U19

Om FC Midtjylland og Black Wolves
David

Re: U19

Indlæg af David »

Jesper BW1100 skrev:
David skrev: Du glemte Juelsgård :-) ellers enig
Selvfølgelig ja. Det burde være en dødssynd at glemme ham med det forår han har leveret!
Ja. Han fik min stemme som årets spiller.

U-19 ser ikke stærk ud denne sæson hverken udfra resultater eller spil, i de kampe jeg har set.

Der er ikke ret mange spillere, der siger WAOOO.

Synes vores u-17 årgang ser meget bedre ud.

Mange der ser gode ud.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så skal Oliesh da vel også med?
Spillede CH i sin udlejningsperiode i Moskva, inden han blev solgt

Nej, akedemiet må da betegnes som en succes.
Og overvej en top 4 klub der kun spiller med egne talenter.
Hvis man tæller Bak med som af egen avl, ser det da fornuftig ud for en relativ kort periode. :)

Jonas
Siv, Erik, Bak, Julle
Kasper H, Albæk, Izu, Rilwan
Hvilsom, Sly

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Steffen am skrev:Så skal Oliesh da vel også med?
Spillede CH i sin udlejningsperiode i Moskva, inden han blev solgt

Nej, akedemiet må da betegnes som en succes.
Og overvej en top 4 klub der kun spiller med egne talenter.
Hvis man tæller Bak med som af egen avl, ser det da fornuftig ud for en relativ kort periode. :)

Jonas
Siv, Erik, Bak, Julle
Kasper H, Albæk, Izu, Rilwan
Hvilsom, Sly
Akademiet har været en kæmpe succes, man skal ikke glemme de 60 mil salget af Winston og Kjær har givet!
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jesper BW1100 skrev:
FCMReal skrev:Nu er det ikke mit hoved, men måske Claus Steinleins du skal rette dig imod, Steinlein som f.eks. Holmstrøm og Carsten Jensen FCK, har grinet lidt af.

Når man ser Steinlein på tv og med akademiet, skulle man tro, at det var FC Barcelonas akademi han var direktør, derfor kan man ud fra en lidt objektiv analyse ligesom stille spørgsmålet hvorfor ligger U19 og U17 hvor de gør nu ? :roll:
Jeg vil sådan set skide på hvem der griner af Steinlein. Faktum er at "hans" akademi har skabt storsalg som Simon Kjær, Winston Reid og senest Victor Fischer samt mindre salg i form af Sekou og Sune Kiilerich. Dernæst har de fostret førsteholdsspillere i form af Jonas Lössl, Erik Sviatchenko, Christian Sivebæk, Izunna, Salami, Rilwan, Sylvester, Mads Albæk samt upcoming guys som Jesper Bøge, Jesper Lauridsen, Kasper Hansen og Mads Hvilsom.
Så det siger mest om din (manglende) viden, som du i øvrigt ikke er sen til at udvise gang på gang, at du på nogen måde kritiserer vores akademis præstationer på baggrund af én sæsons præstationer i en i bund og grund ligegyldig liga.
Vores akademi er en bragende succes; uanset om du fatter det eller ej.
Enig men se lige trådens start, det drejer sig om U19 og U 17 holdet p.t., som måske eller er de ringeste i FCMs tid.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Syntes det er helt fint folk står i kø for at fortælle os hvor stor en succes akademiet er, man skal vist også være muggrøn for at mene andet, men det er ligesom ikke det der er sagens kerne her.

Tidligere har vi kunne hente 4-5-6 spillere op pr årgang fra akademiet, deriblandt nogle fantastisk stærke nigerianere, men ifølge det jeg hører, så bliver det langt fra aktuelt i år, hvor hverken danskere eller afrikanere har samme kvalitet som tidligere og det bærer resultaterne også præg af. Fødekæden er altså brudt, ihvertfald for i år, men måske også i længere tid end det, det er ihvertfald hvad jeg har fået fortalt :(

Det kan sagtens være at nigerianerne mangler den tid i Danmark som Sly, Salami, Jude osv. fik, men har vi virkelig tid til at vente 2 år på at de skal udvikle sig og hvor skal de så spille imens? At man henter nigerianere herop som rent faktisk er dårligere end de jævnaldrende danskere, giver ihvertfald ikke mening for mig og tror desværre ikke vi skal håbe meget på at finde en ny Izunna eller Rilwan på den front :evil:

Problemet er her, at såfremt fødekæden er brudt på mere permanent basis, giver det så mening at investere 8-10 millioner årligt i projektet? I en tid hvor FCM laver dundrende underskud, så er der godt nok en del at spare der :( Ellers må man jo også sige at en tilsvarende sum, meget nemt kunne investeres i etablerede profiler og i denne tid, så kommer man altså ret langt for den slags penge.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Problemet er her, at såfremt fødekæden er brudt på mere permanent basis, giver det så mening at investere 8-10 millioner årligt i projektet? I en tid hvor FCM laver dundrende underskud, så er der godt nok en del at spare der :( Ellers må man jo også sige at en tilsvarende sum, meget nemt kunne investeres i etablerede profiler og i denne tid, så kommer man altså ret langt for den slags penge.
Siger du, at vi skal spare akademiet væk, for at få plads i budgettet til nye spillere? Gør mig lige den tjeneste, at tænke den igennem igen. Man skal vist være ualmindelig glad for at pisse i bukserne for at holde varmen, for at få det til at hænge sammen. Akademiet er det der pt. adskiller os fra en nervepirrende kamp om en position som landets ottendebedste hold med Silkeborg, Randers, Horsens, Viborg, Vejle, Fredericia, Slagelse mfl. Uden akademiet bliver vi fodboldmæssig middelmådighed.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

Sylvester skrev: Det kan sagtens være at nigerianerne mangler den tid i Danmark som Sly, Salami, Jude osv. fik, men har vi virkelig tid til at vente 2 år på at de skal udvikle sig og hvor skal de så spille imens?
De skal vel spille i reserveholdsturneringen. Her mener jeg, at alle talenterne, såvel danske som udenlandske, bliver matchet på et både teknisk, taktisk og fysisk højere niveau end U-ligaerne.

Derfor tror jeg, det er en udmærket "udviklingsliga". Tilmed får de brugbar erfaring i kampsituationer med nogle af de erfarne spillere, som de skal "læne sig op ad", når/hvis de bliver gode nok til førsteholdsbold.

En del af forklaringen på det lidt magre år i U-regi kan vel findes i, at der lægges mere vægt på at implementere den nye spillestil end på det resultatmæssige i denne sæson. Det håber jeg da :)

Holger

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Sylvester skrev:Problemet er her, at såfremt fødekæden er brudt på mere permanent basis, giver det så mening at investere 8-10 millioner årligt i projektet? I en tid hvor FCM laver dundrende underskud, så er der godt nok en del at spare der :( Ellers må man jo også sige at en tilsvarende sum, meget nemt kunne investeres i etablerede profiler og i denne tid, så kommer man altså ret langt for den slags penge.
Siger du, at vi skal spare akademiet væk, for at få plads i budgettet til nye spillere? Gør mig lige den tjeneste, at tænke den igennem igen. Man skal vist være ualmindelig glad for at pisse i bukserne for at holde varmen, for at få det til at hænge sammen. Akademiet er det der pt. adskiller os fra en nervepirrende kamp om en position som landets ottendebedste hold med Silkeborg, Randers, Horsens, Viborg, Vejle, Fredericia, Slagelse mfl. Uden akademiet bliver vi fodboldmæssig middelmådighed.
Det er bestemt ikke det jeg siger, men som bankmand bliver man jo nødt til at afveje input og output og er det rigtigt hvad jeg hører, nemlig at outputtet er markant forringet, ja så bør man jo overveje hvor meget sådan en forretning er værd.

Markant dårligere afrikanere som ikke engang er bedre end danskerne og nogle svage årgange hvor vi har solgt den eneste med rigtigt stort potentiale (Fischer). Kan det retfærdiggøres at investere 10 millioner i det?

Der er vel ingen der siger det ikke kan lade sig gøre at drive et akademi for 5 millioner og så prioritere de øvrigt 5 millioner andetsteds, der er jo nok af steder hvor der er behov for dem.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Holger skrev:
Sylvester skrev: Det kan sagtens være at nigerianerne mangler den tid i Danmark som Sly, Salami, Jude osv. fik, men har vi virkelig tid til at vente 2 år på at de skal udvikle sig og hvor skal de så spille imens?
De skal vel spille i reserveholdsturneringen. Her mener jeg, at alle talenterne, såvel danske som udenlandske, bliver matchet på et både teknisk, taktisk og fysisk højere niveau end U-ligaerne.

Derfor tror jeg, det er en udmærket "udviklingsliga". Tilmed får de brugbar erfaring i kampsituationer med nogle af de erfarne spillere, som de skal "læne sig op ad", når/hvis de bliver gode nok til førsteholdsbold.

En del af forklaringen på det lidt magre år i U-regi kan vel findes i, at der lægges mere vægt på at implementere den nye spillestil end på det resultatmæssige i denne sæson. Det håber jeg da :)

Holger
Men her har de jo knapt nok spillet, de har simpelthen ikke været gode nok. De sidder enten på bænken eller spiller af nød og er generelt et niveau under de danske jævnaldrende, hvilket jo er det stik modsatte af tidligere.

Tror i øvrigt ikke meget på den sidste forklaring hvad angår et skift i spillestil. Mig bekendt har akademiet praktiseret den form for spil i forvejen. Det er slet og ret et fald i kvalitet som er forklaringen og vi får for første gang i akademiets historie, ingen medaljer i hverken U19 eller U17 ligaen.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Det er bestemt ikke det jeg siger, men som bankmand bliver man jo nødt til at afveje input og output og er det rigtigt hvad jeg hører, nemlig at outputtet er markant forringet, ja så bør man jo overveje hvor meget sådan en forretning er værd.
Et er hvad man 'hører' et andet er hvad man håndgribeligt kan forholde sig til: Akademiet kører rundt, og mere til. Også i år. En enkelt svag årgang eller to kan ikke give noget bud på om outputtet er forringet. Man må se det over en længere periode. Dermed ikke sagt at vi oplever svage årgange nu, det ved jeg intet om, og resultaterne er i hvert fald ikke det rigtige at måle det på, som flere ovenfor har været inde på.

En bankmand er i øvrigt en ualmindelig dårlig bankmand, hvis han anbefaler at skære i vores eksistensgrundlag, for at holde røven oven vande. Så er vi da først til rotterne. Det er i den forbindelse også værd at bemærke, at akademiet som det eneste gik fri, da der skulle spares. Det er vores fremtidsforsikring. Jeg tror roligt at du kan regne med, at vi ikke vil opleve besparelser her, snarere det modsatte i fremtiden. Nogle af planerne er præsenteret her: http://aoh.dk/artikler/fcm-med-nye-planer-for-akademi
Sylvester skrev:Der er vel ingen der siger det ikke kan lade sig gøre at drive et akademi for 5 millioner og så prioritere de øvrigt 5 millioner andetsteds, der er jo nok af steder hvor der er behov for dem.
Det kan man sikkert godt. Man får bare dårligere spillere ud af det, og mister forspringet i forhold til de andre klubber. Tendensen er klar - talentudvikling er det nye sort i dansk fodbold, og hvis vi ikke udvikler os, så bliver vi indhentet af klubber som BIF, FCK, FCN, Lyngby.

Helt ærligt, Sylvester: Hvordan tror du, at vi kan klare os i toppen af dansk fodbold uden akademiet? Vi er chanceløse, hvis det bliver et rent økonomisk kapløb. Og her forslår de ekstra 5 mio som du vil tage fra akademiet som en skrædder i helvede. Der er (mindst) 6 klubber med større økonomisk potentiale end os i DK.

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Det er altså lidt noget fis, at begynde at tolke og gøre sig klog på FCM's akademi ud fra u17 og u19's resultater baseret på én sæson. Det er ikke nok belæg at have, men hvis det ikke ændre sig i de næste 2-3 sæsoner (måske endda mere), så kan man begynde at snakke om det, medmindre der alligevel udvikles talenter, selvom de ikke får topplacering. Jeg mener egentlig bare, at akademiet har kørt suverænt ind til videre, og pga. lidt dårlige resultater én sæson, skal fanden ikke males på væggen. Og desuden:

Spillere der er aktuel på FCM's hold nu: Julle, Albæk, Siv, Izunna, hassan, sly

Og spillere der lige har lugtet til førsteholdstruppen, og som i den grad er godt på vej: Jesper Lauridsen, Alexander Ludvig, Kasper Hansen, Rasmus Lynge, Mads Hvilsom.

Alle fra akademiet! Dem havde man heller ikke hørt meget om et år eller to før de fik debut på førsteholdet.

Det siger jo nærmest sig selv, at FCM's talentfabrik fungerer, med alle de profiler fra akademiet. Og Nu når der sandsynligvis bliver endnu større interesse for akademiet (mht. indermillionerne), og udtalelser om FCM's akademi skal være mere internationalt, så ser jeg kun en positiv fremtid deri.
FC Midtjylland

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Et er hvad man 'hører' et andet er hvad man håndgribeligt kan forholde sig til: Akademiet kører rundt, og mere til. Også i år. En enkelt svag årgang eller to kan ikke give noget bud på om outputtet er forringet. Man må se det over en længere periode. Dermed ikke sagt at vi oplever svage årgange nu, det ved jeg intet om, og resultaterne er i hvert fald ikke det rigtige at måle det på, som flere ovenfor har været inde på.

En bankmand er i øvrigt en ualmindelig dårlig bankmand, hvis han anbefaler at skære i vores eksistensgrundlag, for at holde røven oven vande. Så er vi da først til rotterne. Det er i den forbindelse også værd at bemærke, at akademiet som det eneste gik fri, da der skulle spares. Det er vores fremtidsforsikring. Jeg tror roligt at du kan regne med, at vi ikke vil opleve besparelser her, snarere det modsatte i fremtiden. Nogle af planerne er præsenteret her: http://aoh.dk/artikler/fcm-med-nye-planer-for-akademi

Det kan man sikkert godt. Man får bare dårligere spillere ud af det, og mister forspringet i forhold til de andre klubber. Tendensen er klar - talentudvikling er det nye sort i dansk fodbold, og hvis vi ikke udvikler os, så bliver vi indhentet af klubber som BIF, FCK, FCN, Lyngby.

Helt ærligt, Sylvester: Hvordan tror du, at vi kan klare os i toppen af dansk fodbold uden akademiet? Vi er chanceløse, hvis det bliver et rent økonomisk kapløb. Og her forslår de ekstra 5 mio som du vil tage fra akademiet som en skrædder i helvede. Der er (mindst) 6 klubber med større økonomisk potentiale end os i DK.
Hvis jeg var FCMs bankmand, så tror jeg ville indkalde klubben til en omgang omkostningsmanagement og for at få en forklaring på hvorfor man kan lave så kæmpe et driftunderskud med det forholdsvis lille indtægtsniveau. Vi skal huske på at kassekreditten hele tiden vokser og vokser og som bank må man være interesseret i at beskytte sit udlån sådan millionerne ikke bare bliver kastet i et sort hul og det kan f.eks betyde anbefalinger til yderligere rationaliseringer hvis ikke kassen skal smækkes i. Her er akademiet jo en oplagt mulighed.

Bemærk igen, jeg siger ikke at vi skal lukke akademiet, men når man hører vi har nogle relativt svage årgange for tiden og ingen specielt store talenter imellem, ja så må man jo stille spørgsmålstegn ved om det virkelig kan betale sig at investere ca. en million pr akademielev (med 10 elever pr årgang). At muligheden for at hente den næste Izunna, Rilwan eller Sly samtidigt næsten er forsvundet, gør også akademiet det mindre rentabelt :evil:

Det må kunne lade sig gøre at drive en fornuftig talentudvikling uden at skulle investere så mange millioner i det i disse krisetider. Lyngby er vel eksemplet på at det ikke altid bare er millioner det handler om, hvad jeg hører så har de mindst lige så mange spændende talenter som os, hvis ikke flere. Brøndbys talentudvikling koster næppe heller det samme som vores og de skulle have langt flere og langt bedre talenter end vi har for tiden og det bærer deres suverænitet i U17 og U19 i den grad også præg af :(

Men det glæder mig at man kigger udenlands mht. talenter, men det bekræfter vel også bare det jeg egentlig siger, at talentmassen p.t. ikke er god nok i forhold til det vi investerer i akademiet. Spørgsmålet er dog om ikke ham inderen skal ind over hvis vi skal til at trække talenter til fra hele Europa?

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:Hvis jeg var FCMs bankmand, så tror jeg ville indkalde klubben til en omgang omkostningsmanagement og for at få en forklaring på hvorfor man kan lave så kæmpe et driftunderskud med det forholdsvis lille indtægtsniveau.
Suk. En fodboldklub er ikke en almindelig virksomhed. Fodboldforretningen FCM var gearet til et helt andet indtægtsniveau, da krisen begyndte at kradse. Reklameindtægterne faldt hurtigt, mens klubben stadig skulle betale lønninger samt afskrivninger på dyre indkøb, da man havde spendérbukserne på. Det kan man sagtens kritisere efterfølgende, men de her forhold er da ikke hemmelige. Både banken og du burde vide, at det forholder sig sådan..
Sylvester skrev:Bemærk igen, jeg siger ikke at vi skal lukke akademiet, men når man hører vi har nogle relativt svage årgange for tiden og ingen specielt store talenter imellem, ja så må man jo stille spørgsmålstegn ved om det virkelig kan betale sig at investere ca. en million pr akademielev (med 10 elever pr årgang). At muligheden for at hente den næste Izunna, Rilwan eller Sly samtidigt næsten er forsvundet, gør også akademiet det mindre rentabelt :evil:
Inden du svinger omkring dig med flere smilies, bør du måske overveje, at 10 akademielever pr. årgang giver ca. 40 elever. Faktisk er der i dag 45 elever på akademiet: http://www.fcm.dk/index.php?ID=208&topID=7 Sådanne brølere understøtter ikke ligefrem dine argumenter.
Sylvester skrev:Det må kunne lade sig gøre at drive en fornuftig talentudvikling uden at skulle investere så mange millioner i det i disse krisetider. Lyngby er vel eksemplet på at det ikke altid bare er millioner det handler om, hvad jeg hører så har de mindst lige så mange spændende talenter som os, hvis ikke flere. Brøndbys talentudvikling koster næppe heller det samme som vores og de skulle have langt flere og langt bedre talenter end vi har for tiden og det bærer deres suverænitet i U17 og U19 i den grad også præg af :(
Igen har du 'hørt' noget. Men faktum er, at hverken Brøndby eller Lyngby er i nærheden af at sælge egne spillere for de samme beløb som os inden for de sidste fem år. Og drop nu den med resultaterne, det burde være klart, at det kun er et af mange parametre, som talentudviklingen skal måles på.
Sylvester skrev:Men det glæder mig at man kigger udenlands mht. talenter, men det bekræfter vel også bare det jeg egentlig siger, at talentmassen p.t. ikke er god nok i forhold til det vi investerer i akademiet. Spørgsmålet er dog om ikke ham inderen skal ind over hvis vi skal til at trække talenter til fra hele Europa?
Det bekræfter kun, at vi vil være bedre, og at vi har større ambitioner med akademiet. Og jo, indermillionerne skal NETOP bruges til en styrkelse af akademiet. Følger du overhovedet med?

Noe

Indlæg af Noe »

Noe skrev:Inden du svinger omkring dig med flere smilies, bør du måske overveje, at 10 akademielever pr. årgang giver ca. 40 elever. Faktisk er der i dag 45 elever på akademiet: http://www.fcm.dk/index.php?ID=208&topID=7 Sådanne brølere understøtter ikke ligefrem dine argumenter.
Jeg kan se, at du kan mene 1 mio pr. elev i hele akademiforløbet. Så er det jo mig, som har lavet en brøler. Beklager. :oops:

Det er dog en dybt hypotetisk diskussion at vurdere investeringen i fremtiden. Lige nu kører det rundt, og mere til. Hvorfor dog drosle ned?

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Suk. En fodboldklub er ikke en almindelig virksomhed. Fodboldforretningen FCM var gearet til et helt andet indtægtsniveau, da krisen begyndte at kradse. Reklameindtægterne faldt hurtigt, mens klubben stadig skulle betale lønninger samt afskrivninger på dyre indkøb, da man havde spendérbukserne på. Det kan man sagtens kritisere efterfølgende, men de her forhold er da ikke hemmelige. Både banken og du burde vide, at det forholder sig sådan..

Inden du svinger omkring dig med flere smilies, bør du måske overveje, at 10 akademielever pr. årgang giver ca. 40 elever. Faktisk er der i dag 45 elever på akademiet: http://www.fcm.dk/index.php?ID=208&topID=7 Sådanne brølere understøtter ikke ligefrem dine argumenter.

Igen har du 'hørt' noget. Men faktum er, at hverken Brøndby eller Lyngby er i nærheden af at sælge egne spillere for de samme beløb som os inden for de sidste fem år. Og drop nu den med resultaterne, det burde være klart, at det kun er et af mange parametre, som talentudviklingen skal måles på.

Det bekræfter kun, at vi vil være bedre, og at vi har større ambitioner med akademiet. Og jo, indermillionerne skal NETOP bruges til en styrkelse af akademiet. Følger du overhovedet med?
Beklager jeg ikke kan finde ud af at dele oplægget op, men håber alligevel man kan følge med.

Angående den første del, så selv suk, men mindre du altså kan forklare mig hvor alle millionerne er blevet af? Siden man har erkendt hvilken retning det gik, har man jo i den grad fyret løs. I håndbolden er der sagt farvel til næsten samtlige løntunge spillere, motorsporten er væk og vil tro vi har sagt farvel til mindst 15-16 spillere i løbet af de sidste par år, hovedparten af dem rutinerede og med høje lønninger. Også staben og adm. har været ramt af fyringer og generelt er der vel blevet skåret både ind i ben og marv og truppen har efterhånden en alder og erfaring som må siges at være faretruende lav, med blot 6 rutinerede spillere tilbage, hvoraf kun 3 reelt er i startopstillingen.

ALLIGEVEL, trods alt det, så står vi altså til et gigantisk underskud som må havde været i omegnen af 50 millioner før transfers :shock: Beklager men jeg kan simpelthen ikke se hvor pengene forsvinder hen og jeg kan ikke se nogen som helst effekt af den såkaldte genopretningsplan :evil:

Angående jeg har "hørt", så er det jo ikke bare hvad folk der ser ungdomskampene siger, men også hvad man kan læse rundt omkring f.eks i Tipsbladet. Når der skal peges på spændende nye talenter i de kommende årgange, så er der ikke nogen der peger på FCMere, så er det faktisk primært spillere fra Brøndby, FCK og Lyngby. Situationen er bestemt ikke hypotetisk og jeg tror dem der følger ungdomsholdene vil kunne bekræfte det (Ragz??) (Hekler??), der er meget længere mellem de virkelige talenter, sandsynligvis fordi konkurrenterne har oppet sig og dermed svækket vores tiltrækningskraft til akademiet.

Samtidigt er det overhovedet ikke hypotestisk når jeg siger at afrikanerne overhovedet ikke er så gode som tidligere. Har selv set Semio et par gange og han har da været suverænt dårligste mand begge gange og lignet en seriespiller der var gået forkert. Tror i øvrigt også ham Adebyao allerede er sendt tilbage til Afrika igen fordi han var så ringe, han fremgår ihvertfald ikke på listen af akademispillere :( Det kan godt være de mangler de år i DK som Rilwan, Salami, Izu m.fl. fik, men med mindre der sker et eller andet radikalt på det område, så tror jeg desværre den nigerianske kilde er udtørret, for man har hentet herop er bare ikke godt nok.

Du bliver ved med at snakke bagudrettet når du snakker om hvor store salg vi har lavet, men jeg kigger altså den anden vej og med de briller, så er det svært at få øje på de store salg fremadrettet, for vi mangler i den grad en Kjær, Fischer (snart) Seku, Izunna eller Juelsgård på akademiet for tiden. Med de briller vil de fleste med indsigt også påstå at talentmassen er langt større i Brøndby og de driver altså noget billigere talentudvikling end vi gør.

Nu skrev dog godt nok at 5 millioner ikke rækker nogen steder, men vil nu alligevel vores at påstå at de 5 millioner kunne dække transfersum og sandsynligvis også det meste af lønnen til f.eks Aabeck (offensiv midt), Makinok fra HB Køge (Stor angriber) og f.eks ham den bosniske landsholdsback som blev omtalt på bold.dk. Vil nu nok mene at 5 millioner kunne gøre alverden til forskel i dette vindue ;)

Og ja, jeg mente ca. 1 mio pr spiller igennem hele akademiforløbet.

Besvar