Ørgaard solgte foråret 2011

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: Ørgaard solgte foråret 2011

Indlæg af FCMReal »

MrWolf skrev:
FCMReal skrev:
Ok så det du er ked af er, at FCM "pumper" sig op til mere end de er? Jeg forstår dig godt for når man kommer fra, hvor vi kommer fra så er ydmyghed en dyd. Men synes du alligevel ikke, at det er okay at melde nogle ambitioner ud? Og har vi været så dårlige i foråret, nå vi i skrivende stund ligger til pontentielt bronze?
Hold dig til fakta, det er at Ørgaard og Riddersholm vil have haft pokalen, her og nu, det er fakta, det er at sætte sig et mål om en titel.

Vedr. økonomi, jamen så taler vi om et halvt års løn til Ilsø og Frank, Ilsø blev købt efter at økonomiproblemerne var dukket op i FCM, og salgsprisen i medierne lyder på 2 mill kr. fra Dusseldorf.

Jeg køber ikke din argumentation, i ligaen er der et tophold og så er der det tønde øl tilbage, 11 hold der alle kan/kunne komme i nedrykningsproblemer længere er den ikke.

Se lige på forårsstillingen.

At vi vil have pokalen nu, synes jeg jo netop er godt. Jeg synes, at det er fint at melde ambitioner ud ellers har vi intet at sigte efter!

Og vedr økonomi så taler vi jo ikke om et halvt års løn til Frank. Han ville jo have en lang kontrakt, så vi havde hængt på ham i år og næste år selvom han formentlig efterhånden kun ville kunne være indskifter. Og det var hans kontrakt for dyr til. Så igen skulle man lave en mega dyr kontrakt til en indskifter, men som dog ville give os nogle vigtige mål i denne halvsæson?

Vedr Ilsø så ja salgsprisen er på cirka 2,1 mDKK og det er ikke meget, men jeg synes egentlig vi er ok besat der. Vi købte JP ind til nogenlunde den plads. Han har dog i mine øjne ikke fundet sit niveau endnu.

Jeg er enig i at der er FCK og det tynde øl, men det ændrer dog ikke ved at vi har nået vores målsætning for i år (Europa) og kan nå at få 3. pladsen. Hvis vi havde haft Frank havde vi jo alligevel ikke nået FCK. OB kunne vi måske have nået men CL er jo en lottokupon for her kan man i sandhed spørge what are the odds for at komme i gruppespil
Mig bekendt udløb Franks kontrakt her til sommer !

Med FK og Ilsø mener jeg breden i truppen, at du kan mene at Fagerberg er et godt alternativt, så kan jeg kun ryste på hovedet.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

MrWolf skrev:
FCMReal skrev:
Skovmand skrev:Man kan også spare sig fattig, vil du vinde pokaler eller spille i Europa er du nød til at have en vis standard, det får du ikke med en flok skole elever eller et par spillere som ikke er i kampform.... Fagerberg, Borring. Håber der hentes forstærkning i alle 3 kæder
enig mere rigtig kan det ikke siges.
Skovmand og FCMReal, ja man kan nogle gange spare sig fattig. Og man kan også sige, at det er dyrt at være fattig :) Men der dog en forskel. For som det så ofte er sagt, så giver nogle gode indkøb dig ikke en garanti for, at vi når gruppespillet. Hvis vi så har købt dyrt ind mhp at nå gruppespillet og de indtægter, der venter der uden at nå det, så står vi lige pludselig med et underskud. Det underskud skal finansieres. Det finansierer man så ved at tage fra egenkapitalen, hvilket man kan gøre så længe der er penge. Og hold nu fast, for nu er vi ved sagens kerne: Når der så ikke er flere penge, ja så kan man ikke købe mere ind. Så skal man ud med hatten i hånden og spørge sine aktionærer om de ikke vil kaste flere penge ind. Vil du/I være interesseret i at kaste flere penge ind FCM? Det er lige præcis det AAB har måttet gøre. Og hvor tror I de er i tabellen næste år?

Så hvis vi anlægger jeres tilgang med at sige, at man kan spare sig fattig og at vi skal have dyre indkøb så kan det gå rigtig galt. Bevares vi kan også være heldige (ja heldige for bolden er rund og alt det der) og nå gruppespil og store indtægter, men det er bare en kæmpe risiko at tage. Den er jeg ikke villig til at tage og det er ledelsen heldigvis heller ikke (de har nemlig læst basic business economics :) )
Problemet med hele FCMs økonomi er sgu ikke finanskrisen, problemet var at man købte spilere som Fagerberg 10 mill, klimpl 7 mill, futerseth 7 mill, borring 20 mill, califf der fik en sign on free, Dadu 5 mill kr, Raska 3 mill kr, Ganaue 5 mill kr, en rumæner for 3 mill kr. en polak der kostede penge ud af døren, mv, alle har fejlet man har ikke fået pengene ind igen,

Du må undskyld mig hvor mange sportsdirektører havde gået fri ?

Og hvis det ikke er sportsdirektøren der har ansvaret, hvorfor fanden skal man så have
en sportsdirektør til f.eks 1,2 mill kr.

Det var sket uanset finanskrise !

MrWolf

Indlæg af MrWolf »

[quote="FCMReal] Problemet med hele FCMs økonomi er sgu ikke finanskrisen, problemet var at man købte spilere som Fagerberg 10 mill, klimpl 7 mill, futerseth 7 mill, borring 20 mill, califf der fik en sign on free, Dadu 5 mill kr, Raska 3 mill kr, Ganaue 5 mill kr, en rumæner for 3 mill kr. mv, alle har fejlet man har ikke fået pengene ind igen,

Du må undskyld mig hvor mange sportsdirektører havde gået fri ?

Det var sket uanset finanskrise ![/quote]

Ok nu snakker du finanskrise. Det har jeg ikke nævnt. Jeg argumenterede blot for at vilde indkøb er for risikabelt fordi det ikke er en sikker garanti for succes.

Men lad os bare tage finanskrisen med... Jeg tror, at finanskrisen HAR haft betydning. Eksempelvis ved jeg at sponsorindtægterne og entreindtægterne er faldet.

Men fair nok. Lad os skyde lidt på Ørgaard som jo har fejlet gang på gang? Ja han har haft en aggressiv indkøbspolitik. Nogle er gået godt andre mindre godt. Nogle af de indkøb du nævner ærger man sig nok over idag, men jeg tror, at du skal se dem ud fra de forudsætninger, der var, da indkøbene blev lavet. Det vil muligvis mildne perspektivet lidt.

Jeg vil gerne give dig ret i at Ørgaard også skal evalueres om han gør det godt nok. Vi har tidligere debatteret og fundet en vis konsensus omkring at Ørgaard er bedre sælger end indkøber. Så hvad skal vi gøre? Skille os af med ham og sætte hvem ind?

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

MrWolf skrev:[
Selvfølgelig har finanskrisen efterfølgende også indvirket på FCM, men havde FCM bare fået det samme som det man havde givet for alle de her spillere, vil FCM have stået bedre i dag rent økonomisk-

Problemet med Ørgaard er at han er en allerhelvedes god sælger, men lige så dårlig indkøber- Alternativer ?

Problemet er måske at Ørgaard selv har fundet ud af det, og fået gummiben

2294

Indlæg af 2294 »

FCMReal skrev:Pokalfinalen viser FCM igen store angrebsproblem , mangel på en fuldblodsangriber, og ja Mikkel Thygesen 2 kasser og sandsynligvis på vej væk.

Man sælger de 2 største målnæser FK og Ilsø (måske bare for en slik), uden at finde alternativer.

Tillykke Ørgaard (igen)
Velkommen tilbage FCMReal - Vi savnede dig da det gik godt :oops:
- Nå nej, min fejl, det gjorde vi faktisk ikke...
Her skulle der stå noget klogt...

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

2294 skrev:
FCMReal skrev:Pokalfinalen viser FCM igen store angrebsproblem , mangel på en fuldblodsangriber, og ja Mikkel Thygesen 2 kasser og sandsynligvis på vej væk.

Man sælger de 2 største målnæser FK og Ilsø (måske bare for en slik), uden at finde alternativer.

Tillykke Ørgaard (igen)
Hej 2294 hvor er pokalen som ørgaard og Riddersholm gik efter, kom nu nu med den titel
2294-

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCMReal skrev:
2294 skrev:

Tillykke Ørgaard (igen)
Hej 2294 hvor er pokalen som ørgaard og Riddersholm gik efter, kom nu nu med den titel
2294-
Hvis de ikke skal gå efter pokalen og titlen, når de står i en pokalfinale, hvad skal de så?

At de så ikke fik den er en anden snak, som vi kan diskutere herfra og til næste gang vi muligt står i endnu en pokalfinale.

Du mener det er Ørgaards skyld det hele. Jeg mener at der er spillere på holdet der ikke præsterede i dag og lukkede nogle nemme mål ind. Samt at FCN bare kendte deres besøgstid. De var effektive kort og godt... og det havde hverken Frank eller Ilsø ændret meget på, når vi ikke kan vinde en kamp hvor vi scorer to kasser, så ændrer to offensive spillere ikke alverden, i den kamp.

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

@FcmReal

Du er umulig at tage seriøs, med alt det gylle du lukker ud efter hvert nederlag.
Har du nogensinde skrevet noget positivt om FCM, eller i det hele taget bare skrevet herinde efter en sejr?
Fint nok at forholde sig negativt til tingene, men virker som om du bare er negativ for at være negativ.

Ps. Jeg tror snart at vi har forstået, at du hader Ørgaard og ønsker ham af helvede til.
Høvdingen af Herning

FCMadness

Indlæg af FCMadness »

Det kan da godt være, at holdet mangler en "måltyv". Men det var altså i forsvaret, det gik helt galt i pokalfinalen. For når man inviterer til åbent, åbent, åbent hus af flere omgange i én kamp og lader 3 mål gå ind, så taber man.

Bobar

Indlæg af Bobar »

Hey

Hm, man glemmer vist at der skal 2 til tango - FCN ligger dårligt i ligaen, men vi ved jo at de kan spille bold. Både Fcn og FCMs spillestil minder lidt om hinanden og derfor er det som regel svære kampe, mod lige nøjagtig fcn. Dertil kommer selvfølgelig at vi har været utrolig uheldige med vores forsvar, her tænkes skader, som har mere end svært ved at komme ind i en fornuftig rytme, og det får dem til at se skidt ud.

Vi har også pt nogle spillere som ikke har niveauet og tager det nødvendige ansvar.
Jeg kan sagtens se det positive i den nye spillestil, men ting tager tid, og jeg forventer ikke at se drømmebold hvergang, da systemet skal ind i blodet først.

JP er slet ikke spillet ind endnu og det tager åbenbart tid, men mon han ikke kommer i gang, evt i en ny sæson.

Til dem/den der savner Farlige Frank kan I jo se at han har været mere skadet end fit for fight, så intet tab der - hans mange skader gennem tiderne og alderen gør, at han ikke har niveauet mere, så godt at få ham ud af døren.

Ilsø...hm, ja det kan vi jo ikke bruge til så meget nu - vi har jo tabt pokalen!
i spillede jjo ikke direkte ringe igår, men mangler dælme den kynisme foran målet der skal til for at vinde - bare kig på FCN, der vel scorede på 3 ud af 4 chancer.

Ørgaard kan vel ikke klandres at have lidt ambitioner, ellers kunne man ligeså godt lukke klubben nu og her. Pengene er selvfølgelig ikke til at købe stjerner, men vi mangler godt nok en angrebsspiller der ved, hvor målet står ( Djiby :D ) - og der tror jeg vi skal passe på med ikke at købe Søren Larsen mfl. grundet skadeshistorikken, men mon ikke Ørgaard og company kan finde ud af det selv :)

Ok, en masse emner jeg rundede der, men jeg tror vi skal passe på med ikke at gøre os til ufejlbarlige stjerner, men være realistiske og indse at der til hver kamp, er 2 hold på banen og alt kan ske :)

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Allerede i toget hjem snakkede vi om at der nok ville komme noget i den her stil på Ulvegraven, forfattet af FCMReal.

Nu vel, denne tråd handler om at Ørgaard solgte vores forår(For vi har jo ikke haft nok tråde omkring Ørgaard startet af FCMReal!!!).

Vi mistede Ilsø og Frank i vinterpausen, og det har åbenbart gjort at vi har tabt finalen. Aha - Men hvis de to gør en stor forskel så burde vi altså ikke gen-vinde Pokalen i år - Nå nej! Vi vandt heller ikke sidste år selvom vi havde Ilsø og Frank!

Ørgaard/FCM gør hvad der er nødvendigt for vores økonomi.

Hvis alternativet til afgangen af Frank og Ilsø er en Pokal og efterfølgende konkurs så er jeg faktisk godt tilfreds!

Brugeravatar
LuffenDK

Indlæg af LuffenDK »

Nu tror jeg ikke rigtig Frank eller Ilsø havede gjort nogen forskel i går.. Ilsø spillede ikke godt han passede ikke ind på holdet som han selv har sagt det er fair nok han ville videre. Og Frank har ikke lavet andet end at være skadet for randers og lavet 1 mål ?

Nej hvis vi skulle ha beholdt en spiller var det Priske..
In Bak we trust

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

LuffenDK skrev:Nej hvis vi skulle ha beholdt en spiller var det Priske..
Just præcis.

Hvis budgettet er til det, så lad os få en god højreback til sommer.

Men jeg vil også hellere have et mangelfuldt hold end en konkurs.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Nu er det ikke Ørgård som styre økonomien, men klart han er velvidende omkring det. De spillere som bliver nævnt FF og Ilsø, stod man i den situation at man ville ikke forlænge så lang tid med FF for man tvivlede på hans bentøj, og Ilsø var ikke tæt på holdet, og han ville gerne selv prøve dette i Tyskland for at få noget nyt luft. Disse beslutninger om de 2 spillere er truffet af direktøren og økonomi chefen for at skabe lidt luft, samt at gi de unge spillere muligheden her i foråret. Vi vil se flere spillere blive ofret pga. økonomiske trængsler, men kan sige med sikkerhed at når Ørgård har noget et bestemt beløb ,vil der også blive fri givet penge til 1-2 spillere som kan dække os ind der hvor der er mangler,

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Hvasser skrev:Ørgaard/FCM gør hvad der er nødvendigt for vores økonomi.

Hvis alternativet til afgangen af Frank og Ilsø er en Pokal og efterfølgende konkurs så er jeg faktisk godt tilfreds!
Gør hvad der er nødvendigt for vores økonomi?? Du glemte da vist et ironi anvendt gjorde du ikke?

Ellers kan man da stille alvorlige spørgsmålstegn ved hvorfor vi stadig har 50 millioners underskud årligt, hvorfor vi stadig pumper penge i underskudsforretningen håndbold og hvad det kæmpe underskud går til :evil:

Syntes også det er noget ultimativt at stille det op som, havde vi beholdt Frank og Ilsø, så var vi gået konkurs, så galt er det forhåbentlig ikke, selv om man da nogen gange godt kan have sine tvivl :?

Når vi snakker om god forretning, så vil jeg også tillade mig at stille spørgsmålstegn ved om det nu var så god en forretning at sælge Ilsø for 2,5 mio. når nu vi havde givet 5 for ham og nu når nu vi stod og desperat manglede angribere. At den snak med at Ilsø ikke skulle passe ind er ihvertfald noget vrøvl. Passer thyge da bedre ind som angriber?

Besvar