Le Compte skrev:
Hvad tænker I? Kunne klubben være nået så lang uden at satse? Det syntes jeg er en interresant debat.
Det er nemlig lige præcis det, der er nøglespørgsmålet. Man kan sagtens kritisere de tidligere bestyrelser for en række dispositioner, men hvis man tror at en fodboldklub i Danmark kan køres som en kartoffelmelsfabrik eller en underholdningsvirksomhed, så går man helt galt i byen.
Vores klub er bygget på sats, om man kan lide det eller ej. Det har vi været nødt til, for vi har bare ikke den nødvendige sponsor- og tilskueropbakning til at konkurrere med de store byer på anden vis. Som andre skriver, er disse sats baggrunden for, at vi oftest spiller med om medaljer, modsat Viborg, Silkeborg og Horsens. Det har samtidig betydet, at vi ind i mellem har kigget i afgrunden (allerede i 2002 var vi tæt på konkurs). Det har været betingelserne, men i min verden har det overordnet været en succes. Det bør dog også holde sig for øje, at de lokale "kartoffelhandlere" har satset alt overvejende deres
egne penge på projektet. Det synes jeg ofte, at folk har glemt i deres kritik af skiftende bestyrelser.
Jeg tror at Benham står for mindre sats, og mere kalkulering. Det kan være ganske godt, når han samtidig leverer et økonomisk fundament. Jeg tror dog ikke vi skal regne med, at se bedre regnskab i en nær fremtid. Der bliver brugt mange penge lige nu, og det vil altså kunne ses i et blodrødt regnskab, frygter jeg.
Bottom line: Vi skal glæde os over Benham, men at benytte lejligheden til at kritisere tidligere bestyrelser så hårdt, synes jeg er at ramme forbi skiven.