Din nuancering er passende og god ifht. europæisk spil, hvor man skal omstille sig fra at være favoritter i weekenden til underdogs i midtugen. Det er netop i det skisma, at fx. FCK har været så dygtige og FCN det modsatte.mousebreaker skrev: ↑12. jan 2018, 20:26
@Stoffer
Jeg er som sådan ikke helt uenig i din betragtning med at mere målrige kampe fordrer det bedre hold. Men hvis vi kigger på en graf som den vi har i slutningen af perioden så vil det med stor - MEGET stor - sandsynlighed give så store problemer i europæisk bold at du kan glemme alt det sjove. Når modstanderne bliver af en vis kvalitet er det bare suverænt vigtigst at den defensive base er i orden, da angrebet ikke kan forventes at skabe lige så mange chancer som i suppen mens defensivens problemer vil blive udstillet i højere grad. Man behøver ikke være defensive bæster men man skal have basen i orden - det har vi ikke haft under Thorup før systemskiftet og det afspejler sig i grafen.
Jeg deler også din præference for defensiv soliditet. Jeg vil bare give ros, da jeg mener, at det er fortjent. Den udfordring du beskriver bliver absolut ikke mindre, tværtimod. Så jeg er helt enig med dig, min pointe var udelukkende møntet på spil i SL, som er de kampe grafen illustrerer.