Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Sniper »

Fint skriv Analitico :-)
Jeg tror du rammer det meget godt ind.
Novak bliver helt sikkert solgt, kommer til at savne ham, han er en super fyr både på og udenfor banen. Men Dal Hende er allerede klar i kulissen, jeg kan dog godt blive en smule bekymret for om han har glasben siden han allerede er skadet for 2.gang på 3 måneder. Jeg mener sagtens man kunne finde et ungt talent som backup, husker ikke om der er nogle på vej fra U-holdene.
Lad Nissen og Munksgaard koncentrere sig om højre back og hent en yngre venstre back som kan udvikle sig stille og roligt, ja okay det lyder lidt underligt når både Nissen og Munksgaard er så unge, men vi er og bliver en udviklingsklub.
Midterforsvaret skulle have været forstærket her i vinters det kan vi alle se. Men jeg er egentlig super tilfreds med at både Riis og Nicholaisen har fået en del spilletid. Jeg tænker efterhånden at man nu skal køre linen ud og fortsætte med at give de to chancen. Hvis man henter en etableret ældre profil nu vil det blot sætte de to unge tilbage, desuden mener jeg at de to unge har gjort det lige så godt som de to gamle (Kian&Halsti). Der har været et par svipsere men det er helt naturligt og en del af læringen. Lad os nu fortsætte traditionen med at udvikle klasse CB´s .
Der hvor jeg mener der skal være mest fokus på transfermarkedet er i angrebet. Bruninho har vist sig at være et flop og en dyr herre at hente permanent så det tror jeg ikke på sker.
I min drømmeverden sælger vi Paul til Kina for 50+ og henter istedet et par sydamerikanere til angrebet. Gerne en teknisk lynhurtig type og måske et stærkt skur a la Duncan. Og hvorfor så lige sydamerikanere?!-fordi de ved hvor målet står og har generelt en bedre fodboldforståelse end f.eks afrikanere har. Og et land som Argentina sprøjter den ene klasseangriber ud efter den anden, der må være én af dem der passer til os :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
8. maj 2017, 13:49
FCKs mesterskab handler i høj grad om, at de kun har lukket 14 mål ind, mens vi fx. har indkasseret 41 mål i mod os.

Så ja, man kan ikke få succes uden en solid defensiv. Faktisk kommer det lidt bag på mig, for vores succes i Europa League sidste sæson var netop baseret på solid defensiv.
Men i det mindste er folk holdt op med at anklage Thorup for at være defensiv og kedelig. ;)
Kunne godt være han skal til at være lidt mere kedelig igen, eller måske nærmere have lidt mere defensiv fokus (igen?).

Sparv tilbage er jeg dog ret sikker på også vil hjælpe på det.

Tanken om Lindegaard til Midtjylland kan fortsætte, nu Lindegaard er kontraktløs.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lind ... r-preston/

Hvor god han er PT og om han er bedre end Dahlin og Falkensgaard skal jeg ikke gøre mig klog på.
Man U lyder godt, men 54 førsteholds-kampe i alt i England , er ikke på den måde imponerende. (siden 2011)
https://www.transfermarkt.co.uk/anders- ... eler/22491

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Ja vi må gerne være ligeså kedelige som FCK, hvis bare vi vinder mesterskabet :-D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Novaks agent vil gerne have flere forbi FCM.
Godt skulderklap til klubbens professionalisme.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... tjylland-0

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

I min drømmeverden sælger vi Paul til Kina for 50+ og henter istedet et par sydamerikanere til angrebet. Gerne en teknisk lynhurtig type og måske et stærkt skur a la Duncan. Og hvorfor så lige sydamerikanere?!-fordi de ved hvor målet står og har generelt en bedre fodboldforståelse end f.eks afrikanere har. Og et land som Argentina sprøjter den ene klasseangriber ud efter den anden, der må være én af dem der passer til os :-)
[/quote]

Jeg tror simpelthen ikke vi har scouting, der er god nok i Argentina til at konkurrere med de mange italienske, portugisiske og spanske klubber der lever af at tørlægge det marked. De eksempler vi har haft med argentinske spillere i superligaen bør være endnu en grund til at stoppe op. Villafañe, Franco Mussis og Szymanowski var ingen overbevisende succeser. Brasilianske spillere har der derimod været en positiv historie med. Markedet er dog om muligt endnu svære at gøre sig klog på. Man må også påtænke en højere integrationstid på holdet, jo mere eksotisk destinationen er. Jeg mener at der er mange muligheder gennem andre beviste netværk(Nigeria, Danmark, Skandinavien, evt, Østeuropa, spillere der har været i søgelyset i Brentford etc.), fremfor at kaste sig ud i FM-agtige verdenstransfers.

Bare mit personlige take. :)

Sniper

Indlæg af Sniper »

Philipjensen skrev:
9. maj 2017, 22:18
Jeg tror simpelthen ikke vi har scouting, der er god nok i Argentina til at konkurrere med de mange italienske, portugisiske og spanske klubber der lever af at tørlægge det marked. De eksempler vi har haft med argentinske spillere i superligaen bør være endnu en grund til at stoppe op. Villafañe, Franco Mussis og Szymanowski var ingen overbevisende succeser. Brasilianske spillere har der derimod været en positiv historie med. Markedet er dog om muligt endnu svære at gøre sig klog på. Man må også påtænke en højere integrationstid på holdet, jo mere eksotisk destinationen er. Jeg mener at der er mange muligheder gennem andre beviste netværk(Nigeria, Danmark, Skandinavien, evt, Østeuropa, spillere der har været i søgelyset i Brentford etc.), fremfor at kaste sig ud i FM-agtige verdenstransfers.

[/quote]

God pointe, selvfølgelig er det svært at konkurrere med alverdens storklubber. Det var også blot en tanke fra min drømmeverden :lol:
Jeg ønsker selvfølgelig også at man henter spillere man har kendskab til og som kan integreres.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Sniper skrev:
10. maj 2017, 00:02
Philipjensen skrev:
9. maj 2017, 22:18

God pointe, selvfølgelig er det svært at konkurrere med alverdens storklubber. Det var også blot en tanke fra min drømmeverden :lol:
Jeg ønsker selvfølgelig også at man henter spillere man har kendskab til og som kan integreres.
[/quote]

Jeg vil så gerne komme dig i møde. Hvis det skulle være, så se (eller gense) hobro-vejle. Her kan man se hvordan Dominic Vinicius (Vejle) er et spændende talent. En brasiliansk-nigerianer fra atletico paranaenses ungdomsafdeling. Jeg ved det er tredje gang på samme tråd, at jeg nævner ham. I må bære over med mig. :D

THenry

Indlæg af THenry »

FCM2000 skrev:
5. maj 2017, 19:42
Steffen am skrev:
5. maj 2017, 14:05
Forsvaren Zsolt Korcsmar skulle være på blokken ifølge Søren Sorgenfri
Det var ham de var ude efter i vinters og hvor klubben ikke vil slippe ham trods kun 1/2 års kontrakt tilbage, det må betyde at FCM kan få ham kvit og frit nu.

Han har spillet sammen med Sparv i tyskland. Han kan tale norsk siges det.
Jeg krydser fingre for, at vi henter ham. Han lyder som en god signing på en position, hvor vi har et kæmpe behov for en erfaren og stabil stopper.

Han har tidligere spillet i Brann i Norge, så han kan sikkert noget norsk. Mener også at have læst, at han har en norsk kæreste (muligvis en håndboldspiller).

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nødvendigheds indkøbsliste:

Anders Lindegaard, Simon Makienok, Younes Namli og Jores Okore.

Mange vil nok undre sig over Jores Okore, men han har altså de kvaliteter vi mangler. Han er desuden hurtig og stærk som en okse. Han kræver dog 5-10 kampe før han er i form.
Simon Makienok skal hentes såfremt Paul Onuachu sælges. Ønsker man i stedet at sadle helt om spillemæssigt, så er det selvfølgelig en anden type.
Anders Lindegaard, fordi han er et monster ude i feltet og han har et højere niveau end Dahlin.
Namli skal hentes som afløser for Jakob Poulsen, som stadig skal spille i næste sæson, men langt fra alle kampe. Alderen trykker ham og Namli har nogenlunde samme kvaliteter omend han er teknisk bedre.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Enig i positionerne. Buddene er jeg dog ikke så sikker på alle sammen.
Lindegaard kunne være interessant, men udmeldingen fra hans side er, at det ikke hedder DK i denne omgang. Jeg er heller ikke sikker på, at han har den sult, der skal til længere. Virker til at han blev mæt på ManUs bænk. Hans karriere har jo styrtdykket de sidste år.

Jeg mener vi skal gøre alt for at holde på Paul, medmindre der kommer et vanvittigt Kina-bud. I så fald kunne Makienok være en ok løsning. Under alle omstændigheder skal der dog et par angribere ind, så vi har alternativer/aflastning til Paul. Vi har brug for en Urena-type, hvor vi jo tidligere har været efter Uhre. Ligner dog, at vi scouter i Afrika efter uslebne diamanter.

Den oplagte Poulsen-afløser løber rundt i IFK.

FCK vil aldrig nogensinde sælge Okore til os. De snuppede han for næsen af os, og Ståle vil ikke risikere at han blomstrer op og forstærker os. Aint gonna happen. Men vi skal have fat i en klassecenterforsvarer med lederegenskaber, hvilket er kikset for os de sidste 3 vinduer. 4. gang lykkens gang?

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ang zsolt korcsmar, så har han været udeladt en del af Vasas trup i de sidste kampe. Og i de kampe har de lukket rigtig mange mål ind, så måske er det deres general vi har fingrene i.

https://www.transfermarkt.com/zsolt-kor ... eler/69059

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Vijen skrev:
12. maj 2017, 22:03
Ang zsolt korcsmar, så har han været udeladt en del af Vasas trup i de sidste kampe. Og i de kampe har de lukket rigtig mange mål ind, så måske er det deres general vi har fingrene i.

https://www.transfermarkt.com/zsolt-kor ... eler/69059
Vi er i hvert fald sat i forbindelse med ham igen på rygtebørsen, så det kunne tænkes. Med kontraktudløb har til sommer, så kan det også tænkes, at de ønsker at spille med andre, hvis de ved han er væk.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Falkesgaard stod en god kamp for OB idag, så muligvis kan han give Dahlin kamp om pladsen.

JBT

Indlæg af JBT »

Fcm5600 skrev:
13. maj 2017, 21:44
Falkesgaard stod en god kamp for OB idag, så muligvis kan han give Dahlin kamp om pladsen.
Selvfølglig kan han det. Han bliver også bedre.

Jeg husker selv ikke Johan D med nærmest bare en afgørende redning der har givet point denne sæson. Det på trods forsvaret næsten aldrig har været til den store hjælp

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg tænker der er en række meget oplagte spillere, der forlader os:

- Pusic blev udlejet i håb om et salg. Tror faktisk han har gjort det fornuftigt i Holland, og scorede to kasser i dag. Han har snart kontraktudløb, og en skilsmisse er uundgåelig
- Bruninho har været en kæmpe skuffelse, og må have en meget fin løn i Kina, så jeg har meget svært ved at se samarbejdet fortsætte
- Wikheim var jeg meget begejstret for i den begrænsede spilletid, som han fik i efteråret. Han har helt sikkert talent, men han er blevet slået af af Borring i foråret. Vi står formentlig til at skulle betale en relativ stor transfersum og løn til ham, hvis han skal købes fri. Dette giver ikke mening for en reservespiller. Derudover har vi Mabil og Kroon i kulissen.
- Mikkel Andersen skifter til sommer, når han kontrakt udløber.
- Raahauge får ikke kontrakten forlænget, så han er også væk til sommer.
- Marco Larsen har heller ikke nogen fremtid i klubben, så han skifter også til sommer.
- Novak bliver formentlig solgt. Vi har hentet hans afløser i Dal Hende, og alle udtalelser tyder på, at han skal skydes af til sommer.

Derudover er der en række spillere, hvor der kan komme et bud fra udlandet, der gør vi sælger:

- Rilwan kunne jeg godt se på lov at skifte til udlandet, hvis det rette tilbud kommer. Jeg tror ikke klubben vil stå i vejen for ham.
- NK tror egentlig ikke han er på salgsrampen, og forventer også vi har ham i næste sæson, men der kan selvfølgelig komme et stort bud på et kæmpetalent
- Duelund tror jeg heller ikke er på salsrampen, men som NK kan der komme et kæmpe bud fra udlandet.
- Paul tror jeg også meget gerne man vil holde i klubben et år mere, og forventer også han spiller her efter sommerferien, men igen kan der dukke et vanvidstilbud op, som er for godt at sige nej til.
- Dahlin forventer jeg også fortsætter i klubben, men hvis CS og co. går efter ny førstekeeper virker en transfer hjem til Sverige oplagt.
- Halsti kan komme i overskud, NÅR der hentes en ny stopper. Nico og Riis har et stort potentiale, så hvis en forsvarspiller skal ud, så må det blive Halsti. Han blev købt som både stopper og 6'er, men efter købet af Drachmann (og Sparv er tilbage i næste sæson), så får han ikke spilletid som 6'er.

Derudover kan der ske en række udlejninger af unge spillere.

Hvad betyder det for vores indkøb?

Vi skal helt sikkert hente:

- En stærk stopper, der kan gå direkte i start 11 er et must.
- Med forventing om at både Pusic og Bruninho er væk til sommer, så henter vi 2 angribere. Jeg forventer en stærk spiller, der kan konkurrere med Paul og en ung angriber, der kan blive en profil om et par sæsoner (lignende ham afrikaneren, som vi stort set havde signet i vinters, men måtte se gå til Werder Bremen eller en profil a la Stephen Odey)

Derudover må vi se, om der kommer bud på spillere som Rilwan, NK, Due, Paul m.v. samt hvad planen er med f.eks. Mabil, hvilket vil få betydning for, hvad der bliver hentet ind.

Det er for vanskeligt at sætte konkrete navne på mulige indkøb (udover Kocsmer som vi var tæt på i vinters, og som er transferfri til sommer), da rygtemøllen dårligt nok er gået i gang ;)

Låst