SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT

Re: SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB

Indlæg af ABT »

Diebesten skrev:
4. aug 2019, 22:15
Istedet for at opdele Kaba og Brumado, kunne man så ikke bruge dem på samme tid? Deres fysiske overlegenhed kunne være en meget stærk angrebsduo?
Enig. Smid Kaba og Brumado på toppen mod Rangers, så der kan spilles hårdt mod hårdt i en kamp der formentlig bliver fysisk mod en britisk modstander. Begge er bomstærke og ren granit at løbe ind i. Forudser at kampen godt kan blive forholdsvis primitiv, så vi kan lige så godt komme det i forkøbet.

Udnyt Wikheim/Mabils forcer når Rangers er godt møre engang i 2. Halvleg.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

EsbenVest skrev:
3. aug 2019, 17:54
Holger skrev:
3. aug 2019, 16:37
Jakob Poulsen kan spille back. Det var der han slog igennem i sin tid. Frank har også vikarieret i enkelte tilfælde, så vidt jeg husker.
Tror nok det skal gå...
Nej, det hverken kan eller skal Jakob Poulsen.
Men Frank skulle...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Stærkt kommet tilbage af holdet efter vi kom en mand i undertal. Vi har noget styrke, uden tvivl.

Vi spiller meget defensivt. Mon ikke det er den "Europæiske spillestil" vi er ved at spille ind.

Desværre kan jeg dårligt mindes en kamp hvor offensiven har fungeret. Jeg savner at vi har både Mabil og Wikheim på kanterne. Desuden så Kaba noget stærkere ud end Brumado.

Går ud fra at vi sparede Okosun i dag, hvor han har ellers ikke spillet sig af holdet. Men god kamp af Sparv!

Himmel da en elendig dommer!

Maksimumpoint efter fire kampe. Al kritik er hul når man skovler point i land :-)

Nu skal Jakob Poulsen snart have noget spilletid..

henker

Indlæg af henker »

Jeg tror at vi får ikke at se wikheim til europæiske turnering. Måske som indskrifter.. Da han virker ret langsomt i aftrækkeren.. Og jeg tvivler på om kaba kommer ind som starter sammen med brumado, det håber jeg da at det bliver.. Og Jens lyn.. Få meget sandsynlighed chance for opleve europæiske turnering nu til d. 8 august.. jeg regner mest med at Paulinho bliver klar til Horsens.. Ellers får vi den samme hold som iaftes. Men blot det med wikheim og Jens lyn er jeg bare ikke 100% sikker på de bliver udtaget.. Men får nu se.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:
5. aug 2019, 11:36
Jeg tror at vi får ikke at se wikheim til europæiske turnering. Måske som indskrifter.. Da han virker ret langsomt i aftrækkeren.. Og jeg tvivler på om kaba kommer ind som starter sammen med brumado, det håber jeg da at det bliver.. Og Jens lyn.. Få meget sandsynlighed chance for opleve europæiske turnering nu til d. 8 august.. jeg regner mest med at Paulinho bliver klar til Horsens.. Ellers får vi den samme hold som iaftes. Men blot det med wikheim og Jens lyn er jeg bare ikke 100% sikker på de bliver udtaget.. Men får nu se.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Wikheim skal spille en rolle i vores europæiske kampagne. Han har været i et overdådigt spillehumør i starten af sæsonen. Og i går er alt det som skabes offensivt kreeret af ham.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
5. aug 2019, 12:14
henker skrev:
5. aug 2019, 11:36
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Wikheim skal spille en rolle i vores europæiske kampagne. Han har været i et overdådigt spillehumør i starten af sæsonen. Og i går er alt det som skabes offensivt kreeret af ham.
Fuldstændig enig. Han overgør dog også tingene ret ofte og bliver dermed mindre effektiv. Til tider stopper han også spillet. Det at han også gerne vil tage de ekstra to driblinger kan dog også ses som selvtillid. Jeg synes han er rigtig god for tiden og jeg kan sagtens se for mig at han skal være vores dåseåbner mod nogle formodentlig fysisk stærke skotter, som måske vil have det nemmere mod to fysiske spillere
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Nu kom ønsket om VAR frem igen. Det er simpelthen hamrende forkert at ønske VAR pga dommerfejl. Det vil under ingen omstændigheder fjerne fejldommene, tværtimod tror jeg vi vil se mere usikre dommere, flere ophold i spillet og en generelt knapt så flydende kamp.

Der hældes 8-10 mio kr ned i kloakken per sæson til VAR. Hvorfor ikke bruge pengene på at give dommerne bedre betingelser for at dygtiggøre sig?
Lur mig om der ikke indføres reklamer i VAR pauser indenfor en kort årrække.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Administrator skrev:
5. aug 2019, 22:52
Nu kom ønsket om VAR frem igen. Det er simpelthen hamrende forkert at ønske VAR pga dommerfejl. Det vil under ingen omstændigheder fjerne fejldommene, tværtimod tror jeg vi vil se mere usikre dommere, flere ophold i spillet og en generelt knapt så flydende kamp.

Der hældes 8-10 mio kr ned i kloakken per sæson til VAR. Hvorfor ikke bruge pengene på at give dommerne bedre betingelser for at dygtiggøre sig?
Lur mig om der ikke indføres reklamer i VAR pauser indenfor en kort årrække.
Det vil heller ikke fjerne alle fejldomme, men det vil fjerne de fleste. Hvis det giver mere usikre dommere så må det være en personlig usikkerhed der spiller ind. Det må da være rart at have et sikkerhedsnet. Hvem ønsker at lave en fejlkendelse til slut i sidste runde som betyder en forkert nedrykker eller mester? I Premier league kan det betyde op mod et par milliarder for en klub, i Colombia kan det koste dit liv. Jeg kan på ingen måde se hvorfor det skulle føre til usikre dommere. De bliver alligevel stillet til ansvar for det overfor TV efterfølgende.

Langt de fleste af de problemer der har været med VAR har været i situationer med hands. Det er ikke VARs skyld. Det er reglerne og derfor bliver reglerne også rettet til løbende. Det er rigtigt at VAR vil tage noget tid og der kan opstå nogle situationer hvor spillerne godt ved at dommeren overså et straffespark så de stopper lidt med at spille fordi de forventer VAR vil blive brugt. Det sidste er vel til at leve med hvis bare fejlen bliver rettet, og det med tiden er et nødvendigt onde. Med tiden når man bliver mere effektiv i anvendelsen af VAR vil den gennemsnitlige tid brugt på VAR mindskes, men vil altid tage et par minutter, da det er kampens dommer der selv skal tage beslutningen efter at have kigget på situationen igen.

Jeg vil aldrig kunne forstå at der er nogle der hellere vil have et spil hvor et regulært mål som Kabas bliver underkendt fremfor at anvende et system hvor de såkaldte kampafgørende fejl kan rettes.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Jeg siger netop ikke at de fejl skal ske. Problemet med VAR er at alle tror det er den hellige gral. Vi får scoringer der skal ses efter hele tiden, den spontane jubel på stadion forsvinder, og lur mig om der ikke bliver opfundet reklamepauser i Tv under VAR gennemsyn.

Jeg ser langt flere negative ting ved VAR end positive.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Administrator skrev:
6. aug 2019, 17:16
Jeg siger netop ikke at de fejl skal ske. Problemet med VAR er at alle tror det er den hellige gral. Vi får scoringer der skal ses efter hele tiden, den spontane jubel på stadion forsvinder, og lur mig om der ikke bliver opfundet reklamepauser i Tv under VAR gennemsyn.

Jeg ser langt flere negative ting ved VAR end positive.
Den spontane jubel forsvinder ikke.
Det er jo heller ikke fordi, at jeg ventede med at juble til at jeg var helt sikker på at Kabas scoring var godkendt, næh jeg jublede af instinkt og sådan vil det også være i fremtiden.

Egentligt vil det imo. næsten være lidt fedt, fx. kan Aab's fans juble over straffesparket, og så 2 min. senere så kan vi juble over at der ikke er straffespark alligevel. Det tilføjer en ny dimension af spænding.
Det skal selvfølgelig integreres ordentligt, men jeg tror simpelthen ikke på reklamepauser, da TV jo vil elske at gå kendelsen efter sømmene, mens dommeren gør det samme. De taler jo alligevel om dommerkendelser i deres studie efter kampen hele tiden, så hvorfor ikke også gøre det der, det vil ikke give nogen som helst mening for mig at have reklamepauser. Det vil svare til at lave en reklamepause, når der ligger 2 skadede spillere på banen.

Det skal nu nok blive godt med det VAR.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes faktisk allerede nu jeg venter med at juble, da man ikke ved om dommerteamet ser en offside eller en mærkelig forseelse.

Så kan ikke se at det ændrer noget ;)
Er meget positiv omkring VAR, men er enig i at det ikke er den hellige gral, f.eks. vil hands uden for feltet, jo ikke blive set igennem.

Besvar