U19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: U19

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Angående den første del, så selv suk, men mindre du altså kan forklare mig hvor alle millionerne er blevet af? Siden man har erkendt hvilken retning det gik, har man jo i den grad fyret løs. I håndbolden er der sagt farvel til næsten samtlige løntunge spillere, motorsporten er væk og vil tro vi har sagt farvel til mindst 15-16 spillere i løbet af de sidste par år, hovedparten af dem rutinerede og med høje lønninger. Også staben og adm. har været ramt af fyringer og generelt er der vel blevet skåret både ind i ben og marv og truppen har efterhånden en alder og erfaring som må siges at være faretruende lav, med blot 6 rutinerede spillere tilbage, hvoraf kun 3 reelt er i startopstillingen.

ALLIGEVEL, trods alt det, så står vi altså til et gigantisk underskud som må havde været i omegnen af 50 millioner før transfers :shock: Beklager men jeg kan simpelthen ikke se hvor pengene forsvinder hen og jeg kan ikke se nogen som helst effekt af den såkaldte genopretningsplan :evil:

Mht. de manglende millioner, hører emnet vel strengt taget ikke hjemme her, men skidt.
Som vi diskuterede i den anden tråd, mener jeg ikke, at vi som udeforstående kan sige ret meget fornuftigt om regnskaberne, men når du nu spørger, så er her mit bud på balancen på driftsbudgettet, som jeg ikke mener er i nærheden af -50 mio.

I første halvår havde vi et transferoverskud på 19,8 mio. Hvis vi antager (og allerede her er vi på tynd is), at Reid, Florescu og indtægten på Kjær var på ca. 40 mio, har vi altså et halvårligt transferresultat (salg minus afskrivninger på transferrettigheder) på ca. -20 mio. Bak, Albrechsen, Borring, Ilsø, mfl. gør altså rigtig ondt. Det betyder, at vi (pt.) er nødt til at sælge for 40 mio på årsbasis, for at gå i nul på transferresultatet. Med salg af Fisher må vi forvente at have nået dette mål. Det ser altså ud til (hvis vi ignorerer det faktum at vi ikke ved en skid), at vi henter et plus på transfers på ca. 10 mio.

Med et forventet minus på ca. 15 mio. (hvoraf vi forventer at Thyge skal have 3 mio. for at pisse på os), betyder det, at underskuddet på driften ligger på ca. - 22 mio. i år. Det er skidt, men der er alligevel langt til -50 mio.
Sylvester skrev:Angående jeg har "hørt", så er det jo ikke bare hvad folk der ser ungdomskampene siger, men også hvad man kan læse rundt omkring f.eks i Tipsbladet. Når der skal peges på spændende nye talenter i de kommende årgange, så er der ikke nogen der peger på FCMere, så er det faktisk primært spillere fra Brøndby, FCK og Lyngby. Situationen er bestemt ikke hypotetisk og jeg tror dem der følger ungdomsholdene vil kunne bekræfte det (Ragz??) (Hekler??), der er meget længere mellem de virkelige talenter, sandsynligvis fordi konkurrenterne har oppet sig og dermed svækket vores tiltrækningskraft til akademiet.

Jeg forstår simpelthen ikke dine cirkelargumenter: Fordi (hvis) der er længere mellem talenterne, vil du skrue ned for talentarbejdet? Jeg spørger lige igen: Hvordan vil du have at vi skal være konkurrencedygtige, hvis vi ikke har forspringet via akademiet? Skal en årlig Kim Aabech til 5 mio. holde ÅB, AGF, Esbjerg os Randers bag os?
Sylvester skrev:Du bliver ved med at snakke bagudrettet når du snakker om hvor store salg vi har lavet, men jeg kigger altså den anden vej og med de briller, så er det svært at få øje på de store salg fremadrettet, for vi mangler i den grad en Kjær, Fischer (snart) Seku, Izunna eller Juelsgård på akademiet for tiden. Med de briller vil de fleste med indsigt også påstå at talentmassen er langt større i Brøndby og de driver altså noget billigere talentudvikling end vi gør.

Jeg snakker bagudrettet, fordi det er det eneste vi har viden om. I stedet for at male fanden på væggen over en enkelt sæson, er man nødt til at se det i et større perspektiv. Vi VED at vi kan lave storsalg på akademiet, og vi vil gøre det igen. Det siger historien altså.

Detailsnakken om de enkelte talenter har jeg ikke indsigt i, men jeg håber da, at nogen vil byde ind med en vurdering af talentsituationen i DK, som er lidt mere nuanceret end Niels Jørgen Larsen på Tipsbladet. Han har nemlig en meget gul bluse på, når han skriver.

[/quote]

felisan

Indlæg af felisan »

For at få u19 tråden tilbage på sporet kunne det være interessant at høre en med indsigt i ungdomsholdene prøve at beskrive u19 holdet.

Er det helt profilløst, eller er der masser af individuel potentiale, som vi kommer til at se på Liga-holdet senere.. ?

Ludwig så vi lidt i foråret, uden dog rigtigt at kunne vurdere ham.
Fischer er solgt.
Ritter skifter til SIF.
Hvilsom er vel nærmest fast inventar i Liga-truppem og har en OK fremtid foran sig.
Oliver Korch prøvetræner i ambitiøse klubber.
Frederik Møller skulle eftersigende være endnu en talentfuld venstre back.

Hausser, Ross eller en anden med indsigt, fortæl endeligt mere.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

felisan skrev:For at få u19 tråden tilbage på sporet kunne det være interessant at høre en med indsigt i ungdomsholdene prøve at beskrive u19 holdet.

Er det helt profilløst, eller er der masser af individuel potentiale, som vi kommer til at se på Liga-holdet senere.. ?

Ludwig så vi lidt i foråret, uden dog rigtigt at kunne vurdere ham.
Fischer er solgt.
Ritter skifter til SIF.
Hvilsom er vel nærmest fast inventar i Liga-truppem og har en OK fremtid foran sig.
Oliver Korch prøvetræner i ambitiøse klubber.
Frederik Møller skulle eftersigende være endnu en talentfuld venstre back.

Hausser, Ross eller en anden med indsigt, fortæl endeligt mere.
Kunne være fedt med sådan en vurdering, men af det jeg hører, så har vi en dygtig keeper på akademiet (Koch) og en ganske udemærket midtbanespiller blandt årgang 95. Der vil dog gå en del år før de bliver superligaaktuelle. Derfra skulle der dog være længere mellem snapsene. Ikke dermed sagt der ikke findes talenter på Jesper Lauridsens eller Kasper Hansens niveau, men det kniber langt mere med at få øje på den næste Kjær, Reid, Juelsgaard eller Albæk og da FIFA har fået spoleret det nigerianske samarbejde godt og grundigt, så er der desværre heller ikke en ny Rilwan, Sylvester eller Izunna på vej.

Det er hvad jeg har hørt og læst mig til, men det kunne da være rart af få uddybet om jeg har ret :?: Tror dog det var Rags som også fortalte at afrikanerne ikke var så gode som tidligere og hvis man har sendt en hjem allerede efter et ½ år, så fortæller det vel det hele.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Mht. de manglende millioner, hører emnet vel strengt taget ikke hjemme her, men skidt.
Som vi diskuterede i den anden tråd, mener jeg ikke, at vi som udeforstående kan sige ret meget fornuftigt om regnskaberne, men når du nu spørger, så er her mit bud på balancen på driftsbudgettet, som jeg ikke mener er i nærheden af -50 mio.

I første halvår havde vi et transferoverskud på 19,8 mio. Hvis vi antager (og allerede her er vi på tynd is), at Reid, Florescu og indtægten på Kjær var på ca. 40 mio, har vi altså et halvårligt transferresultat (salg minus afskrivninger på transferrettigheder) på ca. -20 mio. Bak, Albrechsen, Borring, Ilsø, mfl. gør altså rigtig ondt. Det betyder, at vi (pt.) er nødt til at sælge for 40 mio på årsbasis, for at gå i nul på transferresultatet. Med salg af Fisher må vi forvente at have nået dette mål. Det ser altså ud til (hvis vi ignorerer det faktum at vi ikke ved en skid), at vi henter et plus på transfers på ca. 10 mio.

Med et forventet minus på ca. 15 mio. (hvoraf vi forventer at Thyge skal have 3 mio. for at pisse på os), betyder det, at underskuddet på driften ligger på ca. - 22 mio. i år. Det er skidt, men der er alligevel langt til -50 mio.

Jeg forstår simpelthen ikke dine cirkelargumenter: Fordi (hvis) der er længere mellem talenterne, vil du skrue ned for talentarbejdet? Jeg spørger lige igen: Hvordan vil du have at vi skal være konkurrencedygtige, hvis vi ikke har forspringet via akademiet? Skal en årlig Kim Aabech til 5 mio. holde ÅB, AGF, Esbjerg os Randers bag os?

Jeg snakker bagudrettet, fordi det er det eneste vi har viden om. I stedet for at male fanden på væggen over en enkelt sæson, er man nødt til at se det i et større perspektiv. Vi VED at vi kan lave storsalg på akademiet, og vi vil gøre det igen. Det siger historien altså.

Detailsnakken om de enkelte talenter har jeg ikke indsigt i, men jeg håber da, at nogen vil byde ind med en vurdering af talentsituationen i DK, som er lidt mere nuanceret end Niels Jørgen Larsen på Tipsbladet. Han har nemlig en meget gul bluse på, når han skriver.
Det er helt rigtigt at de minus 50 inkluderer afskrivninger, men hvis du reflekterer lidt over det, så giver det jo ingen mening at de skulle være på 40 millioner. Sidste år, havde vi langt flere spillere at afskrive på og der var de på 27 millioner. I år har vi har en afskrivning på Borring, Fagerberg, en lille en på Bak (kostede han ikke 2-3 millioner og fik en 4-årig kontrakt?), det resterende beløb på Thyge og så en straksafskrivning på Ilsø og så er det vel tæt på at være det? Jakob Poulsen skal vel ikke afskrives på når vi ikke selv har købt ham. Et hurtigt bud er derfor at afskrivningerne antager ca. 15-17 millioner, men næppe meget mere end det.

Det er helt rigtigt det kun er spekulation det her, men hvis vi antager du har ret i vi har et underskud på 22 millioner på driften, ja så er det godt nok stadig meget svært at få det beløb i budgettet hvis man ikke også må røre ved akademiet. Der er nogle millioner at spare ved at sige farvel til Borring, Fager, Thyge og måske Siv og Ipsa, men så er der nærmest kun talenter tilbage og forsvinder der spillere, så skal der også nogen den anden vej, alt andet er uholdbart, for påstanden herfra, er at vi ikke bare kan erstatte dem med talenter, det er der ikke længere potentiale til.

Og ja, gu fanden vil jeg da skrue ned for budgettet til akademiet hvis vi ikke længere kan hente den samme mængde talenter i den samme kvalitet som tidligere, det er jo det hele diskussionen drejer sig om, om at få nok værdi for pengene. Hvis vi f.eks står og akut mangler en kantspiller og en targetangriber, ja så kunne de 5 sparede millioner f.eks bringe os langt i at hente Emil Larsen fra Lyngby og Makinok fra HBK eller også kunne de 5 millioner bruges til at hente et par rutinerede transferfri spillere. Kan der hentes mere værdi for pengene andetsteds, ja så mener jeg man bør overveje sin investering. Det er også måden at holde de andre klubber bag os, at være kløgtig når der skal investeres og få mest muligt ud af pengene.

Angående logikken i den med storsalg fra akademiet, så giver jeg altså ikke meget for den. Jeg VED at Frem er blevet Danmarksmestre, derfor vil de blive det igen, det siger historien altså. Det kræver først og fremmest at talenterne er der, for at den argumenation skal hænge sammen, men det er jo ligesom det er er hele omdrejningspunktet for diskussionen..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Sylvester skrev:
Og ja, gu fanden vil jeg da skrue ned for budgettet til akademiet hvis vi ikke længere kan hente den samme mængde talenter i den samme kvalitet som tidligere, det er jo det hele diskussionen drejer sig om, om at få nok værdi for pengene.
Kan vi blive enige om at Akademiet har været en bragende økonomisk succes?
Derfor...!
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hekler skrev:
Sylvester skrev:
Og ja, gu fanden vil jeg da skrue ned for budgettet til akademiet hvis vi ikke længere kan hente den samme mængde talenter i den samme kvalitet som tidligere, det er jo det hele diskussionen drejer sig om, om at få nok værdi for pengene.
Kan vi blive enige om at Akademiet har været en bragende økonomisk succes?
Derfor...!
Det er jo ikke en forklaring. Kan vi blive enige om at Frem er mangedobbelte danske mestre. DERFOR!! Nej vel :?:

Hvor gode er afrikanerne og hvor gode er de danske talenter reelt?

Pointen er jo ligesom man bør se på hvor meget merværdi de sidste 5 millioner skaber i forhold til "blot" at spendere 5 millioner årligt på akademiet? De skal altså skabe en del værdi, for jeg vil vove at påstå, man man snildt kunne finde en transferfri forstærkning eller 2 næsten flyvefærdige superligatalenter for de penge i stedet..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Akademiet er det der adskiller FCM fra andre SAS-ligaklubber i Sub-toppen. Og for at være fræk er det vel også det eneste vi har haft bragende succes med. Så at nogen synes det er en god idé at skrue ned fordi et enkelt kuld kun har kastet et 10 mio(!!!) salg til Ajax af sig samt et par midterplaceringer i ungdomsligaerne er himmelråbende håbløst.
Men det er også en ligegyldig diskussion. FCM fortsætter sin satsning på akademiet, og gud ske tak og lov for det. Uden akademiet var vi rundt regnet lige så ligegyldige som Randers, Silkeborg osv.

Ligegyldige indkøb som Flinta, Furuseth og Califf? NEJ tak!

Spændende talenter af egen avl? FANDME ja!

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev:Akademiet er det der adskiller FCM fra andre SAS-ligaklubber i Sub-toppen. Og for at være fræk er det vel også det eneste vi har haft bragende succes med. Så at nogen synes det er en god idé at skrue ned fordi et enkelt kuld kun har kastet et 10 mio(!!!) salg til Ajax af sig samt et par midterplaceringer i ungdomsligaerne er himmelråbende håbløst.
Men det er også en ligegyldig diskussion. FCM fortsætter sin satsning på akademiet, og gud ske tak og lov for det. Uden akademiet var vi rundt regnet lige så ligegyldige som Randers, Silkeborg osv.

Ligegyldige indkøb som Flinta, Furuseth og Califf? NEJ tak!

Spændende talenter af egen avl? FANDME ja!
Der er ingen der betvivler akademiet har været en bragende succes, men hvis talentmassen virkelig er vigende, så bliver det altså hurtigt en dyr måde at drive talentudvikling på. Fischer var stjernen på akademiet, men han er væk nu og der skulle være langt mellem snapsene blandt de resterende akademi-spillere og skal man investere rundt regnet en million pr talent, som måske alligevel ikke helt har talentet, ja så vil jeg ikke mene pengene bliver brugt hensigtsmæssigt.

I øvrigt tror jeg ikke diskussionen er så ligegyldig endda, for går aftalen med inderen ikke igennem og skal planen om en drift i balance realiseres, ja så kan FCM blive tvunget til at spare på akademiet, for lige nu er vi stadig langt fra målet og vi er ved at løber tør for steder at spare penge,

Kan se at U19 tabte 3-2 til Esbjerg har til aften. Den strime af magre resultater er altså næsten uhørt i FCM-regi.

uschel

Indlæg af uschel »

er det bare mig eller er det som om det næsten er helligbrøde at pille ved det glansbillede af at vi skulle være enestående og unikke på Talentområdet. Det var vi engang ja. Vi er stadig blandt de bedste i dk. Og Akademiet har været en bragende succes. Men de dage hvor Akademiet var syvmile skridt foran alle andre er talte for længst. Det tilbud som BIF og ikke Mindst FCK er i stand til at tilbyde 15årige er mindst på højde med det vi har at tilbyde. Og for fremtiden er det farlig udvikling. Primært fordi vi er afhængige af at kunne trække de bedste fra københavnsområdet hvor langt de fleste store talenter i dk findes. BIF og FCK er på U 13-15 regi langt foran os. Og når vi vi så ikke kan hente de bedste derfra mere så sker det vi ser idag at vi i langt højere grad henter lokale "store" talenter fra FSmidtvest ind på akademiet. Den proces har været igang længe efterhånden. Og det dokumenteres både ved at vi er blevet overhalet i U17 og til dels i U19. Men osse overhalet noget så grundigt på antallet af U landsholdsspillere. Seneste eksempel er ikke mere end et par dage gammel hvor U 17 træner thomas Frank udtog det nye U 17 "95/96" landshold med hele 6 Brøndby og sølle en "morten knudsen" fra os. Selv Randers har flere med på det hold end os. Så vi må bare op på hesten og blive endnu bedre hvis den udvikling skal stoppes. Tjek nedenstående link ud det illustrere meget godt min pointe

http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/defa ... 277&bhcp=1

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Sylvester: Nu er jeg ikke FCM fan og kan derfor ikke garantere at det er tankegangen. Men jeg går da ud fra at i (læs: ledelsen i FCM) har kigget på hvordan man gør nede i Barcelona. Her er man fløjtende ligeglad med resultaterne på ungdomsholdene (altså kamp og liga resultater), det der er vigtigt er at spillerne udvikler sig, og så er det ikke sikkert det er lige de forcer der er vigtige på ungdoms niveau, men det er de forcer der er vigtige for at få succes på 1. holdet.
Hvis du kan følge mig.

Jeg går udfra jeres talenter er delt op i årgange, og det er klart at ikke alle årgange er lige gode... I AaB har vi eftersigende en ret talentfuld årgang 94'ere (med Lucas Andersen i spidsen) som er den mest lovende årgang længe... I FCM har der jo også været årgange der har været mere succesfulde end andre, og det er helt naturligt... Sådan er det alle steder. Enkelte årgange er helt eminente og andre er knap så gode.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

uschel skrev:er det bare mig eller er det som om det næsten er helligbrøde at pille ved det glansbillede af at vi skulle være enestående og unikke på Talentområdet. Det var vi engang ja. Vi er stadig blandt de bedste i dk. Og Akademiet har været en bragende succes. Men de dage hvor Akademiet var syvmile skridt foran alle andre er talte for længst. Det tilbud som BIF og ikke Mindst FCK er i stand til at tilbyde 15årige er mindst på højde med det vi har at tilbyde. Og for fremtiden er det farlig udvikling. Primært fordi vi er afhængige af at kunne trække de bedste fra københavnsområdet hvor langt de fleste store talenter i dk findes. BIF og FCK er på U 13-15 regi langt foran os. Og når vi vi så ikke kan hente de bedste derfra mere så sker det vi ser idag at vi i langt højere grad henter lokale "store" talenter fra FSmidtvest ind på akademiet. Den proces har været igang længe efterhånden. Og det dokumenteres både ved at vi er blevet overhalet i U17 og til dels i U19. Men osse overhalet noget så grundigt på antallet af U landsholdsspillere. Seneste eksempel er ikke mere end et par dage gammel hvor U 17 træner thomas Frank udtog det nye U 17 "95/96" landshold med hele 6 Brøndby og sølle en "morten knudsen" fra os. Selv Randers har flere med på det hold end os. Så vi må bare op på hesten og blive endnu bedre hvis den udvikling skal stoppes. Tjek nedenstående link ud det illustrere meget godt min pointe

http://fcktv-entwebtv.digizuite.dk/defa ... 277&bhcp=1
Godt indlæg og syntes det berører det der er kernen i min problemstilling. Tidligere hentede vi landets bedste, men lige nu bliver de i langt højere grad erstattet af FS-Midtvest spillere som ikke er i nærheden af at have et niveau som kræves for at slå igennem.

Hvis man kigger FS Midtvest samarbejdet i sømmene, er der faktisk kun én spiller der er slået igennem derfra, nemlig Julle. Ser man på talenterne vi henter derfra, så er der også meget langt mellem U-landsholdsspillere og lige p.t er det vel kun en anden venstre back, Møller, som vi kan tillade os at have lidt forventninger til i fremtiden fra akademiet. Så er der selvfølgelig også en tredje venstreback, Lauridsen, som er på vej.

Men er det godt nok til at skyde millioner af kroner i de talenter hvert år? Jeg syntes det ikke, de penge kunne investeres langt bedre og kan vi ikke længere tiltrække de bedste talenter, så er det altså svært at retfærdiggøre så store millioninvesteringer.

Kan forresten læse at Daniel Dulong Meineke, Vito Hammershøy-Mistrati, Niklas Søgaard og Nicolaj Ritter stopper i FCM. Daniel Dulong Meineke er da 93er og en ganske habil målmand, hvor skal han hen?

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Spørgsmålet er ikke om vi har en tynd årgang eller to. FCM meldte ud at det ville være en succes hvis blot en-to fra hver årgang kom i superligatruppen, og det snit holder vi da ret fint.

Desuden skal vi også huske på at spillere der har været på akademiet og som slår igennem senere i karrieren, stadigvæk kan give afkast. Dem har vi jo ikke set noget til endnu.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Sylvester skrev:
Kan forresten læse at Daniel Dulong Meineke, Vito Hammershøy-Mistrati, Niklas Søgaard og Nicolaj Ritter stopper i FCM. Daniel Dulong Meineke er da 93er og en ganske habil målmand, hvor skal han hen?
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Der står dog ikke noget om Meineke. Og det er stadig ukendt hvor Vito fortsætter karrieren. Men Søgaard, koch og Hvilsom (som vi dog har vist i noget tid) har lavet fuldtidsaftaler med FCM. Hvor har du læst Meineke stopper?
FC Midtjylland

Claus J

Indlæg af Claus J »

Jeg syntes Jonas386 skriver det meget rigtigt. Filosofien på Akademiet er ikke nødvendigvis at lave de bedste resultater, men at udvikle den enkelte spiller. Derfor tror jeg ikke vi skal male fanden på væggen, men måske lige klappe hesten og tro på ledelsen ved hvad de har med at gøre.
Claus J

uschel

Indlæg af uschel »

hvis man gør sig den ulejlighed at spørge div folk med stor viden og indsigt i dansk U fodbold udenfor FCM lyder det nærmest samstemmigt at vi for længst er indhentet og overhalet af specielt brøndby på stort set alle målelige parametre lige på nær selvpromovering fra steinlein og co

Besvar