EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

EL Q4, første opgør og 12. tællende kamp i sæsonen

Der er vist ingen der er i tvivl om hvad det er for en kamp, og dens betydning.

Det Praktiske:
Tid: Torsdag d. 17/08 kl. 19.00
Sted: AEK Arena - Larnaca
Dommer: TBD
Medie: TBD
Billet information: Ikke så meget meldt ud endnu, men mon ikke det kommer.
Indtil da, har Mazter81 lavet dette skriv (Er fra APOEL kampen, men skulle stadig være gældende)
http://cypernguiden.dk/fcm-champions-le ... ia-cypern/

Karantæner:
Apollon Limassol: Ingen (?)
(Esteban Sachetti fik rødt kort i Q3/1, men er afsonet med mindre den var grov?)
Midtjylland: Ingen

Skader:
Apollon Limassol: Ingen
Midtjylland: Nicolaisen skadet - Falke og Duelund tvivlsomme

Bud på start XI'er
4-2-3-1
Billede

Bænk: Ottesen, Halsti, Dal Hende, Kraev, Kroon, Wikheim, Sørloth

Om Apollon Limassol
Er kvalificeret igennem den Cypriotiske cup turnering, og blev nr. 3 i sidste sæson
(Kan tilføjes at de vandt pokalen i en finale mod APOEL med 1-0)

Den nye sæson er ikke startet endnu (starter i weekenden efter den første kamp),
men spiller Super Cup kamp i aften onsdag kl. 19:00, igen mod APOEL,
der måske kunne være interessant at holde et halvt øje med.

I Europa har de en ok historie.
Været kvalificeret 20 gange,
første gang i 1967 og blandt andet spillet 1-1 hjemme mod Barcelona i 1983
og spillede 3-3 mod Inter i 1994

I alt har de været kvalificeret til gruppespil 2 gange,
begge gange i den nyere historie (13/14 og 14/15)
Her er blandt andet 2-0 hjemme mod Nice og 4-1 på udebane mod Lokomotiv Moskva
Begge i Q4, hvor de kvalificerede sig til gruppespillet.

I gruppespillet er og 0-0 hjemme mod Lazio, det mest imponerende.
http://kassiesa.net/uefa/clubs/search/f ... ssol%20Cyp

Deres gældende kampe i den nye sæson
ELQ2
Apollon (Cyp) - Zaria Balti (Mda) 3 : 0
Zaria Balti (Mda) - Apollon (Cyp) 1 : 2

ELQ3
Aberdeen (Sco) - Apollon (Cyp) 2 : 1
Apollon (Cyp) - Aberdeen (Sco) 2 : 0

Skud ud ti Hviid, som jeg har lånt lidt fra (Fra Europa kampagne tråden)

http://www.apollon.com.cy/en/players
Constantinos Makrides husker nogen måske, han spillede for APOEL i CL-kvalen mod os for et par år siden og er cypriotisk landsholdsspiller.

Forudsigelses leg
Reglerne er således:
Fra trådens oprettelse til 1 time før kampstart gives der bud,
og en time før kampstart, hvor startformationen bliver offentliggjort lukkes der for bud.

Vinderen bliver den der har gættet rigtig med højst mulig detaljegrad,
f.eks. stilling, målscorer, minuttal for mål, kort, kampbillede osv.

God Kamp

oros

Re: EL Q4/1: Apollon Limassol vs. FC Midtjylland

Indlæg af oros »

Vi taber 2-1.
Polle udligner på direkte frispark i slutningen af første halvleg.
Sparv får en fibersprængning.

SimonH

Indlæg af SimonH »

vi vinder 3-1 på mål af sørloth og paul

Noe

Indlæg af Noe »

Fem minutters sammendrag fra Apollons kamp i sidste runde mod Aberdeen (1-2, 2-0): https://www.youtube.com/watch?v=JMckLamlmnA

Det er ikke umuligt at spille sig til chancer dernede, ser det ud til.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Tak, nu efter jeg har set sammendraget fra youtube er jeg lidt bekymret. En meget medlevende publikum, og de skabte en del chancer. Det bliver helt sikkert ikke let. Lad os nu steppe op og tage en 1-1 med hjem.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Noe skrev:
9. aug 2017, 13:53
Fem minutters sammendrag fra Apollons kamp i sidste runde mod Aberdeen (1-2, 2-0): https://www.youtube.com/watch?v=JMckLamlmnA

Det er ikke umuligt at spille sig til chancer dernede, ser det ud til.
Godt fundet :)
Det virker til at Aberdeen er endnu mere usikre i deres defensiv end vi er, og alligevel scorer Apollon "kun" 3 mål over 2 kampe mod dem, det gør mig lidt fortrøstningsfuld, trods alt. Derudover virker det til at Apollon kan trues på indlæg og dødbolde, det er som om de er skræddersyet til Paul og Polle, endnu mere fortrøstningsfuld.

Bi-note, hvad i alverden er det for en sports-bh lignende ting som Apollons nr 11 fremviser efter 2-0 målet? Beregnet til at støtte et eller andet? Nogen som har kendskab til den slags beklædning til mænd?

CasperBW

Indlæg af CasperBW »

Benzo skrev:
9. aug 2017, 15:56

Bi-note, hvad i alverden er det for en sports-bh lignende ting som Apollons nr 11 fremviser efter 2-0 målet? Beregnet til at støtte et eller andet? Nogen som har kendskab til den slags beklædning til mænd?
Er ret sikker på det er en del af et tracking system, der måler deres løb i løbet af kampen. Derudover måler nogle af dem også puls mm. således at trænerne kan se hvordan han yder og hvilke spillere de kan forvente går døde(og dermed bør skiftes ud). Vi bruger(eller brugte) også selv noget lignende, det gør de fleste større klubber efterhånden.

Her ses Liverpool på deres træningslejr med tilsvarende sports-bh'er.
Billede

Benzo

Indlæg af Benzo »

Tak for svaret, det giver god mening :)
Selvom jeg dog synes det ser mærkeligt ud, de kunne godt have givet dem en mave del også, så de i det mindste lignede tank-tops ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan ikke finde nogen stream til kampen APOEL-Apollon,
den skulle der ikke være nogen der er faldet over vel?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg synes den er svær at spå om. Men vi har en vis erfaring i de her europæiske kampe og det tror jeg vi kommer til at se tydeligt. Vi skal nok få et resultat med hjem, så vi kan afgøre det hele på MCH Arena :-)

Benzo

Indlæg af Benzo »

Apollen ser ud til at vinde supercuppen mod APOEL, trods et rødt kort i anden halvleg. Håber lidt Ove er i Cypern lige nu og samler information.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

UlvenFraNord skrev:
9. aug 2017, 19:27
Jeg synes den er svær at spå om. Men vi har en vis erfaring i de her europæiske kampe og det tror jeg vi kommer til at se tydeligt. Vi skal nok få et resultat med hjem, så vi kan afgøre det hele på MCH Arena :-)
Jeg tror ikke vi kommer til at se tydeligt at vi har større europæisk erfaring. Vi har før tabt til Cyprioter, og med den spillestil vi ligger for dagen tror jeg det bliver endog meget svært dernede. De slog Apoel idag i Super Cupen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
9. aug 2017, 20:47
Apollen ser ud til at vinde supercuppen mod APOEL, trods et rødt kort i anden halvleg. Håber lidt Ove er i Cypern lige nu og samler information.
Ved ikke om det er Ove P. Eller en af de andre, men vil være MEGET skuffet, hvis der ikke var en repræsentant fra FCM på Neo GSP Stadium i aften.

I øvrigt 2 cyprioter i startopstillingen, og 4 på bænken.
I alt 11 mand på bænken, men kun 2 brugte.

Ser ud til at de dominerede 2. halveg.

THenry

Indlæg af THenry »

Har været ved at researche lidt på Apollon. Det virker som et klassisk hold fra de kanter med fokus på teknik fodbold og små (sikkert hurtige) spillertyper fra bl.a. Argentina, Brasilien, Spanien, Portugal og Frankrig. Altså et helt andet koncept og andre styrker end Arkas fysik og defensive spillestil.

Det virker som om at Aberdeen havde et klart overtag på fysik, dødbolde og hjørnespark. Hvis man kigger på højden (naturligvis betyder springkraft en del), så bør de få store problemer med vores fysiske spillere i form af Paul, Borring og evt. Sørloth. Roberge er f.eks. 185 cm, så tror de kan få problemer med at tøjle Paul. Vi kommer under alle omstændigheder til at satse maksimalt på lange indkast og hjørnespark, da vi bør have en kæmpe fordel på standarder.

De er derudover dygtige til at falde let, som de typisk er på de kanter, hvis man lytter til Aberdeen fans. Kan læse på et Aberdeen forum (i øvrigt også finde kommentarer om os og VDV :-), at der har været et stort kulturclash på dette parameter. Aberdeen fans er rimelig oprevet over cyprioternes snyd, og en Apollon fan har blandet sig i debatten, og skriver bl.a.:

"Of course it's scummy but that's just how it is - not just in Cyprus, but everywhere else in Europe. You say clamp down on it but only in Britain is it seen as a big problem - everywhere else it's just part of the game. Rule one of playing in Europe is learning how to deal with it, and becoming more streetwise yourself - that's not exactly a secret. No-one here in Limassol is embarrassed, because we are in the next round, and I don't mean that in a provocative way - you do what you have to to win." http://www.afc-chat.co.uk/forums/index. ... 13&page=21

Jeg kender ikke nogle af deres spillere eller idealopstilling, men det ser ud til, at de havde 9 gengangere i de 2 kampe mod Aberdeen i sidste runde. Om de 2 ændringer skyldes skader eller taktiske overvejelser ved jeg ikke. Jeg kan også se, at midterforsvaren Yuste ikke startede mod Apoel i Super Cup'en. Backen Jander og angribere Maglica og Schiembri startede alle på bænken. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om de alle blev sparet eller om Apollon har en bred trup.

Apollons opstillinger mod Aberdeen:
http://www.skysports.com/football/a-lim ... ams/382547
http://www.skysports.com/football/aberd ... ams/382546

Jeg tror ikke spiller for spiller, at de er bedre end os, men ligesom mod Arka frygter jeg mere, om vi kan bevare coolness i den heksekeddel (med masser af fyrværkeri og fanatiske fans), som vi løber ind i på Cypern, og om vi lader os gå på af deres små tricks. Jeg er rimelig sikker på, at de kan alle de samme tricks som Apoel kunne. Jeg håber, at vi har lært en del af den kamp, så vi ikke lader os gå på af dette, og lader dem bryde vores rytme og slå spillet i stykker med konstante spilstop, film og tidsudtrækning (bl.a. fra bolddrengene). Synes desværre, at dette var tilfældet mod Apoel.

Kampen spilles kl. 20 lokal tid, og der forventes ca. 30 grader på kamptidspunktet, hvilket bestemt heller ikke er til vores fordel: https://www.yr.no/sted/Kypros/Limassol/ ... arsel.html

Ligesom kampen i Gdynia, så frygter jeg alt i alt, at en række faktorer udenfor banen kan få betydning, og håber at vi viser rutinen fra tidligere europæiske kampe, således vi ikke lader os gå på af dette. Kan vi isolere disse faktorer, så tror jeg vi har en fin mulighed for at komme fra Cypern med et ganske brugbart resultat og afgøre det på hjemmebane. Omvendt kan det også gå helt galt i Limassol, hvis vi ikke kan bevare roen og være cool (som vi ikke magtede de sidste 5 minutter i Gdynia). Jeg kunne godt forestille mig, at cyprioterne er rigtig gode på deres bedste dage (og naturligvis båret frem af et engageret hjemmepublikum), men får de ikke spillet til at køre, så kan de selv lade sig gå på af det, og lave nogle hjerneblødninger (det ser i øvrigt ud til at de har fået et rødt kort i hver af deres sidste kampe), og er rimelig sikker på, at de har en del temperament, som vi kender det fra Grækenland og Tyrkiet.

Det er alt for tidligt at spå om start 11, men jeg gætter alligevel på følgende:

Hansen
NK-Kian-Korcsmar-Dal Hende
Sparv-Drachmann
Rilwan-Polle-Borring
Paul

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har ikke rigtig nogen tro på at vi kommer igennem kvallen mod Limassol selvom det må siges at være en fin lodtrækning når vi har 56% chance hos bookmakerne.
Sidste år på samme tid spillede vi også forfærdeligt på dette tidspunkt og kom ikke for alvor ud af det igen. Jeg vil se det først før jeg tror på at vi spillemæssigt finder tilbage til noget der bare ser nogenlunde ud. Nu er jeg da også pessimist af natur hvad der naturligvis spiller ind, men har virkelig svært ved at se hvordan et hold der slet ikke ser ud til at vide hvad de skal gøre på banen, lige pludselig skal finde ud af at spille i takt.

Heldigvis kan jeg da finde noget positivt i det hele. Hvis vi ikke på en eller anden forunderlig vis formår at komme i gruppespillet, må presset på Thorup blive så stort at de i det mindste ikke forlænger med ham.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar