Noe skrev:
Suk. En fodboldklub er ikke en almindelig virksomhed. Fodboldforretningen FCM var gearet til et helt andet indtægtsniveau, da krisen begyndte at kradse. Reklameindtægterne faldt hurtigt, mens klubben stadig skulle betale lønninger samt afskrivninger på dyre indkøb, da man havde spendérbukserne på. Det kan man sagtens kritisere efterfølgende, men de her forhold er da ikke hemmelige. Både banken og du burde vide, at det forholder sig sådan..
Inden du svinger omkring dig med flere smilies, bør du måske overveje, at 10 akademielever pr. årgang giver ca. 40 elever. Faktisk er der i dag 45 elever på akademiet:
http://www.fcm.dk/index.php?ID=208&topID=7 Sådanne brølere understøtter ikke ligefrem dine argumenter.
Igen har du 'hørt' noget. Men faktum er, at hverken Brøndby eller Lyngby er i nærheden af at sælge egne spillere for de samme beløb som os inden for de sidste fem år. Og drop nu den med resultaterne, det burde være klart, at det kun er et af mange parametre, som talentudviklingen skal måles på.
Det bekræfter kun, at vi vil være bedre, og at vi har større ambitioner med akademiet. Og jo, indermillionerne skal NETOP bruges til en styrkelse af akademiet. Følger du overhovedet med?
Beklager jeg ikke kan finde ud af at dele oplægget op, men håber alligevel man kan følge med.
Angående den første del, så selv suk, men mindre du altså kan forklare mig hvor alle millionerne er blevet af? Siden man har erkendt hvilken retning det gik, har man jo i den grad fyret løs. I håndbolden er der sagt farvel til næsten samtlige løntunge spillere, motorsporten er væk og vil tro vi har sagt farvel til mindst 15-16 spillere i løbet af de sidste par år, hovedparten af dem rutinerede og med høje lønninger. Også staben og adm. har været ramt af fyringer og generelt er der vel blevet skåret både ind i ben og marv og truppen har efterhånden en alder og erfaring som må siges at være faretruende lav, med blot 6 rutinerede spillere tilbage, hvoraf kun 3 reelt er i startopstillingen.
ALLIGEVEL, trods alt det, så står vi altså til et gigantisk underskud som må havde været i omegnen af 50 millioner før transfers

Beklager men jeg kan simpelthen ikke se hvor pengene forsvinder hen og jeg kan ikke se nogen som helst effekt af den såkaldte genopretningsplan
Angående jeg har "hørt", så er det jo ikke bare hvad folk der ser ungdomskampene siger, men også hvad man kan læse rundt omkring f.eks i Tipsbladet. Når der skal peges på spændende nye talenter i de kommende årgange, så er der ikke nogen der peger på FCMere, så er det faktisk primært spillere fra Brøndby, FCK og Lyngby. Situationen er bestemt ikke hypotetisk og jeg tror dem der følger ungdomsholdene vil kunne bekræfte det (Ragz??) (Hekler??), der er meget længere mellem de virkelige talenter, sandsynligvis fordi konkurrenterne har oppet sig og dermed svækket vores tiltrækningskraft til akademiet.
Samtidigt er det overhovedet ikke hypotestisk når jeg siger at afrikanerne overhovedet ikke er så gode som tidligere. Har selv set Semio et par gange og han har da været suverænt dårligste mand begge gange og lignet en seriespiller der var gået forkert. Tror i øvrigt også ham Adebyao allerede er sendt tilbage til Afrika igen fordi han var så ringe, han fremgår ihvertfald ikke på listen af akademispillere

Det kan godt være de mangler de år i DK som Rilwan, Salami, Izu m.fl. fik, men med mindre der sker et eller andet radikalt på det område, så tror jeg desværre den nigerianske kilde er udtørret, for man har hentet herop er bare ikke godt nok.
Du bliver ved med at snakke bagudrettet når du snakker om hvor store salg vi har lavet, men jeg kigger altså den anden vej og med de briller, så er det svært at få øje på de store salg fremadrettet, for vi mangler i den grad en Kjær, Fischer (snart) Seku, Izunna eller Juelsgård på akademiet for tiden. Med de briller vil de fleste med indsigt også påstå at talentmassen er langt større i Brøndby og de driver altså noget billigere talentudvikling end vi gør.
Nu skrev dog godt nok at 5 millioner ikke rækker nogen steder, men vil nu alligevel vores at påstå at de 5 millioner kunne dække transfersum og sandsynligvis også det meste af lønnen til f.eks Aabeck (offensiv midt), Makinok fra HB Køge (Stor angriber) og f.eks ham den bosniske landsholdsback som blev omtalt på bold.dk. Vil nu nok mene at 5 millioner kunne gøre alverden til forskel i dette vindue
Og ja, jeg mente ca. 1 mio pr spiller igennem hele akademiforløbet.