Viktor Fischer til Ajax

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: Viktor Fischer til Ajax

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:
Acebone skrev:
Mike80 skrev:Indbegrebet i forventningerne til årsregnskabet!
Ja, det er godt nok skidt, men efterhånden ikke overraskende.
Hvis man har læst forudsætninger for dette års regnskab, er det da overhovedet ikke uventet eller skidt. Der står ganske tydeligt, at forskellen på om det bliver +5 eller -15 er transfers. Dvs forudsætningen for at få +5 er, at vi henter 20 mio i transfers. Så på den måde, er 10 mio for Fischer allerede indregnet i regnskabet.
Har vi ikke allerede hentet masser af penge i transfersummer fra Reid, Leon, Florescu og videresalget af Kjær? Kan det virkelig passe der er behov for yderligere 20 millioner for ikke at lave et stort underskud? :shock:

Men i så fald, må vi vel forvente et regnskab omkring -5 lige nu. Håber der er nogle som vil låne os noget salt til ægget, det har vi næppe råd til at købe :cry:

Hvasser

Indlæg af Hvasser »

Det er okay han skifter, men i forhold til det økonomiske så kunne vi måske ha' fået mere for ham senere hvis han slog igennem i Superligaen. Men hvem ved, forhåbentligt står et nyt, sultent talent fra akademiet på spring for at overtage Fischers plads som den mest talentfulde :D

Nu er vi også sikret 10 mil for ham, og forhåbentligt nogle procenter på næste salg udover dem vi automatisk får for at ha' været en del af hans udvikling. Det havde været bitter hvis han kontrakt løb ud og han kunne skifte på en fri om et par år.

Et fint salg som giver lidt til kassen, men vi kan vel ikke forvente at sælge vores bedste akademispillere for at få økonomien til at hænge sammen og samtidig satse på at de resterende akademispillere så kan gå ind på 1. holdet. Så er det ihvertfald virkelig nogen talentfulde spillere vi har fået samlet os...

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:
Acebone skrev:
Mike80 skrev:Indbegrebet i forventningerne til årsregnskabet!
Ja, det er godt nok skidt, men efterhånden ikke overraskende.
Hvis man har læst forudsætninger for dette års regnskab, er det da overhovedet ikke uventet eller skidt. Der står ganske tydeligt, at forskellen på om det bliver +5 eller -15 er transfers. Dvs forudsætningen for at få +5 er, at vi henter 20 mio i transfers. Så på den måde, er 10 mio for Fischer allerede indregnet i regnskabet.
Hej Kent, kan du ikke pege eller linke hen til hvor det står skrevet, for syntes ikke jeg kan få øje på det?

Men det er da lidt bekymrende fremadrettet hvis den holder, for hvis de første 20 transfermillioner går til 10/11 regnskabet, så skal der vel også en del yderligere salg til at for redde 11/12? Lige nu står vi vel til mindst -50/60 millioner uden salg, det er sgu helt vildt at tænke på :shock: Hva så med næste år?

Indermillionerne (såfremt de ikke trækker følehornene til sig) lander da vist på et meget tørt sted :!:

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

En Europa League deltagelse vil rykke gevaldigt i budgettet..

Vi snakker minimum 20 millioner..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sylvester skrev:
Kent skrev: Hvis man har læst forudsætninger for dette års regnskab, er det da overhovedet ikke uventet eller skidt. Der står ganske tydeligt, at forskellen på om det bliver +5 eller -15 er transfers. Dvs forudsætningen for at få +5 er, at vi henter 20 mio i transfers. Så på den måde, er 10 mio for Fischer allerede indregnet i regnskabet.
Hej Kent, kan du ikke pege eller linke hen til hvor det står skrevet, for syntes ikke jeg kan få øje på det?
Ser ud til, at jeg var lidt for hurtig ude, da det så jeg lige kan se, ikke står i årsrapporten. Så må det i stedet være en mundtlig orientering fra Søren Bach, som jeg har det fra. Mener det kom ifm halvårsrapporten, hvor han sagde at hvorvidt det blev +5 eller -15 til sommer kom an på, om man valgte at holde på truppen og satse (fx hvis man kvalificerer sig til europæisk bold - eller øjner svaghedstegn ved FCK) eller valgte at sælge spillere. Så en stor del af usikkerheden vedr +5 el -15 afhænger af transfer.
Sylvester skrev:Men det er da lidt bekymrende fremadrettet hvis den holder, for hvis de første 20 transfermillioner går til 10/11 regnskabet, så skal der vel også en del yderligere salg til at for redde 11/12? Lige nu står vi vel til mindst -50/60 millioner uden salg, det er sgu helt vildt at tænke på :shock: Hva så med næste år?
Nu har vi jo afhændet en hel del dyre spillere efterhånden, så behovet for salg bliver jo mindre og mindre - men ja, det er først i 2013 at man regner med balance i regnskabet, så der skal stadig sælges (eller skaffes indtægter andet sted fra, fx Indien eller Euroleague). Vores økonomi er elendig - også derfor, at man ikke bare kan skrige på en angriber, og så regne med, at vi henter en. Vi har ingen penge, og det hedder salg før køb - ligesom i sommers hvor salget af Reid gjorde det muligt at hente KBN.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:
Acebone skrev:Ja, det er godt nok skidt, men efterhånden ikke overraskende.
Det var også det, jeg prøvede at skrive i stykket efter det, du har citeret. :)

Uventet er det heller ikke, men jeg havde måske håbet, det ville "indsnævre" regnskabsforventningerne til maksimalt minus 5 i stedet for 15. Det var såmænd bare det.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Uventet er det heller ikke, men jeg havde måske håbet, det ville "indsnævre" regnskabsforventningerne til maksimalt minus 5 i stedet for 15. Det var såmænd bare det.
Ja, men der er nok stadig nogle usikkerhedsmomenter ift slutplacering, pokalfinale, tilskuertal mv, der gør at tallet kan svinge. Desuden kan det jo tænkes, at nogle af pengene fra Fischer skal geninvesteres i en ny spiller, og dermed går de ikke til at forbedre årsresultatet ;-)

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:Uventet er det heller ikke, men jeg havde måske håbet, det ville "indsnævre" regnskabsforventningerne til maksimalt minus 5 i stedet for 15. Det var såmænd bare det.
Jeg har intet begreb om hvordan man skruer den slags sammen, men hvis man melder ud at man nu forventer maksimalt -5 mio, så har man jo dermed også meldt klart ud, at Fischer kostede 10 mio. Den slags plejer man at holde tæt til kroppen, og så er det måske mere bekvemt at holde sig til den oprindelige udmelding med elastik i begge ender af det forventede.

En anden mulighed er at Fischer-pengene er øremærket til en back- (eller angrebs-) forstærkning, og derfor er 'neutraliseret' i budgettet. Det er vist drømmetænkning.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Desuden kan det jo tænkes, at nogle af pengene fra Fischer skal geninvesteres i en ny spiller, og dermed går de ikke til at forbedre årsresultatet ;-)
Good thinking! :)

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
Kent skrev:Desuden kan det jo tænkes, at nogle af pengene fra Fischer skal geninvesteres i en ny spiller, og dermed går de ikke til at forbedre årsresultatet ;-)
Good thinking! :)
Jeg skal vist lære at læse andres poster, inden jeg selv skriver. Huskekage ;)

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja det er fine ord, der må efterhånden sidde utallige unge drenge rundt om i landet, og drømme om en plads på FCMs fodboldakademi :geek:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg håber godt nok vi scorer kassen den dag Ajax sælger ham videre... http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 551905.ece
– Ajax har gjort et scoop med Victor Fischer. Han er vel det største talent herhjemme i lang tid ... vel siden Jesper Grønkjær, mener Torben Aakjær og påpeger, at Danmarks bedrifter kommer i en U17-årgang, der er ganske god internationalt set.

Besvar