Interessant med denne debat nu hvor det går godt, og det kan diskuteres i en ordentlig tone.
Jeg har hele tiden ment at Glen Riddersholm er en super træner for FCM af flere grunde:
1) Han er god til unge spillere, specielt set på hvordan man modner dem mentalt. For min skyld måtte han da gerne give mere spilletid til nogen af de spændende tallenter vi har, men det er selvfølgelig en balance og jeg synes han er godt på vej med hhv. Marco Larsen, Pione, Rømmer bla.
2) Han har jo faktisk stor trænererfaring på trods af sin alder eftersom han ikke selv spillet på top plan (det er der så andre minusser ved).
3) Han er klubmand og forstår essensen i den måde FCM gerne vil spille på! Jeg vil faktisk påstå at holdet aldrig har sprudlet så meget som det gør nu, end ikke under Erik Rasmussen hvor det var lidt for meget "offensiv med hovedet under armen".
4) Han gør det godt i medierne og repræsenterer klubben flot på TV.
5) Han er billig, eftersigende den billigste i superligaen.
Herudover synes jeg generelt bare det er utroligt værdifuldt at have den samme træner over en længere periode som kan arbejde med holdet og som kender klubben ud og ind. Ved at skifte træner får man måske et boost på den korte bane, men jeg tror ikke at det vil give et bedre resultat på den lange bane, og desuden koster det penge at skifte træner.
Alt i alt er jeg altså Glen-fan, men ser frem til at hører hvad I andre mener.