Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jesper BW1100

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af Jesper BW1100 »

TrueWolfMidt skrev:
Kan sagtens følge dig et stykke af vejen, men hvis det ikke er for, at svine vores klub til og for at få os til, at se dårlige ud i medierne, så ved jeg sgu snart ikke. Der er en grund til, at de vælger netop, at fokusere på vores nigerianske spillere, måske for på den lange bane, at så tvivl om Fcm's hensigter, eller i forsøg på, at gøre det sværere for Fcm, at andre nigerianere kommer til klubben. Grundene kan være mange.
I min optik er det ret tydeligt at de forsøger at sælge aviser på baggrund af en sensationshistorie, som ikke er der.
Jeg tror simpelthen ikke på at Morten Crone og de andre tosser på BT har siddet og tænkt: "Lad os ramme FCM fordi det kunne være sjovt".
De har tænkt: "Der er utrolig meget fokus på FCM. Lad os sælge brygge en (læs: latterlig) sensationshistorie op på en tynd baggrund og sælge nogle aviser!". Det ser så heldigvis ud til at have bidt dem i røven.
Nu skal man passe på med at se spøgelser over det hele. Der skulle nødig gå Brøndby-retorikken "alle hader os" i den. BT's historie er til grin. Men at tro den er lavet for at genere FCM specifikt er paranoid. De havde gjort det samme med Brøndby og FCK, da det også sælger aviser.....
At det så i deres optik garanteret er en pissegod historie qua vores tidligere udfordringer med unge afrikanere under 18 år osv. er en anden sag...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
TrueWolfMidt skrev:
Kan sagtens følge dig et stykke af vejen, men hvis det ikke er for, at svine vores klub til og for at få os til, at se dårlige ud i medierne, så ved jeg sgu snart ikke. Der er en grund til, at de vælger netop, at fokusere på vores nigerianske spillere, måske for på den lange bane, at så tvivl om Fcm's hensigter, eller i forsøg på, at gøre det sværere for Fcm, at andre nigerianere kommer til klubben. Grundene kan være mange.
I min optik er det ret tydeligt at de forsøger at sælge aviser på baggrund af en sensationshistorie, som ikke er der.
Jeg tror simpelthen ikke på at Morten Crone og de andre tosser på BT har siddet og tænkt: "Lad os ramme FCM fordi det kunne være sjovt".
De har tænkt: "Der er utrolig meget fokus på FCM. Lad os sælge brygge en (læs: latterlig) sensationshistorie op på en tynd baggrund og sælge nogle aviser!". Det ser så heldigvis ud til at have bidt dem i røven.
Nu skal man passe på med at se spøgelser over det hele. Der skulle nødig gå Brøndby-retorikken "alle hader os" i den. BT's historie er til grin. Men at tro den er lavet for at genere FCM specifikt er paranoid. De havde gjort det samme med Brøndby og FCK, da det også sælger aviser.....
At det så i deres optik garanteret er en pissegod historie qua vores tidligere udfordringer med unge afrikanere under 18 år osv. er en anden sag...
Hvis man vil bygge lidt på Kbh-konspirationsteorierne, så kan man i dag på twitte følge Morten Crones polterabend. Den foregår bl.a. ved FCKs træning med straffespark på Kim C og quiz mod Ståle.....

Ja, ja, vennerne hygger... :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Spillerforeningen er godt nok også pinlig og logrer lydigt med halen når pressen henvender sig..

http://www.bt.dk/superligaen/spillerfor ... t-ulovligt
»Som ung spiller får man et tillidsforhold til den klub, man kommer til. Et forhold, som kan udnyttes, men som ikke må udnyttes,« siger Spillerforeningens direktør Mads Øland, da BT forholder ham de to afrikaneres historie.

»Har man påduttet en spiller en bestemt agent, og er der måske endda en aflønning af klubben til agenten, er det ikke bare angribeligt, men også et muligt regelbrud. Så det er noget, vi er meget opmærksomme på og bekymrer os meget om, fordi der kommer et helt skævt forhold mellem klub og spiller i forhold til de ansættelsesretlige forhold, som løn og kontraktens løbetid,« fortsætter Spillerforeningens direktør.

Spillerforeningen vil nu tage kontakt til spillerne for at klarlægge, hvorvidt der er foregået ulovligheder i forbindelse med relationen mellem FC Midtjylland og Michael Bolvig.
Man må jo tage sig til hovedet over sådan en udtalelse, hvad med lige at undersøge det FØR man udtalelser sig...

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:Spillerforeningen er godt nok også pinlig. Hvad med lige at undersøge sagen inden man kaster brænde på bålet..

http://www.bt.dk/superligaen/spillerfor ... t-ulovligt
»Som ung spiller får man et tillidsforhold til den klub, man kommer til. Et forhold, som kan udnyttes, men som ikke må udnyttes,« siger Spillerforeningens direktør Mads Øland, da BT forholder ham de to afrikaneres historie.

»Har man påduttet en spiller en bestemt agent, og er der måske endda en aflønning af klubben til agenten, er det ikke bare angribeligt, men også et muligt regelbrud. Så det er noget, vi er meget opmærksomme på og bekymrer os meget om, fordi der kommer et helt skævt forhold mellem klub og spiller i forhold til de ansættelsesretlige forhold, som løn og kontraktens løbetid,« fortsætter Spillerforeningens direktør.

Spillerforeningen vil nu tage kontakt til spillerne for at klarlægge, hvorvidt der er foregået ulovligheder i forbindelse med relationen mellem FC Midtjylland og Michael Bolvig.
Man må jo tage sig til hovedet over sådan en udtalelse, hvad med lige at undersøge det FØR man udtalelser sig...
Efter at have set indslaget i 4:4:2 forstår jeg at spillerforeningen netop IKKE udtaler sig om situation i FCM, men mere omkring de potentielle problematikker der kan være hvis reglerne IKKE bliver overholdt. Correct me if i'm wrong?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kongeren82 skrev: Efter at have set indslaget i 4:4:2 forstår jeg at spillerforeningen netop IKKE udtaler sig om situation i FCM, men mere omkring de potentielle problematikker der kan være hvis reglerne IKKE bliver overholdt. Correct me if i'm wrong?
Lige nøjagtig. Det er ren fagforeningsretorik omkring generelle regler. Intet konkret koblet op på sagen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Overskriften på artiklen er: Spillerforeningen efter FCM-afsløringer: Angribeligt og potentielt ulovligt

Så..

Kongeren82

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:Overskriften på artiklen er: Spillerforeningen efter FCM-afsløringer: Angribeligt og potentielt ulovligt

Så..
Ja ja, men det er den samme avis der havde "ulovlige kontrakter i FCM" på forsiden - BT og Morten Crone, fordrejer vist bare efter velbefindende ;)

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Det hjælper ikke ligefrem på mine fordromme omkring hr. Crone at han i dag har polterabend, det afholdes (selvfølgelig fristes man næsten til at sige) på FCKs træningsanlæg.

https://instagram.com/p/2I5B2bN_m2/

Kongeren82

Indlæg af Kongeren82 »

mrjelle skrev:Det hjælper ikke ligefrem på mine fordromme omkring hr. Crone at han i dag har polterabend, det afholdes (selvfølgelig fristes man næsten til at sige) på FCKs træningsanlæg.

https://instagram.com/p/2I5B2bN_m2/
Og tænk sig - Ståle kan smile :o

Nu skal man ikke glæde sig over andres ulykke, men dette kommer da også meget belejligt http://www.bold.dk/nyt/fck-forsvarer-ha ... et-haanden :)

974

Indlæg af 974 »

Ekstra Bladet holder nu heller ikke igen:

Endda med Michael Qureshi indblandet

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ri/5545387

Nu ved jeg ikke hvornår der er faldet "dom" over det, men forseelsen blev begået sidste sommer jf. artiklen, så hvorfor bringe den op nu?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:Ekstra Bladet holder nu heller ikke igen:

Endda med Michael Qureshi indblandet

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ri/5545387

Nu ved jeg ikke hvornår der er faldet "dom" over det, men forseelsen blev begået sidste sommer jf. artiklen, så hvorfor bringe den op nu?
Det kan jo være, at straffen først er faldet nu. Under alle omstændigheder er det her jo en artikel, der beskriver noget faktuelt og dermed helt usammenlignelig med BTs artikler.
Skidt at vi ikke overholder reglerne. Er klar over, at der er mange gråzoner, men når de andre klubber er enige om, at vi er over stregen, så må vi tage det til efterretning.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Det kan jo være, at straffen først er faldet nu. Under alle omstændigheder er det her jo en artikel, der beskriver noget faktuelt og dermed helt usammenlignelig med BTs artikler.
Skidt at vi ikke overholder reglerne. Er klar over, at der er mange gråzoner, men når de andre klubber er enige om, at vi er over stregen, så må vi tage det til efterretning.
+1. Det er skidt, at vi lige her ikke holder os på måtten.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Lige lidt fra Rilwan Hassans agent!

http://www.bold.dk/nyt/rilwan-agent-foe ... agligheden

BT sejler som sædvanlig her.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var pokkers at FCK lige fik 2-1, efter at have været bagud det meste af kampen :evil:

Nå men så er vi tvunget til at vinde uanset hvad.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nå back on track med denne tråd efter BT-sagen - og heldigvis er vi også back on track på banen.

Vi har nu 64 point og er dermed kun 7 point fra at være matematisk sikre på mesterskabet - SKØNT! Efter de første 22 runder lavede jeg en beregning i denne tråd, der viste at FCK sandsynligvis ville slutte med 63-67 point, og det ser ud til at holde fint stik. Så reelt kan det tænkes, at vi allerede nu har nok point, til at være mestre! FCKs forårssnit er på 2,0, dermed står de til at ramme 64 i alt - så for en sikkerheds skyld, må vi nok hellere snuppe mindst 1 point i Odense ;-)

Det er vist gået op for de fleste, at FCK-kampen kan blive afgørende. Det vil i den grad være en smuk kulmination på sæsonen, hvis vi kan sikre os guldet på hjemmebane netop mod FCK. Det er naturligvis den største kamp i klubbens historie, og forståeligt at billetterne er blevet revet væk. Synd for dem, der ikke har fået billet, men på den anden side er det jo også folk, der ikke har sæsonkort, og dermed ikke har været der hele vejen igennem. Uden at skære alle over en kam, så mener jeg FCK-kampen bør være for de loyale - og ikke folk, der kommer fordi der nu er fest. Det er ikke en kamp for tilskuere - det er en kamp for fans. Det er for dem, der har siddet i snevejret og set Royal League. Dem der har haft rigtig mange og lange ture hjem fra pokalfinaler. Dem der også var der, da vi hentede vigtige sejre i bunden mod Horsens og AGF. Dem der ved, hvor ondt det gjorde sidste år. Dem der har været med hele vejen, uden at vinde en skid. Det er den kamp, som vi har ventet på i mange år.

Selvom jeg vil elske at vinde netop den kamp over de arrogante københavnere lige så meget, som så mange andre, så håber jeg, at fansene vil fokusere på at bakke vores eget hold op og hylde dem, i stedet for at håne og nedgøre FCK. Jeg håber ikke, at der går AaB i den. Lad os bevise, at vi har mere format end de højhellige i nord. Vi skal fejre vores sejr, og ikke FCKs nederlag.

Og hey - hvis det ikke sker mod FCK, så sker det bare ugen efter, eller efter eller efter... Vi har masser af muligheder, og det handler ikke om, hvorvidt vi bliver mestre, men hvornår.

Besvar