Enig. Så er det svært at argumentere mod hans resultater. Ligeledes syntes jeg at det er svært at argumentere for at han skulle blive efter sidste sæson hvor han med nød og næppe opfyldte 1 af 4 målsætninger fejlede jo bla. på det europæiske og der syntes jeg dog også selv at han skulle have været skiftet ud. Men så kom table of justice på banen og det er en helt anden debatKent skrev: ↑17. aug 2017, 23:19Realiteten er dog, at hvis vi ender med at ryge i gruppespillet i år, så er det meget svært at argumentere mod Thorups resultater. Han blev ansat til at skaffe europæisk succes og hvis det lykkes for anden gang på to år, så har han præsteret noget, som er meget få trænere forundt i DK.
Hvis vi ikke kommer i gruppespillet, er det naturligt at ledelsen overvejer, om Thorup er den rette til at indfri de europæiske ambitioner, især set i lyset af, at hans konktrakt udløber næste sommer.
EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland
Re: EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland
-
mousebreaker
Ledelsen har hele tiden forekommet at være ret liderlige når det kommer til Thorup. Jeg har hele tiden troet at de vil forlænge ham med mindst to år og dermed forlænge tristessen. Vedr de europæiske resultater har han bestået med glans ifht hvad man har kunnet forlange, uanset om vi kvaller eller ej. Det mener jeg ikke kan diskuteres, hvis man har de realistiske briller på næseryggen.Kent skrev: ↑17. aug 2017, 23:19Realiteten er dog, at hvis vi ender med at ryge i gruppespillet i år, så er det meget svært at argumentere mod Thorups resultater. Han blev ansat til at skaffe europæisk succes og hvis det lykkes for anden gang på to år, så har han præsteret noget, som er meget få trænere forundt i DK.pr0j3ct skrev: ↑17. aug 2017, 23:09Der er ingen tvivl om at jeg personligt ikke tror på Thorup og ønsker ham væk, men det har ikke noget med de sidste par kampe at gøre. Det er et stykke tid siden jeg har mistet troen på ham og det er sker langsomt over en periode og der er mange flere begrundelser inde over end bare defensiv vs. offensiv.
Hvis vi ikke kommer i gruppespillet, er det naturligt at ledelsen overvejer, om Thorup er den rette til at indfri de europæiske ambitioner, især set i lyset af, at hans konktrakt udløber næste sommer.
Superligaen har for mig været to temmelig triste sæsoner som dog med nød og næppe har undgået et fiasko prædikat, særligt sidste sæson. Men det endelige resultat er til at leve med for ledelsen når vi kvaller til Europa.
Det jeg ikke personligt kan leve med er at det er svært at se at vi har udviklet os positivt. Det er svært at få øje på et sikkert fundament hvor spillerne ved hvad de skal og hvor evt reserver har let ved at finde sin plads når de kommer på banen. Thorup har haft to år plus det løse og vi har sejlet rundt det meste af tiden. Det kan godt være at det er svært at bebrejde træneren for de personlige fejl, men det er til gengæld ikke svært at bebrejde træneren når strukturen og holdet som helhed ikke fungerer. Mange personlige fejl opstår også hvis spilleren er i tvivl om hvad han skal gøre i en given situation. Ikke alt kan trænes men der er meget der kan.
Jeg græder indeni over udsigten til flere år med Thorup og det er så grelt at jeg er bange for at det vil give skår i glæden over et evt gruppespil. Jeg kan simpelthen ikke se hvad han vil med holdet og det virker heller ikke til at spillerne kan. Specielt ikke dem der er uden for den bedste startopstilling
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Ja. Placerer han klubben i gruppespillet, så er det en succes, for det er et formuleret mål. Midlet til, at komme til målet er dog ikke kønt.VanDam skrev:Kent skrev: ↑17. aug 2017, 23:19Realiteten er dog, at hvis vi ender med at ryge i gruppespillet i år, så er det meget svært at argumentere mod Thorups resultater. Han blev ansat til at skaffe europæisk succes og hvis det lykkes for anden gang på to år, så har han præsteret noget, som er meget få trænere forundt i DK.pr0j3ct skrev: ↑17. aug 2017, 23:09Der er ingen tvivl om at jeg personligt ikke tror på Thorup og ønsker ham væk, men det har ikke noget med de sidste par kampe at gøre. Det er et stykke tid siden jeg har mistet troen på ham og det er sker langsomt over en periode og der er mange flere begrundelser inde over end bare defensiv vs. offensiv.
Hvis vi ikke kommer i gruppespillet, er det naturligt at ledelsen overvejer, om Thorup er den rette til at indfri de europæiske ambitioner, især set i lyset af, at hans konktrakt udløber næste sommer.![]()
Sjældent har jeg læst noget lignende, kommer han ikke i gruppespillet skal man overveje om han er den rette, kommer han i gruppespillet er han den rette.
Hvis det kun er de 2 parameter, så er du færdig i dansk fodbold Kent![]()
Thorup overtog et guldhold, som selv prins Henrik vil kunne have haft succes med som træner, de modstandere FCM har haft i år er overkommelige, havde man mødt Southampton i aften, så var FCMs forsvar blevet skilt ad.
Jeg synes man må se fakta, og det er over 1 1/2 år næsten, her er målene sejlet ind hos FCM og det er ikke lykkedes at lukke det hul trods indkøb til forsvaret.
Vi skal ligeledes komme tættere på FCK. Det er vi kommet. Men er det via egne resultater, eller FCK mangel på samme, her vil jeg mene det sidste.
Vi skal bruge akademispillerne mere. Det gør vi.
Vi skal spille med om medaljer. Er vi med i slutspillet, så spiller vi naturligvis med om medaljer.
Og så, er der naturligvis en række andre mål som vi ikke nødvendigvis kender. Men ja, opfylder Thorup de formulerede krav, så er han en succes.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg står med helt præcist den samme følelse som i Gdynia. Vi spiller en fornuftig udekamp i EL i 90 minutter, og sætter et kongeresultat over styr på personlig fejl i overtiden. Det er fandme for dumt!
Jeg havde forventet et nederlag, så at komme fra Cypern med et et-målsnederlag og 2 scoret udebanemål er ganske fint, og den havde jeg accepteret på forhånd, men her efter kampen er det sgu egentlig ret skuffende taget kampen i betragtning.
Vi starter håbløst, er nervøse og dårlige på bolden i første halvdel af 1. halvleg, hvor vi er dårlige, men ellers har vi egentlig meget fin kontrol bortset fra en 5-10 minutter i anden halvleg, hvor det bliver for hektisk. Desværre er det nogle meget håbløse mål, som endnu engang bliver givet væk.
Med lidt mere skarphed, så laver vi flere mål, da cyprioterne ikke ejede meget defensiv disciplin, og gav kæmpe store rum væk. Det er bittert at vi ikke får udnyttet dette endnu mere, og får scoret mere end de 2 mål, hvilket ellers er ganske godkendt på udebane. Begge vores mål er egentlig ret simple. En god aflevering frem i banen, og Borring løber fra sin mand, og leverer et godt indlæg, og så er det ikke overraskende at Sørloth vinder hovedstødsduellen, og flot dirigerer bolden i mål. Det andet mål er endnu mere simpelt. Polle der vender på egen banehalvdel og slår en præcis bold op i midten af banen, og Sørloth tager jo nærmest bare et langt træk og passerer sin mand på farten, og er alene igennem med keeperen.
Det bliver helt sikkert endnu en neglebidder i Herning i næste uge. Heldigvis bliver det en anden kamp end mod Arka. Apollon kan ikke spille på samme måde som Arka med en betondefensiv og masser af fysik. Hvis de giver os mulighed for at slå masser af indlæg, få mange hjørnespark og standarder, så tvivler jeg stærkt på, at de kan holde Paul, Sørloth og Borring nede. Jeg er ret sikker på, at vi scorer i returen. Det gør de sikkert også, så derfor kan de 2 scorede udebanemål på Cypern blive meget afgørende.
Jeg er egentlig fortrøstningsfuld inden returen – trods endnu en overtidsdukkert – for synes egentlig ikke at Apollon skabte ret meget, og der er som nævnt mange muligheder for at straffe deres defensiv. Vi er stærke på hjemmebane, og hjemmepublikummet plejer at stemple ind til de vigtige europæiske kampe, og det kan blive vigtigt i en formentlig tæt returkamp.
Det bliver i øvrigt spændende at se, om det bliver Rilwan, Kroon, Due på 10’eren eller om vi starter i 4-4-2 på hjemmebane med Drachmann i karantæne.
MOM: Sørloth
Jeg havde forventet et nederlag, så at komme fra Cypern med et et-målsnederlag og 2 scoret udebanemål er ganske fint, og den havde jeg accepteret på forhånd, men her efter kampen er det sgu egentlig ret skuffende taget kampen i betragtning.
Vi starter håbløst, er nervøse og dårlige på bolden i første halvdel af 1. halvleg, hvor vi er dårlige, men ellers har vi egentlig meget fin kontrol bortset fra en 5-10 minutter i anden halvleg, hvor det bliver for hektisk. Desværre er det nogle meget håbløse mål, som endnu engang bliver givet væk.
Med lidt mere skarphed, så laver vi flere mål, da cyprioterne ikke ejede meget defensiv disciplin, og gav kæmpe store rum væk. Det er bittert at vi ikke får udnyttet dette endnu mere, og får scoret mere end de 2 mål, hvilket ellers er ganske godkendt på udebane. Begge vores mål er egentlig ret simple. En god aflevering frem i banen, og Borring løber fra sin mand, og leverer et godt indlæg, og så er det ikke overraskende at Sørloth vinder hovedstødsduellen, og flot dirigerer bolden i mål. Det andet mål er endnu mere simpelt. Polle der vender på egen banehalvdel og slår en præcis bold op i midten af banen, og Sørloth tager jo nærmest bare et langt træk og passerer sin mand på farten, og er alene igennem med keeperen.
Det bliver helt sikkert endnu en neglebidder i Herning i næste uge. Heldigvis bliver det en anden kamp end mod Arka. Apollon kan ikke spille på samme måde som Arka med en betondefensiv og masser af fysik. Hvis de giver os mulighed for at slå masser af indlæg, få mange hjørnespark og standarder, så tvivler jeg stærkt på, at de kan holde Paul, Sørloth og Borring nede. Jeg er ret sikker på, at vi scorer i returen. Det gør de sikkert også, så derfor kan de 2 scorede udebanemål på Cypern blive meget afgørende.
Jeg er egentlig fortrøstningsfuld inden returen – trods endnu en overtidsdukkert – for synes egentlig ikke at Apollon skabte ret meget, og der er som nævnt mange muligheder for at straffe deres defensiv. Vi er stærke på hjemmebane, og hjemmepublikummet plejer at stemple ind til de vigtige europæiske kampe, og det kan blive vigtigt i en formentlig tæt returkamp.
Det bliver i øvrigt spændende at se, om det bliver Rilwan, Kroon, Due på 10’eren eller om vi starter i 4-4-2 på hjemmebane med Drachmann i karantæne.
MOM: Sørloth
Jeg tager til enhver tid røvfuld i gruppespillet fremfor ikke at være med bl.a. pga.tatoo skrev: ↑17. aug 2017, 21:13Vi får røvfuld i et gruppespil, i øvrigt som FCK osse gør hvis de kommer i CLmousebreaker skrev: ↑17. aug 2017, 21:02så vildt at vi overhovedet ikke kan forsvare. Den omstilling må bare ikke blive farlig. Altså Dal Hende laver en hjerneblødning, men halvdelen af holdet plus det løse er kommet hjem i feltet. Alle laver dog set samme, kigger på boldholder og orienterer sig ikke og vupti - scoring fra den måske eneste modstander der kommer løbende i feltet.
Det er jo sygt. Desuden - omstilling imod med kampen i overtid i Europa med et kongeresultat i banken. Så kan man tale om at lære af sine fejl.... Det mest frustrerende hold jeg kan huske FCM har haft. Så mange gode spillere der løber rundt som hovedløse høns på egen banehalvdel.
Giver snart op - helt op..
Vi har intet at gøre i et gruppespil med alle de mål vi forærer væk
1) Klubben kan sagtens bruge 50 mio. kr. i kassen
2) Mulighed for yderligere seedningspoints, så vi kan undgå at trække Everton og Milan m.v.
3) Det plejer at være nogle vildt fede ture rundt i Europa. Det var sgu en fed fest vi havde i Manchester, selvom vi fik tæv. Det samme kan siges om Napoli, selvom vi fik hug, og det mest af alt lignede en sværvægtsbokser, der dystede mod en bantamvægter. Og for fanden da ja vi tog også til Belgien med forventning om smæk, som alle de andre danske hold, men fik en overraskende sejr i Brügge.
Som jeg læser opslaget fra tatoo, så er pointen ikke, at man ikke ønsker at være med i gruppespillet - det gør vi naturligvis alle sammen! Problematikken er den, at holdet har hutlet sig igennem kvalen indtil videre. Det giver ikke indtrykket, at vi arbejder os henimod et nyt kvalitetstrin, hvor EL gruppespil er noget vi kan gøre mere konsekvent end nu, det giver indtrykket, at vi har haft en god lodtrækning, og at det forhold bliver udstillet i et eventuelt gruppespil.THenry skrev: ↑18. aug 2017, 08:50Jeg tager til enhver tid røvfuld i gruppespillet fremfor ikke at være med bl.a. pga.tatoo skrev: ↑17. aug 2017, 21:13Vi får røvfuld i et gruppespil, i øvrigt som FCK osse gør hvis de kommer i CLmousebreaker skrev: ↑17. aug 2017, 21:02så vildt at vi overhovedet ikke kan forsvare. Den omstilling må bare ikke blive farlig. Altså Dal Hende laver en hjerneblødning, men halvdelen af holdet plus det løse er kommet hjem i feltet. Alle laver dog set samme, kigger på boldholder og orienterer sig ikke og vupti - scoring fra den måske eneste modstander der kommer løbende i feltet.
Det er jo sygt. Desuden - omstilling imod med kampen i overtid i Europa med et kongeresultat i banken. Så kan man tale om at lære af sine fejl.... Det mest frustrerende hold jeg kan huske FCM har haft. Så mange gode spillere der løber rundt som hovedløse høns på egen banehalvdel.
Giver snart op - helt op..
Vi har intet at gøre i et gruppespil med alle de mål vi forærer væk
1) Klubben kan sagtens bruge 50 mio. kr. i kassen
2) Mulighed for yderligere seedningspoints, så vi kan undgå at trække Everton og Milan m.v.
3) Det plejer at være nogle vildt fede ture rundt i Europa. Det var sgu en fed fest vi havde i Manchester, selvom vi fik tæv. Det samme kan siges om Napoli, selvom vi fik hug, og det mest af alt lignede en sværvægtsbokser, der dystede mod en bantamvægter. Og for fanden da ja vi tog også til Belgien med forventning om smæk, som alle de andre danske hold, men fik en overraskende sejr i Brügge.
Der bliver i denne tråd opstillet en række stråmænd. Jeg kan derfor for egen regning bekræfte, at jeg synes, at det er positivt, at vi er nået så langt i EL kvalen. Jeg synes også, at det er positivt, at vi får et brugbart resultatet med hjem. De momenter ændrer dog ikke på, at vi har haft en gunstig lodtrækning, som vi kun lige har udnyttet og endda med store problemer, og vi kommer nu hjem med et brugbart resultatet, men givet modstanderens kvalitet i går aftes, så kunne man have fået noget bedre end et brugbart resultat - man kunne som minimum have spillet uafgjort 2-2.
Jeg er sådan set meget enig i det, du skriver. Min pointe er bare, at jeg meget gerne vil i gruppespil også selvom vi på papiret muligvis ikke har meget at gøre der, fordi målene hagler ind i en lind strøm og vi øvrigt står til bøllebank. På trods af dette vil det igen blive en fed oplevelse, hvis du spørger mig.
Jeg kan altså ikke se, at vi skulle stå til bøllebank. Naturligvis vil det ske, hvis vi møder Milan el. lign. - men det er jo ligegyldig om vi står stærkt eller ej. Men vi står til at blive seeded i 3 pot, og dermed vil vi altså igen have muligheder for at gå videre fra gruppen. Det kan godt være, at der går mange mål ind på os, men vi scorer altså flere i den anden ende - og så får man altså ikke bøllebank. Men lad os nu først kvalificere os. Der er i den grad ikke grund til at tage sorgerne på forskud.THenry skrev: ↑18. aug 2017, 09:54Jeg er sådan set meget enig i det, du skriver. Min pointe er bare, at jeg meget gerne vil i gruppespil også selvom vi på papiret muligvis ikke har meget at gøre der, fordi målene hagler ind i en lind strøm og vi øvrigt står til bøllebank. På trods af dette vil det igen blive en fed oplevelse, hvis du spørger mig.
Så vidt jeg husker, BLEV selv vores guld-forsvar skilt ad mod Southampton, vi var bare heldige med at de var dels uskarpe og dels Dahlin sindsygt skarp!
Jeg er optimist frem mod returen i næste uge, og hvis bare vi går videre til EL-gruppespil på den bekostning, må Thorup for min skyld gerne skifte 11 mand i startopstillingen mod OB på søndag.
Det var pokker med den scoring i overtiden, 2-2 havde været en super resultat at tage med tilbage til returkampen. Men 2-3 er trods alt også et fint resultat, to udebanemål kan blive vigtigt. Vi gjorde det, med lidt held, mod Arka, og Arka virkede som et stærkere og bedre hold en Apollon, så mon ikke også vi kan gøre det på torsdag på MCH Arena. Det tror jeg 
Det bliver så vildt på torsdag. Hjemmekampen mod Arka var klart den fedeste kamp jeg har været inde og se på MCH, og jeg kan have et håb om at denne her bliver endnu bedre.
Jeg ser også gode muligheder for et gruppespil, men mon ikke Apollon vil stille sig tilbage. De skal jo ikke jagte et resultat denne gang, som de skulle i går. Det kan vise sig at blive en svær opgave at lukke op for det. Måske er omstillinger deres stærkeste våben.
Jeg håber Thorup satser på hårdt arbejde på torsdag og så må de magelige teknikere få spilletid i en anden kamp. Jeg er ærgerlig over at Drachmann har karantæne. Jeg synes han har gjort det rigtig godt europæisk.
Hvis vi kommer videre til gruppespillet er det muligt at vi møder Napoli igen og bliver spillet ud af banen. Ellers tror jeg nu nok at vi skal klare den fint og samle de point sammen som tilkommer et hold af vores standard.
Selvom vi nu har fået at vide at man ikke kan regne med tabellen, har vi indtil videre haft en temmelig god sæson og jeg er enig med Kent i at de fleste af holdene i ligaen gerne ville bytte med os. Europa er altså en del federe end superligaen og lige nu er det kun DK`s 2 bedste hold der har den ære.
Jeg ser også gode muligheder for et gruppespil, men mon ikke Apollon vil stille sig tilbage. De skal jo ikke jagte et resultat denne gang, som de skulle i går. Det kan vise sig at blive en svær opgave at lukke op for det. Måske er omstillinger deres stærkeste våben.
Jeg håber Thorup satser på hårdt arbejde på torsdag og så må de magelige teknikere få spilletid i en anden kamp. Jeg er ærgerlig over at Drachmann har karantæne. Jeg synes han har gjort det rigtig godt europæisk.
Hvis vi kommer videre til gruppespillet er det muligt at vi møder Napoli igen og bliver spillet ud af banen. Ellers tror jeg nu nok at vi skal klare den fint og samle de point sammen som tilkommer et hold af vores standard.
Selvom vi nu har fået at vide at man ikke kan regne med tabellen, har vi indtil videre haft en temmelig god sæson og jeg er enig med Kent i at de fleste af holdene i ligaen gerne ville bytte med os. Europa er altså en del federe end superligaen og lige nu er det kun DK`s 2 bedste hold der har den ære.
Drachmann skulle ret beset have fået rødt kort i går, så vi kan vist ikke tillade os at være alt for utilfredse med en enkelt spilledags karantæne.
Jeg har en god fornemmelse. Jeg tror, vi vinder med to mål hjemme.
Tja med Paul ude, ville det da være oplagt da man taktisk kan få et problem uden et ekstra angriber på bænken. Men er han registreret?
-
mousebreaker
Den her kommentar giver bare slet ingen mening for mig. Hvad ville vi ikke give for at bytte vores sæsonstart med FCKs, som har været dårligere end vores, hvis vi fik chancen for at kvalle til CL.lajosi skrev: ↑17. aug 2017, 21:35Jeg synes i overdriver jeres negative kommentarer og holdninger. Jeg er da fuldstændig enig i at det igen og igen er utilgiveligt at forære så mange mål væk - specielt frusterende at det ofte er personlige fejl. Men 3-2 resultatet er vel i sig selv ikke decideret et dårligt resultat. Men enig i at defensiven sejler. Til gengæld er vi da så ok til at score mål.
Derudover synes jeg også det er tankevækkende at vi er ret tæt på gruppespil og havde vi vundet i Helsingør havde vi været på en delt førsteplads i superligaen.
Hvor mange klubber i dk vil mon skifte deres sæsonstart med vores?
Vi må kigge på de forudsætninger vi har for at præstere og hvordan vi præsterer i forhold til det. Vores offensiv er ikke problemet som du ganske rigtigt skriver. Det er defensiven der er problemet og bekymringerne ligger i at vi vedbliver med at være hullede som en si. En ikke helt forkert talemåde er at offense sells tickets, defense wins championships. Det er bare pokkers svært at få succes med et svagt forsvar.
Personligt tror jeg dog at vi klarer skærene på hjemmebane efter 3-2 nederlaget ude, men ikke uden at vi lukker mål ind.
"There is a disconnect in what we know and what we do!