Ørgaard solgte foråret 2011
Ørgaard solgte foråret 2011
Pokalfinalen viser FCM igen store angrebsproblem , mangel på en fuldblodsangriber, og ja Mikkel Thygesen 2 kasser og sandsynligvis på vej væk.
Man sælger de 2 største målnæser FK og Ilsø (måske bare for en slik), uden at finde alternativer.
Tillykke Ørgaard (igen)
Man sælger de 2 største målnæser FK og Ilsø (måske bare for en slik), uden at finde alternativer.
Tillykke Ørgaard (igen)
Re: Ørgaard solgte foråret 2011
Ingen grund til endnu engang at kaste sig over Ørgaard.
Hvis du vil have en grund til at give skylden kan du jo tænke økonomi og finans krise. Vi skulle af med nogle lønninger, samtidigt med at der ikke var penge til nye.
Samt hvis du kigger lidt på det, ja Ilsø havde mere eller mindre spillet sig af holdet i FCM (spiller dog godt nu) og Frank er altid skadet ( det er han stadig) så vi må videre.
Hvis du vil have en grund til at give skylden kan du jo tænke økonomi og finans krise. Vi skulle af med nogle lønninger, samtidigt med at der ikke var penge til nye.
Samt hvis du kigger lidt på det, ja Ilsø havde mere eller mindre spillet sig af holdet i FCM (spiller dog godt nu) og Frank er altid skadet ( det er han stadig) så vi må videre.
Ørgaard er ikke fredetpr0j3ct skrev:Ingen grund til endnu engang at kaste sig over Ørgaard.
Jo men hvis det er argumentationen, jamen så skal man holde op med at sætte sig mål og titler, så enkelt er den.
Nej Ørgaard er ikke fredet, slet ikke, men han er heller ikke ene og alene om tingende i FCM, så ingen grund til at han skal bebrejdes hver gang vi taber en kamp eller tingene går os lidt imod. Samt Ørgaard kan jo ikke være skyld i at vores nuværende angribere ikke scorer mål, eller at vores forsvar, laver fejl, eller som i dag kigger fodbold. Skæld dog ud på vores hold i stedet, eller dem som ikke leverer. Deri blandt kan Ørgaard sagtens være en der ikke leverer efter nogens mening, men han er langt fra ene om evt. ikke at levere.FCMReal skrev:Ørgaard er ikke fredet
Jo men hvis det er argumentationen, jamen så skal man holde op med at sætte sig mål og titler, så enkelt er den.
Og nej ikke enig. man skal altid sætte sig mål, ellers kommer man da aldrig videre.
NIX jeg ser ikke Ørgaard som en guru, for hver gang vi kommer til det ansvarlige, så skal Ørgaard gå fri, og det er gang på gang, se bare i dag, Fagerberg 10 mill kr. og Borring 20 mill kr. sidder på bænken og har næsten ikke niveau til kampen.pr0j3ct skrev:Nej Ørgaard er ikke fredet, slet ikke, men han er heller ikke ene og alene om tingende i FCM, så ingen grund til at han skal bebrejdes hver gang vi taber en kamp eller tingene går os lidt imod. Samt Ørgaard kan jo ikke være skyld i at vores nuværende angribere ikke scorer m¨l, eller at vores forsvar, laver fejl, eller som i dag kigger fodbold. Skæld dog ud på vores hold i stedet, eller dem som ikke leverer. Deri blandt kan Ørgaard sagtens være en der ikke leverer efter nogens mening, men han er langt fra ene om evt. ikke at levere.FCMReal skrev:Ørgaard er ikke fredet
Ilsø havde kæmpet sig tilbage sidste efterår, FCM havde stået bedre med en Ilsø og FK i truppen, eller nogle alternativer, har tænker jeg ikke på dyrer indkøb, kunsten er også at finde billige og ukendte angriber der slår igennem, dem har Ørgaard aldrig fundet.
Her synes jeg faktisk FCN har været langt dygtigere med Nordstrand, N. Bille m.fl., som er dukket op uden næsten at være kendt.
Så simpelt kan det jo ikke sættes op. Alle vidste, at det var et problem at erstatte Frank og at det ville koste. Ilsø synes jeg med en vis rimelighed at man kunne sige, at man kunne erstatte med andre gode folk. Baba well han har jo ret beset aldrig slået igennem, men fair nok han er bedre end Fagerberg.FCMReal skrev:Ørgaard er ikke fredetpr0j3ct skrev:Ingen grund til endnu engang at kaste sig over Ørgaard.
Der var et lønningsniveau, vi skulle have reduceret, hvis vi blot skulle have nogenlunde styr på omkostningerne. Hvem skulle vi alternativt have sagt farvel til, som ville give tilsvarende lettelse i lønbudgettet?
Hvis man anfægter at Ørgaard solgte foråret, som må man også se på forudsætningerne. Og de var at lønbudgettet skulle ned. Frank var meget skadet og krævede en lang dyr kontrakt - what to do? Ørgaard gjorde det rigtige og havde vi ikke sovet i forsvaret til 3-2 målet så havde vi nok kørt dem trætte og fået pokalen med hjem og så havde vi ikke haft denne diskussion.
Når alt det så er sagt så vil jeg gerne bytte Fagerberg og Borring med en Nordstrand, Søren Larsen, Djiby Fall, Duncan, Utaka eller en anden god fyr med en hæderlig målnæse.
Igen hvis det er argumentationen, jamen så lad være med at pumpe FCM op til mere end de er, hvis man er nød til at sælge en FK og Ilsø, jamen så sælger man også chancerne for at vinde en pokalfinale, som jo også kræver rutinerede folk, frem for mælketænder.MrWolf skrev:Så simpelt kan det jo ikke sættes op. Alle vidste, at det var et problem at erstatte Frank og at det ville koste. Ilsø synes jeg med en vis rimelighed at man kunne sige, at man kunne erstatte med andre gode folk. Baba well han har jo ret beset aldrig slået igennem, men fair nok han er bedre end Fagerberg.FCMReal skrev:Ørgaard er ikke fredetpr0j3ct skrev:Ingen grund til endnu engang at kaste sig over Ørgaard.
Der var et lønningsniveau, vi skulle have reduceret, hvis vi blot skulle have nogenlunde styr på omkostningerne. Hvem skulle vi alternativt have sagt farvel til, som ville give tilsvarende lettelse i lønbudgettet?
Hvis man anfægter at Ørgaard solgte foråret, som må man også se på forudsætningerne. Og de var at lønbudgettet skulle ned. Frank var meget skadet og krævede en lang dyr kontrakt - what to do? Ørgaard gjorde det rigtige og havde vi ikke sovet i forsvaret til 3-2 målet så havde vi nok kørt dem trætte og fået pokalen med hjem og så havde vi ikke haft denne diskussion.
Når alt det så er sagt så vil jeg gerne bytte Fagerberg og Borring med en Nordstrand, Søren Larsen, Djiby Fall, Duncan, Utaka eller en anden god fyr med en hæderlig målnæse.
Den mest giftige i FCM Thygesen kan være på vej væk !
FCMReal skrev: Igen hvis det er argumentationen, jamen så lad være med at pumpe FCM op til mere end de er, hvis man er nød til at sælge en FK og Ilsø, jamen så sælger man også chancerne for at vinde en pokalfinale, som jo også kræver rutinerede folk, frem for mælketænder.
Den mest giftige i FCM Thygesen kan være på vej væk !
Ok så det du er ked af er, at FCM "pumper" sig op til mere end de er? Jeg forstår dig godt for når man kommer fra, hvor vi kommer fra så er ydmyghed en dyd. Men synes du alligevel ikke, at det er okay at melde nogle ambitioner ud? Og har vi været så dårlige i foråret, nå vi i skrivende stund ligger til pontentielt bronze?
Hold dig til fakta, det er at Ørgaard og Riddersholm vil have haft pokalen, her og nu, det er fakta, det er at sætte sig et mål om en titel.Ok så det du er ked af er, at FCM "pumper" sig op til mere end de er? Jeg forstår dig godt for når man kommer fra, hvor vi kommer fra så er ydmyghed en dyd. Men synes du alligevel ikke, at det er okay at melde nogle ambitioner ud? Og har vi været så dårlige i foråret, nå vi i skrivende stund ligger til pontentielt bronze?
Vedr. økonomi, jamen så taler vi om et halvt års løn til Ilsø og Frank, Ilsø blev købt efter at økonomiproblemerne var dukket op i FCM, og salgsprisen i medierne lyder på 2 mill kr. fra Dusseldorf.
Jeg køber ikke din argumentation, i ligaen er der et tophold og så er der det tønde øl tilbage, 11 hold der alle kan/kunne komme i nedrykningsproblemer længere er den ikke.
Se lige på forårsstillingen.
Senest rettet af FCMReal 22. maj 2011, 21:42, rettet i alt 1 gang.
Man kan også spare sig fattig, vil du vinde pokaler eller spille i Europa er du nød til at have en vis standard, det får du ikke med en flok skole elever eller et par spillere som ikke er i kampform.... Fagerberg, Borring. Håber der hentes forstærkning i alle 3 kæder
enig mere rigtig kan det ikke siges.Skovmand skrev:Man kan også spare sig fattig, vil du vinde pokaler eller spille i Europa er du nød til at have en vis standard, det får du ikke med en flok skole elever eller et par spillere som ikke er i kampform.... Fagerberg, Borring. Håber der hentes forstærkning i alle 3 kæder
Personligt freder jeg så absolut heller ikke Ørgaard, samt at jeg heller ikke freder Glen eller nogle af spillerne. Jeg ved godt man satsede på Pokalen, men jeg er modstander af at man "smider" kampen mod FCK. (Ved godt vi meget muligt ikke vandt over dem alligevel, but who knows...) Men man kan ikke bebrejde Ørgaard for alting. Jeg syntes heller ikke han er ufejlbarlig og ja Fagerberg er en kæmpe fejl, men det ved vi nu i bagklogsskaben, Borring alt for mange penge for ham, men han har trods alt haft et godt niveau for FCM og også været en vigtig mand for os, samt været inde omkring landsholdet, men han har spillet sig af, faldet alvorligt i niveau og er slet ikke kommet bare i nærheden af tidligere niveau. Men stadig 30mill er alt for højt for ham efter min mening. Samt mange af vores andre handler, kan man også sætte spørgsmålstegn ved. Men igen er det stadigt ikke kun Ørgaard. Selvom han dog har en stor andel i de handler.FCMReal skrev:NIX jeg ser ikke Ørgaard som en guru, for hver gang vi kommer til det ansvarlige, så skal Ørgaard gå fri, og det er gang på gang, se bare i dag, Fagerberg 10 mill kr. og Borring 20 mill kr. sidder på bænken og har næsten ikke niveau til kampen.
Ilsø havde kæmpet sig tilbage sidste efterår, FCM havde stået bedre med en Ilsø og FK i truppen, eller nogle alternativer, har tænker jeg ikke på dyrer indkøb, kunsten er også at finde billige og ukendte angriber der slår igennem, dem har Ørgaard aldrig fundet.
Her synes jeg faktisk FCN har været langt dygtigere med Nordstrand, N. Bille m.fl., som er dukket op uden næsten at være kendt.
Jeg syntes så ikke Ilsø havde spillet sig tilbage, men i hans nuværende form, ja så kunne vi sagtens bruge ham. Om vi havde stået bedre med Ilsø og Frank kan vi kun gisne om. Ja på papiret havde vores hold nok været stærkere, men det er ikke ens betydende med at vi eks. havde stået med en sejr i dag.
Enig. FCN er bedre til at finde angribere end vi er.
Og jeg personligt syntes også at vi mangler rutine og styrke i front, samt i forsvaret. Og Poulsens niveau skal til at hæves en del, hvis vi skal satse på ham.
FCMReal skrev:Hold dig til fakta, det er at Ørgaard og Riddersholm vil have haft pokalen, her og nu, det er fakta, det er at sætte sig et mål om en titel.Ok så det du er ked af er, at FCM "pumper" sig op til mere end de er? Jeg forstår dig godt for når man kommer fra, hvor vi kommer fra så er ydmyghed en dyd. Men synes du alligevel ikke, at det er okay at melde nogle ambitioner ud? Og har vi været så dårlige i foråret, nå vi i skrivende stund ligger til pontentielt bronze?
Vedr. økonomi, jamen så taler vi om et halvt års løn til Ilsø og Frank, Ilsø blev købt efter at økonomiproblemerne var dukket op i FCM, og salgsprisen i medierne lyder på 2 mill kr. fra Dusseldorf.
Jeg køber ikke din argumentation, i ligaen er der et tophold og så er der det tønde øl tilbage, 11 hold der alle kan/kunne komme i nedrykningsproblemer længere er den ikke.
Se lige på forårsstillingen.
At vi vil have pokalen nu, synes jeg jo netop er godt. Jeg synes, at det er fint at melde ambitioner ud ellers har vi intet at sigte efter!
Og vedr økonomi så taler vi jo ikke om et halvt års løn til Frank. Han ville jo have en lang kontrakt, så vi havde hængt på ham i år og næste år selvom han formentlig efterhånden kun ville kunne være indskifter. Og det var hans kontrakt for dyr til. Så igen skulle man lave en mega dyr kontrakt til en indskifter, men som dog ville give os nogle vigtige mål i denne halvsæson?
Vedr Ilsø så ja salgsprisen er på cirka 2,1 mDKK og det er ikke meget, men jeg synes egentlig vi er ok besat der. Vi købte JP ind til nogenlunde den plads. Han har dog i mine øjne ikke fundet sit niveau endnu.
Jeg er enig i at der er FCK og det tynde øl, men det ændrer dog ikke ved at vi har nået vores målsætning for i år (Europa) og kan nå at få 3. pladsen. Hvis vi havde haft Frank havde vi jo alligevel ikke nået FCK. OB kunne vi måske have nået men CL er jo en lottokupon for her kan man i sandhed spørge what are the odds for at komme i gruppespil
Prøv nu og se her, man ansætter en Ridderholm på en funktionærkontrakt !pr0j3ct skrev:Personligt freder jeg så absolut heller ikke Ørgaard, samt at jeg heller ikke freder Glen eller nogle af spillerne. Jeg ved godt man satsede på Pokalen, men jeg er modstander af at man "smider" kampen mod FCK. (Ved godt vi meget muligt ikke vandt over dem alligevel, but who knows...) Men man kan ikke bebrejde Ørgaard for alting. Jeg syntes heller ikke han er ufejlbarlig og ja Fagerberg er en kæmpe fejl, men det ved vi nu i bagklogsskaben, Borring alt for mange penge for ham, men han har trods alt haft et godt niveau for FCM og også været en vigtig mand for os, samt været inde omkring landsholdet, men han har spillet sig af, faldet alvorligt i niveau og er slet ikke kommet bare i nærheden af tidligere niveau. Men stadig 30mill er alt for højt for ham efter min mening. Samt mange af vores andre handler, kan man også sætte spørgsmålstegn ved. Men igen er det stadigt ikke kun Ørgaard. Selvom han dog har en stor andel i de handler.FCMReal skrev:NIX jeg ser ikke Ørgaard som en guru, for hver gang vi kommer til det ansvarlige, så skal Ørgaard gå fri, og det er gang på gang, se bare i dag, Fagerberg 10 mill kr. og Borring 20 mill kr. sidder på bænken og har næsten ikke niveau til kampen.
Jeg syntes så ikke Ilsø havde spillet sig tilbage, men i hans nuværende form, ja så kunne vi sagtens bruge ham. Om vi havde stået bedre med Ilsø og Frank kan vi kun gisne om. Ja på papiret havde vores hold nok været stærkere, men det er ikke ens betydende med at vi eks. havde stået med en sejr i dag.
Enig. FCN er bedre til at finde angribere end vi er.
Og jeg personligt syntes også at vi mangler rutine og styrke i front, samt i forsvaret. Og Poulsens niveau skal til at hæves en del, hvis vi skal satse på ham.
Lyder det til at være helhjertet ? en træner der ansættes på sådan vilkår er svækket fra fra 1 dag, med svækket mener jeg magtforhold og det at turde stillig krav om indkøb.
Skovmand og FCMReal, ja man kan nogle gange spare sig fattig. Og man kan også sige, at det er dyrt at være fattigFCMReal skrev:enig mere rigtig kan det ikke siges.Skovmand skrev:Man kan også spare sig fattig, vil du vinde pokaler eller spille i Europa er du nød til at have en vis standard, det får du ikke med en flok skole elever eller et par spillere som ikke er i kampform.... Fagerberg, Borring. Håber der hentes forstærkning i alle 3 kæder
Så hvis vi anlægger jeres tilgang med at sige, at man kan spare sig fattig og at vi skal have dyre indkøb så kan det gå rigtig galt. Bevares vi kan også være heldige (ja heldige for bolden er rund og alt det der) og nå gruppespil og store indtægter, men det er bare en kæmpe risiko at tage. Den er jeg ikke villig til at tage og det er ledelsen heldigvis heller ikke (de har nemlig læst basic business economics