NyX skrev:
Jeg tror ikke man skal lade sig gå på af manglende medaljer til talenterne. Sandheden er vel i høj grad at deres niveau har været og er højt, og at man som fan er blevet forvent med gode afkast i form af superligamateriale og gode spillersalg til udenlandske klubber, men at der også er andre klubber med flair for talentudvikling - fx Brøndby - og at man af samme årsag ikke kan forvente medaljer hvert år, hvilket dog ikke er ensbetydende med at akademiet ikke er en succes. Jeg tror det er for tidligt at stille spørgsmålstegn ved investeringen i talentmaterialet. På sigt er det ad den vej klubben skal gå for at kunne nå helt til tops i Danmark - det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Og selvom det ikke bliver til medaljer hvert år, så er talenterne der og FCM er suveræne til at opdrive og opfostre og uddanne dem, så jeg er fortrøstningsfuld. Vigtigt er det, synes jeg, at man har folk på landsholdene og hvis man ser ud fra den vinkling, så havde BIF og andre hold også folk på diverse landshold selvom de ikke nødvendigvis vandt i ligaerne. hertil kommer at akademiet er internationalt anerkendt og at interessen for de unge talenter og FCM's måde at skabe dem på vel næppe forsvinder som følge af en enkelt svipser i den hjemlige turnering. Ser det om 5-6 år anderledes ud, så synes jeg man skal overveje strategien, ikke før - og slet ikke nu, hvor der muligvis skal implementeres internationale spillere og indiske millioner i foretagendet.
Nu handler det jo ikke om at betvivle akademiet, men fakta er bare at vores konkurrenter har forbedret deres talentudvikling massivt de senere år og derfor også forbedret deres tilbud til de talenter som vi tidligere kunne trække til akademiet og der tror jeg altså er blevet sværere for os. Siden vi startede akademiet, er vi i en hel sæson, aldrig blevet dårligere end nummer 2 og altid konkurreret intensivt med Brøndby og derfor virker det også noget drastisk at vi pludselig spillere om positionerne fra 4 til 6 og samtidigt Brøndby har et kæmpestort forspring. Det samme gør sig gældende for U17.
Samtidigt har jeg ladet mig fortælle at vi ikke umiddelbart har talenter som står på spring til A-holdet og de nigerianerne vi har hentet herop, skulle desværre være langt fra tidligere niveau (Sly, Rilwan, Izu etc.).
Det bekræfter U19s resultater desværre meget godt. Selv om man prioriterer udvikling frem for resultater, så er der jo heller ingen tvivl om at resultaterne stadig følger de bedste spillere og hold. Der er vel ikke seriøst nogen som vil påstå at Brøndby spiller resultatfodbold.