Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Jess Thorup.

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
27. jan 2018, 07:38
FCM2000 skrev:
25. jan 2018, 22:43
Jo vi har hørt den historie flere gange, de er tæt på, men det var de også ved nytår, jeg tolker det som, at begge parter står stejlt vedr. et issue.

J. Thorup tror han har overtaget fordi FCM ligger nr 1 p.t., men det har vist sig ikke at lykkes ham.

Om 5 mdr. står FCM uden træner, sådan ser det ud nu.
34 timer senere: https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... ess-thorup
Alle mine røde alarmer lyser, man tager intern en grøn Graversen som sportsansvarlig for et tophold i superligaen, man tager Thorup intern, man satser på 2 alt for grønne akademi wingbacks som afløsere for NK, man tager Steinlein intern som direktør. osv.

Selv Kent har anført, at hvis mesterskabet glipper, at så bliver der et forklaringsproblem. ;)

Svend Graversen har i givet fald parkeret sig selv til kritik, i den sidste træningskamp, faldt Mads D.T. igennem nettet, og var ubetinget ringeste mand på banen.

Fejler Graversen i det første vindue som sportsdirektør ? det ved vi om 3 mdr.

Den udvikling med indavl er ikke sund i længden, indavl er beskrevet i mange videnskabelige lærebøger om nødvendige organisationsforandringer for at tilpasse sig og få input fra en omverden, der altid er i forandring.

Om 8 mdr, så kan det være raus

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... et/6580417

hvis man vil komme og sige at forhandlingerne har været uden problemer :roll:

THenry

Indlæg af THenry »

ben2han skrev:
15. jan 2018, 19:36
Hvad så Jess T. og FCM nu har I haft mere end 1 måned til at bestemme jer, Jeg tror ikke en pind på at det kun har været detaljer.

Jeg tror, at parterne har stået en del fra hinanden. Forlanger Jess T. mere magt ved indkøb ? eller ønsker FCM kun 1 års forlængelse ? eller en klausul der gør det billigere at fyre ham ? hvis vi taler om 3 år ?
Så fik også forklaringen på, hvorfor den logiske forlængelse er trukket lidt ud:

"FC Midtjylland og Jess Thorup har længe haft en principiel enighed om at fortsætte parløbet. De endelige forhandlinger er imidlertid hele tiden blevet skubbet, fordi Jess Thorups agent var travlt optaget af spillerhandler rundt om i Europa."

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7014127

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
27. jan 2018, 16:48
ben2han skrev:
Hvad så Jess T. og FCM nu har I haft mere end 1 måned til at bestemme jer, Jeg tror ikke en pind på at det kun har været detaljer.

Jeg tror, at parterne har stået en del fra hinanden. Forlanger Jess T. mere magt ved indkøb ? eller ønsker FCM kun 1 års forlængelse ? eller en klausul der gør det billigere at fyre ham ? hvis vi taler om 3 år ?
Så fik også forklaringen på, hvorfor den logiske forlængelse er trukket lidt ud:

"FC Midtjylland og Jess Thorup har længe haft en principiel enighed om at fortsætte parløbet. De endelige forhandlinger er imidlertid hele tiden blevet skubbet, fordi Jess Thorups agent var travlt optaget af spillerhandler rundt om i Europa."

Nu skal man passe på med nødvendigvis at overfortolke, men kan godt lide at motivperspektivere medieudtalelser.

Hvorfor gik JT ud for nogle 2 dage siden og semi beklagede sig over transfervinduet?
Forventningsafstemning til sponsorer og fans, udmelding i forbindelse med kontraktforhandlingerne eller noget tredje?

Kan ikke lige umiddelbart få øje på hvad det tredje skulle være, og tror ikke JT snakker bare for at snakke.
De 2 muligheder er begge sandsynlige som jeg ser det.
Hvis det er det sidste, bekræfter der er noget man har været uenige om.

At agenten har været optaget. Ja, det kan jo være rigtig nok. Men virker også som en "belejlig sandhed".

Er som sådan ikke bekymret, men tror der er noget vi ikke ved, men sådan er det nok oftest.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
27. jan 2018, 17:25
THenry skrev:
ben2han skrev:

Nu skal man passe på med nødvendigvis at overfortolke, men kan godt lide at motivperspektivere medieudtalelser.

Hvorfor gik JT ud for nogle 2 dage siden og semi beklagede sig over transfervinduet?
Forventningsafstemning til sponsorer og fans, udmelding i forbindelse med kontraktforhandlingerne eller noget tredje?

Kan ikke lige umiddelbart få øje på hvad det tredje skulle være, og tror ikke JT snakker bare for at snakke.

At agenten har været optaget. Ja, det kan jo være rigtig nok. Men virker også som en "belejlig sandhed".

Er som sådan ikke bekymret, men tror der er noget vi ikke ved, men sådan er det nok oftest.
Siden sidste kamp i Randers har jeg aldrig været i tvivl om, at han ville blive forlænget i denne vinterpause. Det har ligget til højrebenet, og både klubben og træneren har udtrykt interesse for at fortsætte samarbejdet, så tror ikke man skal overfortolke for meget. Når jeg har en lønforhandling med min chef, så vil jeg også gerne have flere penge eller bedre arbejdsvilkår ud af forhandlingen, og min chef vil argumentere for noget andet. Bagefter arbejder vi så sammen igen for en række fælles mål uden de store problemer.

Jeg ser ikke noget udiøst i Thorups udtalelse den anden dag. Jeg tror egentlig bare, at han mente og håbede på, at han kunne arbejde videre med den samme trup, da det ville give de bedste betingelser for et mesterskab. Det har Thorup hele tiden ment og sagt, og jeg tror egentlig også, at strategien for dette transfervindue har været at holde på profilerne frem til sommer. Det sidste er vi ret beset ikke lykkedes, og vi er klart svækket på højre back, og skal køre 2-3 nye spillere ind ift. efteråret. Kikser mesterskabet, så vil vi kikke tilbage på salgene af NK og Novak, og spørge os selv, om vi ikke havde kørt den hjem med de 2 på holdet i efteråret, og det er vel det han hentyder til i sin kommentar den anden dag.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Steffen am skrev:

Helt enig, den med agenten og min syge moster nogle hopper på den, selvfølgelig har der været uenighed.

Det er ikke alt der kommer i avisen. 8-)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det ville have været en overraskelse hvis forlængelsen ikke var kommet. Jeg håber det gode spil varer ved :-)

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Steffen am skrev:

Det er efter min mening helt overdrevet at motivforske så meget på de medieudtalelser.

Når Jess Thorup bliver spurgt af en journalist, svarer han. Det er altså ikke sikkert, at der er et eller andet konspiratorisk ved, at han udtaler sig en smule bekymret over transfervinduet, for han har jo helt ret i de ting, han sagde. Og SÅ kritisk var han jo heller ikke.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Bare lige for god orden skyld,
Vil jeg bare lige tilføje at jeg intet dramtatik ser.

Jeg er glad for forlængelse, og er som sådan ikke bekymret for FCM's sportslige sektor.

Mon pointe var blot muligheden for at det godt kunne være en velovervejet kommentar,
(Som det oftest er når JT udtaler sig), som godt kunne betyde mere end en ting. Og det er der som sådan ikke noget i vejen med.

At agenten ikke har tid, synes jeg virker som en belejlig sandhed, men derfor behøver det heller ikke at være dramatisk.

Christian

Indlæg af Christian »

God nyhed at Thorup har forlænget. Det må give noget ro i truppen.

THenry

Indlæg af THenry »

THenry skrev:
27. jan 2018, 18:21
Steffen am skrev:
THenry skrev:

Siden sidste kamp i Randers har jeg aldrig været i tvivl om, at han ville blive forlænget i denne vinterpause. Det har ligget til højrebenet, og både klubben og træneren har udtrykt interesse for at fortsætte samarbejdet, så tror ikke man skal overfortolke for meget. Når jeg har en lønforhandling med min chef, så vil jeg også gerne have flere penge eller bedre arbejdsvilkår ud af forhandlingen, og min chef vil argumentere for noget andet. Bagefter arbejder vi så sammen igen for en række fælles mål uden de store problemer.

Jeg ser ikke noget udiøst i Thorups udtalelse den anden dag. Jeg tror egentlig bare, at han mente og håbede på, at han kunne arbejde videre med den samme trup, da det ville give de bedste betingelser for et mesterskab. Det har Thorup hele tiden ment og sagt, og jeg tror egentlig også, at strategien for dette transfervindue har været at holde på profilerne frem til sommer. Det sidste er vi ret beset ikke lykkedes, og vi er klart svækket på højre back, og skal køre 2-3 nye spillere ind ift. efteråret. Kikser mesterskabet, så vil vi kikke tilbage på salgene af NK og Novak, og spørge os selv, om vi ikke havde kørt den hjem med de 2 på holdet i efteråret, og det er vel det han hentyder til i sin kommentar den anden dag.
Det lader til som forudset, at Thorup ikke har været helt enige i salgene af Novak og NK, og gerne ville have haft det rolige vindue, som vi satsede på, mens Graversen har haft mere fokus på klubbens fremtidige økonomi. Det er i bund og grund ikke overraskende at træneren med ansvar for sportslige resultater vil have det bedste mulige hold på banen. Det er det, som han er ansat til, mens andre også bærer ansvaret for, at klubben kører nogenlunde rundt økonomisk, og her er store spillersalg vigtige for os. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/7018017

Benzo

Indlæg af Benzo »

Søren Sorgenfri skriver på Twitter at Gent forsøger at hente Thorup som ny træner..

Jeg synes Thorup skal blive sæsonen ud, nu hvor Europa ikke er muligt længere ser jeg ingen grund til at skifte på den plads, og Thorup viste sidste år at han kan vinde mesterskabet..

THenry

Indlæg af THenry »

Et klart skulderklap til Thorups arbejde i FCM. Der er satme langt i mellem, at vi ser danske trænere i udenlandske klubber med en vis pondus, men lad os nu se, hvad der sker her. Så vidt jeg kan se, så er Bart Mauroo stadigvæk træner i Gent, men det kan jo være, at han får sparket i kølevandet på deres nederlag til Sarpsborg 08.

SimonH

Indlæg af SimonH »

THenry skrev:
8. okt 2018, 22:20
Et klart skulderklap til Thorups arbejde i FCM. Der er satme langt i mellem, at vi ser danske trænere i udenlandske klubber med en vis pondus, men lad os nu se, hvad der sker her. Så vidt jeg kan se, så er Bart Mauroo stadigvæk træner i Gent, men det kan jo være, at han får sparket i kølevandet på deres nederlag til Sarpsborg 08.
Det er Gent ikke Genk, som lige pt. er det bedste hold i Belgien spillemæssigt.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

THenry skrev:
8. okt 2018, 22:20
Jeg tror, at du forveksler Gent med Genk. Det var Genk, der tabte til Sarpsborg i sidste uge.
Det er Gent, der åbenbart er ude efter Thorup ifølge de belgiske medier. Gent har netop fyret deres træner her til aften.

Klaus Egelund har skrevet om det her: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/7344466

Han har ikke kunnet få bekræftet den af danske kilder.
FCM!
FCM!
FCM!

ben2han

Indlæg af ben2han »

At hente en træner fra en topklub, må koste dyrt, meget dyrt.

Kiel vil have var det noget med 50 mill kr. for at lade deres træner gå midt i sidste sæson, det var vidst FC Køln der på det tidspunkt ønskede at han skulle redde dem fra nedrykning

Låst