EL Q3/1: The New Saints - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: EL Q3/1: The New Saints - FC Midtjylland

Indlæg af THenry »

Let dag på kontoret, videre til næste runde, Paul forhåbentlig i gang, Wikheim så ud til at undgå en alvorlig skade, dødboldene kører forhåbentlig igen og fint indhop af George. Vi siger tak til TNS for at stille op til træningskampen ;)

Flot performance af de sikkert (få) awayfans, som man kunne høre det meste af anden halvleg.

Haha. Fint interview med TNS' træner, hvor han skal forsvare deres "Drillo"-taktik, men han var bange for en snitter på 4-0, 5-0 eller 6-0, hvis de spillede deres normale taktik med et højere pres :D

974

Indlæg af 974 »

Christian skrev:
9. aug 2018, 22:40
Hmmm:
- Mayron George der igen ikke viser noget som helst og oven i virker fuldstændig ligeglad
Hvis han havde scorede på den dobbelte genialitet, som opstod ved den ene frispark, så havde det altså været et vanvittigt flot mål !!

Poulsen der sådan nærmest føler/fører bolden frem i en bevægelse, og så den måde Mayron George tager den videre i samme bevægelse WAUW :-)

Synd han ikke fik sparket den ind!

Synes at der i slutningen af kampen var tendenser til lidt leg og gode afleveringer, som bare lige skal finpudses løbende - når de er blevet det så skal den nok blive spændende og sjovt at se dem igen :fcm: :fcm: :fcm:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vi skriger tydeligt på noget kreativitet på banen pt. I det mindste forsøgte vi lidt nyt i dag med Duelund centralt. Selvom det ikke var en åbenlys succes viser det da vi er klar over udfordringerne og arbejder med det.
Det skal dog også siges at TNS stod vanvittig kompakt og intet ville overhovedet. Ikke at det skal forsvare, at vi stort set intet kreerer i åbent spil, men det gør det ikke nemmere når vi kæmper med det i forvejen pt.
Skal vi se de positive aspekter synes jeg vi yder en, især i 2 halvleg, yderst professionel indsats. Vi har tit set os dumme os i lignende situationer, men her gav vi intet væk de sidste 45 minutter. Derudover var det lækkert at få Paul på tavlen med 2 kasser. Angribere scorer tit i stimer, så lidt tiltrængt selvtillid tanket her.
Synes også jeg så lidt perspektiv i indhoppet fra George i dag, hvor han har nogle fine dybdeløb. Ærgerligt og skidt han ikke får scoret på hans friløber. Havde været godt til ham.
Alt i alt kan jeg ikke se os komme i nærheden af ag få problemer hjemme mod det her hold.
Men vi har helt sikkert noget der skal arbejdes med i det åbne spil, og jeg håber vi lykkes med at signe en offensiv 8’er/10’er med stor kvalitet.
Slutteligt er det skønt at se dødboldene fungerer når vi kæmper med det andet!

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Professionel indsats, de kommer med INTET. Det var virkelig 'park the bus' fra start.

Manglen på wingbacks i vores trup har vist sig have en enorm effekt på vores chanceskabelse og gennemslagskraft. Munksgaard er en decideret fullback - og har på ingen måder farten til overlaps osv - og Andersson er først ved at være lære det. Han har også alle dage været fullback eller faktisk en del af en tremandskæde i BK Häcken. MEN han er stadig højrebenet og IKKE venstrebenet, selvom Svend, Claus eller Jess 'mener' det.

Dal Hende kommer ikke med meget i sin time på banen.

Salg af NK og Andreas Poulsen, som virkelig var offensive backs/wings, er ikke blevet erstattet med wingbacks/kanter. Thychosen er det tætteste på en wingback, men han har ikke kvaliteten - endnu.

Så spørgsmålet er; Har vi stadig spillerne til at spille denne formation? I min optik NEJ, og det er SÅ tydeligt!
Senest rettet af AltidFCM 9. aug 2018, 22:52, rettet i alt 1 gang.

Christian

Indlæg af Christian »

Steffen: tak for korrektionen og enig i dine tilføjelser

974: er glad for at du kan se noget positivt ved George, og jeg dømmer ham da heller ikke ude endnu, men jeg kunne virkelig godt tænke mig en anden attitude fra hans side. Jeg håber han snart brænder banen af.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kedelig anden halvleg der meget godt viste at de kunne ikke og vi ̶v̶i̶l̶l̶e̶ kunne heller ikke. Så kan man vælge og vende det blinde øje til og snakke om at man ikke gider bruge unødvendige kræfter, men så viser det også bare at man er tilfreds med middelmådighed.

Men farvet eller ikke, så har vi problemer i offensiven og hvis ikke for dødbolde, så har vi intet.

Vi kan tage et fint resultat med og resten er så som så.

Iøvrigt sjovt at se Ekstrabladet der sender Brøndby i playoff kampen efter deres 0-2 sejr med hele halvandet ben, hvor vi kun har det ene ben i playoff kampen efter vores 0-2 sejr. :roll:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fuldstændig ligegyldigt. Videre uden skader og spille med b eller c holdet i returen. Har ikke set kampen men på forhånd skulle de jo blot overstås. Q4 er en anden sag, der skal vise noget handling, noget aggressivitet. Spillemæssigt får vi det nok ikke op at ringe så det skal koares på andre dyder
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

pr0j3ct skrev:
9. aug 2018, 22:52
Iøvrigt sjovt at se Ekstrabladet der sender Brøndby i playoff kampen efter deres 0-2 sejr med hele halvandet ben, hvor vi kun har det ene ben i playoff kampen efter vores 0-2 sejr. :roll:
Til Ekstrabladets forsvar er er FCM artiklen fra Ritzau og Brøndby artiklen af Mads Glenn Wehlast,
men det virker sku lidt fjollet, det kan man kun give dig ret i.

Ritzau, ret kort, men da neutralt. Har vist været lidt efter ekstrabladet før, men Brøndby artiklen ligner altså mere en fan kommentar eller klumme indlæg end en seriøs artikel IMO. Billedsproget bliver også lidt mærkeligt hvis man har et halvandet ben noget sted, da man så må have et halvt ben et andet sted, svær måde at spille fodbold på i hvert fald. Men nu skal jeg nok prøve at lade være med at gå i små sko.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ng/7260906
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... et/7260953

EDIT:
I øvrigt også vild med sætningerne:
"Mukhtar skød Brøndby mod gruppespillet"

"For første gang i 12 år kan Brøndby nå et europæisk gruppespil."

Det der med en 4. runde imod Genk det er ikke så vigtigt. Man er vel et fanmedie og tænker allerede på gruppespil

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
9. aug 2018, 23:31
Fuldstændig ligegyldigt. Videre uden skader og spille med b eller c holdet i returen. Har ikke set kampen men på forhånd skulle de jo blot overstås. Q4 er en anden sag, der skal vise noget handling, noget aggressivitet. Spillemæssigt får vi det nok ikke op at ringe så det skal koares på andre dyder
Men er vi sikker på Gustav ikke blev skadet?
Gik han ikke kun rundt efter at han blev forsøgt myrdet?

Men for min skyld må han da godt slappe af i 14 dage, hvis han så er klar og vild mod taberen af Malmø-Videoton.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Steffen am skrev:
9. aug 2018, 23:32
pr0j3ct skrev:
9. aug 2018, 22:52
Til Ekstrabladets forsvar er er FCM artiklen fra Ritzau og Brøndby artiklen af Mads Glenn Wehlast,
men det virker sku lidt fjollet, det kan man kun give dig ret i.

Ritzau, ret kort, men da neutralt. Har vist været lidt efter ekstrabladet før, men Brøndby artiklen ligner altså mere en fan kommentar eller klumme indlæg end en seriøs artikel IMO. Billedsproget bliver også lidt mærkeligt hvis man har et halvandet ben noget sted, da man så må have et halvt ben et andet sted, svær måde at spille fodbold på i hvert fald. Men nu skal jeg nok prøve at lade være med at gå i små sko.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ng/7260906
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... et/7260953

EDIT:
I øvrigt også vild med sætningerne:
"Mukhtar skød Brøndby mod gruppespillet"

"For første gang i 12 år kan Brøndby nå et europæisk gruppespil."

Det der med en 4. runde imod Genk det er ikke så vigtigt. Man er vel et fanmedie og tænker allerede på gruppespil
Undskyld jeg spammer lidt, men synes det er lidt komisk.

FCK står simpelthen også med HALVANDET ben i playoff-runden,
selvom de 'blot' vandt 2-1 og havde store udfordringer indtil de blev reddet af et tyndt rødt kort til CSKA Sofia.

Javel ja, Thomas N. Andersen
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... rk/7260822

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Om en journalist eller to skriver “halvandet ben” eller “et ben” er det ikke f...... ligegyldigt?!? Det kan godt være at vi engang imellem føler os forfordelt i provinsen men vi behøver jo ikke gøre det til en børnehave
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Hold da kæft en elendig gang fodbold vi spiller. Jeg synes det er en omgang boldflytteri. Det er muligt dette er en walk over, men kunne vi ikke prøve at spille lidt fremad. Vi spiller på tværs og tilbage i en uendelighed. Det var slet ikke nødvendigt idag. Hvis vi havde haft spillerne til det havde vi smadret dem idag, men vi formår i 2 halvleg at skabe 1 chance, og JH har intet at lave. Vi har intet at byde ind med på den sidste tredjedel, og det har vi forresten ikke haft længe.

Synes godt nok Munksgård og Dal Hende er ringe, og jeg synes det er der vore problemer er en dag som idag når der er helt lukket midt i banen.

Synes ikke det ser ud til at vi har noget koncept offensivt.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
10. aug 2018, 00:15
Om en journalist eller to skriver “halvandet ben” eller “et ben” er det ikke f...... ligegyldigt?!? Det kan godt være at vi engang imellem føler os forfordelt i provinsen men vi behøver jo ikke gøre det til en børnehave
I hvert flad for min part. og tror også det gælder for Project,
at det var det komiske i det, og ikke fordi vi går forbitrede i seng over det ;)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Isoleret set er det jo et rigtig flot resultat i en europæisk gruppekamp, krydret med at Paul får lavet 2 kasser, så er træner teamet sikkert godt tilfreds.

Hvis man så begynder at kigge på spillet, så er det dybt bekymrende at et skod hold fra Wales (svarende til omkring et bundhold i 1. Division?), skaber mere offensivt i der åbne spil end os! Især i en kamp hvor vi spiller med Polle, Due, Wikheim og Awer, som virkelig burde Kunne skabe mer i sådan en kamp! Jeg tror en 8’er eller 10’er kan hjælpe på vores opbyggende spil, men jeg tror at den helt store forbedring skal komme fra træningsbanen!

Flemse

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev:
9. aug 2018, 15:42
Men hvis man strækker teamet lidt,
kan vi også sige vi har spillet mod APOEL der indtil 74, spillede i den græske liga system.

Og mod Red Imps, der så godt nok spiller i deres egen liga der også har en del år på bagen
men er ny i UEFA sammenhæng (første UEFA kamp i 2014) og hører til under det engelske kongerige.

Lidt et stretch, det sidste her. Men lidt pudsigt.
Hvem mon bliver det næste, Monaco, Swansea, Cardiff eller Andorra?

Hvis man evt. er nysgerrig på hvor mange hold der spiller i et andet ligasystem, end deres eget.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_a ... er_country
Og derudover så spillede vi jo for et par uger siden også mod et hold, som hører hjemme et godt stykke inde i Asien. Og det hører jo trods alt også til sjældenhederne i Europa Cup'en :-)

Besvar