Riddersholm - den rigtige træner?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Riddersholm - den rigtige træner?

Indlæg af Cortez »

Jeg faldt over denne blog, skrevet af Riddersholm: http://blog.unibet.com/2013/07/31/unibe ... agende/558

Jeg har tidligere haft min tvivl om hvorvidt han var den rigtige træner for os, da der skete for få og for små fremskridt efter min mening. Det ændrer denne blog ikke ved, men som jeg også har skrevet andetsteds, så øjner jeg fremskridt specielt i det organisatoriske - men som den jyde jeg er, vil jeg godt lige se tingene an før jeg klapper i hænderne ;-)

Stort cadeau til Riddersholm for at lægge tingene så klare frem og give os indblikket i, hvilket fokus man har haft i vinterpausen og her i sommeropstarten. Det er for mig som fan meget, meget spændende og opløftende læsning.

/Cortez

Dondinho

Re: Riddersholm - den rigtige træner?

Indlæg af Dondinho »

Interessant med denne debat nu hvor det går godt, og det kan diskuteres i en ordentlig tone. :)

Jeg har hele tiden ment at Glen Riddersholm er en super træner for FCM af flere grunde:

1) Han er god til unge spillere, specielt set på hvordan man modner dem mentalt. For min skyld måtte han da gerne give mere spilletid til nogen af de spændende tallenter vi har, men det er selvfølgelig en balance og jeg synes han er godt på vej med hhv. Marco Larsen, Pione, Rømmer bla.
2) Han har jo faktisk stor trænererfaring på trods af sin alder eftersom han ikke selv spillet på top plan (det er der så andre minusser ved).
3) Han er klubmand og forstår essensen i den måde FCM gerne vil spille på! Jeg vil faktisk påstå at holdet aldrig har sprudlet så meget som det gør nu, end ikke under Erik Rasmussen hvor det var lidt for meget "offensiv med hovedet under armen".
4) Han gør det godt i medierne og repræsenterer klubben flot på TV.
5) Han er billig, eftersigende den billigste i superligaen.

Herudover synes jeg generelt bare det er utroligt værdifuldt at have den samme træner over en længere periode som kan arbejde med holdet og som kender klubben ud og ind. Ved at skifte træner får man måske et boost på den korte bane, men jeg tror ikke at det vil give et bedre resultat på den lange bane, og desuden koster det penge at skifte træner.

Alt i alt er jeg altså Glen-fan, men ser frem til at hører hvad I andre mener.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Jeg synes bestemt at Glen er den rigtige træner. Han har de rigtige kvaliteter en superliga træner behøver, han er oprigtig målrettet og har masser af nye ideer, og der er ingen tvivl om, at han virkelig har det taktiske på plads men også håndteringen af omklædningsrummet virker han til, at have styr på.
Jeg tror virkelig på ham.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Da Riddersholm overtog posten som cheftræner, blev der gennem hele systemet i klubben dikteret en overgang til en bestemt spilleform med boldbesiddelse i højsædet. Da vi vandt bronzen i Aarhus var alt godt, men i takt med, at truppen af etablerede spillere blev barberet ned pga. økonomien, blev vi ramt af en stribe dårlige resultater i efteråret 2012, hvor spillet var som forkrampet i forsøget på at holde bolden i egne rækker konstant. Det var ikke sjovt at se på.

Gennem kalenderåret 2013, der har været en optur for os indtil videre, lader det til, at Riddersholm har fået friere tøjler til at gå ud og sætte holdet og taktikken efter spillermaterialet i stedet for at sværge til en bestemt fodboldideologi. Det er i mine øjne meget mere naturligt for FCM med den spillestil, der praktiseres nu. Glen har vist sig som en mand, der kan sin mandskabsbehandling, og som er handlekraftig på bænken. Derudover er han indbegrebet af en klubmand, der tager sig tid til klubbens fans.

Som holdet og klubben ser ud nu, så er Glen den helt rigtige træner.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, ganske enkelt den bedste træner vi kan ønske os, for han er klubmand og han har en god omgang med spillerne og kender klubben indgående. Han er også begyndt, at vise at han tør bruge de unge, selvom de ikke har den store superliga erfaring, men øvelse gør mester.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Synes ikke, at der kan stilles spørgsmålstegn ved, at Glen er den rigtige træner pt. Jeg var skeptisk, da man ansatte ham og syntes han startede lidt skidt i sin tid, hvor der var nogle underlige dispositioner, men set over de sidste to sæsoner, synes jeg det ser rigtig fornuftigt ud. Sidste efterår var der mange, der ville fyre ham, da det gik skidt, fordi han hverken kunne det ene eller det andet. Mit argument dengang var, at det handlede mere om skader og manglende kontinuitet end trænerens evner. Det synes jeg Glen efterfølgende har bevist var rigtigt. At vi kun har lidt 2 nederlag i kalenderåret 2013 er altså noget af en præstation. Jeg tror ikke, at der er nogen, som tør påstå, at vi havde præsteret bedre med en ny træner.

Jeg har tidligere lavet et indlæg om fordelingen af mål i sidste sæson, der viste, at vi præsterede rigtig godt i starten af kampene. At vi er i stand til at starte kampene så godt, er for mig også en indikation på, at Glen (og de andre trænere) er taktisk dygtige, og i stand til at analysere modstanderne, lægge en gameplan og få spillerne til at udføre den. Så der synes jeg ikke, at der er noget at komme efter. Skader, karantæner og en smal trup er så faktorer, der påvirker resultaterne, men ikke er direkte trænerens ansvar. Det ser dog ud til, at man i hvert fald arbejder med nogle af tingene, for at forbedre dem.

Jeg synes, at det er vigtigt at huske sådanne ting, for alle ved, at det hurtigt kan vende. Der skal ikke mange nederlag til, før der stilles spørgsmålstegn ved træneren. Som jeg tidligere har argumenteret for, så er jeg konsekvent imod trænerfyringer, medmindre de har fået hele spillertruppen i mod sig, da det simpelthen sjældent er en effektiv løsning, da problemet ofte ikke er træneren. Kontinuitet er derimod en væsentlig faktor, og jeg håber at vi er i stand til at fastholde den i mange år fremover.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne godt tænke mig at høre om den forsvundne bruger FCMReal´s mening om dette..

:D

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:Kunne godt tænke mig at høre om den forsvundne bruger FCMReal´s mening om dette..

Den skal du nok få - bare vent til 15 min efter, at vi taber den første kamp - så plejer han at dukke op ;-)

I øvrigt var det ham, der startede debatten op i efteråret: viewtopic.php?f=1&t=96459
Det kan være interessant nok at læse sådanne tråde igennem igen i bagklogskabens klare lys.

Jesper BW1100

OT

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev:Kunne godt tænke mig at høre om den forsvundne bruger FCMReal´s mening om dette..

Jeg håber ikke han skriver herinde mere i denne sæson. For i så fald betyder det at vi går igennem sæsonen uden nederlag..... Og så må vi immervæk stå rimelig godt i forhold til en topplacering i ligaen.

Men såfremt han skulle læse med nu kan jeg oplyse, at det, udover den åbenlyse manglende nuance i synspunkterne, netop er den manglende deltagelse i debatten på tidspunkter som nu med succes, der gør at INGEN tager tager brugere som ham seriøst. Der er ingen der gider skulle stå på mål for folks afløb for galle....

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Til info kan jeg sige at fcmreal ikke er bruger på graven længere.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Administrator skrev:Til info kan jeg sige at fcmreal ikke er bruger på graven længere.
Måtte man spørge hvorfor?

/Cortez

974

Indlæg af 974 »

Cortez skrev:
Administrator skrev:Til info kan jeg sige at fcmreal ikke er bruger på graven længere.
Måtte man spørge hvorfor?

/Cortez
Måske han har slettet sin bruger??

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Riddersholm - den rigtige træner?

Indlæg af PH1978 »

I bund og grund er det vel heller ikke interessant?

Cortez

Indlæg af Cortez »

PH1978 skrev:I bund og grund er det vel heller ikke interessant?
Hvis ikke det havde været interessant, havde jeg ikke spurgt. At du ikke finder det interessant, kan jeg leve med.

/Cortez

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Cortez skrev:
PH1978 skrev:I bund og grund er det vel heller ikke interessant?
Hvis ikke det havde været interessant, havde jeg ikke spurgt. At du ikke finder det interessant, kan jeg leve med.

/Cortez
Og jeg kan leve med, at du kan leve med det ;-)

Besvar