Nej, det tror jeg ikke. Som jeg kan se det, er Mabil en spiller der passer godt ind i visse systemer, men mindre godt ind i andre.
EL Q3/1: The New Saints - FC Midtjylland
Re: EL Q3/1: The New Saints - FC Midtjylland
Hold da helt op, hvor vi spiller sølle. Jeg er glad for sejren (den burde dog have været større), men vi spiller virkelig ikke godt.
Det store problem det er, at der er ingen bevægelse foran boldholderen, og det er for sjældent at nogle tør tage 1-1 mandsduellen, de er bange for at lave fejl derfor bliver det hele langsomt og forkrampet.Densestar7430 skrev: ↑10. aug 2018, 07:18Isoleret set er det jo et rigtig flot resultat i en europæisk gruppekamp, krydret med at Paul får lavet 2 kasser, så er træner teamet sikkert godt tilfreds.
Hvis man så begynder at kigge på spillet, så er det dybt bekymrende at et skod hold fra Wales (svarende til omkring et bundhold i 1. Division?), skaber mere offensivt i der åbne spil end os! Især i en kamp hvor vi spiller med Polle, Due, Wikheim og Awer, som virkelig burde Kunne skabe mer i sådan en kamp! Jeg tror en 8’er eller 10’er kan hjælpe på vores opbyggende spil, men jeg tror at den helt store forbedring skal komme fra træningsbanen!
-
Densestar7430
Enig. Det er også derfor jeg tror en ny 8'er eller 10'er ikke kommer til at rykke det helt store. Jeg tror den store ændring skal komme fra træningsbanen af.FCM2000 skrev: ↑10. aug 2018, 09:49Det store problem det er, at der er ingen bevægelse foran boldholderen, og det er for sjældent at nogle tør tage 1-1 mandsduellen, de er bange for at lave fejl derfor bliver det hele langsomt og forkrampet.Densestar7430 skrev: ↑10. aug 2018, 07:18Isoleret set er det jo et rigtig flot resultat i en europæisk gruppekamp, krydret med at Paul får lavet 2 kasser, så er træner teamet sikkert godt tilfreds.
Hvis man så begynder at kigge på spillet, så er det dybt bekymrende at et skod hold fra Wales (svarende til omkring et bundhold i 1. Division?), skaber mere offensivt i der åbne spil end os! Især i en kamp hvor vi spiller med Polle, Due, Wikheim og Awer, som virkelig burde Kunne skabe mer i sådan en kamp! Jeg tror en 8’er eller 10’er kan hjælpe på vores opbyggende spil, men jeg tror at den helt store forbedring skal komme fra træningsbanen!
Jeg er uenig i den første del, men enig i den sidste del.FCM2000 skrev: ↑10. aug 2018, 09:49Det store problem det er, at der er ingen bevægelse foran boldholderen, og det er for sjældent at nogle tør tage 1-1 mandsduellen, de er bange for at lave fejl derfor bliver det hele langsomt og forkrampet.Densestar7430 skrev: ↑10. aug 2018, 07:18Isoleret set er det jo et rigtig flot resultat i en europæisk gruppekamp, krydret med at Paul får lavet 2 kasser, så er træner teamet sikkert godt tilfreds.
Jeg ser bevægelse foran boldholderen. Udfordringen, som jeg ser den, er, at alle tre forreste som udgangspunkt vil tage løb i bagrummet/væk fra boldholderen. Derfor bliver det nemt at presse op på boldholderen, som så - som du nævner - skal slå en mand, og det vil/kan man ikke. Denne sidste del fremstår som en del af det taktiske oplæg.
Jeg savner større bevidsthed om link up spillet og mellemrummene, herunder at Wikheim/Mabil (spillerne i rollerne i går) på skift tilbyder sig i rum foran feltet/forsvaret og bag midtbanespillerne, når modstanderne står klar i deres organisation.
Når bolden er i besiddelse på kanten forstår jeg ikke, at de to forreste kanter/WB i samarbejde ikke oftere søger baglinen, så bolden kan afleveres skråt tilbage i feltet - det skete enkelte gange i anden halvleg. De tidlige indlæg bliver for ofte løsningen.
For mig mangler vi ikke 100 den 10’er eller 8’er, men vi mangler i stedet at iscenesætte de spillere vi har og deres spidskompetencer.
Duelund er en god 10’er, men han mangler bevægelse og dynamik omkring sig, og det får han ikke i dette system. Han har brug for en angriber foran sig, kanter omkring, gode boldspillere og opryddere i nærheden og så offensive overlap fra backs.
Bygger vi holdet op i en 4-2-3-1, så får vi alt dette.
Duelund er en god 10’er, men han mangler bevægelse og dynamik omkring sig, og det får han ikke i dette system. Han har brug for en angriber foran sig, kanter omkring, gode boldspillere og opryddere i nærheden og så offensive overlap fra backs.
Bygger vi holdet op i en 4-2-3-1, så får vi alt dette.
Nogen der har fundet highlights et sted?
Tap In Fodbolds take på kampen: https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 4769370112