Ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Ny cheftræner

Indlæg af Arff »

pr0j3ct skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/5632401

Ekstra bladet bringer den også med Jonas Dal. Så kan godt se ud at Jonas er streget af listen.
Damn you, der var du et milisekund hurtigere ;-)

Men personligt gør det mig ikke så meget, at det ikke bliver Jonas i denne omgang, hans tid skal nok komme, det er jeg sikker på. Han skal blot have lidt hår på kuglerne og have prøvet noget på egen krop (som man siger ;) ) inden han er klar til en udfordring af denne slags. På flere parametre er han et match, men de vigtigste mangler han stadig - vi skal bruge en der qua sit navn og CV kan tiltrække større spillere, og give respekt i spillertruppen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Noerum skrev:Jeg håber godt nok også på Colin Todd!
Steffen am skrev:Bare lige for at smide et andet navn i puljen.
Colin Todd fra Randers. Ved intet om hans kontrakt, han virke dog til at være ha' det ok i Randers.
Men udover at han virker super sympatisk, er han unægtelig ikke helt tabt bag en dør.
Hvorfor?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Colin Todd, jeg har svært ved at se hvordan han skulle være en forstærkning eller i hele taget bringe noget nyt til vores hold, hverken som navn (der kan tiltrække spillere) eller som trænertype.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Colin Todd, jeg har svært ved at se hvordan han skulle være en forstærkning eller i hele taget bringe noget nyt til vores hold, hverken som navn (der kan tiltrække spillere) eller som trænertype.
Og det kan Jonas Dal?

Colin Todd synes jeg, er meget undervurderet. Han har fået Randers til at præstere godt i sidste sæson. Jeg tror han vil komme med noget disciplin og en solid defensiv organisation. Han er engelsk, så han vil måske forstå Benham og de andre bedre (samme mentalitet?)

Med hensyn til at tiltrække spillere, så er Colin Todd Tidligere engelsk landsholdsspiller, og meget mere kendt i europa, end fx Glen er.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Og det kan Jonas Dal?

Colin Todd synes jeg, er meget undervurderet. Han har fået Randers til at præstere godt i sidste sæson. Jeg tror han vil komme med noget disciplin og en solid defensiv organisation. Han er engelsk, så han vil måske forstå Benham og de andre bedre (samme mentalitet?)

Med hensyn til at tiltrække spillere, så er Colin Todd Tidligere engelsk landsholdsspiller, og meget mere kendt i europa, end fx Glen er.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Colin Todd er rigtig sympatisk at høre på, men fodboldmæssigt er han da ikke særlig spændende. Håber mere på Bob Bradley i så fald.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Colin Todd ??
Ham håber jeg så bestemt ikke vi henter.

Hvad med Priske og Lars Friss er de helt ude af kampen?-det jeg kender til L.Friis er meget begrænset men jeg ved dog at han har haft med vores U-hold at gøre igennem flere år. Vi hentede jo også Glen ind som helt grøn senior træner. Nogen der ved hvad Friis har af baggrund som træner??-jeg synes han virker som en sympatisk mand, men også dygtig træner???

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noerum skrev:
Og det kan Jonas Dal?

Jonas Dal har den fordel at han er firmaets mand, han kender hele FCM fra bund til top, derudover minder han om Glen som type. Men ud fra meldingerne i dag bliver det ikke Jonas Dal.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sniper skrev:Colin Todd ??

Hvad med Priske og Lars Friss er de helt ude af kampen?-det jeg kender til L.Friis er meget begrænset men jeg ved dog at han har haft med vores U-hold at gøre igennem flere år. Vi hentede jo også Glen ind som helt grøn senior træner. Nogen der ved hvad Friis har af baggrund som træner??-jeg synes han virker som en sympatisk mand, men også dygtig træner???
Så vidt jeg har læst, er der ingen af dem (Priske og Friis) som har den fornødne licens til at være træner i Superligaen. Ellers var det såmænd også en ok ide. Selvom vi før har oplevet at assistenten måske havde lidt svært ved at træde direkte ind i chefrollen, dengang Thomasberg tog over efter Erik Rasmussen. Men der var jo mange flere facetter i det dengang med Thomasberg.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Colin Todd har aldrig skabt et resultat som træner (hvertfald ikke i nyere tid), han spiller ikke særlig seværdigfodbold, og satser ikke på unge spillere. Han er en sympatisk fyr, men imo slet ikke det vi leder efter. Vi skal bygge videre på det fundament Glen og co. har skabt gennem de sidste 3-4 sæsoner, og ikke begynde at spille gammel klassisk engelsk fodbold, hvor defensiven er det vigtigste. Vi har været det mest scorende hold de sidste 2 sæsoner, så det ville være utopi at begynde at spille defensivt fodbold.

THenry

Indlæg af THenry »

Ravnen skrev:

Så vidt jeg har læst, er der ingen af dem (Priske og Friis) som har den fornødne licens til at være træner i Superligaen. Ellers var det såmænd også en ok ide. Selvom vi før har oplevet at assistenten måske havde lidt svært ved at træde direkte ind i chefrollen, dengang Thomasberg tog over efter Erik Rasmussen. Men der var jo mange flere facetter i det dengang med Thomasberg.
Priske afviste selv på pressemødet overfor EB TV, at han skulle være et emne som cheftræner. Friis vil unægteligt være et yderst overraskende valg pt.

Jeg håber de begge får mulighed for at blive som assistenter særligt, hvis vi hiver en udlænding ind, men der er vel en risiko for, at en udefrakommende træner selv ønsker at medbringe assistenter, som han kender/har arbejdet sammen med tidligere.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Men hvor meget har de andre vundet? Jonas Dal, Priske, Bob Bradley osv. Glen havde heller ikke vundet noget, for ikke så længe siden. Det er måske ikke så dumt, at satse mere på defensiven. Det er sådan man klarer sig godt i europa.

Jeg tror dog ikke, at det bliver Colin Todd. Man har ikke hørt noget om det i hvert fald.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Colin Todd er et stort navn I engelsk fodbold.

Han har noget at byde ind med.

Kan gore FCM mere international attraktiv

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

FCM2000 skrev:Colin Todd er et stort navn I engelsk fodbold.

Han har noget at byde ind med.

Kan gore FCM mere international attraktiv
Vrøvl - han kan simpelthen ikke bidrage med noget hos os - kun i Randers.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Ravnen skrev:

Priske og Friis har ikke P-licens som man skal have for at være superligatræner, og derfor har de 60 dage, og derefter skal der en ny på plads. Og netop af samme grund kunne Todd ikke fortsætte hvis ikke dette var sket

"Grunden til at Colin Todd kan fortsætte på trods af sin manglende P-licens fortsætte i Randers FC som cheftræner, da han har FAs "Coaching Diploma”, som nu gennem dialogen mellem de forskellige parter er blevet sidestillet med P-licensen."

I øvrigt synes jeg man her på graven bør stoppe med alle de smånaive og romantiske ønsker til ny træner. Fakta er vel og har hele tiden været at vi skal have en træner (gerne udenlandsk) der kan løfte os til næste niveau. Uden at forklejne Riddersholm tror jeg ikke han kunne magte det, og det er der nok kun en træner med international erfaring der kan.

Vi har nu chancen for ar prøve en helt ny træner der jo også kommer med ny gejst og energi, og et andet syn på mange ting. Så jeg håber vi får en udlænding der virkelig har prøvet at styre et hold i Europa eller anden international erfaring.

Jeg tror virkelig Bob Bradley er en god træner, men det ser jo desværre ikke ud til at være muligt.

Besvar