Matthew Benham (ny ejer)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Hekler »

Hej jeg laver lige en tråd, og håber folk vil hjælpe med at finde noget om Matthew Benham.
Jeg har læst fra en bruger på Bold.dk at han skulle have købt Brentford FC fra Brentfords Supporters trust.
Det må betyde at de har gjort sig nogle overvejelser og erfaringer med ham.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Brugeravatar
Hekler

Re: Matthew Benham (ny ejer)

Indlæg af Hekler »

/Hekler

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Noe

Indlæg af Noe »

Fra FCM.dk:
Factfile, Matthew Benham:

- 46 år, bosiddende i London, gift og har to børn.
- Uddannet fysiker fra universitet i Oxford, tidligere ansættelse i blandt andet Deutsche Bank.
- Stifter i 2004 Smartodds.co.uk med hovedsæde i London. Virksomheden beskæftiger 70 statistikere og analytikere, der laver analyser og research om fodbold for professionelle spillere, spiludbydere og myndigheder over hele verden. Indehaver af en række yderligere virksomheder.
- Livslang fan og ejer af fodboldklubben Brentford FC, der netop er rykket op i engelsk fodbolds næstbedste række, The Championship.
- Har gennem de senere år investeret op mod 400 mio. kr. i Brentford FC, der bygger nyt stadion i London-forstaden.
- Ser stort set alle barndomsklubbens kampe – er i tæt kontakt med fanbasen og følger dagligt debatten på diverse fanfora.
- Investerede 75 mio. kr. i den internationale ungdomsturnering NextGen, der kørte en årrække med deltagelse af alle europæiske topklubber – det var turneringen, hvor eks-FCM’eren Victor Fischer slog igennem.
Det er jo meget overraskende, det her. Med ja-hatten på, er der alligevel spændende ting i hans profil. Han ligner en passioneret fodboldmand, og så er det interessant med den store investering i Next-gen.

Umiddelbart ligner det at FCM bliver leverandør af talenter til Brentford, når (hvis) de når PrL + sparring på talentudvikling.

Noe

Indlæg af Noe »

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Det her er stort !! en fodbold mand med hud og hår, går ind og investere, køber alle spillere fri af investerings forpligtelser mv. og har kæmpe ambitioner.

Det at han har investeret penge i NextGen fortæller mig at hans tankegang er i tråd med FCM's

Jeg får gåsehud af glæde pga. det her.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jens Mikkelsen skrev:Det her er stort !! en fodbold mand med hud og hår, går ind og investere, køber alle spillere fri af investerings forpligtelser mv. og har kæmpe ambitioner.

Det at han har investeret penge i NextGen fortæller mig at hans tankegang er i tråd med FCM's

Helt enig. Det bobler ligefrem indvendig :-).

Rigtig god nyhed for FCM - og flot gået af vores bestyrelse.

/Cortez

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

Cortez skrev:
Jens Mikkelsen skrev:Det her er stort !! en fodbold mand med hud og hår, går ind og investere, køber alle spillere fri af investerings forpligtelser mv. og har kæmpe ambitioner.

Helt enig. Det bobler ligefrem indvendig :-).

Rigtig god nyhed for FCM - og flot gået af vores bestyrelse.

/Cortez
Det synes jeg er at overdrive. Ledelsen har af to gange kørt klubben i sænk, og det har været nødvendigt at sælge til en inder og nu en brite... Er det flot? Nærmere lidt tragisk.

Jeg ved ikke hvor fedt jeg synes det er, at være blevet lejetøj for en person der intet forhold har til klubben.

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Neglet fra tipsbladet:

FC Midtjyllands nye storaktionær har grundtlagt sin formue gennem seriøs og kalkuleret sportsbetting.

Engelske Matthew Benham har i dag sikret sig 60 procent af aktierne i FC Midtjylland. Benham ejer i forvejen den engelske klub Brentford FC, som han via stor kapitaltilførsel har været med at at bringe op i The Championship.

Matthew Benham har gennem de senere år skudt mere end 400 millioner kroner ind i Brentford, og de mange penge kommer fra klubejerens personlige formue, der er skabt gennem sportsbetting.

Men hvis du tror, at Benham er spillefuglen med et ekstra es i ærmet, en kuffert fyldt med store sedler og tre fingre på end ene hånd, der har scoret formuen i røgfyldte lokaler med lavthængende lamper, så kan du godt tro om igen.

Den uddannede fysiker Benham var børsmægler, inden han med internettets fremdrift i begyndelsen af 00´erne kastede sig over en karriere som professionel gambler, og her har han brugt analyse og strategi som værktøjer fremfor staldfiduser og gode fornemmelser.

Benham er ikke typen, der ser betting som en gang hygge over et par pints sammen med vennerne på pubben.

- Jeg spiller aldrig for sjov, det er udelukkende et arbejde. Man kan ikke spille med følelserne, for hvis du spiller emotionelt, så gør du det for at få spændingen, og så kan man lave nogle forkerte beslutninger, har Benham tidligere fortalt i et interview med BBC.

I 2004 stiftede Benham firmaet Smartodds, hvor en stab af statistikere og analytikere leverer research om fodbold for bookmakere, professionelle gamblere og myndigheder rundt om i verden.

Siden er den 46-årige familiefar også blevet ejer af den engelske bettingbørs Matchbook.com, og tilbage i 2009 indledte han sit engagement med Brentford FC, som han siden har skudt mere end 400 millioner kroner i.

Siden er Brentford rykket op i The Championship, og Benhams mål er at få klubben gjort økonomisk uafhængig gennem kommerciel og sportslig succes fremfor at håbe på “Lotto-gevinsten” i form af en hurtig oprykning til Premier League.

I forbindelse med sit køb af aktiemajoriteten i FCM Holding har Benham lagt væk på, at hans to klubber selvsagt skal udnytte hinandens erfaringer, men at de ellers skal drives uafhængigt af hinanden.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Noe

Indlæg af Noe »

Kan vi i øvrigt ikke løbe ind i problemer, hvis både Brentford og FCM kvalificerer sig til Euro League? For så ved jeg godt, hvem der melder afbud :(

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Noe skrev:Kan vi i øvrigt ikke løbe ind i problemer, hvis både Brentford og FCM kvalificerer sig til Euro League? For så ved jeg godt, hvem der melder afbud :(
Nu skal de jo lige igennem første division først.
/Hekler

Brugeravatar
cameo1977

Indlæg af cameo1977 »

er overlykkelig :D :D :D

kan ikke finde noget der skulle være negativt ved denne handel,, vi går nogle gode sæsoner i møde i de kommende år ;) ;) ;) ;) ;)

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Tv midt vest har nogle fine indslag blandt andet denne hvor den nye formand løfter lidt af sløret for visionerne. Det lyder lovende.

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/video- ... m-fcm-salg
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Disse 3 videoer er også ret interessante. Synets Matthew virker fornuftig. Han er ikke ude og kræve mesterskaber og ligende og direkte adspurgt på ambitionerne om europæisk gruppespil siger han at det er muligt og de vil gå efter det, men at det selvfølgelig ikke er sikkert at det sker.

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/video- ... a-fcm-salg

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/video- ... hew-benham

http://www.tvmidtvest.dk/indhold/video- ... det-ny-fcm
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

FCMhenrik

Indlæg af FCMhenrik »

cameo1977 skrev:er overlykkelig :D :D :D

kan ikke finde noget der skulle være negativt ved denne handel,, vi går nogle gode sæsoner i møde i de kommende år ;) ;) ;) ;) ;)
Jøsses, er der slet ingen der er bekymret over det her?

1) Manden har reelt købt hele truppen for 60 mio. kr. Det er vel noget under den markedspris vi selv ville vurdere truppen til.
2) Det er alt for få penge. 68 mio. i kassen. 22 mio. til pantsatte spillere, 10 til Dempo. 36 mio. tilbage inden nye pantsætninger.
3) At der kommer kapital til betyder ikke at de løbende underskud forsvinder. ca. 15. mio. i denne sæson, og med flere spillere næste år sikkert større underskud. - EL gruppespil er et krav nu.
4) Det har helt sikkert ikke været plan A fra de nuværende ejere, at udvande hele deres investering for 60 mio. kr.
5) Hvor skal de 50 mio. sponsorkroner komme fra? Vi er langt fra 50 nu.
6) Synergieffekten forsvinder. Én rig mand (tilmed udlænding) der ejer klubben fjerner den fælles ejerskabsfornemmelse som området skulle have for klubben. - Læs: Villigheden til at lægge den ekstra sponsorkrone.
7) En bestyrelsesformand på 30 år til at styre hele biksen.
8) Med salget til Dempo kunne de danske aktieholdere stoppe ham fra evt. mærkelige beslutninger. Alt magt er her afgivet.
9) Han ejer selv 60 % af de 60 mio. han har lagt. Dvs. 36 mio. tilbage i kassen og købet af klubben kostede reelt 24 mio.
10) De flotte visioner bliver udvandet af ovenstående argumenter.

Besvar