Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Mike80 »

Mike80 skrev:
23. maj 2018, 10:37
henker skrev:
23. maj 2018, 08:55
Sahl skrev:
22. maj 2018, 11:56

Så har du helt misforstået hvad det er vi bygger på Henker. Det er jo netop en med lidt alder og erfaring bag sig, at vi mangler på den pågældende plads! Vi skal ikke have endnu en purung talent som ikke engang er eget avl ind, det har vi nok af til andre positioner og denne på et senere tidspunkt! Jeg er meget hypet over, at det bliver Drexler tror at han bliver et hit, men jeg er også optimist oven på mesterskabet og tror på CHL
Jeg tror at det er tværtimod, hvor nu fcm har købt en unge talenter fra Horsens som man investerer i. Og halv år efter koster han 50 mio!!! Sådan forretning vil jeg helst se.

Hvis man betaler så meget for en 28 årige spillere, mister hans værdi mere hurtigere. Og det er for mig på en måde som om at smide 18 mio lr ude af vinduet. Det er jeg ikke tilfreds med.

Bording koster 21 mio og han fører fcm til ingen succes. Ingen mesterskabet med ham på holdet.

Det er langt bedre at investere unge talenter og sælgere videre. Det er FCMs dna.

Derfor kan jeg ikke forstår mig på hvorfor fcm gerne vil køber drexler til 18 mio kr..

Talentudviklingen bliver ikke dårligere af at de unge spillere har rutinerede profiler som Jakob Poulsen, Sparv, Svianchenko og evt. Drexler at læne sig op ad.

Vi skal selfølgelig også købe rutine og færdigudviklede profiler. Kan en Drexler tage os i retning af europæisk gruppespil vil det ikke bare være stærkt sporstligt, men også have kæmpe betydning for vores mulighed for store salg af vores talenter. Både i forhold til udvikling hos den enkelte men også udstillingsmæssigt.

Vores succes og et dansk mesterskab havde været utænkeligt uden rutine og profilkøb til holdet. Vi havde ikke kunne sælge en Sørloth eller Nissen til 150 mio. Hvis vi havde ligget nr. 6. Så måske 18 mio kan synes af meget for en spiller uden det store salgsperspektiv men de penge kan sagtens komme igen af anden vej hvis han får den betydning vi håber.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

henker

Indlæg af henker »

Det må vi se hvad det bliver. Men steinlein sagde at det bliver 2 profiler.. Altså rutine spiller til fcm.. Og det er også med stor sandsynlighed at der kommer flere... Det bliver forhåbentlig hurtigt lukket for handle.. Så holdet kan bruge al tid til at lære hinanden at kende bedre, og være dynamisk hold inden europæiske turnering begynder.. 😊

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Vi handler nok også til bredden hvis vi ryger i gruppespil

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Matjavsen skrev:
23. maj 2018, 11:11
Vi handler nok også til bredden hvis vi ryger i gruppespil
https://www.bt.dk/superligaen/fcm-forma ... s-i-europa

henker

Indlæg af henker »

Er det rigtige at ingen af fcm bliver udtaget til VM?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis I har hørt vores podcast med Ankersen - eller bare kigger på vores trup - så er det velkendt, at vi har en udfordring ift spillere i deres bedste alder (26-29 år). Dem har vi ikke ret mange af, og slet ikke i bærende roller på holdet. Den type er vigtige at have, da det er dem, du kan bygge et hold op omkring og som skal være garant for et højt og stabilt topniveau. Derfor er det naturligt, at vi går ud og henter sådan en spiller - vi kan ikke lave dem selv, da vores unge typisk enten er for gode (så de sælges senest som 22-23 årig - fx Pione og NK) eller for dårlige (rejser fo at få spilletid senest i alderen 23-24 - fx Rømer) til at vi holder på dem, til de er 26-29 år.
Ulempen ved sådanne spillere er naturligvis, at de er dyre, hvis de skal være gode nok til at hæve vores topniveau.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Mike80 skrev:
23. maj 2018, 10:49
Mike80 skrev:
23. maj 2018, 10:37
henker skrev:
23. maj 2018, 08:55

Jeg tror at det er tværtimod, hvor nu fcm har købt en unge talenter fra Horsens som man investerer i. Og halv år efter koster han 50 mio!!! Sådan forretning vil jeg helst se.

Hvis man betaler så meget for en 28 årige spillere, mister hans værdi mere hurtigere. Og det er for mig på en måde som om at smide 18 mio lr ude af vinduet. Det er jeg ikke tilfreds med.

Bording koster 21 mio og han fører fcm til ingen succes. Ingen mesterskabet med ham på holdet.

Det er langt bedre at investere unge talenter og sælgere videre. Det er FCMs dna.

Derfor kan jeg ikke forstår mig på hvorfor fcm gerne vil køber drexler til 18 mio kr..

Talentudviklingen bliver ikke dårligere af at de unge spillere har rutinerede profiler som Jakob Poulsen, Sparv, Svianchenko og evt. Drexler at læne sig op ad.

Vi skal selfølgelig også købe rutine og færdigudviklede profiler. Kan en Drexler tage os i retning af europæisk gruppespil vil det ikke bare være stærkt sporstligt, men også have kæmpe betydning for vores mulighed for store salg af vores talenter. Både i forhold til udvikling hos den enkelte men også udstillingsmæssigt.

Vores succes og et dansk mesterskab havde været utænkeligt uden rutine og profilkøb til holdet. Vi havde ikke kunne sælge en Sørloth eller Nissen til 150 mio. Hvis vi havde ligget nr. 6. Så måske 18 mio kan synes af meget for en spiller uden det store salgsperspektiv men de penge kan sagtens komme igen af anden vej hvis han får den betydning vi håber.
Fuldstændig enig

Nemlig køber man profiler ind, jamen det giver også effekt den anden vej, man bliver bedre af at spille med bedre medspillere, det bliver nemmere at tiltrække spillere osv.

Det er jo det vi hører Erik sige, om hans ophold i Celtic og det er det vi hører fra andre spillere, de ønsker at komme til udlandet for at spille med bedre spillere og selvfølgelig lidt mere i løn. :|

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

ihaki skrev:
23. maj 2018, 00:40
FCM2000 skrev:
22. maj 2018, 22:30
ihaki skrev:
22. maj 2018, 22:16

har han så også de ting sparv og poulsen har, eller er det for at de kan supplere i anden godt, hvem er petter andersson, synes ikke jeg har set ham, hvem spiller han for
kæft du :roll: ved du ikke hvem han er ???????

Han var med til at vinde guld første gang i 15 og var en klassespiller, der var alt for ofte skadet.

Drexler er ikke en 6'er men offensiv midt, Franks plads på den offensive midt, lige foran Poulsen, men han kan også spille 8'er med offensive ryk, det som Poulsen mangler.
nej jeg begyndte at gøre i fodbold for maks 1 år siden, så udover spillere her og der, er det eneste herinde der virkelig gik op for mig, fra mit første besøg, var hvor unik dig og dine indlæg er, men tak fordi du altid, putter noget brugbart ind i teksten :)
Det er absolut en kæmpe brist i din fodboldopdragelse, at du ikke kender Petter....!!! Verdensklasse når han var i form... bla. MOM imod United.... men fair nok, når du først lige er hoppet på vognen ;)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
23. maj 2018, 11:31
Hvis I har hørt vores podcast med Ankersen - eller bare kigger på vores trup - så er det velkendt, at vi har en udfordring ift spillere i deres bedste alder (26-29 år). Dem har vi ikke ret mange af, og slet ikke i bærende roller på holdet. Den type er vigtige at have, da det er dem, du kan bygge et hold op omkring og som skal være garant for et højt og stabilt topniveau. Derfor er det naturligt, at vi går ud og henter sådan en spiller - vi kan ikke lave dem selv, da vores unge typisk enten er for gode (så de sælges senest som 22-23 årig - fx Pione og NK) eller for dårlige (rejser fo at få spilletid senest i alderen 23-24 - fx Rømer) til at vi holder på dem, til de er 26-29 år.
Ulempen ved sådanne spillere er naturligvis, at de er dyre, hvis de skal være gode nok til at hæve vores topniveau.
total enig.

Men som ankersen siger i går, "vi har økonomisk og sportslig momentum nu og det skal udnyttes", så man ikke laver samme fejl som efter 2015.

Det er jo det han siger.

hvad Ankersen skriver

- Vi skal lære det af det seneste mesterskab, at vi skal være dygtigere til at bygge videre på det momentum, vi har skabt. Det indebærer, at vi investerer. Sidst vi blev mester, var vi ude og skære ned to år senere. Vores indstilling nu er, at vi gearer op. Det giver mig en tro på succes i Europa. Om det så bliver Champions League eller Europa League, det må vi se, siger bestyrelsesformand Rasmus Ankersen til Ekstra Bladet og bliver lidt mere hemmelighedsbetonet, når det kommer til detaljerne.
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ne/7165994
Senest rettet af FCM2000 23. maj 2018, 11:41, rettet i alt 2 gange.

henker

Indlæg af henker »

Ja rigtig nok..

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Det kunne da være sjovt hvis vi nappede Dominik Kaiser for snuden af Zorniger. Kaiser er uden klub nu. Så 2 gange Dominik ville være fint.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
23. maj 2018, 11:31
Enkelt, og godt forklaret. Kan vi så ikke stoppe den løbende diskussion? - Der er ingen grund til, at antage at vi går fra vores hidtidige koncepter, heldigvis. Det handler om et konkret behov.

ihaki

Indlæg af ihaki »

HKP skrev:
23. maj 2018, 11:36
ihaki skrev:
23. maj 2018, 00:40
FCM2000 skrev:
22. maj 2018, 22:30

kæft du :roll: ved du ikke hvem han er ???????

Han var med til at vinde guld første gang i 15 og var en klassespiller, der var alt for ofte skadet.

Drexler er ikke en 6'er men offensiv midt, Franks plads på den offensive midt, lige foran Poulsen, men han kan også spille 8'er med offensive ryk, det som Poulsen mangler.
nej jeg begyndte at gøre i fodbold for maks 1 år siden, så udover spillere her og der, er det eneste herinde der virkelig gik op for mig, fra mit første besøg, var hvor unik dig og dine indlæg er, men tak fordi du altid, putter noget brugbart ind i teksten :)
Det er absolut en kæmpe brist i din fodboldopdragelse, at du ikke kender Petter....!!! Verdensklasse når han var i form... bla. MOM imod United.... men fair nok, når du først lige er hoppet på vognen ;)
jeg snupper dem der kommer fra nu af :)

THenry

Indlæg af THenry »

KingJohn skrev:
22. maj 2018, 21:37
Nogen der kan sige lidt om hvilken type angriber ham Dominick Drexler er?
Jeg har set 4-5 kampe med ham den seneste måned. Han har været det store offensive omdrejningspunkt i Kiels 4-1-4-1 formation, hvor han typisk har fungeret i en playmaker-rolle bag en fysisk stærk 9`er. Han er fremragende rent teknisk, godt touch på bolden, fint overblik og god pasningsfod. Udover at være god til at sætte sine holdkammerater op, så har han også fine driblefærdigheder, og er på det parameter den mest udfordrende spiler i 2. Bundesliga. Han har indirekte være med i mere end 20 mål for sæsonens helt store overraskelse i en liga, der er bedre end Superligaen, og er rangeret som den bedste markspiller i 2. Bundesliga hos Kicker. Tilsammenligning var Sparv og Rocker fra BIF hhv lige indenfor top 100 og lidt over top 100 over de bedste spillere i den række. Begge disse spillere har jo haft en ganske fin tid i dansk fodbold. Så det er altså en voldsom signing, der skal løfte holdet her og nu, og forhåbentlig hjælpe os til europæisk succes. Det er klart, at videresalgspotentiale ikke er stort i en snart 28 årig spiller, men han ligner en stor profil i Superligaen. Han er kampafgørende, og har lavet nogle vilde assists i de kampe jeg har set (bl.a en hælassist mod Fortuna D og en efter proptrækkerdriblinger på baglinjen mod Wolfsburg) eller driblet sig til et straffe som mod Nürnberg. Jeg er faktisk overrasket over, at han ikke skal spille for en Bundesligaklub i næste sæson. Den eneste bekymring, som jeg kan have om ham, er at han reelt set kunne har leveret 1 knaldsæson i 2. Bundesliga. Ellers er det primært i 3. Bundesliga, som han har spillet. Har han præsteret over evne i denne sæson eller kan han fortsætte på samme niveau næste år i et lidt anderledes spilsystem? Jeg ser ham primært på en af siderne af en stor fysisk angriber i vores 3-4-3, og alternativt kan han måske spille den forreste midtbane, hvis vi fortsætter med at eksperimentere med 3-5-2.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Men synes godt nok folk er hurtige på aftrækkeren. Jeg opdaterer konstant næsten samtlige fodboldrelaterede hjemmesider for at få den bekræftet. Hvis Werder Bremen helt seriøst er interesseret, så tror jeg simpelthen ikke på, at han vælger FC Midtjylland. Det lyder fuldstændig latterligt, og ovenikøbet som en ufattelig dum beslutning af ham som næsten 28-årig. Hvis den virkelig er så sikker som folk påtaler det, så undrer det mig, at man ikke bare får den offentliggjort. Mine fingre og tæer er 100% krydset!!

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

Låst