SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

Re: SL R4: FC MIDTJYLLAND - AAB

Indlæg af Lund7400 »

Det er fandme stærkt. Nede 10 mod 12, og så kæmper de den hjem alligevel, vildt. Måske er det vores sæson?

Dommeren totalt rædderlig. God kamp af flere spillere, heriblandt Wikheim, Joel og Scholz.

Skidt af Erik, men det ved han nok godt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Puha.
Vi spiller faktisk en fremragende halvleg. Kommer godt ud, indtil Erik utilgiveligt taber sutten og ser rødt. Derefter stepper vi endnu mere op og dominerer det meste af tiden. Dommerne koster os i bund og grund to mål oven i hatten, så 3 point med ti mod elleve er klasse.
Selvom Evander ender med at få en scoring på et flot indlæg, så mener jeg stadig at dødboldserverne er et problem af de store for os lige nu. Wikheim giver mig hovedpine. Han laver en masse fantastiske ting men kender ikke til udtrykket “alt med måde”. Han skal lige have den sidste dribling med hver gang og har svært ved at slippe bolden. Ligesom den egoistiske dreng på sommerlejren som ingen i sidste ende gider spille med, fordi han aldrig afleverer. Han bremser ofte spillet unødigt, men det gælder også Evander og Brumado. Alligevel synes jeg Wikheim har været vores mest kreative og skabende kraft i offensiven de første fire kampe.

Lækker sejr i dag med al den modgang vi havde - og selv skabte (Erik :evil: )
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Vijen

Indlæg af Vijen »

Flot sejr, det havde været ulækkert hvis AaB havde fået noget med. De stiller sig jo ned og parkere bussen og satser på at kusk og Andersen laver noget individuelt i en kontra. Selv efter udvisningen gik der 20 minutter inden de begyndte at komme frem.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Der er vel ikke andet at sige, end at retfærdigheden skete fyldest?

Maksimumpoint efter 4 kampe! Skønt, at slutfaserne nu boner ud til vores fordel - det gjorde de ikke rigtig i sidste sæson.

Christian

Indlæg af Christian »

Hvor var det bare fedt at det frispark sejlede ind. Og så mod åb :lol:

Det må give et boost frem mod Rangers kampen.

Jeg synes Sparv gjorde det godt, så mit bud på en opstilling mod Rangers er den samme som i denne kamp. Jeg mener endnu ikke Sory skal starte inde, men jorden er ved at brænde under Brumado.

Tak til Jesper Hansen

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Tror lige jeg skal ind og tjekke hvad Rangers’ og Horsens’ målmand er for nogle størrelser ..... det ser godtnok skidt ud på vores modstanderes målmandsposition...... 😂 på otte dage har vi hentet 4 (6) points på 2 vanvittige målmandsaktioner.....

men flot moral iøvrigt, nu når dommeren havde besluttet at vi IKKE skulle vinde i dag.... spillet var dog ikke prangende og mange har godtnok frygtelige tekniske aktioner i dag (Joel, Evander, Brumado, Onyeka) og Wikheim........ det han laver ser momentvis godt ud, men det er det mest ineffektive spil man kan forestille sig... og så er det træls at se hvordan ham gang på gang sætter spillet fuldstændigt i stå....

henker

Indlæg af henker »

Synes at det er en rigtig god forberedelse kamp idag mod Aab, inden Rangers. Så det ser ud til at er klar til internationale turnering.. 👍

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Christian skrev:
4. aug 2019, 20:36
Hvor var det bare fedt at det frispark sejlede ind. Og så mod åb :lol:

Det må give et boost frem mod Rangers kampen.

Jeg synes Sparv gjorde det godt, så mit bud på en opstilling mod Rangers er den samme som i denne kamp. Jeg mener endnu ikke Sory skal starte inde, men jorden er ved at brænde under Brumado.

Tak til Jesper Hansen
Jeg synes Kaba ser langt mere farlig ud en Burmado, og håber han snart er første valg.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Fantastiske 3 points!

Vi havde meget i mod os, men alligevel kriger vi sejren hjem. Det er imponerende.

MEN jeg vil alligevel tillade mig at påpege, at vi igen spiller en rædderlig kamp offensivt. Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst har spillet så totalt idéløst. Det er ikke godt trænerarbejde, vi er vidner til. Det virker ikke til, at der er ret mange der ved hvad man skal, når vi har bolden. Evander skulle forestille at være vores offensive og kreative kraft og binde midtbane og angreb sammen, men han er for nem at sætte ud af spillet, og hvad så? Hvor skal det så komme fra? Wikheim er god til at få bolden i fart, men lader meget tilbage at ønske i næsten alle andre aspekter (hvis han var mere spilintelligent, spillede han ikke for os) og får sjældent noget output på sine anstrengelser. Brumado er god til at stå offside.

Det er svært at pege fingre af maksimumpoint, men tillader mig at alligevel at gøre det.

/Cortez

Danand123

Indlæg af Danand123 »

Dejligt vi får de fem point retur, som vi mistede i sidste øjeblik i sidste sæson. Hjemme mod AGF, hvor JP misser straffe til sidst, i Aalborg, hvor de scorer efter et frispark mod Jesper Hansen...og jo så husker vi også Esbjerg.

Så vi har mere til gode mod EfB og OB.

Nej, vi ser frem til, at vi spiller og vinder mere overbevisende.

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Der er vel ikke nogen herinde, der for alvor mener, at Junior skal starte over Sory Kaba mod Rangers. På de bare 20 min. mod AGF og 45 min. i dag ligner han en klasseangriber, der er 100x farligere end vores unge brasilianer, som ikke udgør nogen som helst trussel for vores modstandere. Skræmmende.

Om han er 100% fit er jeg simpelthen hamrende ligeglad med. Han SKAL starte. Den aggressivitet, fysik og placeringsevne ( og mål - hvis ikke for dagens linjedommer) ser vanvittig spændende ud.

Pisse fed sejr i dag. Elendig 1.halvleg, om det var 10v11 (?), der gjorde noget ved spillerne, eller om det var formationsskiftet, der gjorde os bedre over-all, ved jeg sgu ikke.

henker

Indlæg af henker »

AltidFCM skrev:
4. aug 2019, 21:34
Der er vel ikke nogen herinde, der for alvor mener, at Junior skal starte over Sory Kaba mod Rangers. På de bare 20 min. mod AGF og 45 min. i dag ligner han en klasseangriber, der er 100x farligere end vores unge brasilianer, som ikke udgør nogen som helst trussel for vores modstandere. Skræmmende.

Om han er 100% fit er jeg simpelthen hamrende ligeglad med. Han SKAL starte. Den aggressivitet, fysik og placeringsevne ( og mål - hvis ikke for dagens linjedommer) ser vanvittig spændende ud.

Pisse fed sejr i dag. Elendig 1.halvleg, om det var 10v11 (?), der gjorde noget ved spillerne, eller om det var formationsskiftet, der gjorde os bedre over-all, ved jeg sgu ikke.
Ja fra 3 forsvarfront kæde om til 4 forsvar kæde.. 😊

Jakla

Indlæg af Jakla »

Kaba ind i stedet for Brumado, Mabil skal ind for at bringe kreativitet og indlæg, Poulsen ind for at gøre os farligere på indlæg og direkte frispark og bringe noget ide og klogskab på banen...men så skal nogen jo ud...? Vi kommer simpelthen ikke frem til nok chancer, som vi spiller pt.

Diebesten

Indlæg af Diebesten »

Istedet for at opdele Kaba og Brumado, kunne man så ikke bruge dem på samme tid? Deres fysiske overlegenhed kunne være en meget stærk angrebsduo?

Brugeravatar
ABT

Indlæg af ABT »

Jeg forstår ikke alle jer, der kalder på Poulsen i opstillingen, fordi vores dødbolde savner kvalitet? Så i kampen? Evander scorer på et frispark, slår et hjørnespark som bliver smadret på træværket og leverer en snorlige hjørnesparkkombination, som Scholz drejer snært forbi mål (Bare lige for at hive et par stykker op fra top-of-mind).

Poulsen har absolut intet at gøre på den bane, nu Evander eksekverer i stor stil på både frispark og straffespark. Desuden var Poulsens dødbolde i foråret (som flere har påpeget) heller ikke at råbe hurra for. Med Poulsen på banen i dag, hvor vi skal spille 10 mod 12 i næsten en halvleg ville vi blive KØRT rundt mod de fleste.

Poulsen er vel nede som 6-7. valg til den centrale midtbane.
/ ABT

Billede

Besvar