Transfer vinter 2018
Re: Transfer vinter 2018
I hviklet leje skal vi gætte på prisen ligger? Omkring 1,5 mio må blive mit bud.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
-
Since 1887
Er der en venlig sjæl her på ulvegraven, der vil give en kort beskrivelse af Rømers styrker og svagheder? Hvad kan vi forvente af ham i Odense? Kan forstå han ser sig selv som central midt. Hvordan er han ift Izunna som i jo kender, og som han vel skal afløse.
På forhånd mange tak.
På forhånd mange tak.
Nu ved jeg ikke om Rømer er tiltænkt 8’er eller 6’er positionen, men han er efter min mening lidt imellem de to roller. Bedre offensiv end Izunna, men lidt for udfordret på teknikken til helt at være 8’er og for lidt forudseende i sit defensive spil til at være klar 6’er. Til gengæld får i en spiller, der kan dække flere positioner og som altid giver sig 100%.
OG, hvis han han får tilliden, tror jeg bestemt han kan blive en ganske habil Suppe-spiller. Summa summarum skal I nok ikke være utilfredse med at skifte Izunna (i den nuværende forfatning) ud med Rømer. Han kan bestemt blive en gevinst
/Cortez
OG, hvis han han får tilliden, tror jeg bestemt han kan blive en ganske habil Suppe-spiller. Summa summarum skal I nok ikke være utilfredse med at skifte Izunna (i den nuværende forfatning) ud med Rømer. Han kan bestemt blive en gevinst
/Cortez
Rømer skal ønkes al mulig held og lykke i OB. Kunne godt have tænkt mig at han var blevet her i foråret, en alsidig spiller som ham havde været rar at have i jagten på mesterskabet, men kan godt forstå han har jagtet mere spilletid.
Kan tilgengæld ikke helt forstå hvorfor i alverden Andreas Poulsen kun har kontrakt til ultimo 2019, han er i min optik den bedste egenavlede back efter Rasmus Nissen, ville være lidt træls hvis han skulle smutte allerede, og så til "småpenge" som 8 millioner ville være.. Håber han bliver, og forlænger. Eller at buddet bliver så stort at vi er nødt til at sige ja, 20 mil feks.
Kan tilgengæld ikke helt forstå hvorfor i alverden Andreas Poulsen kun har kontrakt til ultimo 2019, han er i min optik den bedste egenavlede back efter Rasmus Nissen, ville være lidt træls hvis han skulle smutte allerede, og så til "småpenge" som 8 millioner ville være.. Håber han bliver, og forlænger. Eller at buddet bliver så stort at vi er nødt til at sige ja, 20 mil feks.
En tre-årig kontrakt til 2020 gav nu meget god mening for begge parter for et år siden:Benzo skrev: ↑4. jan 2018, 22:02Kan tilgengæld ikke helt forstå hvorfor i alverden Andreas Poulsen kun har kontrakt til ultimo 2019, han er i min optik den bedste egenavlede back efter Rasmus Nissen, ville være lidt træls hvis han skulle smutte allerede, og så til "småpenge" som 8 millioner ville være.. Håber han bliver, og forlænger. Eller at buddet bliver så stort at vi er nødt til at sige ja, 20 mil feks.
https://www.fcm.dk/nyheder/akademi/ikas ... er-med-fcm
Håber også på, at han bliver i et stykke tid og forlænger, men Gladbach lyder også spændende, hvis han har store chancer for spilletid. Mikkel Jakobsen på U19-holdet (samme årgang som Poulsen) skulle i øvrigt også være et rigtig stort talent og kan spille den venstre wingback.
Jeg tror ikke på Mikkel. Han har været rigtig meget ude og inde siden han kom ind omkring U17/U19. pt. tror jeg mest han er omkring grundet mangel af typer. Sebastian Broder og Aksel Smith smuttede jo, og Polle er mere med Superliga. Sidste år brugte de jo Gustav Isaksen som venstre back, og i år spiller han kant. Men kan jo være fordi han som første års U19 er tiltænkt en venstre back, og de prøver at skole hans defensive kompetencer, samtidig med de bibeholder de offensive. Det samme skete jo lidt med Andreas Poulsen
Nå, så kom der fut i transfermøllen.
Tak for alt, Rømer! Altid forbilledlig indsats, og dine mål mod FCK strøg direkte i historiebøgerne. Håber du får en god snaps i afskedsgave.
Andreas Poulsen skal vi forsøge at holde på lidt endnu, synes jeg. Der er al mulig grund til at tro, han kan blive mere værd. Men spændende hvordan klubben reagerer på et relativt stort bud.
Tak for alt, Rømer! Altid forbilledlig indsats, og dine mål mod FCK strøg direkte i historiebøgerne. Håber du får en god snaps i afskedsgave.
Andreas Poulsen skal vi forsøge at holde på lidt endnu, synes jeg. Der er al mulig grund til at tro, han kan blive mere værd. Men spændende hvordan klubben reagerer på et relativt stort bud.
Hvis jeg skal opdele i styrker og svagheder i punktform, ser det cirka sådan her ud.Since 1887 skrev: ↑4. jan 2018, 21:15Er der en venlig sjæl her på ulvegraven, der vil give en kort beskrivelse af Rømers styrker og svagheder? Hvad kan vi forvente af ham i Odense? Kan forstå han ser sig selv som central midt. Hvordan er han ift Izunna som i jo kender, og som han vel skal afløse.
På forhånd mange tak.
Styrker:
Benhårdt arbejde
En fremragende professionel, som altid yder 110%
God træningskultur
Sjældent skadet
Fin bolderobrer
Rigtig godt bundniveau
Kan spille flere positioner
Han er rolig på bolden
Lederegenskaber
Agressiv
God presspiller
Taktisk er han ganske fornuftig
Svagheder:
Ikke noget fantastisk højt topniveau
Mangler speed
Mangler vision i sit spil, og er ikke en målskabende midtbanemand, selvom han nok skal score 4-8 mål pr. sæson
Har tendens til at spille langsomt
Mangler måske noget styrke
Generelt tror jeg, han bliver en fin succes i OB. Hans niveau er ikke nok til at spille sig på i FCM, men jeg tror OB er et rigtig godt sted for ham. Han har brug for spilletid, tillid og kontinuerlighed, og kan han få det i OB, kan han blive en rigtig fin spiller for Jer. Nogle af hans styrker, er måske også han svaghed. André Rømer er, hvad jeg betegner som en rugbrødsspiller.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Andreas Poulsen skifter i hvert fald ikke denne weekend. Han og resten af truppen er lige steget på samme fly som mig til Riga.
Håber dog han skifter tøj snart, da han ligesom andre af de unge i truppen er iført dametøj... er vist tid til den årlige bødekassetur...
Håber dog han skifter tøj snart, da han ligesom andre af de unge i truppen er iført dametøj... er vist tid til den årlige bødekassetur...
Godt for Rømer med et skifte til en klub, hvor han får nogle forbedrede muligheder for at udvikle sit spillere yderligere. Også et fornuftigt salg for klubben i og med at han efterhånden var kommet i overskud, samtidig med at der er flere talenter på vej frem såvel på højre back som på den centrale midtbane. Samtidig dog lidt et lidt ambivalent farvel, fordi han havde stor værdi som allround trupspiller.
Jeg håber vi har fåetmere end de 1,5 som Mike80 gætter på, det synes jeg er for lidt umiddelbart - Set i forhold til at han kan dække så mange pladser på et ganske habilt niveau og samtidig er en stadig relativt ung spiller der alligevel har opnået megen spilletid og derfor en del erfaring allerede. For mig at se er han det dobbelte værd.
Nogen der har hørt noget om salgsprisen? Synes det er vigtigt at FCM som klub bliver bedre til at få mere for salg af "ikke-profiler", der alligevel har udvist et vidst niveau og potentiale.
Mon det i øvrigt betyder at Thychosen ikke udlejes til Horsens igen og dermed sammen med Munksgaard skal kæmpe om spilletid, når / hvis Nissen er ude med en skade eller karantæne?
Jeg håber vi har fåetmere end de 1,5 som Mike80 gætter på, det synes jeg er for lidt umiddelbart - Set i forhold til at han kan dække så mange pladser på et ganske habilt niveau og samtidig er en stadig relativt ung spiller der alligevel har opnået megen spilletid og derfor en del erfaring allerede. For mig at se er han det dobbelte værd.
Nogen der har hørt noget om salgsprisen? Synes det er vigtigt at FCM som klub bliver bedre til at få mere for salg af "ikke-profiler", der alligevel har udvist et vidst niveau og potentiale.
Mon det i øvrigt betyder at Thychosen ikke udlejes til Horsens igen og dermed sammen med Munksgaard skal kæmpe om spilletid, når / hvis Nissen er ude med en skade eller karantæne?
Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig. Det er immervæk også en anden opgave med mere plads omkring sig centralt. Det bliver spændende at se, hvordan han klarer den med kontinuerlig tid der.Arff skrev: ↑5. jan 2018, 11:42Hvis jeg skal opdele i styrker og svagheder i punktform, ser det cirka sådan her ud.Since 1887 skrev: ↑4. jan 2018, 21:15Er der en venlig sjæl her på ulvegraven, der vil give en kort beskrivelse af Rømers styrker og svagheder? Hvad kan vi forvente af ham i Odense? Kan forstå han ser sig selv som central midt. Hvordan er han ift Izunna som i jo kender, og som han vel skal afløse.
På forhånd mange tak.
Styrker:
Benhårdt arbejde
En fremragende professionel, som altid yder 110%
God træningskultur
Sjældent skadet
Fin bolderobrer
Rigtig godt bundniveau
Kan spille flere positioner
Han er rolig på bolden
Lederegenskaber
Agressiv
God presspiller
Taktisk er han ganske fornuftig
Svagheder:
Ikke noget fantastisk højt topniveau
Mangler speed
Mangler vision i sit spil, og er ikke en målskabende midtbanemand, selvom han nok skal score 4-8 mål pr. sæson
Har tendens til at spille langsomt
Mangler måske noget styrke
Generelt tror jeg, han bliver en fin succes i OB. Hans niveau er ikke nok til at spille sig på i FCM, men jeg tror OB er et rigtig godt sted for ham. Han har brug for spilletid, tillid og kontinuerlighed, og kan han få det i OB, kan han blive en rigtig fin spiller for Jer. Nogle af hans styrker, er måske også han svaghed. André Rømer er, hvad jeg betegner som en rugbrødsspiller.
Det kan jo være, at man kunne have fået mere andre steder, men accepterede buddet fra OB henset Rømers ønske.Analitico skrev: ↑5. jan 2018, 15:55Godt for Rømer med et skifte til en klub, hvor han får nogle forbedrede muligheder for at udvikle sit spillere yderligere. Også et fornuftigt salg for klubben i og med at han efterhånden var kommet i overskud, samtidig med at der er flere talenter på vej frem såvel på højre back som på den centrale midtbane. Samtidig dog lidt et lidt ambivalent farvel, fordi han havde stor værdi som allround trupspiller.
I et tænkt tilfælde scenario mener jeg, at det er mere afgørende, at trup/breddespillere kommer ordenligt væk (til deres valgte klub) end, at FCM scorer store penge på dem. Hvis unge spillere skal tiltrækkes, så mener jeg, at det er vigtigt, at de kan se, at de ikke bliver "klemt", uanset hvordan de bidrager.
jeg er enig i, at det er vigtigt at opretholde og styrke et image af FCM som er klub, som det er til at komme videre fra. Både som sprængbræt til noget større i udlandet, men også til en mindre klub, hvis talentet ikke skulle række eller tingene ikke lige er faldet så heldigt ud.Stoffer skrev: ↑5. jan 2018, 17:24
Det kan jo være, at man kunne have fået mere andre steder, men accepterede buddet fra OB henset Rømers ønske.
I et tænkt tilfælde scenario mener jeg, at det er mere afgørende, at trup/breddespillere kommer ordenligt væk (til deres valgte klub) end, at FCM scorer store penge på dem. Hvis unge spillere skal tiltrækkes, så mener jeg, at det er vigtigt, at de kan se, at de ikke bliver "klemt", uanset hvordan de bidrager.
Jeg mener dog ikke at det ene udelukker det andet eller for den sags skyld at FCM skulle have et image af at være en klub, som det er ikke til at komme væk fra igen, fordi klubben er "for grådig i forhold til størrelsen på en transfersum".
Selvfølgelig skal man passe på med ikke at få det, men a forlange en rimelig pris for en spiller tror jeg ikke skaber et sådant negativt billede heller. Min pointe er bare at det ville styrke klubbens økonomi at blive bedre til at få en mindre, men fair transfersum for de spillere, der ikke skal skydes af til udlandet, men som trods alt har et vidst niveau og potentiale
Nu er der selvfølgelig ikke offentliggjort en pris, og mit udgangspunkt var blot, at jeg ikke mener at 1,5 millioner helt ville opfylde den definition for mi at se
Jamen så bummer jeg da lidt mere....Mike80 skrev: ↑4. jan 2018, 20:25Bum, bum ligefrem? Martial/Depay.. -Mon ikke du fangede referencer hvis du gjorde et forsøg? Rømer spillede bla. begge klubbens historisk største kampe mod Manchester United mens anfører KBB sad på bænken, så jeg vil mene han var slået af på det tidspunkt? Men bum du bare videre;-)
MENER ikke han spillede meget efter han sæsonen før blev sparket ned af bechmann mod hobro i hobro. Gætter på han spilled 4 kampe efter det, heraf 1 i sæsonen med manchester kampene. Men min tanke var bare st han vel ik blev slået, nærmere ikke kunne spille. Men det er jo bare ord... go weekend