Hvornår har FCM haft en skadesfri trup ??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Hvornår har FCM haft en skadesfri trup ??

Indlæg af FCMReal »

Jeg undre mig over den skadesrate der er i FCM, jeg er ikke synderlig beundret over FCMs sundhedssektor.

Mikkel thygesen regnede med af være klar til OB kampen, håbede på at han kunne få FCN kampen. Danny Olsen skadet, kristan bak ligeså, var i tvivl om han kunne nå FCN kampen, han var ikke med mod OB ugen efter.

gang på gang har vi set problemer med at få FCM spillerne klar og der er tit tilstødt komplikationer hvor skader er sprunget op igen og igen.

I får virkelig svært ved at overbevise mig om at FCMs sundhedssektor udøver mirakler :lol:

Jesper BW1100

Re: Hvornår har FCM haft en skadesfri trup ??

Indlæg af Jesper BW1100 »

Det er jo ikke et computerspil hvor du kan give din spiller en "healt pack" og så er han klar. Det er mennesker man har med at gøre. Jeg har svært ved at se hvordan du kan starte sådan en debat når vi har sølle 3 skader (JP undtaget) i truppen, hvor KBN skete i turneringskamp, Thyge i intern træningskamp mens jeg ikke ved hvordan Danny blev skadet...
Vi har ikke problemer med vores sundhedssektor.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Jesper BW1100 skrev:Det er jo ikke et computerspil hvor du kan give din spiller en "healt pack" og så er han klar. Det er mennesker man har med at gøre. Jeg har svært ved at se hvordan du kan starte sådan en debat når vi har sølle 3 skader (JP undtaget) i truppen, hvor KBN skete i turneringskamp, Thyge i intern træningskamp mens jeg ikke ved hvordan Danny blev skadet...
Vi har ikke problemer med vores sundhedssektor.
Nu taler du nutid, jeg taler de sidste par år, og jeg husker godt, at Allan Kuhn selv har pointeret de mange skader sidste efterår som et problem, derfor forsøgte man i vintertræningen at få grundformen gjort bedre for at undgå skader.

At du mener at sundhedssektoren ikker er et problem, jamen så gå tilbage i tiden, hvor thygesen og salami ad flere gange har haft skader der er sprunget op i selve behandlingsperioden, salami har også været ude med en tommelfinger der ligepludselig ikke kunne vokse sammen. Mig bekendt gik ipsa i aften ud med en lyskenskade. Løssl havde en skade sidst i foråret som holdt ham, hvor skaden var længere end forventet, det er bare et udpluk, vi kan gå tilbage i erik rasmussen perioden hvor man i en periode stillede op med et næsten B hold i en kamp mod FCN.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:Jeg undre mig over den skadesrate der er i FCM, jeg er ikke synderlig beundret over FCMs sundhedssektor.
Vi er jo ikke engang tæt på at være lige så hårdt ramt som andre hold i ligaen. Spørg i ÅB og Esbjerg. Eller kig på OB's opstilling i dag, hvor de mangler fire mand. For slet ikke at tale om AGF i foråret. Selv FCK er ramt af langtidsskader i øjeblikket. Det er MEGET navlebeskuende at brokke sig over FCM's situation.

Heldigvis ser Kuhn anderledes på det, som da han efter ÅB-kampen trak på skuldrene, og udtalte at skader og karantæner er en del af gamet.

Superligaen vindes af den bredeste bænk, ikke den bedste start-ellever.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Noe skrev:
FCMReal skrev:Jeg undre mig over den skadesrate der er i FCM, jeg er ikke synderlig beundret over FCMs sundhedssektor.
Vi er jo ikke engang tæt på at være lige så hårdt ramt som andre hold i ligaen. Spørg i ÅB og Esbjerg. Eller kig på OB's opstilling i dag, hvor de mangler fire mand. For slet ikke at tale om AGF i foråret. Selv FCK er ramt af langtidsskader i øjeblikket. Det er MEGET navlebeskuende at brokke sig over FCM's situation.

Heldigvis ser Kuhn anderledes på det, som da han efter ÅB-kampen trak på skuldrene, og udtalte at skader og karantæner er en del af gamet.

Superligaen vindes af den bredeste bænk, ikke den bedste start-ellever.
Det var da ikke det jeg hørte i aften, her sagde Allan Kuhn på tv2 sport, citat, når vi
får Bak, Albrtchen, thygesen og danny Olsen tilbage, så står vi helt godt.

Noe

Indlæg af Noe »

FCMReal skrev:
Det var da ikke det jeg hørte i aften, her sagde Allan Kuhn på tv2 sport, citat, når vi
Selvfølgelig er det da en forstærkning at få dem tilbage, det giver sig selv. Omvendt er det fedt, at Kuhn ikke tuder NÅR skader og karantæner indtræffer. Og det vil de gøre, igen og igen. Det kan selv den bedste sundhedssektor ikke gøre noget ved.

Drop nu din kritik af lægestaben. Dels har du intet detailkendskab til skadernes art og omfang, dels er der ikke noget underligt i skadesfrekvensen i FCM i forhold til konkurrenterne.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Noe skrev:
FCMReal skrev:
Selvfølgelig er det da en forstærkning at få dem tilbage, det giver sig selv. Omvendt er det fedt, at Kuhn ikke tuder NÅR skader og karantæner indtræffer. Og det vil de gøre, igen og igen. Det kan selv den bedste sundhedssektor ikke gøre noget ved.

Drop nu din kritik af lægestaben. Dels har du intet detailkendskab til skadernes art og omfang, dels er der ikke noget underligt i skadesfrekvensen i FCM i forhold til konkurrenterne.
Der er vi enig om Kuhn, han er fair og begynder ikke at svine dommer til og komme med undskyldninger-

Min Kritik af lægestaben vedholder jeg, kikker du tilbage, så har Kuhn selv set skaderne som et problem, jf. sidste efterårs skader, derfor skulle spillerne i bedre form i sidste vinter.

Så der har været og er et skadesproblem i FCM. Puster man til Danny Olsen så er han skadet :lol: kunsten er jo også at købe spillere der ikke er skadet hele tiden.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

De nuværende skader:
Bak: Ødelagt ankel efter håbløs tackling fra Jeppe Curth
Danny O.: Vrid i anklen til træning.
Jesper Bøge: Vrid i hoften til træning - solouheld.
Thyge: Riv i låret i intern træningskamp, og nyt lille riv til træning i tirsdags - så vidt jeg er informeret - efter han ville spurte efter Borring i ren kådhed/dumhed.

Vi har, set over de seneste sæsoner, ikke haft nævneværdige skader der har kunnet henledes til sundhedsstaben omkring holdet. De spillere der har haft tendens til dårlige knæ (Siv, Salami, Baba, Rilwan osv.) har alle været på skåneprogram, for at holde spillerne i gang uden det pludselig vil kræve 6-12 uger på sidelinjen, ligesom der generelt er en meget stram linje for, hvornår spillerne må genoptage træningen efter en skade.

Jeg har i hvert fald svært ved at følge dit brok...

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Peter Ross skrev:De nuværende skader:
Thyge: Riv i låret i intern træningskamp, og nyt lille riv til træning i tirsdags - så vidt jeg er informeret - efter han ville spurte efter Borring i ren kådhed/dumhed.

Vi har, set over de seneste sæsoner, ikke haft nævneværdige skader der har kunnet henledes til sundhedsstaben omkring holdet. De spillere der har haft tendens til dårlige knæ (Siv, Salami, Baba, Rilwan osv.) har alle været på skåneprogram, for at holde spillerne i gang uden det pludselig vil kræve 6-12 uger på sidelinjen, ligesom der generelt er en meget stram linje for, hvornår spillerne må genoptage træningen efter en skade.

Hej Peter Ross er du her endnu :o

Vedr. thygesen nyeste riv, så er det man spørger sig selv, er han ikke startet for tidligt ?? eller har behandlingen af skaden været optimalt, det er jo ikke første gang med thygesen

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:

Vedr. thygesen nyeste riv, så er det man spørger sig selv, er han ikke startet for tidligt ??
Ja, what a surprise, huh?

Thyge var ude at træne med fys, hvor han i et par uger har trænet i et specielt tilrettelagt program. At han vælger at løbe efter Borring, kan sundhedsstaben næppe gøre det store ved, med mindre de skal binde ham på arme og ben, for han ikke selv pludselig vil spurte? Sidste søndag stod Thyge og sparkede fint til bold, og gav selv udtryk for, han følte det gik fremad, hvilket sikkert har gjort ham mere kåd end godt var, hvorefter det så gav et ekstra riv om tirsdagen. Han har heller ikke ligefrem modtaget skulderklap internt efterfølgende, går der forlydender om...

Kan se du omtaler Lössl længere oppe. Tidligere havde han stensikkert fået lov at spille, selvom han havde problemer med baglåret/lysken. Det ser man ikke mere. At man ikke kan fremskynde processen, når man snakker om fiber- og lyskeskader, er næppe den store overraskelse, så hvordan du kan klandre sundhedssektoren for det, begriber jeg ikke? De har trods alt ikke magiske hænder, selvom det ville være ganske belejligt...

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Peter Ross skrev:
FCMReal skrev:

Vedr. thygesen nyeste riv, så er det man spørger sig selv, er han ikke startet for tidligt ??
Ja, what a surprise, huh?

Thyge var ude at træne med fys, hvor han i et par uger har trænet i et specielt tilrettelagt program. At han vælger at løbe efter Borring, kan sundhedsstaben næppe gøre det store ved, med mindre de skal binde ham på arme og ben, for han ikke selv pludselig vil spurte? Sidste søndag stod Thyge og sparkede fint til bold, og gav selv udtryk for, han følte det gik fremad, hvilket sikkert har gjort ham mere kåd end godt var, hvorefter det så gav et ekstra riv om tirsdagen. Han har heller ikke ligefrem modtaget skulderklap internt efterfølgende, går der forlydender om...

Kan se du omtaler Lössl længere oppe. Tidligere havde han stensikkert fået lov at spille, selvom han havde problemer med baglåret/lysken. Det ser man ikke mere. At man ikke kan fremskynde processen, når man snakker om fiber- og lyskeskader, er næppe den store overraskelse, så hvordan du kan klandre sundhedssektoren for det, begriber jeg ikke? De har trods alt ikke magiske hænder, selvom det ville være ganske belejligt...
Hej Peter lad nu være med at give thygesen skylden før du kender sandheden, sjovt du nævner thygesens nye skades historie, det er jo netop den slags jeg har påpeget som et evig problem i FCM.

Men du skriver det jo selv, at de ikke har magiske hænder, jf. ovenfor i mit første indlæg, nemlig at man får svært ved at overbevise mig om at FCMs lægestab har udført mirakler, som f.eks. en dansk skades terapeut har udført på N. Bendtner, som er godt på vej tilbage efter at han opsøgte denne terapeut.

Der findes helt klart terapeuter, der kan noget, f.eks. tog Laudrup sin terapeut med til rusland i sin tid, og ja Riis havde også en magisk mand på et tidspunkt.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

FCMReal skrev:Hej Peter lad nu være med at give thygesen skylden før du kender sandheden, sjovt du nævner thygesens nye skades historie, det er jo netop den slags jeg har påpeget som et evig problem i FCM.
Kender DU sandheden? Jeg refererer blot, hvad jeg selv har observeret og endvidere fået fortalt fra træningsbanen.
Nicklas (fys) er meget striks med, hvad spillerne må lave af øvelser, når de er under genoptræning. Det er i hvert fald ikke ham, der har opfordret Thyge til at sprinte efter Borring, det ligger helt fast!
FCMReal skrev:Men du skriver det jo selv, at de ikke har magiske hænder, jf. ovenfor i mit første indlæg, nemlig at man får svært ved at overbevise mig om at FCMs lægestab har udført mirakler, som f.eks. en dansk skades terapeut har udført på N. Bendtner, som er godt på vej tilbage efter at han opsøgte denne terapeut.

Der findes helt klart terapeuter, der kan noget, f.eks. tog Laudrup sin terapeut med til rusland i sin tid, og ja Riis havde også en magisk mand på et tidspunkt.
En mand Bendtner har afbrudt samarbejdet med?!
Ole Kåre Føli er da sikkert ganske dygtig, og kunne gøre cykelrytterne klar efter en hård dag, men belastningen på en cykelrytter er noget anderledes end hos en fodboldspiller, så han er lidt irrelevant at trække ind, hvis du spørger mig.
Derudover er der vist ikke andet at sige, end man ikke kan have en sundhedsstab på 300 personer, der kan kurere hvad som helst. Fodbold er en kontaktsport med de følger, der kommer heraf - man bliver aldrig komplet skadesfri, spørg bare i Esbjerg, Aalborg, Odense osv...

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Det er yderst sjældent at jeg udtaler mig kontant om andre debatører, men helt ærligt FCMReal, du er jo helt ude i hampen, og det værste er at du ikke selv ved det... Vi har ingen skader der er unormale pt.... vi har nogen der er blevet skadet til træning og nogen i kamp, intet odiøst i det...
Hvordan helvede kan du tillade dig at klandre lægestaben for det? Uden at du ved hvad det drejer sig om og hvordan lægestaben behandler folk.... Er du ikke bare en smule forvænt???

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Jeg kan høre, du har glemt FCM7000, mancity-dk. Det her er ingenting.

"Fysserne er Danmarks værste, stadion er for lille og Ørgaard er færdig som forretningsmand."

Good times.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Acebone skrev:Jeg kan høre, du har glemt FCM7000, mancity-dk. Det her er ingenting.

"Fysserne er Danmarks værste, stadion er for lille og Ørgaard er færdig som forretningsmand."

Good times.

jo jo ham kan jeg såmænd godt huske.... tror i øvrigt også at han var en af de første til at rose Ørgaard for salget af Winston.... fantastisk med den der dobbeltmoral :mrgreen:

Besvar