15. jun 2018, 11:03Kigger vi på holdet pt. må vores største objekter fortsat være Duelund og Paul mens Bubakar også tiltrækker stor interesse. Det er vil ingenlunde urealistisk at et evt. misset gruppespil kan komme til at betyde salg af netop disse 3 profiler da truppen er bred. Man tør jo efterhånden ikke gætte salgspriser, men har svært ved at se Sven Graversen og Steinlein lave under 150 mio samlet for disse 3 med den udvikling vi lige nu er vidne til i klubben. (Paul 70 mio, Duelund 25-30mio, Bubakar 50 mio.) Vi kan dertil oven i hatten ligge mulig indtjening på div. Videresalg for Sisto, Reid m.f. fra tidligere salg.
Jeg tror at Duelund kan sælges til en endnu højere pris end den du angiver - synes at han har taget et godt step op ad
Bubacarr er jeg i tvivl om mht prissætningen - vi må hellere se ham præstere det næste halve år også
Det kan jo gå hen og blive ham der laver 2 fæle kiks i kvalifikationen, og så er han jo ikke sikker på at have så stor opmærksomhed længere
Jeg har svært ved at finde en attraktiv venstre back i DK (hvor pris og kvalitet hænger sammen) og da vi ikke har noget på vej fra akademiet, så skal der købes en udefra. Mit bud er en spiller, som vi ikke kender, og som bliver fundet via smartodds. Derudover må jeg klappe med klaphatten for det er sgu et imponerende salg. Jeg havde troet, at han skulle spille 1-2 sæsoner fast (som NK) før vi kunne få den slags penge for en back. Der er godt nok stor forskel på at være fattig i denne branche (som vi tidligere har været) og være tvunget til salg, eller have en gambler med solid kapital i ryggen, så vi kan køre priserne op og sælge dyrt. Stærkt arbejde!TrueWolfMidt skrev: ↑15. jun 2018, 10:06Jamen det vil jeg da glæde mig til. Nogen forslag ? Ja, klubben har vidst, at salget af Andreas Poulsen kom , for vi vidste det, eller troede det, så mon ikke de har en i kikkerten, det vil jeg tro.Jesper BW1100 skrev: ↑15. jun 2018, 09:39Tror vi sigter lidt højere end både Frederik Møller og Casper Højer![]()
- Administrator
Det bekræfter jo ikke rigtig hvad jeg sagde. Jeg har en intern kilde som har informeret om at de sagde nej tak da der blev budt 75 mio.
- Administrator
Nogen, der har hørt rygter om en ny venstre back/wingback?
det er heller ikke dig jeg ville tilfredsstille, de udtalte dengang mange steder, at der skulle bydes mindst 75 mill, før de overhoved ville forhandle, ergo er han dyre, end det han mener han kunne koste, han ville bare have et bevis på, at han kunne koste 75 mill, hvad du har af viden om hvad der er budt på ham, og du kan vel ej heller bevise det, og han ville have bevis, men dejlig viden takAdministrator skrev: ↑17. jun 2018, 21:42Det bekræfter jo ikke rigtig hvad jeg sagde. Jeg har en intern kilde som har informeret om at de sagde nej tak da der blev budt 75 mio.
tue skulle være præcis, og god med begge fødder, kan han vælge at tage den plads, for at få chance for mere spilletid, eller er han for offensiv til at dække pladsen, i nødstilfælde, men hvis han kunne få tid i angrebed, og på wing back, ville det give ham en del min
- Administrator
Nej, jeg kan ikke bevise det, så er det nok slut med at få lidt viden af og til. Jeg ved nu at der er andre der har fået samme info, men de er ikke på graven.ihaki skrev: ↑18. jun 2018, 15:05det er heller ikke dig jeg ville tilfredsstille, de udtalte dengang mange steder, at der skulle bydes mindst 75 mill, før de overhoved ville forhandle, ergo er han dyre, end det han mener han kunne koste, han ville bare have et bevis på, at han kunne koste 75 mill, hvad du har af viden om hvad der er budt på ham, og du kan vel ej heller bevise det, og han ville have bevis, men dejlig viden takAdministrator skrev: ↑17. jun 2018, 21:42Det bekræfter jo ikke rigtig hvad jeg sagde. Jeg har en intern kilde som har informeret om at de sagde nej tak da der blev budt 75 mio.
-
Steffen am
Buch og Madsen kan også både spille Youth League og u19, så jeg tror (og håber) ikke de bliver udlejet.THenry skrev: ↑14. jun 2018, 14:39Jeg tænker en række spillere er til “eksamen” i opstarten. Vi skal nok bruge den på, at finde ud af om Kroon, Mabil, Anderson, Riis, Kaan, Baidoo bliver hos os, skal udlejes eller sælges (mest sandsynligt for Kroon og Mabil som jeg ser det). Derudover kommer vi til at udleje en stak af de unge talenter, som vi har på kontrakt. En del vil formentlig få chancen i 1. Division, og jeg vil ikke blive overrasket, hvis vi sender en 3-4 stykker alene til Fredericia. I denne kategorie af unge spillere, der ikke er gode nok til vores eget førstehold har jeg spillere, som Thomsen, Brandhof og måske nogle af de nyoprykkede talenter som f.eks Sebastian Buch eller Nicolas Madsen, der kan få svært ved at få kampe på førsteholdet grundet den hårde konkurrence (dog er det muligt, at man vurdere at det er bedst for deres udvikling, hvis de bliver hos os og spiller en del på reserveholdet). I laget af talenter over disse, så kan det være vi kan bruge vores gode forbindelse til Vendsyssel til at udleje spillere til deres superligahold. Anderson og Riis vil være de mest oplagte, men jeg kunne også godt se os udleje nogle af de mange dygtige unge midtbanespillere til dem. Det kunne være Baidoo eller Kaan.
Baidoo kan ligeledes også spille u19, men ikke Youth League (som jeg forstået reglerne)
Det er formentlig sekundært i forhold til deres individuelle udvikling, men dog stadig en faktor og gør i hvert fald at de kan få nogen kampe.
Ved ikke om det er urealistisk. Tror måske lønnen i Championsship er større, men der er før sket større overraskelser. Og som du siger, lige blevet far, kan måske spille ind.AltidFCM skrev: ↑14. jun 2018, 00:00Jeg tjekkede lige latest news og så, at VM-aktuelle Jonas Knudsen er blevet far. En mand, jeg godt kunne tænke mig at se i Herning.
Og samtidig går der rygter rundt i FCM-land, at vi skulle være tæt på en dansk profil - og her tænker jeg ikke Okosun.
Er det helt utænkeligt, at Jonas, med ét år tilbage i Ipswich og på vej til VM, er en mand, vi kunne hente?
Den venstrefod dér tiltrækker mig ret så voldsomt, og hans højde på 1,85m (samme som Novák) gør ham perfekt til vores trebackskæde, som mangler en Novák-type.
Jeg tænker, at der helt sikkert kan komme kæmpebud på Sanneh, som vi skal være klar på, og Kian som måske stadig har en udlandseventyr til gode, kan også smutte (dog noget tvivlsomt, tror jeg)
Eller er det bare mig, som hyper den venstrefod op? For mig at se er det en nødvendighed, fordi vores spil (opspil) har været skrækkeligt og primitivt. Jeg tror ikke, Nicolaisen slår igennem længere (desværre).
Var han ikke også med i Esbjergs gode sæson sammen med Thorup og Kian?
Nicolaisen tror jeg stadig på har talentet, spørgsmålet er 'kun' om hans krop kan holde til det.
Hvis han kan holde sig skadesfri, spiller han inden længe.
Er ikke helt opdateret på ungdomsrækkerne i tiden, men Victor Ezekiel spillede da i hvert fald mod Billund på venstre wing back.AltidFCM skrev: ↑14. jun 2018, 23:39Jeg mener ikke, vi har en venstreback/venstrekant-type, som er klar til at komme ind omkring førsteholdet.
Af de type spillere, der er på akademiet, til den position, er der en venstrebenet kant, Jonathan Bagger, eller en venstrebenet forsvarsspiller i Tobias Anker, men der alt for langt endnu for begge, vil jeg mene.
Måske en indikation, eller måske selvfølgelig det bare var en ledig plads.
En ting er sikkert, vi kommer ikke til at gå ind i sæsonen med Marc Dal Hende. Tror nu også mest på at der er en på vej, bl.a. med klubbens øvrige aktiviterer i mente.
Men der er da i hvert fald 4 kampe (heraf 1 sommerkamp) endnu inden sæsonen starter, så mon ikke vi bliver klogere der. Tror næppe Marc Dal Hende kommer til at spille 270 min, i de 3 seriøse træningskampe.
jeg tror dig, men vidste han ikke villeAdministrator skrev: ↑18. jun 2018, 20:52Nej, jeg kan ikke bevise det, så er det nok slut med at få lidt viden af og til. Jeg ved nu at der er andre der har fået samme info, men de er ikke på graven.ihaki skrev: ↑18. jun 2018, 15:05det er heller ikke dig jeg ville tilfredsstille, de udtalte dengang mange steder, at der skulle bydes mindst 75 mill, før de overhoved ville forhandle, ergo er han dyre, end det han mener han kunne koste, han ville bare have et bevis på, at han kunne koste 75 mill, hvad du har af viden om hvad der er budt på ham, og du kan vel ej heller bevise det, og han ville have bevis, men dejlig viden takAdministrator skrev: ↑17. jun 2018, 21:42
Det bekræfter jo ikke rigtig hvad jeg sagde. Jeg har en intern kilde som har informeret om at de sagde nej tak da der blev budt 75 mio.

Han har dog slettet tweetet igen, men den er nok rimelig sikker
-
Jesper BW1100
Så er salget af Andreas Poulsen officielt:
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/aa ... ndesligaen
På en dag hvor Santander angiveligt har sagt farvel i FCK for at drage til Italien for en handel, som angivelige indbringer FCK 45mio, vælger vi at matche ved at sælge vores backup på venstre back, til noget som ligner 5mio dyrere alt i alt.Jesper BW1100 skrev: ↑19. jun 2018, 14:34Så er salget af Andreas Poulsen officielt:
Verden er vendt på hovedet!
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Andreas skal have alt mulig held og lykke i Tyskland, men jeg er nu stadig ærgelig over at han ikke forlængede og smadrede ligaen fra venstre wingback.. Men flot salg