Sylvester skrev:Angående den første del, så selv suk, men mindre du altså kan forklare mig hvor alle millionerne er blevet af? Siden man har erkendt hvilken retning det gik, har man jo i den grad fyret løs. I håndbolden er der sagt farvel til næsten samtlige løntunge spillere, motorsporten er væk og vil tro vi har sagt farvel til mindst 15-16 spillere i løbet af de sidste par år, hovedparten af dem rutinerede og med høje lønninger. Også staben og adm. har været ramt af fyringer og generelt er der vel blevet skåret både ind i ben og marv og truppen har efterhånden en alder og erfaring som må siges at være faretruende lav, med blot 6 rutinerede spillere tilbage, hvoraf kun 3 reelt er i startopstillingen.
ALLIGEVEL, trods alt det, så står vi altså til et gigantisk underskud som må havde været i omegnen af 50 millioner før transfersBeklager men jeg kan simpelthen ikke se hvor pengene forsvinder hen og jeg kan ikke se nogen som helst effekt af den såkaldte genopretningsplan
Mht. de manglende millioner, hører emnet vel strengt taget ikke hjemme her, men skidt.
Som vi diskuterede i den anden tråd, mener jeg ikke, at vi som udeforstående kan sige ret meget fornuftigt om regnskaberne, men når du nu spørger, så er her mit bud på balancen på driftsbudgettet, som jeg ikke mener er i nærheden af -50 mio.
I første halvår havde vi et transferoverskud på 19,8 mio. Hvis vi antager (og allerede her er vi på tynd is), at Reid, Florescu og indtægten på Kjær var på ca. 40 mio, har vi altså et halvårligt transferresultat (salg minus afskrivninger på transferrettigheder) på ca. -20 mio. Bak, Albrechsen, Borring, Ilsø, mfl. gør altså rigtig ondt. Det betyder, at vi (pt.) er nødt til at sælge for 40 mio på årsbasis, for at gå i nul på transferresultatet. Med salg af Fisher må vi forvente at have nået dette mål. Det ser altså ud til (hvis vi ignorerer det faktum at vi ikke ved en skid), at vi henter et plus på transfers på ca. 10 mio.
Med et forventet minus på ca. 15 mio. (hvoraf vi forventer at Thyge skal have 3 mio. for at pisse på os), betyder det, at underskuddet på driften ligger på ca. - 22 mio. i år. Det er skidt, men der er alligevel langt til -50 mio.
Sylvester skrev:Angående jeg har "hørt", så er det jo ikke bare hvad folk der ser ungdomskampene siger, men også hvad man kan læse rundt omkring f.eks i Tipsbladet. Når der skal peges på spændende nye talenter i de kommende årgange, så er der ikke nogen der peger på FCMere, så er det faktisk primært spillere fra Brøndby, FCK og Lyngby. Situationen er bestemt ikke hypotetisk og jeg tror dem der følger ungdomsholdene vil kunne bekræfte det (Ragz??) (Hekler??), der er meget længere mellem de virkelige talenter, sandsynligvis fordi konkurrenterne har oppet sig og dermed svækket vores tiltrækningskraft til akademiet.
Jeg forstår simpelthen ikke dine cirkelargumenter: Fordi (hvis) der er længere mellem talenterne, vil du skrue ned for talentarbejdet? Jeg spørger lige igen: Hvordan vil du have at vi skal være konkurrencedygtige, hvis vi ikke har forspringet via akademiet? Skal en årlig Kim Aabech til 5 mio. holde ÅB, AGF, Esbjerg os Randers bag os?
Sylvester skrev:Du bliver ved med at snakke bagudrettet når du snakker om hvor store salg vi har lavet, men jeg kigger altså den anden vej og med de briller, så er det svært at få øje på de store salg fremadrettet, for vi mangler i den grad en Kjær, Fischer (snart) Seku, Izunna eller Juelsgård på akademiet for tiden. Med de briller vil de fleste med indsigt også påstå at talentmassen er langt større i Brøndby og de driver altså noget billigere talentudvikling end vi gør.
Jeg snakker bagudrettet, fordi det er det eneste vi har viden om. I stedet for at male fanden på væggen over en enkelt sæson, er man nødt til at se det i et større perspektiv. Vi VED at vi kan lave storsalg på akademiet, og vi vil gøre det igen. Det siger historien altså.
Detailsnakken om de enkelte talenter har jeg ikke indsigt i, men jeg håber da, at nogen vil byde ind med en vurdering af talentsituationen i DK, som er lidt mere nuanceret end Niels Jørgen Larsen på Tipsbladet. Han har nemlig en meget gul bluse på, når han skriver.
[/quote]