Jess Thorup.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Jess Thorup.

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
12. jan 2018, 20:26

@Stoffer
Jeg er som sådan ikke helt uenig i din betragtning med at mere målrige kampe fordrer det bedre hold. Men hvis vi kigger på en graf som den vi har i slutningen af perioden så vil det med stor - MEGET stor - sandsynlighed give så store problemer i europæisk bold at du kan glemme alt det sjove. Når modstanderne bliver af en vis kvalitet er det bare suverænt vigtigst at den defensive base er i orden, da angrebet ikke kan forventes at skabe lige så mange chancer som i suppen mens defensivens problemer vil blive udstillet i højere grad. Man behøver ikke være defensive bæster men man skal have basen i orden - det har vi ikke haft under Thorup før systemskiftet og det afspejler sig i grafen.
Din nuancering er passende og god ifht. europæisk spil, hvor man skal omstille sig fra at være favoritter i weekenden til underdogs i midtugen. Det er netop i det skisma, at fx. FCK har været så dygtige og FCN det modsatte.

Jeg deler også din præference for defensiv soliditet. Jeg vil bare give ros, da jeg mener, at det er fortjent. Den udfordring du beskriver bliver absolut ikke mindre, tværtimod. Så jeg er helt enig med dig, min pointe var udelukkende møntet på spil i SL, som er de kampe grafen illustrerer.

ben2han

Indlæg af ben2han »

Hvad så Jess T. og FCM nu har I haft mere end 1 måned til at bestemme jer, Jeg tror ikke en pind på at det kun har været detaljer.

Jeg tror, at parterne har stået en del fra hinanden. Forlanger Jess T. mere magt ved indkøb ? eller ønsker FCM kun 1 års forlængelse ? eller en klausul der gør det billigere at fyre ham ? hvis vi taler om 3 år ?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

ben2han skrev:
15. jan 2018, 19:36
Hvad så Jess T. og FCM nu har I haft mere end 1 måned til at bestemme jer, Jeg tror ikke en pind på at det kun har været detaljer.

Jeg tror, at parterne har stået en del fra hinanden. Forlanger Jess T. mere magt ved indkøb ? eller ønsker FCM kun 1 års forlængelse ? eller en klausul der gør det billigere at fyre ham ? hvis vi taler om 3 år ?
Jeg har en lumsk idé om man præsenterer en forlængelse med Jess i morgen på samme pressemøde, som man præsenterer Erik

ben2han

Indlæg af ben2han »

nå nå, der er problemer i forhandlingen, hvilket ikke er overraskende mere, set i forhold tid.

Jess Thorup siger i dag til tipsbladet;

Jess Thorup er ikke helt så klar i mælet omkring kontraktforhandlingerne med FC Midtjylland, men han understreger ligeledes, at han sidder med en god følelse i maven om, at han også er i klubben efter sommerferien.

Jeg tror stadig på, at vi er i en god dialog, og at vi nok skal nå i mål, men vi er der ikke endnu, og så længe vi ikke er det, er det jo fordi, vi ikke er nået til enighed. Der er stadig noget, vi snakker om - lad mig sige det sådan, siger Jess Thorup til tipsbladet.dk og fortsætter:

- """Jeg vil ikke stå her om komme konkret ind på, hvad der er issuet, men det er jo sådan, det er, når man er i en forhandlingssituation""""

THenry

Indlæg af THenry »

Du læser da også artiklen, som du gerne vil. Jeg tror vi er mange andre, der læser det som om, at en forlængelse bliver offentliggjort meget snart:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... en-loerdag

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
25. jan 2018, 18:24
Du læser da også artiklen, som du gerne vil. Jeg tror vi er mange andre, der læser det som om, at en forlængelse bliver offentliggjort meget snart:
Det er vel både og.
De er måske tæt på, men der er stadig noget de er uenige om.
Løn, kontraktlængde, regel om 40 % akademister, ledelsesrum eller andet?

Tror måske mest på spørgsmålet om kontraktlængde, men ikke til at vide.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Jeg hælder lidt til regel om x% akademi tid, Thorup kan nok godt se at der ryger et par akademister til sommer og så bliver det sværere at overholde den %-sats hvis han ikke mener alternativerne har det nødvendige niveau.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
25. jan 2018, 19:53
THenry skrev:
Det er vel både og.

Jo vi har hørt den historie flere gange, de er tæt på, men det var de også ved nytår, jeg tolker det som, at begge parter står stejlt vedr. et issue.

J. Thorup tror han har overtaget fordi FCM ligger nr 1 p.t., men det har vist sig ikke at lykkes ham.

Om 5 mdr. står FCM uden træner, sådan ser det ud nu.

Jesper BW1100

FCM2000 skrev:
25. jan 2018, 22:43
Steffen am skrev:
THenry skrev:
Det er vel både og.

Jo vi har hørt den historie flere gange, de er tæt på, men det var de også ved nytår, jeg tolker det som, at begge parter står stejlt vedr. et issue.

J. Thorup tror han har overtaget fordi FCM ligger nr 1 p.t., men det har vist sig ikke at lykkes ham.

FCM2000 har talt :geek: , han er på telefonlinjen med Benham

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jesper BW1100 skrev:
26. jan 2018, 07:11
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:

Det er vel både og.

FCM2000 har talt :geek: , han er på telefonlinjen med Benham
Altså, FCM2000 har jo faktuelt ret. Om 5 mdr. står vi uden træner, men jeg hælder nu også mest til at Thorup forlænger. Jeg aner ikke, hvad der skiller parterne, men personligt ville det ikke gøre mig noget, hvis FCM kunne finde et kompetent alternativ til Thorup.

/Cortez

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Lige meget hvor meget I vender og drejer den, det er tydeligt at FCM og Jess T. står og/eller har stået stejlt over et eller flere emner, ellers var der jo skrevet kontrakt.

Det er ikke gået efter Jess T. plan, nemlig at det skulle ordnes før juleaften.

Det tyder på, at der er noget Jess T. vil have ændret, men som Benham ikke vil ændre på ?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCM2000 skrev:

34 timer senere: https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... ess-thorup

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Så fik vi lukket den. Godt at få ro på den front. Thorup har fortjent det efter det fine efterår, hvor han har overrasket mange, mig selv inklusiv.

Jesper BW1100

Acebone skrev:
27. jan 2018, 08:59
Så fik vi lukket den. Godt at få ro på den front. Thorup har fortjent det efter det fine efterår, hvor han har overrasket mange, mig selv inklusiv.
Enig. Jeg er langt fra Thorups største fan. Men med vores fine efterår i mente, og hans udvikling af holdet og især de unge spillere er en forlængelse logisk. Jeg håber det bliver godt :-)

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Tillykke til Thorup. Nu må fokus rettes på at opretholde efterårets positive tendenser i spil (og gerne resultater).

Låst