Jeg er meget enig i dit indlæg. Men jeg deler dog ikke din holdning til den allersidste del. I min verden SKAL vi slå FCK hjemme, så vi kan bevise overfor os selv, at vi er det bedre hold også i direkte konkurrence. Særligt med tanke på den sidste kamp inden vinterpausen.Kent skrev:Nå back on track med denne tråd efter BT-sagen - og heldigvis er vi også back on track på banen.
Vi har nu 64 point og er dermed kun 7 point fra at være matematisk sikre på mesterskabet - SKØNT! Efter de første 22 runder lavede jeg en beregning i denne tråd, der viste at FCK sandsynligvis ville slutte med 63-67 point, og det ser ud til at holde fint stik. Så reelt kan det tænkes, at vi allerede nu har nok point, til at være mestre! FCKs forårssnit er på 2,0, dermed står de til at ramme 64 i alt - så for en sikkerheds skyld, må vi nok hellere snuppe mindst 1 point i Odense
Det er vist gået op for de fleste, at FCK-kampen kan blive afgørende. Det vil i den grad være en smuk kulmination på sæsonen, hvis vi kan sikre os guldet på hjemmebane netop mod FCK. Det er naturligvis den største kamp i klubbens historie, og forståeligt at billetterne er blevet revet væk. Synd for dem, der ikke har fået billet, men på den anden side er det jo også folk, der ikke har sæsonkort, og dermed ikke har været der hele vejen igennem. Uden at skære alle over en kam, så mener jeg FCK-kampen bør være for de loyale - og ikke folk, der kommer fordi der nu er fest. Det er ikke en kamp for tilskuere - det er en kamp for fans. Det er for dem, der har siddet i snevejret og set Royal League. Dem der har haft rigtig mange og lange ture hjem fra pokalfinaler. Dem der også var der, da vi hentede vigtige sejre i bunden mod Horsens og AGF. Dem der ved, hvor ondt det gjorde sidste år. Dem der har været med hele vejen, uden at vinde en skid. Det er den kamp, som vi har ventet på i mange år.
Selvom jeg vil elske at vinde netop den kamp over de arrogante københavnere lige så meget, som så mange andre, så håber jeg, at fansene vil fokusere på at bakke vores eget hold op og hylde dem, i stedet for at håne og nedgøre FCK. Jeg håber ikke, at der går AaB i den. Lad os bevise, at vi har mere format end de højhellige i nord. Vi skal fejre vores sejr, og ikke FCKs nederlag.
Og hey - hvis det ikke sker mod FCK, så sker det bare ugen efter, eller efter eller efter... Vi har masser af muligheder, og det handler ikke om, hvorvidt vi bliver mestre, men hvornår.
Nu er der stadigvæk lidt tid, men da alle virker topmotiveret osv., så er det eneste der ærger mig på forhånd, at Sisto formentlig ikke kan få mulighed for at sprudle.