Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:Nå back on track med denne tråd efter BT-sagen - og heldigvis er vi også back on track på banen.

Vi har nu 64 point og er dermed kun 7 point fra at være matematisk sikre på mesterskabet - SKØNT! Efter de første 22 runder lavede jeg en beregning i denne tråd, der viste at FCK sandsynligvis ville slutte med 63-67 point, og det ser ud til at holde fint stik. Så reelt kan det tænkes, at vi allerede nu har nok point, til at være mestre! FCKs forårssnit er på 2,0, dermed står de til at ramme 64 i alt - så for en sikkerheds skyld, må vi nok hellere snuppe mindst 1 point i Odense ;-)

Det er vist gået op for de fleste, at FCK-kampen kan blive afgørende. Det vil i den grad være en smuk kulmination på sæsonen, hvis vi kan sikre os guldet på hjemmebane netop mod FCK. Det er naturligvis den største kamp i klubbens historie, og forståeligt at billetterne er blevet revet væk. Synd for dem, der ikke har fået billet, men på den anden side er det jo også folk, der ikke har sæsonkort, og dermed ikke har været der hele vejen igennem. Uden at skære alle over en kam, så mener jeg FCK-kampen bør være for de loyale - og ikke folk, der kommer fordi der nu er fest. Det er ikke en kamp for tilskuere - det er en kamp for fans. Det er for dem, der har siddet i snevejret og set Royal League. Dem der har haft rigtig mange og lange ture hjem fra pokalfinaler. Dem der også var der, da vi hentede vigtige sejre i bunden mod Horsens og AGF. Dem der ved, hvor ondt det gjorde sidste år. Dem der har været med hele vejen, uden at vinde en skid. Det er den kamp, som vi har ventet på i mange år.

Selvom jeg vil elske at vinde netop den kamp over de arrogante københavnere lige så meget, som så mange andre, så håber jeg, at fansene vil fokusere på at bakke vores eget hold op og hylde dem, i stedet for at håne og nedgøre FCK. Jeg håber ikke, at der går AaB i den. Lad os bevise, at vi har mere format end de højhellige i nord. Vi skal fejre vores sejr, og ikke FCKs nederlag.

Og hey - hvis det ikke sker mod FCK, så sker det bare ugen efter, eller efter eller efter... Vi har masser af muligheder, og det handler ikke om, hvorvidt vi bliver mestre, men hvornår.
Jeg er meget enig i dit indlæg. Men jeg deler dog ikke din holdning til den allersidste del. I min verden SKAL vi slå FCK hjemme, så vi kan bevise overfor os selv, at vi er det bedre hold også i direkte konkurrence. Særligt med tanke på den sidste kamp inden vinterpausen.

Nu er der stadigvæk lidt tid, men da alle virker topmotiveret osv., så er det eneste der ærger mig på forhånd, at Sisto formentlig ikke kan få mulighed for at sprudle.

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Iflg Tipsbladet er Erik ikke klar til OB.

Er der en der kender til det? Og evt opfanget af skaden.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/op ... tjylland-5

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

mrjelle skrev:Iflg Tipsbladet er Erik ikke klar til OB.

Er der en der kender til det? Og evt opfanget af skaden.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/op ... tjylland-5
I følge Tipsbladet skulle vi også starte med Kolja Afryie på højre back for en 3-4 kampe siden..... Tvivler på de ved noget vi ikke ved. Det bliver med al sandsynlighed ikke offentliggjort før truppen udtages; og måske endda først på dagen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er enig i at kampen hjemme mod FCK, udover den pointmæssige del, også har stor moralsk betydning. Selvom FCK er langt efter os, er det kampen hvor styrkeforholdet vil blive afgjort. Det kan også få betydning for næste sæson. Betydningen i ren prestige er også enorm. FCK vil uden tvivl gerne bevise at det kun skyldes en dårlig sæsonstart, at de er langt bagefter os.

Men nu skal vi lige til Odense. Vi skal gøre som vi hele tiden har gjort, fokusere på vores eget spil og den enkelte kamp.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Jeg kan se at der i aftens onside igen skal sættes fokus på det had som er mod FCM fra andre klubber både fra ledelse, spillere og fans. Det er lidt træls at det positive fokus der burde være på FCM pga af resultaterne istedet skal mudres til med at man andre ikke bryder sig om FCM. Jeg ville ønske at medierne ikke brugte så meget tid på det, da det på den måde kan blive selvforstærkende. Det er vand på kritikernes mølle når der med lys og lygte ledes efter alt og alle som har noget negativt at sige om FCM. Hvorfor er der ikke fokus på hvor mange vi er som ikke bryder os om Ståles retorik og metoder. Hvad med at spørge rundt i fodbold Danmark hvad folk syntes om ham?

Jeg tror der i fodbold danmark er lige så mange der syntes det er fortjent at FCM bliver mestre. Men medierne vælger en anden vinkel. Og hvorfor så det?

Er det fordi guldkampen ikke har været eksisterende de sidste mange runder at medierne skal bruge noget andet at sælge aviser/få seere på? Ville fokus på FCM være mere positivt hvis vi lå 2 point efter FCK og medierne skulle bruge FCM til at skabe spænding i guldkampen? Er vi blevet et offer for vores egen succes?

På den anden side så skal vi i FCM se indad? Gør vi noget forkert som klub, spillere og fans? Hvis alle andre er idioter så siger min erfaring at man skal se indad. Men jeg kan ikke se at klubben bruger en anden retorik end BIF og FCK. Og ja AGF er heller ikke kendt for at hylde janteloven men slår sig stort op uden at have vundet noget i mange år. Hvorfor bliver de ikke lagt for had? Uanset hvor ringe de spiller så er der altid nogen "eksperter" som siger at Danmark har brug for AGF i superligaen. ( pga antal fans, Danmarks næst største by, bla,bla bla...)

Hvad tænker I? Er der flere der hader os end andre eller er det spin for at få seere/læsere til nyheder. Og hvis ja, hvorfor så det?
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lidt af en bet i Odense. Det ligner nu, at FCK-kampen ikke nødvendigvis bliver en matchbold til os.

Æv!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:Lidt af en bet i Odense. Det ligner nu, at FCK-kampen ikke nødvendigvis bliver en matchbold til os.

Æv!
Hmm. Måske ikke en decideret matchbold i ordets definitoriske forstand, men på alle andre måder så har dagens resultat ikke ændret på, at det forsat vil være den psykologiske matchbold. Jeg håber holdet vil tage kampen i dag som noget sundt - vi har haft mange heldige sejre og jeg tror det er sundt at opleve at træerne ikke vokser ind i himlen. Nu skal spillerne bevise at de er Danmarks bedste hold head to head - så på den måde synes jeg faktisk ikke kampens betydning er blevet anderledes.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi kan jo stadigvæk håbe, at Fcv vinder over Fck i morgen, for så er stillingen status Quo. Fcv har mest at tabe og modsat vil Fck nok hellere vinde pokalen. Nu må vi se.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Le Compte skrev:Jeg kan se at der i aftens onside igen skal sættes fokus på det had som er mod FCM fra andre klubber både fra ledelse, spillere og fans. Det er lidt træls at det positive fokus der burde være på FCM pga af resultaterne istedet skal mudres til med at man andre ikke bryder sig om FCM. Jeg ville ønske at medierne ikke brugte så meget tid på det, da det på den måde kan blive selvforstærkende. Det er vand på kritikernes mølle når der med lys og lygte ledes efter alt og alle som har noget negativt at sige om FCM. Hvorfor er der ikke fokus på hvor mange vi er som ikke bryder os om Ståles retorik og metoder. Hvad med at spørge rundt i fodbold Danmark hvad folk syntes om ham?
Ja det er surt, hvorfor kikker man ikke på Ståle og hans måde at agere på, men man kan vel ikke forlange mere af de tv-stationer, som kun vil snakke positivt om Fck og Brøndby. Lad os se hvad udsendelsen handler om, så et klip hvor Thomas Dalgaard sagde at vi var popsmarte, og hvis der er alt hvad de har, er der jo ikke meget kød på sagen. Vi elsker vores klub og det er det eneste der tæller.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:
Le Compte skrev:Jeg kan se at der i aftens onside igen skal sættes fokus på det had som er mod FCM fra andre klubber både fra ledelse, spillere og fans. Det er lidt træls at det positive fokus der burde være på FCM pga af resultaterne istedet skal mudres til med at man andre ikke bryder sig om FCM. Jeg ville ønske at medierne ikke brugte så meget tid på det, da det på den måde kan blive selvforstærkende. Det er vand på kritikernes mølle når der med lys og lygte ledes efter alt og alle som har noget negativt at sige om FCM. Hvorfor er der ikke fokus på hvor mange vi er som ikke bryder os om Ståles retorik og metoder. Hvad med at spørge rundt i fodbold Danmark hvad folk syntes om ham?
Ja det er surt, hvorfor kikker man ikke på Ståle og hans måde at agere på, men man kan vel ikke forlange mere af de tv-stationer, som kun vil snakke positivt om Fck og Brøndby. Lad os se hvad udsendelsen handler om, så et klip hvor Thomas Dalgaard sagde at vi var popsmarte, og hvis der er alt hvad de har, er der jo ikke meget kød på sagen. Vi elsker vores klub og det er det eneste der tæller.
Måske skal klubben begynde og kun udtale sig kortfattet om de ting de bliver spurgt om og undlade at fortælle medierne for meget andet. Holde medierne i kort snor og ikke give dem brødkrummer, de kan bage brød på / røverhistorier.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Onside !!! :shock: Vor herre bevares. Aldrig er der lavet så tynd en suppe på det købben.

Vi er her ikke for at være med, men for at være iblandt de bedste, sandheden er altid ilde hørt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:Onside !!! :shock: Vor herre bevares. Aldrig er der lavet så tynd en suppe på det købben.
Det indslag mindede mig i hvert fald om, hvorfor der er, at jeg er holdt op med at se Onside. Alt for meget useriøsitet. Også markant forskel på tonen i indslaget og den efterfølgende studie-debat.

Edit: og så skal man måske også huske, at journalisten bag indslaget (Dennis Søndergaard) er søn af Per Søndergaard, tidligere bestyrelsesformand i ....... AaB. Dennis er også tidligere ansat på Nordjyske, som er en af hovedaktionærerne i ....... AaB.
Senest rettet af Kent 10. maj 2015, 22:30, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes til gengæld dækningen var super på Canal 9. Fin debat i studiet med respekt for de ting Claus Steinlein kom med, endda efterfølgende ros til ham og FCM generelt fra Flemming Povlsen.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Synes til gengæld dækningen var super på Canal 9. Fin debat i studiet med respekt for de ting Claus Steinlein kom med, endda efterfølgende ros til ham og FCM generelt fra Flemming Povlsen.
Helt enig. Derudover er Canal 8's 2 studieværter også betydeligt mere saglige, end alle dem som deltager i onside. Tror også at jeg fremadrettet vil fravælge Onside. Ikke kun pga. programmet her til aften, men sådan mere generelt. De skal ikke svine min / vores klub til uden grund. :evil:

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

TrueWolfMidt skrev:
TrueWolfMidt skrev:
Måske skal klubben begynde og kun udtale sig kortfattet om de ting de bliver spurgt om og undlade at fortælle medierne for meget andet. Holde medierne i kort snor og ikke give dem brødkrummer, de kan bage brød på / røverhistorier.
Og lige præcis det, syntes jeg at klubben og spillerne har udviklet sig.

Den beef der startede mellem Ståle og Glenn hører man ikke meget til længere.

Erik da han råbte STRAFFE på Twitter efter Agger, blev lynhurtigt lukket selvom Agger sendte en sviner den anden vej. BT (standard) prøvede, at puste til ilden uden held.

"afrikanerkontrakter". Hvad hører vi til det nu?

Besvar