Ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Ny cheftræner

Indlæg af Arff »

Jeg laver en ny tråd, hvor vi kan diskutere ideer og bud på vores nye cheftræner, da jeg synes den anden tråd skal holdes til emnet - Glen Riddersholm.

Mine tanker går på, hvordan man vil føre klubben videre? Vil man spille samme type fodbold som nu, eller vil man "udnytte muligheden" og få en mere possession-tænkende træner ind? Vil man scoute på om personen kender FC Midtjylland indefra som Glen (og Jonas Dal), eller vil man mere kigge på menneskelige kvaliteter som Glen var verdens bedste til? Vil man vælge en, som er mere gammeldages i sin tilgang som Colin Todd, eller vil man kigge på hvem der har samme værdier som klubben, og gerne vil bruge unge spillere, såsom Kasper Hjulmand? Alle kandidater skal dog først og fremmest være foldboldkyndige og et ansigt som klubben kan identificere sig med.

Personligt håber jeg, at man vælger en velanset person, en person som kan stå på mål for FCM's metoder både udadtil og internt - en træner med karisma, og en træner som har mennesket i højsædet. Min favorit til at overtage efter Glen er Kasper Hjulmand, da jeg på mange af de parametre jeg kigger på, har mest tilfælles med Glen. Hjulmand er en træner som har mennesket i højsædet, en træner som har et godt navn udadtil, en træner som har klare holdninger og fodboldfilosofier, men samtidig også en træner jeg ser der kan være i stand til at tage FCM til det næste niveau. Han er en moderne leder, som ikke tror han kan klare alting selv, han er en leder med en stor know-how, og en træner som på egen krop har oplevet både succes og fiasko. Han har erfaringer fra europæisk fodbold, og har ført et mindre godt hold, til et fortjent mesterskab.

Dark horse er Jonas Dal, men imo ikke en træner der er parat til at stå i spidsen for en storklub, som FCM efterhånden er blevet. Han har haft 1 1/2 sæson som cheftræner, men har ikke særlig meget erfaring, hvilket jeg mener denne situation kræver. Jeg ville personligt blive skuffet, hvis han bliver vores nye træner, selvom han kender klubben.

Her er bookmakerenes bud:
. Kasper Hjulmand – 2,50 2. Jonas Dal – 15,00 3. Lars Lagerbäck – 15,00 4. Paco Jemez – 18,00 5. Ole Gunnar Solskjær – 20,00
Vi kan tabe, men aldrig besejres

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Ny cheftræner

Indlæg af TrueWolfMidt »

Skal være helt ærlig. Da nyheden kom, så jeg det på rulleteksten på tv2 news. Var fuldstændig i chok. Derefter var min første tanke. Håber så de snupper Kasper Hjulmand. Efter at have sundet mig lidt over tingenes tilstand, tænkte jeg, bliver det måske Brian Priske og lidt senere tænkte jeg Lars Olsen. Ja spændende bliver det.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Hjulmand vil være under pres fra første sekund. Vælger man ham eller enhver anden udefra, skal der præsteres.

De eneste, der nok kunne leve lidt mere beskyttet, ville være Dal og Priske, fordi de kender klubben og kan føre noget af Glens arbejde videre.

Er ikke umiddelbart hooked på Hjulmands lidt naive tilgang til spillet. Kunne godt lide den kynisme, Glen besad på vores bænk. Ikke bange for at smide Duncan og Paul ind for at jagte et resultat og give pokker i det polerede spil.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Aldrig Hjulmand! Det ville være en skuffelse på højde med Glens opsigelse.

Vi må have en udefra. Akademiet går tydeligvis en devaluering i møde. Ole Gunnar Solskjær ville være et godt bud. Mestertræner i Norge. Kort erfaring med Premier League, Europa med Molde, og en masse erfaring som spiller fra United. Desuden har anvendt flere unge spillere i Norge, så han kigger stadig lidt til de unge.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ole Gunnar Solskjær er et godt bud.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Glen bytter job med Morten Olsen.. Se det ville være interessant.. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der var allerede oprettet en tråd ;-)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg syntes at det er svært, for hvem vil man gerne have, hvem kan fortsætte udviklingen. Hvem kan tilføre noget nyt (næste lag) og hvem vil klubben (Benham og co.) have og det tror jeg bliver det store spørgsmål. En jonas Dahl bliver nævnt og som Arff, mener jeg at det er lige tidlig nok, han mangler erfaring, selvom han har et kæmpe potentiale og tror heller ikke at benham og co. vil tage en uerfaren træner som Jonas Dahl.

Desværre ligner det at der hentes en Kasper Hjulmand og der er jeg stik modsat af hvad Arff skriver. Jeg syntes at Kasper Hjulmand står for en kedelig, naiv og intetsigende gang fodbold, som ikke har en plan b,c eller d. Under modgang fejler Kasper på det grovest og ved ikke hvad der skal gøres ud over de vanlige udskiftninger. Prøver intet nyt og ingen vågede satsninger, for at hente et resultat, som eks. Glen kunne finde på. Dertil syntes jeg at det under Glen har vidst sit tydelige tegn til at ren possession fodbold, som Hjulmand vil spille, har vi ikke holdet/spillerne til. Vi prøvede ren possession og gik fra det igen. jeg syntes at Kasper hjulmands tilgang til fodbold og filosofi omkring possession er så langt fra, det FC Midtjylland og Glen som vi kender idag, som det kan være. Jeg vil blive yderst skuffet, hvis vi henter Kasper Hjulmand og vil mene at det vil være et kæmpe skridt (min. de sidste to sæsoner) tilbage i forhold til holdet og klubbens udvikling.

Jeg kan dog ikke sætte navn på lige præcis den træner jeg ønsker, men Ole Gunnar Solskjær eller Colin Todd kunne være interessante bud.

Mathias

Indlæg af Mathias »

Først og fremmest en kæmpe tak til Glen. Han har gjort det fantastisk og har været stærk til at samle FCM til en enhed med klare aftaler, rammer og visioner. Godt gået.

Hvad angår fremtiden, giver Glens exit dog os nogle andre muligheder... Vi har som klub en vision om at hæve vores niveau på flere parametre. Vi skal spille med om mesterskaber og præstere i Europa...

Til dette skal vi bruge nogle forstærkninger til truppen fra en hylde som vi indtil nu har haft svært ved at kunnet hente fra (senest eksemplificeret ved Kadlec afvisning af FCM). Spillere fra en højere hylde siger kun "Ja-tak", hvis økonomien OG hvis de sportslige visioner er store nok.

Såfremt vi får en reel kapacitet (=et noget større navn en Glen) ind på trænerposten kan dette være første skridt/signal, til at overbevise spillere - som burde være for store til FCM - om at vi er en klub der er værd at skrive kontrakt med. Jeg syntes ofte man har set spillere begrunde et skifte med at de godt kunne tænke sig at spille under en given træner. Forhåbentlig kan det også blive et argument for at vælge at spille i FCM...

Det bliver i den grad en spændende sommer - nu både hvad angår træner og spiller tilgange...

bh

Indlæg af bh »

Måske man som i Brentford kigger mod Holland. Utrecht har tidligere været nævnt som en klub Benhams maskine så som en top 5 klub i Holland, deres træner Rob Alflen står uden job, da han og Co Adriaanse har valgt ikke at forlænge.

Offensiv fodbold og unge spillere nævnes som stærke sider.

DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Indlæg af DenLange »

Jeg kunne godt se Hjulmand i vores klub :) helt ærligt.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

http://www.bt.dk/superligaen/assistent- ... iddersholm

Forhåbentlig betyder det ikke også et farvel til Priske. Vi har om nogen brug for ham til at hjælpe en ny cheftræner videre, hvis han ikke selv skal være det.

Niklaes

Indlæg af Niklaes »

Jeg tror også det bliver en træner udefra. Dog tænkte jeg et øjeblik, at Thorup også var en mulighed. Han tager u21 færdig og kommer på kontrakt i FCM :)

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5624469

Ser ud til at vi har 60 dage til at finde en fuldgod erstatning.

WBW

Indlæg af WBW »

I og med klubben allerede er igang med de indledende samtaler, vil der nok ikke gå længe inden de første rygter, om hvem de snakker med, kommer frem.

Den første melding jeg har hørt, omhandler ikke hvem de er i kontakt med, men derimod at Hjulmand IKKE er førsteprioritet

Besvar