Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Vijen

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Vijen »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ud/6991538

Afvist 15 millioner kr bud på Novak.

Ledelsen går seriøst efter mesterskabet. Dejligt at se :)

Jeg håber bare at Novak er 100% med på at budet skulle afvises. Tror nu også han vil mere end til Tyrkiet.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Kunne man ikke tilbyde Novak en forbedret kontrakt med et år eller to mere? Måske med en klausul om at accepterer bud fra visse ligaer?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Noerum skrev:
10. jan 2018, 20:06
Kunne man ikke tilbyde Novak en forbedret kontrakt med et år eller to mere? Måske med en klausul om at accepterer bud fra visse ligaer?
Kan man da godt prøve.
Men Novak har været her i 2,5 år nu, og forskerordningen udløber efter 3 år, hvorved ideen for ham at spille i landet, falder markant.
Vil godt vædde adskillige øl på at Novak enten forsvinder nu eller senest til sommer.

SimonH

Indlæg af SimonH »

.
Senest rettet af SimonH 11. jan 2018, 01:41, rettet i alt 1 gang.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
11. jan 2018, 00:09
Noerum skrev:
Kan man da godt prøve.
Men Novak har været her i 2,5 år nu, og forskerordningen udløber efter 3 år, hvorved ideen for ham at spille i landet, falder markant.
Vil godt vædde adskillige øl på at Novak enten forsvinder nu eller senest til sommer.

Nu løber forskerordningen nu over 5 år...eller den blev faktisk for nyligt sat op til 7 år. Er dog enig enig at Novak smutter senest til sommer

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Steffen am skrev:
10. jan 2018, 16:15
hviid skrev:
5. jan 2018, 14:31
Andreas Poulsen skifter i hvert fald ikke denne weekend. Han og resten af truppen er lige steget på samme fly som mig til Riga.
Håber dog han skifter tøj snart, da han ligesom andre af de unge i truppen er iført dametøj... er vist tid til den årlige bødekassetur...
Lyder hyggeligt.
Drachmann og Dal Hende snakkede også kort om det i Mediano.
Var der god stemning? ;)
De var faktisk meget stille i flyet, på nær Drachmann og Dal Hende. De fleste fik sig en lur, selvom det var midt på eftermiddagen - må være hårdt at være fodboldspiller ;-)
Tjek i øvrigt Sparvs Instagram, der er et billede af de unge spillere, som var klædt ud.

THenry

Indlæg af THenry »

Noerum skrev:
Det er rigtig godt at se, at buddet på Novak blev afvist. Det vidner om, at vi står ved vores ord om, at fastholde de nuværende profiler. Håber at Novak er indforstået med, at han er for vigtig for os i den kommende halvsæson til, at han får lov at komme videre nu. Jeg tvivler dog meget på, at vi får ham til at forlænge, men tænker også, at der kan være flere andre mulige modeller i spil:

1) Hvis vi sælger ham i dette vindue, så vil vi kræve, at han bliver udlejet til os for forårsæsonen eller den lignende model, at vi sælger ham med virkning/overtagelsesdato til sommer, som da Horsens solgte Joronen til FCK.

2) Det kan være, at man kan overbevise Novak om, at han er super vigtig for os i dette forår, hvor guldet skal hjem, og at vi derfor afviser alle bud (med mindre nogen byder et absurd stort beløb) på ham i dette vindue, hvorimod at han til gengæld får lov at gå til et markant lavere beløb til sommer, og hvorfor han med et lavere transferskilt på ryggen der, selv kan vælge mellem en del forskellige klubber. Mit indtryk er, at FC Ufa betalte en del mindre for Sly end det vi kunne have cashet ind på ham ved det kinesiske bud, der var på ham et halvt år tidligere, og hvor han var stik tosset over, at han ikke fik lov at skifte, da han kunne have tjent store penge i Kina. Tænker, at der var en eller anden form for gentleman-agreement om, "at du er for vigtig, og vi kan ikke erstatte dig nu, og vi vil have guldet hjem - til gengæld for du lov at gå til billigere penge til sommer".

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Sorgenfri melder stilhed.
https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... ok-stille/

Hvilket for nuværende kan være godt nok. :)

Hvis det er muligt med en klub der køber Novak nu, med overgang til sommer, ville det godt nok være lækkert.
Men spørgsmålet er om nogen klub vil det, OG smide et stort beløb.

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
11. jan 2018, 22:02
Hvis det er muligt med en klub der køber Novak nu, med overgang til sommer, ville det godt nok være lækkert.
Men spørgsmålet er om nogen klub vil det, OG smide et stort beløb.
Det vil være naturligt, at købssummen er lavere, hvis varen (spilleren) først leveres om et halvt år.

Vil nogen have spilleren nu, så må de enten leverer et bud, som vi ikke kan sige nej til, og ellers må de som tyrkerne se deres bud blive afvist ;)
Jeg håber i hvert fald, at det er mantraet i førerbunkeren i Ikast.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mit tyrkiske er ret rustent, men Novak-transferen vil ikke rigtig dø i tyrkiske medier. Kan dog ikke helt lure, om de taler om en lejeaftale eller lignende her: https://t.co/mEUhgW4u6Q

Spicker

Indlæg af Spicker »

Kent skrev:
12. jan 2018, 07:51
Mit tyrkiske er ret rustent, men Novak-transferen vil ikke rigtig dø i tyrkiske medier. Kan dog ikke helt lure, om de taler om en lejeaftale eller lignende her: https://t.co/mEUhgW4u6Q
Så vidt jeg forstår google translate virker det som om en 3. part skal købe Novak og udlåne ham til Trabzonspor, det virker i hvert fald sådan men det kan lige så godt være ringe oversættelse.
En ting der også kan være imod er at der vistnok er en regel i uefa hvor en 3. part ikke må eje spillere.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg har mere tillid til danske journalisters udlægning, herunder en af Danmarks bedste transferjournalister, af sagen end den tyrkiske presse:

"FC Midtjylland vil heller ikke have stor interesse i større kabaler, så der skal et stort og anstændigt bud ind på Novak, og her vejer tyrkiske rygtespekulationer ikke tungt".
https://www.nordicbet.dk/da/blog/fodbol ... ok-stille/

Sorgenfris plejer, at have fat i den lange ende, og hans udlægning af sagen passer også meget godt med det Kenneth Jensen fra Tipsbladet bragte til torvs den anden dag:

"Tyrkiske medier skriver, at Trabzonspor har fået et bud på 1,5 millioner euro accepteret af FC Midtjylland - svarende til 11 millioner danske kroner - men det stemmer ikke overens med tipsbladet.dks oplysninger. Intet bud er accepteret på nuværende tidspunkt, og skal et salg af tjekken ske, skal der noget mere end 11 millioner kroner på bordet.

En kilde fortæller, at FC Midtjylland har afvist et bud på to millioner euro - svarende til 15 millioner kroner - så de mener det seriøst i klubben fra Ikast og Herning.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ud/6991538

Jeg er ikke i tvivl om, at Trabzonspor har budt på Novak og er meget interesseret i ham, men føler mig rimelig sikker på, at de indtil videre er blevet afvist, men det kan jo være, at de kommer tilbage med et bedre bud.

Jeg antager, at det afviste bud på 2 mio euro, som Tipsbladet nævner er på Novak (alternativt er det Gladbachs bud på Andreas Poulsen), men det er uklart, om det er Trabzonspor eller en anden klub, der skulle have budt det. De lader i hvert fald til, at flere klubber er interesseret i Novak, og det skal naturligvis udnyttes, hvis han skal sælges i dette vindue.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Graversen svare på flere ting her:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... rt-bliver/

Heraf synes jeg det mest interessante er omkring netop Novak.
Skal ikke afvise at jeg kan læse, som fanden læser biblen,
men som jeg læser hans kommentar, er plan A, at Novak skal afsted til sommer, men holder mulighederne åbne for at et ukendt stort tilbud kommer ind af døren.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Steffen am skrev:
12. jan 2018, 14:29
Graversen svare på flere ting her:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... rt-bliver/

Heraf synes jeg det mest interessante er omkring netop Novak.
Skal ikke afvise at jeg kan læse, som fanden læser biblen,
men som jeg læser hans kommentar, er plan A, at Novak skal afsted til sommer, men holder mulighederne åbne for at et ukendt stort tilbud kommer ind af døren.
Men holder mulighederne åbne for et ukendt stort tilbud kommer ind af døren. Dette gælder vel alle spillere i truppen uanset, hvilken spiller det handler om. Er prisen høj nok så er alle spillere til salg uanset vores muligheder for et mesterskab.

Personlig holdning

Konsulen

Indlæg af Konsulen »

De sælger Novak, og henter Erik for pengene😉

Låst