Min pointe er, at jeg mener man i sådanne tilfælde skal tænke lidt længere, end "hvor er vi i stand til at skaffe flest penge på den letteste måde". Jeg synes det ville klæde politikerne samtidig at medtænke de afledte virkninger, og bruge den ekstra beskatning/afgift, til at fremme andre mål end udelukkende det økonomiske - fx begrænsning af trafikken i midtbyen. Der er jo ikke noget parkeringsproblem ved MCH i dag, mens det er svært at finde parkeringspladser i midtbyen. Ved at indføre parkeringsafgifter overalt i midtbyen kunne man så løse et parkeringsproblem samtidig med det økonomiske. Ved at indføre parkeringsafgifter på en kæmpe mark, med rigelig plads, signalerer man tydeligt, at det udelukkende handler om penge - og at man ikke har tænkt i lidt større sammenhænge.Bobby skrev:Helt enig med Peter. Der er bestemt ikke noget underligt i det. Det er jo helt åbentlyst for at lukke et hul i kommunekassen. Det har ikke noget med trafik at gøre, men ganske enkelt et tiltag for at undgå besparelser andre steder - eksempelvis på skolerne. Det kan man så være enig i eller ej, men årsagen er ganske åbenlys. Det er heller ikke for at begrænse trafikken i byerne, man indfører betalt parkering, men for at undgå besparelser andre steder.Peter Ross skrev:Hvilket vel er ganske naturligt, når der er et hul i kassen? Der er op imod 1 mio. gæster i forbindelse med diverse arrangementer i MCH - parkerer blot 20 % af disse i 2 timer hver, har kommunen hurtigt scoret 3,2 mio. kr. ud af den blå luft.Kent skrev:Personligt undrer jeg mig over, at man laver det ved MCH, da der jo ikke er problemer med parkeringspladser der. Det virker mere som kassetænkning, end fx en begrænsning af trafikken i byer ved at indføre betaling.
Når muligheden er der, er det næsten for dumt ikke at udnytte den, selvom det måske nok vil koste nogle gæster hist og pist...
Men det er en helt anden og ikke videre fodboldrelateret diskussion