Transfervinduet sommer 2017
- UlvenFraNord
Re: Transfervinduet sommer 2017
Det er vel ikke helt ualmindeligt med afrikanske spillerhandler, sådan lidt kaos? 
Tak for den fine opsummering fra Twitter.Noe skrev: ↑3. maj 2017, 13:27Hvis vi skriver med ham her, skal vi forvente ballade. Det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned, men baseret på Twitter ser det ud til:
- At Stephen Odey er ejet af tredjepart, hvilket FIFA ikke accepterer. Hans klub erkender, at de kun har lejet ham for tre år.
- At klubben tilsyneladende ikke ejer nogle af sine spillere, men er en religiøs non-profit organisation.
- At Odey pludselig har forladt sin klub, og ingen aner hvor han er (altså indtil han spillede reservekamp for os)
- At hans agent (hvis han er det) vil melde FC Midtjylland til FIFA, fordi han spillede reservekamp uden agentens/klubbens tilladelse.
- At han 29. april har accepteret et tilbud fra FC Krasnodar. Det vides ikke, hvad det endte med.
- At Celtic trak følehornene.
Jeg forventer meget mere i denne sag. Han virker til at være et stort navn - det trækker i hvert fald overskrifter i Nigeria.
-
Stephen virker meget spændende og jeg forventer påstyr hvis vi løber afsted med ham.
Jeg er sikker på at han købes fri fra "tredje-parten" hvis vores interesse bærer frugt. Om det bliver under eller over bordet må tiden vise.
Hvis det bliver under bordet kommer han sikkert hertil på en fri transfer. Hvis det bliver over bordet, skriver han vel bare en midlertidig kontrakt med klubben i Nigeria, som vi derefter køber ham fri fra?
Jeg vil dog pointere at jeg er dårligt indsat i hvordan man omgår sådanne tredjeparts-ejerskaber.
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" 
-
Steffen am
Lyder da noget spændende.
Men hvis det er, skal vi da bare have skrevet med ham Simon (der spillede i forsvaret mod FCK) i stedet for.
Han virkede også mere overbevisende.
Men hvis det er, skal vi da bare have skrevet med ham Simon (der spillede i forsvaret mod FCK) i stedet for.
Han virkede også mere overbevisende.
-
Philipjensen
http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... d-til-fifa
er der nogne der ved hvad sanktionerne kunne blive?
-
Steffen am
Lyder ikke til at den del er værd at bekymre sig om.Philipjensen skrev: ↑4. maj 2017, 12:43http://tb01.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... d-til-fifa
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcms ... yv-mio-kr/
I forhold til TPO (third-part-ownership) er jeg dog lidt i tvivl om hvordan og hvorledes. Men hvis det er en sag mellem FCM og MFM, kan det ikke være et FCM problem, men mere sandsynligt et MFM/agent problem.
Holdet råber på defensiv forstærkning, køb nu en rutineret midt stopper der kan hjælpe holdet og de unge omkring
Odey-forløbet er en fantastisk saga, som indeholder alle elementer, man lidt fordomsfuldt kunne have om afrikansk fodbold:
http://itsagoal.ng/breaking-stephen-ode ... ification/
Jeg kender ikke sandhedsværdien på det nigerianske medie, men hvis det er sandt, at Odey har opgivet en falsk alder til FCM, er det naturligvis slut med den kontakt.
BREAKING: Stephen Odey's Denmark move falls through; Club cites age falsification
http://itsagoal.ng/breaking-stephen-ode ... ification/
Jeg kender ikke sandhedsværdien på det nigerianske medie, men hvis det er sandt, at Odey har opgivet en falsk alder til FCM, er det naturligvis slut med den kontakt.
-
Steffen am
Forsvaren Zsolt Korcsmar skulle være på blokken ifølge Søren Sorgenfri
Der skal godt nok også nogle forstærkninger til, ellers ryger vi meget hurtigt ud af Europa Legue (så fremt bliver vi bliver 3'er eller 4'er).
Jeg håber dog vi køber danske spillere, med mindre der er tale om en profil i en god liga.
Jeg håber dog vi køber danske spillere, med mindre der er tale om en profil i en god liga.
Det var ham de var ude efter i vinters og hvor klubben ikke vil slippe ham trods kun 1/2 års kontrakt tilbage, det må betyde at FCM kan få ham kvit og frit nu.Steffen am skrev: ↑5. maj 2017, 14:05Forsvaren Zsolt Korcsmar skulle være på blokken ifølge Søren Sorgenfri
Han har spillet sammen med Sparv i tyskland. Han kan tale norsk siges det.
-
Badcompany
Jeg ser en spændende fremtid i Robert Skov fra Silkeborg - ham så jeg gerne i FCM.
Jeg er egentlig enig, men jeg tror desværre det er meget urealistisk. I sommers forlængede han sin aftale med SIF med 3 år. Medmindre han har en lav frikøbsklausul, tror jeg som minimum vi skal smide + 10 millioner for ham og det kommer simpelthen ikke til at skeBadcompany skrev: ↑6. maj 2017, 17:00Jeg ser en spændende fremtid i Robert Skov fra Silkeborg - ham så jeg gerne i FCM.
-
Steffen am
Ikke så meget nyt - bekræftelse af Novak er fortid til sommer
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... idtjylland
- UlvenFraNord
FCKs mesterskab handler i høj grad om, at de kun har lukket 14 mål ind, mens vi fx. har indkasseret 41 mål i mod os.
Så ja, man kan ikke få succes uden en solid defensiv. Faktisk kommer det lidt bag på mig, for vores succes i Europa League sidste sæson var netop baseret på solid defensiv.
Så ja, man kan ikke få succes uden en solid defensiv. Faktisk kommer det lidt bag på mig, for vores succes i Europa League sidste sæson var netop baseret på solid defensiv.
Der har, med rette, været megen snak om, at det især er i forsvaret (og in angrebet) at vi bør hente forstærkning til sommer. Det er samtidig noget, som jeg tidligere også selv har erklæret mig enig i. Så lad os se lidt på transfervinduet ift. defensiven:
Status er vel, at Novak forlader med meget stor sikkerhed klubben til sommer, Alexander Munksgaards lejeaftale med Lyngby udløber og ungareren fra januarvinduet Zsolt Korcsmar skulle ifølge rygterne "være på blokken". Det lyder da spændende
Jeg ser det som utroligt vigtigt at vi får hentet en stærk midterforsvarer med lederevner, som de unge dels kan støtte sig op ad og som samtidig kan trækker Kian Hansens niveau op igen. Det kunne meget vel være Korcsmar, der endvidere endnu har en fornuftig alder på 28 og skulle tale norsk. Det kunne godt blive ganske fornuftigt.
Vi skal dog ikke glemme talentudviklingen, som Benham senest også har sat delvist fokus på i et interview, da det er en stor del af fodboldforretningen og vores identitet som klub - Jeg tænker derfor, at vi, hvis vi henter en stærk leder til midterforsvaret, må sende Halsti videre igen, så vejen ikke bliver for lang for Riis og Nicolaisen, som begge ser spændende ud, trods nogle mangler hver især. Det er jo netop spilletiden, der skal få dem udbedret så de bliver flyveklare superligaprofiler en dag.
Så vil nogle måske sige, at 4 spillere til midterforsvaret kke er nok, hvis vi, som vi vel alle håber, skal ud og spille europæisk fodbold i efteråret, og det er da en god pointe. Hvis jeg husker rigtigt, spillede Munksgaard dog lige så meget Midterforsvarer som Højre Back i ungdomstiden, og hvis han kommer tilbage og skal have spilletid, ville det måske være udmærket, at han kan få den som reserve på begge positioner. To superligeprofiler og 3 gode talenter i skarp konkurrence med hinanden burde kunne gå an, tænker jeg.
Så er der backsene, hvor Dal Hende vel skal tage over for Novak, mens man må forvente at vi fortsat vil bygge oven på Nissen på højrebacken. Her bliver det lidt skævt med mange spillere til HB og kun en enkelt profil til VB. Jeg tænker dog at Nissen må agere backup på VB i tilfælde af en skade til Dal Hende, da en sådan konstellation både vil udvikle på Nissens multifleksibilitet som spiller - Det er vel også en værdiful evne - og give plads til nogle flere kampe til Munksgaard (eller Rømer, naturligvis).
På den måde kan klubben både få styrket topniveauet gennem indkøb af en profil til miderforsvaret, men samtidig også med gode muligheder for at øge antallet af spilminutter til akademisterne på samme tid. Det er vel den rette kombi for en klub som FCM
Hvad tænker andre om forsvarets optimale set up til næste sæson?
Status er vel, at Novak forlader med meget stor sikkerhed klubben til sommer, Alexander Munksgaards lejeaftale med Lyngby udløber og ungareren fra januarvinduet Zsolt Korcsmar skulle ifølge rygterne "være på blokken". Det lyder da spændende
Jeg ser det som utroligt vigtigt at vi får hentet en stærk midterforsvarer med lederevner, som de unge dels kan støtte sig op ad og som samtidig kan trækker Kian Hansens niveau op igen. Det kunne meget vel være Korcsmar, der endvidere endnu har en fornuftig alder på 28 og skulle tale norsk. Det kunne godt blive ganske fornuftigt.
Vi skal dog ikke glemme talentudviklingen, som Benham senest også har sat delvist fokus på i et interview, da det er en stor del af fodboldforretningen og vores identitet som klub - Jeg tænker derfor, at vi, hvis vi henter en stærk leder til midterforsvaret, må sende Halsti videre igen, så vejen ikke bliver for lang for Riis og Nicolaisen, som begge ser spændende ud, trods nogle mangler hver især. Det er jo netop spilletiden, der skal få dem udbedret så de bliver flyveklare superligaprofiler en dag.
Så vil nogle måske sige, at 4 spillere til midterforsvaret kke er nok, hvis vi, som vi vel alle håber, skal ud og spille europæisk fodbold i efteråret, og det er da en god pointe. Hvis jeg husker rigtigt, spillede Munksgaard dog lige så meget Midterforsvarer som Højre Back i ungdomstiden, og hvis han kommer tilbage og skal have spilletid, ville det måske være udmærket, at han kan få den som reserve på begge positioner. To superligeprofiler og 3 gode talenter i skarp konkurrence med hinanden burde kunne gå an, tænker jeg.
Så er der backsene, hvor Dal Hende vel skal tage over for Novak, mens man må forvente at vi fortsat vil bygge oven på Nissen på højrebacken. Her bliver det lidt skævt med mange spillere til HB og kun en enkelt profil til VB. Jeg tænker dog at Nissen må agere backup på VB i tilfælde af en skade til Dal Hende, da en sådan konstellation både vil udvikle på Nissens multifleksibilitet som spiller - Det er vel også en værdiful evne - og give plads til nogle flere kampe til Munksgaard (eller Rømer, naturligvis).
På den måde kan klubben både få styrket topniveauet gennem indkøb af en profil til miderforsvaret, men samtidig også med gode muligheder for at øge antallet af spilminutter til akademisterne på samme tid. Det er vel den rette kombi for en klub som FCM
Hvad tænker andre om forsvarets optimale set up til næste sæson?